jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır
Printable View
jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır
185-55-14 tak yeter :D
valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin :)
cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir
aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.
zten bnm istediğim devamlı üst devirde kalmakta değil 6200-7800 devir aralığı bnm için zaten makbul
sadece oranın kısalması daha çok işime gelir
aynı şey.
ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.
Kadrandaki hata olayı doğru çap deişince yanılıyor ama lastik ebatı da küçülünce kısa şanzıman etkisi tabiki olucak kendi honda motorumda 18 leri cıkartıp 16 taktımızda 120de 5in sonunda kesiciye giren motor 100de kesiciye girmeye başladı bunu örnek alabiliriz
şimdi abi kısa mahruti takarsan tekerlek devrinde okurken beyin doğu okuyacaktır. yani 62 ise 62 okur. ancak lastiği ufaltırsan sensör sadece devri okuduğu için hala 70 okuyacaktır. yani ufak larikte devir 3000 iken 62 yapıyorsa buyuk lastikte devir 3000 iken 70 yapıyor fakat sensör bunu bilemez.
ok anladım :)
Bu arada kadran sapma olayı bütün lastikler küçük olanından takılırsa geçerli. yani hızın okunduğu lastiğin boyutu değişmezse sapma olmayacaktır.
Ömer haklı..
lastık kucultme ıle son dıslı kısaltılması aynı sey,
yakalanan devır olayı ıcınse ust vıtesler daha cok kısalıyor onun ıcın son surat dusuyor, bı ust vıtes daha cok kısaldıgı ıcın devrıde yuksek devırde tutucaktır dıorum ama bı kaç kadran baktım öle deıl gıbı:D;) onemlı deıl ztn her turlu ıse yarıyo:D
edıt..
e46 m3 ıcın 4.10 kısa ıle yakaladıgı devır yukarda
http://www.youtube.com/watch?v=inuwU...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_bRLd...eature=related
ama cok fazla farketmıyor dogal olarak..
kardeşim bu site sana gerekli yardımda bulunucaktır
http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
sayfadaki calculator ile lastik çapının değişmesiyle arabanın hızının nasıl değiştiğini görebilirsin yada formulleri çekerek gerekli hesabı yapabilirsin bizim arabalarda hız okuyucusu differansiyelin çıkış şaftı üzerine bağlı bu sebepten lastik çapını küçülttüğünde bir turda daha az yol katediceğinden sen kadranda 100 görürken araban atıyorum 90 km ile gidicektir speed sennsörünün oranı vardır her arabaya göre değişir senin arabanın şanzımanını kullanan ama 15'' jantla çıkan ve oranları seninkine yakın bi arabanın speed sensörünü takarsan bu sorunu çözebilirsin
lastik küçülteme ile ayna mahurtiyi kısaltma arkadaşlarında dediği gibi aynı şey snn arabaya 15inç jant sığıyormu 283 mm fren düskin var çünkü kaliperlerin kaç pistonlu
bgn 205-40-17 olan jantlarımı 195-45-15 e düşüdrüdm lastik çapı oranına göre %6.6 kısalıo
bazı arkdaşlar kadranda fazla gösterceğini söyledi ama bende az gösterdi 3 te 150 yaparken şuan 138 4 te 190 yaparken şuan 175 yapıo 5 i dneyemedim yollar çok kalabalktı
ama hızlandımı die sorarsanız bilmiorum :) vitesler çabuk bitio ama ona görede az sürat yapıorum hiçbişi anlayamadım açıkçası
senın sensor demekkı algılıyo ne guzel:D gosterge hatasıyla urasmak durumunda kalmıosun..
oranlar cok guzel valla..
ztn 1-2 defa dnemeye giderim dahda takmam bunları
dün 30 dk dolaştı saçlarım beyazlıcakı stresten en ufak sekmede tampon sürtüo yere iğrenç bi stres :)
haha 17deen 15 düşersen böle olur:) 195/45/16 tak yada 205/40/16 :)
göstege hatan olmıcaksa araban 225lerde kalıcak kadranda:)