vatana millete hayýrlý olsun
Ticaret Bakanı Muş resmen duyurdu: Sıfır araclarda '6 ay ve 6 bin km' şartı
Printable View
vatana millete hayýrlý olsun
Ticaret Bakanı Muş resmen duyurdu: Sıfır araclarda '6 ay ve 6 bin km' şartı
Hiç yoktan iyidir ama 6 bin az ve normal vatandaþada böyle bir kýsýtlama getirmek lazým 0 alýp yatýrýp sonra satmaya çalýþanda çok var ilanlarda
Hikayeler hikayeler.
Zaten vergi mükellefi olarak alanlarýn çoðu satmýyor.
Bireysel satýcýlar anasýný aðlatýyor...
bunun da kýlýfý bulunur
hatta hazýrdýr o kýlýf çoktaaaan
Ýhtiyaç nedeniyle satmak zorunda kalanlar ne yapacak ?
Bayiden sýfýr araç alanlar zaten %20 sini filolar þirket üstüne alýyordu. Galerici al satçýlar 3 anasýnýn 3 babasýnýn 3 kardeþinin üstüne alýyordu çark bozulmaz týkýr týkýr devam eder. Sadece bi müddet al sat yavaþlar
2 günlüðüne izmirden -ýðdýra gitmiþtim bir uçtan bir uca zaten git gel 4200 dü 300-500 gezsek 5000 görüyordum 6 bin basit
km ileri sarma baþlamasýn ahahahha :hahaha:
Saçma sapan bir sistem. 6 ay adamýn iþine gelir zaten deðerlenmesi için. 6000 km yi kim kontrol edecek noterde beyanla km yazýlýyor.
1-Bayi , galeri , filo şirketleri arasında yıllardan beri olan uygulama zaten. Filo şirketi bayiden araç alır örneğin ihtiyacı 30 adettir, indirim alsın diye 50 adet alır. İhtiyaç fazlası 20 adeti satmak zorundadır ama bayi şu koşulu koşar sakin araçları 5 ay veya 5 bin km altı satma . Filo şirketide yalandan fatura düzenler araçları çalıştırmış gibi bu şekilde galerilere sıfır araçları satardı birde ilanlara 5 bin km olarak girin derdi. Kısaca uygulama 5-7 yıl öncesinin.
2- pandemiden beri bayiler şirketlere mimlendiklerinden araç satmak istemiyor . Abi vergi levhası olmasın şahıs getirin dıolardı bu sistemde 2020den beri uygulanıyor .
Şuan ne yapılır tabiki şahıs üzerine alınıp direk şahıs üZerinden galeriden satabilirsin yada şahıs üzerine alıp bayiden , bu malı galeri üzerine satış yapılır devam edilir . Şuan bu düzenleme gayriresmiyi artırır , al-satçıyı destekler. Başka birşey değil , bu arada GALERİNİN amacı zaten araç satısı kimse diyemezki sen sıfır araba satamaZsın .
bende yazýlar gene sümer tabletlerindeki gibi , bunu nasýl düzeltiyorduk :)
turkcekarakter.comAlýntý:
1-Bayi , galeri , filo þirketleri arasýnda yýllardan beri olan uygulama zaten. Filo þirketi bayiden araç alýr örneðin ihtiyacý 30 adettir, indirim alsýn diye 50 adet alýr. Ýhtiyaç fazlasý 20 adeti satmak zorundadýr ama bayi þu koþulu koþar sakin araçlarý 5 ay veya 5 bin km altý satma . Filo þirketide yalandan fatura düzenler araçlarý çalýþtýrmýþ gibi bu þekilde galerilere sýfýr araçlarý satardý birde ilanlara 5 bin km olarak girin derdi. Kýsaca uygulama 5-7 yýl öncesinin.
2- pandemiden beri bayiler þirketlere mimlendiklerinden araç satmak istemiyor . Abi vergi levhasý olmasýn þahýs getirin dýolardý bu sistemde 2020den beri uygulanýyor .
Þuan ne yapýlýr tabiki þahýs üzerine alýnýp direk þahýs üZerinden galeriden satabilirsin yada þahýs üzerine alýp bayiden , bu malý galeri üzerine satýþ yapýlýr devam edilir . Þuan bu düzenleme gayriresmiyi artýrýr , al-satçýyý destekler. Baþka birþey deðil , bu arada GALERÝNÝN amacý zaten araç satýsý kimse diyemezki sen sýfýr araba satamaZsýn .
Ýnandýnýz yani :)
Hiçbir þey bitmez, herþeye kýlýf uydurur bu millet.
naylonlarý uzerinde 6001 km de. Ýlk bakýmý yapýlmýþ masrafsýz :D :D
bu yasa sadece gayrý resmi ticareti arttýrýr. baþka hiç bir iþe yaramaz. Tamamen içi boþ laf olsun diye çýkartýlmýþ.
Telefonlarda taksit dönemi kalktýðý zaman 5bin tl ye 12 ay taksitle kýrýlmaz cam satýldý yanýnda da telefon hediye edildi bu ülkede :) o yüzden buna da bir kýlýf uydurulur
2016de beri filo kiralamada (tedarikçi) son 1.5 yýldýrda filo yöneticisi (kiralayan firma) olarak iþ hayatýma devam ediyorum , hayatýmda böyle birþey duymadým :)
ayrýca yalandan düzenlenen kira faturasýnýn %18 kdv'si ,her çeyrektete karýn %20si gelir vergisi var.
o iþler öyle basit deðil ;)
1 haftada arac 5 bin kilometre yapabiliyor deðilmi ? 2017 yýlýnda aktif olarak yapýlan ticaretler formaliteden 1.000 tl fatura kestin yuzde 18kdv’ sýný , yuzde 20’ de gelirini kesmek adetli ticaretlerde kimsenin umrunda olacaðýný düþünmüyorsun herhalde amaç burda bayileri ikna etmek bozmamak .
2015-2021 OTOPLAN (Oto Plan Operasyonel Taşıt Kiralama A.Ş.)
2021-2022 GE healtcare.
17bin araba alýp sattým.
bahsettiðin þekilde bir ticaret yok.
bir kere hiç bir filo kiralama "kiraya vermeceði" arabayý almaz ,alamaz.
çalýþmayan her araba filo için hergün zarardýr
sen x þirketi olarak geldin bana dedinki ; bana 50 tane golf lazým.
ben sana 50 tane golf alýrken aramýzdaki bu sözleþmeyi bankaya temlik göstererek 50 tane golf için kredi çekiyorum.
bir leasing firmasý olan filo kiralamadan extra 10 tane daha golf alacak parasý çýkmaz.
Aynen hocam ben çalışan değilim senin kadar detaylı bilemiyorum ben kendi galerimin sahibi olarak biz başka boyutta farklı ticaretler yapmısız herhalde haberimiz yok, biz hayal aleminde yaşıyoruz olmayan birşeyi anlatıyoruz.Ne güzel yıllarını vermişsin ama işin arka planında dönenleri görmemişsin yada çözememişsin konuyuda sen açmıssın en güzelide başlığın bu habern sisteme bi çözüm olabileceğine inanman :/ sana tavsiyem bugune kadar 2-3 farklı firmada çalışmıssındır ama bi galeri 20-25 filo ile çalışmıstır, kimi filo gerçekten kiralama yapar , kimisi x ticareti vardır fatura işini filodan karşılar , kimisi piyasayı çarpmak için iş yapar , o yüzden çalıştığın firmayla net sonuca varma herşey kağıt üstünde olduğu gibi değil
bu arada 10 yýlda mali müþavirlik ofisim vardý bunu söylemeyi unutmuþum.
bahsettiðin olaylarý 15-20 aracý olup kendine filo diyen kobi patronlar yapýyor olabilir.onlarda 2-3 araçla yapar.
operasyonel filo kiralamada bu bahsettiðin olay olamaz.
olursa zaten sýfýr araba piyayasýný filo kiralamalar belirliyor olur.
ayrýca muhasebe sistemindede ilk denetimde lamba gibi ortaya dökülür.
iþ astarý yüzünden pahalýya gelir.
yapýlan sistemde ne kadar iþe yarar bilmem , bu zamana kadar ne yaptýlarda iþe yaradýki.
þahýs gene yapar yapacaðýný , zaten þahýslýk bir durum yok.
þahýs gene aracý sipariþ verir bekler 2 ay , araç gelir , yandaki galeriye %20 bindirim ile satar.
tabi naylon kanunla, galeriler sonra ne yapar orasý bilinmez.
kýsaca bencede zerre iþe yaramaz bura ortadoðu herþeyin bir bug'u bulunur ve delinir.
Filo kiralamada kiralamada kullanýlacak adetin dýþýnda araç alýp bunlarý piyasaya satan çok þirket vardý....
Gerek binek araçlarýn kiralamalarýnda, gerek ticari araç ( kamyon grubu ) filo satýn almalarda....
Son dönemlerde olmamasý tedarik sýkýntýsýndan dolayý normal...
Zaten adamlar bekletip satýp kazanýyordu ki. Bir de kurumsala almýyorlar, eþine dostuna alýyorlar. Bunu engellemedikçe hiçbir þey deðiþmeyecek. Piyasadaki %10 15 balonun sebebi karaborsacý desek kalan balonun sebebi yüksek vergiler. Müdahale edilmesi daha çok bu malesef.
Karaborsacýlara ya da bu iþten ekmek yiyenlere gelinceye kadar 260binlik ekonomi segmenti aracý nasýl anahtar teslim 570bine aldýðýmýzý sorgulamamýz lazým. Sonra o fiyattan alýp ticaret kovalayanlara gelir sýra.
Derdim tartýþmanýza katýlmak deðil ancak aklýma yatmayan yerleri anlamak için soruyorum. Öncelikle müþavir olmak için lisans + sýnav 22 yaþýnda müþavir olduðunu varsayalým. 10 sene meslekte kaldýðýn göz önüne alýnýnca yaþ oldu 32.
Üzerine yukarýdaki deneyimlerin sürelerini ekleyince forumdaki yaþ ile uyuþmuyor. Buradan yola çýkýp aaa bu mümkün deðil desem hataya düþmüþ olabilirim. Çoðu þirketin iþ sözleþmesinde birden fazla iþte çalýþmak yasak. Ancak bunu genelleme yapsam, kimi þirket duruma/personele göre izin veriyor olabilir. Yada forumdaki yaþ hatalýdýr. Bu durum da sanki tam olarak böyle bir gri alanda.
Örneðin denetimde tam olarak lamba gibi ortaya dökülecek konu nedir? Þirket araç satýn almýþ, bir kýsmýný kiralamýþ kalan kýsmýný x miktardan satmak üzere anlaþma yapmýþ. X miktar içinden iskonto edilerek bakiyeden düþmek üzere de ayný firmaya 5 aylýðýna kiralamýþ. Faturalarý kesilmiþ, resmi kanaldan tahsilatýný yapmýþ ve sözleþme uyarýnca x lira dan kira faturalarýný düþüp kiralayan firmaya satýþ vermiþ. VUK tarafýnda iþlem temiz oyuna devam...
Enflasyonun çýðýrýndan çýkmadýðý ve stok sorunlarýnýn olmadýðý dönemde böyle ticaret yapanlar oldu. Olmasýný engelleyecek bir kural da yoktu.
Bundan çok daha gri bir uygulama ile günümüzde satýn alýnan araçlarýn matrahýnýn tamamýný kullanan þirketler var. Hatta bu tavsiyeyi ünlü denetim þirketleri bile vergiden "kaçýnma" yolu olarak önerebiliyor. :) Yani olmazlarý oldurmak bir týk ata sporu bu ülkede.
açýklayayým ; babam mali müþavir , yaklaþýk 41 yýldýr karaköyde 2 adet büromuz var.
bende birinde 10 yýl kadar çalýþtým.18 yaþ - 27 yaþýndada býraktým.
son 7-8 yýldýrda filo yöneticiliði yapmaktayým.
atladýðýnýz nokta þu ; filo kiralamalarda para olmaz araba almak için.
örnek vereyim ; OSMAN ilaç pazarlama.
Osman ilaç pazarlamaya 100 adet araç lazým oldu, filolardan teklif alýr.
diyelimki benim filomda ihaleyi aldý.
ben osman pazarlama ile 100 adet araç için sözleþme yapar, bankadan 100 araçlýk kredi baþvurusunda bulunurum.
banka bana krediyi vermeye hazýrlanýrken osman pazarlama ile banka arasýnda temlikler yapýlýr.
Sözleþmedeki araç - model - marka - paket - adet ne kadar ise herþey bu temliðin içeriðidir.
harici bir iþlem yapýlamaz.(araya bir iki araç sokuþturalamaz)
Bayi sonradan bana da kýyak yapmaz , çünkü ihale sürecinde benim bayiye hiç bir yararým dokunmaz.
marka model paket bile osman pazarlama tarafýndan seçilir çünkü.
sonra banka parayý araç bayine öder , araçlarý osman pazarlama teslim alýr , ruhsatlarda benim þirketimin adýna hazýrlanýr.
ben 36ay operasyonunlarý yönetir mali açýdan finansa ederim ve 36 ay sonunda araç benim olur.
sonrada satar kar ederim bu iþten.
o sözleþme yapýlýrken araya 1-2 kendine araba sýyýrtman çok zor.
çünkü iþin her daim içinde müþteri (osman pazarlamada) var.
filolarlar (þimdiki enflasyonist ortamý yok sayýyorum) 36 ay arabadan para kazanmaz, ne zaman araba kiradan döner o zaman para kazanýr.
kurumsal filo kiralamada olay olay budur , ufak 10-20 araç olan araç kiralama (rentacarlar) iþler çok farklý ahbap çavuþ iliþkisi ile yürebilir., bahsettiðiniz ticaretler dönebilir.
zaten onlar patron þirketleri olup paralarý oldukca araç alýrlar vs , iþleyiþleri finansal araç kiralamadan farklýdýr.
ayrýca ben filo kiralamada araçýn satýþý ile de uðraþmam.
36 ay sonunda caðýrýrým parasý olan kiþileri elimdeki yekten alýcak gücü olanlarý ( borusan manheim , autorola gibi þirketleri)
100 aracý tek fiyata veririm.
onlarda açýk arttýrma ile galerilere verirler.
Ýteleyen bi þekilde iteler, kimse kimseye zorla itelemiyor nihayetinde alan memnun, satan memnun.
Nasýl engel olacak? Notere km söylemek zorunlu yapýlsa, sen de arabayý beðensen, alacaðýn kiþi de “ ben aracý satarken noterde plakayý 6500 km olarak belirteceðim, itirazýn var mý ?” Dediðinde var diyemeyecek. Çünkü o aracý sen almazsan baþkasý alacak, sen sýfýr beklersen 20 bin ya da 50 bin TL fazlaya alacaksýn. Olaylar her türlü çözülür
Bahsettiðiniz uzun dönem kiralama için geçerli.
Günlük kiralamada bahsettiðiniz durumlardaki süreçlerin çoðu olmuyor.
Bazý kiralama þirketleri buyback ile araç temin ediyordu. Bazýlarý direkt satýn alýyordu.
Sixt-avis-drd-enterprise-günkü vs vs onlarcasýna araç sattýk.
Uzun dönemde sizin anlattýðýnýz gibi elinizde hazýr olmayan bir aracý proje bazlý temin ediyorsunuz.
Ama önceki dönemlerde kiralama firmalarý (mercedes ten örnek vereyim) tanýmlý indirimleri dahilinde hiçbir onaya gerek kalmadan dilediði bayiden dilediði adette araç alabiliyordu.
Farzý misal xxx firmasýnýn %13 indirimi vardý. Zaten maliyetten fatura kesiliyordu.
6 ay 5.000 km satmama þartý vardý.
Belli bir kýsmý takip edilemiyordu.
Yürürlüðe girdi :) bu durumda sadece galericilerin sýfýr araç alýp satmalarý engellenmiþ olur, kiii takibini yapamazlar, 2 mesaj üstte yazdýðým þekilde devam eder. Katý kurallar getirseler de bu konuda, en azýndan gerçekten sýfýra ihtiyacý olan kavuþabilse
Þahsi yorumum çýkan kanun bir þekilde piyasada korku yaratýr, buda aksi þekilde fiyatlara yansýr.
2.elde otomobil fiyatlarý düþmez yükselir.
Piyasada satýþtaki otomobil adedi düþer, millet 6 ay malýný saklar ve öle satar. Bankaya faize para yatýrmak gibi düþünün. Hem bu korkudan satýn almayanlar sayesinde 0km otomobil bulmakta bir nebze kolaylaþýr, hemde bunu ticari olarak yapan adam için 2. el daraldýðý için kazanç 6 ay sonra çok daha fazla olur.
Ben konuya bu þekilde bakýyorum. Ayrýca bu sistem filo þirketlerini falan zorlamaz, zaten 12-24-36 aylýk kiralama yapýyor filo þirketleri. Bu þirketler zaten 0 km alýp satmak gibi bir döngüye sahip deðiller finansal yapý olarakta eskiden olabildiði gibi artýk bu pek mümkün deðil küçük düþünmeyin.
Küçük rent a car firmalarý yada günlük kiralama yapan büyük firmalar için zor bir dönem olacaðý kesin...
Gelelim piyasanýn bu denli þiþmesinin sebeplerine, fiyatlarýn bu raddeye gelmesinde 1 sebep var, yaþananlar da sonuçlarý...
Sebep basit Enflasyon... Para eriyor. insanlar cebindeki para erimesin diye mal edinmeye çalýþýyor.
Ev bark fiyatlarý da ortada gidip bir otomobil alýyor bunu tutuyor elinde... Ha 3 kuruþ fazlasý varsa para tatlý geliyor 1-2 al sat yapýyor.
Bunu her ay 85 milyonun binde 1'i yapsa 85.000 al sat gelir ki bence fazlasýdýr... Bu denli sýcak piyasada da mal ne olursa olsun fiyat yükselir...
Burda çýkan kanunun bu yazdýðýmý engellemeyeceði, kapsamýnda olmadýðýda ortada...
Bu durumda dünle bugün arasýnda tek fark vergisini vererek ticaret yapan, alým satým farkýnýn gelir vergisini ödeyen küçük yada büyük iþletmelere ceza olmuþ.
Ticaret duracakmý peki ? Tabiki hayýr adam amca oðlu, dayý, teyze birilerinin üzerine alacak satacak yoluna bakmaya devam edecek...
Bu kadar lafýn sonunda þahsi görüþüm, 2. Elde fiyatlar yükselir, 0km araç satýþýnda ilk anda bir rahatlama görülür ama ardýndan þu an bulunduðumuz noktadan daha yüksek hale gelen bir piyasa içine düþeriz...
Bence durumlarda mutlaka bir deðiþiklik olur, mesela bir mükellefim geçen ay 4 tane 0 i20 sattý, geçen ay otomobil ile hiç alakasý olmayan kablocu mükellefimiz bile bayiden sýfýr 2 adet formentor aldý, tabii satmak için. Her durumda bir þark kurnazlýðý kurulur bu ülkede, ümidim yok yine þahsi olarak. Yine de bir nebze rahatlatýr umarým piyasayý.
türk'e imkansýz de otur izle
demokraside çareler tükenmez
aklýna gelen yazsýn bu sözler bize özel :)