Malumunuz piyasada onbinlerce swap makineler var.
Nacizane swap aracımızın muayenesi geldi çattı.Sizler ve ya tanıdıklarınız muayeneden nasıl geçiyor? Yardımcı olacak birileri var mı? Nelere dikkat etmeliyim?
Printable View
Malumunuz piyasada onbinlerce swap makineler var.
Nacizane swap aracımızın muayenesi geldi çattı.Sizler ve ya tanıdıklarınız muayeneden nasıl geçiyor? Yardımcı olacak birileri var mı? Nelere dikkat etmeliyim?
Bence ilk önce aracı motor kısmında sağdan soldan kablo çıkar görüntüsü varsa, hortum vs çok standart dışı duruyorsa biraz bunları sadeleştirip gizleyip aptala yatar gibi gidip şansını denemek.
Ancak egzozu kesinlikle dışarıda yaptır.
Fenni de nereden kaldığına göre bir çözüm üretirsin.
Zaten normalde motor no. okunamıyor, standart motorun bile alıp sıfırını taksan kim anlayacak.
Haliyle, istasyonda arabalardan çok haberdar olmayan elemanlar varsa, 207_TR'nin dediği gibi, sağından solundan çok bişeyler girip çıkan bi motor yoksa, tıkır tıkır geçer gidersiniz.
Örneğin İstanbul'da Dudullu istasyonunda adamlar artık çakal olmuş, her şeye bakıp her şeyi fark ediyor. Ama başka istasyona gidiyorsun, kimsenin bişey salladığı yok.
Son 6 aydır özellikle honda da çok problem yaşıyoruz. Vizeye girmeden önce mutlaka gireceğiniz istasyonda bir bağlantı kurun. İlk muayenede uyuşmazlık tespit edilirse bir daha imkansız yasal yollarla geçiremezsiniz.
Muameleci kullanmak en temizi sanırım, sinir yok stres yok bir taraftan giriyor diğer taraftan çıkıyor.
Arkadaşın komple düz boru egzozlu 520d sini dümenden sona son susturucu takıp dümdüz geçirmişlerdi.
En son tüpü söktük tadilat sökme projesini felan aldım
GÜNCEL hali bu şekilde.
https://i.hizliresim.com/cjn4oys.jpg
Eski hali de buydu
https://i.hizliresim.com/i4yu3pc.jpg
Araç nedir ?
swap ne yapıldı
Astra Gsi x20xev idi.
Z20let yaptık.
Turboyu görmeseler motoru anlamazlar aslında. :)
Turbo manifoldun üstü kapalı çok dikkatli bakmadıkça görünmüyor.Motor blok kapak vs olarak görsel anlamda aynı fark yok.Sadece sırıtan borular bobinler ve hortumlar.Birkaç personele sordum kesinlikle kalırsın dedi.Kafalar karışık
Güzel bir plastik motor kapağı uydurulsa, direkt kapanır hiç bişi gozukmez. Ama ne uydurulur orası muamma işte.
bencede herkezin dediği gibi muayenedeki personel motor no nu nun nerede oldugunu dahi bilmiyor okunamıyor yazıyor trafikte bissürü swaplı veyahut yüksek güçlü araç var bende merak ediyorum 1000+ olup nasıl geçiyorlar
Tabi biz muayenedeki arkadaşları bilmiyor vs diyoruz ama günlük ellerinden geçen araç sayısını hesap edince :) Gayet neyin ne olduğunu bilir safça bir arkadaşa denk gelmedikten sonra.
Kuytu köşe bi muayene istasyonunda haftasonuna hatta bayramdan evvel geç saatlere gitmeye karar verdim.Sonucu yazarım.Herkese teşekkürler.
Eeee ben şimdi benim 525 e turbo yapmayı düşünüyorum. Muayeneye girdiği zaman kalıyor mu turbo olduğu için?
Aracın fabrika çıkışı uygunluk belgesinde yazmayan bir motor aksamı ile muayeneden geçemezsiniz normalde,
atmosferik bir aracı aşırı besleme ile değiştiriyorsunuz.
Örnek olarak aracın gücü değiştiği için uygunluk şartları değişiyor (fren sistemi, süspansiyon sistemi vs)
Ben kendi aracımın uygunluk belgesini karakoldaki arşivden çıkarttırmıştım. Yakıt tipi ve şanzıman tipi yazıyordu ama atmosferik / aşırı besleme tabiri olduğunu hiç hatırlamıyorum. Şehir içi ve şehir dışı desibel cinsinden gürültü değeri de vardı.
proje m3 ler m5 ler de sorun cıkmıyor mu?
motoru ruhsata işletip proje onayı almak ayrı bir süreç onlarda muayenede sorun olmuyor sanırım ruhsatta değiştiği için.
Burada asıl soru, araca swap yapıldı, motor hacmi ve beygir gücü arttı. Yeni motor ruhsata işlenmeden muayeneden geçilir mi geçilmez mi ?
Başka bir konuda daha geçmişti, aynı marka araca aynı motor konulursa kimse bakmıyor diye.
İyi de araç 320i iken komple m3 olmuş herşey değişmiş bu aracı muayenede anlamıyorlar mı 3.0 sıralı 6 silindir makine konduğunu üstüne :)
Tüvtürk çalışanları da o kadar dünyadan bi haber olmasa gerek
İStanbul'da zor da küçük illerde sorunsuz geçersiniz, hatta "egzozun işçiliği çok güzel olmuş nerede yaptırdınız" gibi sorulara ek içeride çatırtı patırtılar eşliğinde bile geçirirler :D
ben ruhsata işletmeden böyle yapmıştım, sonra ruhsata işlettim. 2.0 4 silindirden 3.0 6 silindire geçtim, aynı markanın motoru
Şimdi motorun silindir sayısı önemsiz. Farz edelim 4 silindir motorlu araca tamamen resmi yollardan 6 silindir motoru işlettiniz. Bu ruhsatta motor değişmiştir demiyor ki. Ruhsat veriliş nedeni teknik tadilat der. Ama bir satış olsun Ruhsat veriliş nedenine tescil yazacak. Yani 2-3 önceki sahibi motoru işletmiş olabilir. Ruhsatta sadece motor no ilk çıktığı numara değil. Daha önce motor değiştiğine dair ruhsatta bir ibare yok.
Hacimi konuşmadık ama biz silindir sayısını konuştuk. 2 litre hacimde 4 silindir de var 6 silindir de var. Ayrıca 6 silindir de 3.5 litre de mevcut. Şimdi buradaki durum kaputu açınca elemanın aa bunun silindir sayısı 4 değil diye düşünüp motor değişik demesi. Bu doğrudan bir kıstas olmaz. Ayrıca swap olup motor işleten çoğu araçta motor numarası doğru olmasına rağmen motor hacmi eskisi gibi kalıyor genelde. Tabi evrakları ona göre.
Güncel
En sorunsuz dedikleri muayene istasyonundan randevu aldım ve daha girişte bu araçta usüle aykırı işlem var turbo takılmış diyerek damgaladılar.Paramı da iade ettiler.Düz manifold taktım tekrardan gireceğim.
https://i.hizliresim.com/1w3m19z.jpg
https://i.hizliresim.com/e1i33of.jpg
böyle de geçirmezlerse alın bi tarafınıza sokun diyecem daha ne kadar orjinale dönebilirim
Turboya takılacaklarını hiç düşünmüyordum vallahi, geçmiş olsun.
öyle böyle dalga geçmediler hem de.Müdürü felan çağırdılar herkes toplandı aracı incelediler.Muayeneden bıraktık felan bile değil durum.Para iadesi yapıp evrak imzalatıp yolladılar.Trajikomik bi durum.
Milletin ortadan ikiye bölünen macundan yapma,iki üç arabadan toplama arabaları geçer bizimki kalıyor.Sanki c4 bomba taşıyoruz gibi muamele ettiler.
araç orjinal motorunda turbo yok ise taktığın motor turbolu ise turboyu boruları gizlemediğin sürece geçmen çok zor, çevremde bir çok kişi bu denklemden turboyu sökerek muayeneden geçti
bu birinci seçenekti, ikinci olarak taktığın motora fatura alıp hazır muayenen gelmişken işletebilirsin, ömür boyu bu sorunu ortadan kaldırmış olursun
bu motora fatura kesebilecek tanıdığınız yönlendirebileceğiniz biri varsa deneyebilirim.Zira bi zaman sonra yorucu olabilir.
Aslında çok da zor değil sökmek bu seferlik kendime kit yaptım bi sonrakilerde zorlanmayayım al tak olsun diye ama işte yine de uğraşası gelmiyor insanın.