Arkadaşlar bu şekilde boru yapabilecek yer varmı acaba bildiğiniz?
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.c...2_1907_1367278
Printable View
Arkadaşlar bu şekilde boru yapabilecek yer varmı acaba bildiğiniz?
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.c...2_1907_1367278
sanırım ıstanbulda ıskender usta yapabılır
+1 iskender
en sol ve en sag dakı borular harıc dıerlerı bukme ıslemı ıle deıl kaynak ıslemı ıle yapılmıs kı bellı oluo. bu ısı de demırcıler deıl ıskender yapar. 0212 276 25 11
ankarada ostimde koçbüksan
ama bükme işlemi ile yapılmadıgını soledım yukarda neden sınırlarını zorluosun kı... yazdıgımı oku once
ek yerlerinden anlaman lazım kaynak olduğunu
Ankara'da Kocbuksan stainless'ten mandrel bukum yapiyor. Ama tezgahlari genelde dolu. Bir tek sansiniz, daha once buktukleri partilerden kalan fazlalar, ucunda kosesinde hata olan dirsekler vs. oluyor.
Bir de, jipler vs. icin koruma demiri ureten yerlere bakmaniz iyi olabilir. Bukum yeri katsiz, temiz parcalar onlarda da bulunuyor. Ama sadece 90 derece, S bend gibi standart parcalar bulabiliyorsunuz. Tamamen custom is icin mandrel bukum makinasina sahip, (Iskender gibi.) birisini bos aninda yakalayip seklini karton boru vs ile cikarip, sonra bukmek gerekiyor.
Haa, bir baska cozum de, hazir satilan stainless dirseklerden, ve stainless duz borulardan alip, onlari birbirine kaynaklamak. Ama bunlarin et kalinligi bayagi fazla, kaynak icin de ozel elektrodlarini almak lazim. Genelde manifold yapimi icin daha uygun. Fiyati da stainless oldugu icin bayagi yuksek.
Aliminyum tavsiye ederim.. Intecooler pipe yapılcaksa hem hava akarken soğur hem de ağırlık yapmaz
saygılar
Bilgiler için teşşekkürler arkadaşlar, sanırım MANDREL büküm yapan bir yer bulmak gerekiyor.
eyüp topcularda yapıyorlar bi sanaiyi sitesinde..
onlar ek yeri deilde, bükme yapan aletler pot olmasın diye tutuyor boruyu o izler ondan dikkat edersen 45 liklerdede var o izden, mercedes benz fabrikasında staj yaparken ve demirciler sitesinde bi firmada bitirme projemi yaparken çok sayıda CNC bükme cihazı görmüştüm o izlerin sebebi budur..
miniks; dostum potsuz 45 derece bükülen şey 90 da bükülür 180 de bükülür, 45 derece bükebiliyosan, bükmenin bittiği yerden bi 45 derece daha bükersin 90 olur, onun bittiği yerden bi 45 daha 135 olur, bi 45 daha 180 olur (bkz: bükme yarıçapı), bu her et kalınlığında, her çapta ki boruyu istediğin bükme çapıyla (potsuz) bükebileceğin anlamına gelmiyor tabi, ama uygun değerler olunca bükülüyor, sen inanamayabilirsin ama 210-220 dereceye kadar büküyor bu makinalar.. hırs yapmanın anlamı yok, ihtiyacın olan boruyu çapı söyle yaptırayım ben sana
al. metali diğer bu iş için kullanılan metallere göre daha çabuk ısınır(en basit örnek pclerde soğutma elemanları ısı iletimi kolay olduğundan kullanılır) ortamdan buda daha kötü sonuç verir onun yerine yine çelik alaşımı ve sıcaklıktan çok fazla etkilenmemesi için özel boyalardan atılabilir
tessekkur ederım. ben bukme ıle olusan o ufak ta olsa ezılmeyı kotu ıscılık ve arcata kayıp olarak gordugum ıcın dırseklerle argon gaz altı kaynaklatıp sekıllendırmeyı tercıh edıorum. ıstedgın kadar bukersın cnc tezgahta. cnc tezgaha da gerek yok ıcıne kum basarsın ıkı taraftan tıpa takarsın ıstedıgın kadar bukulur. ama pot u engelleyemezsın.
Miniks arkadaşım sen kaynak olayına fena takmıssın orjinalini bozmadan bükmek daha makbuldür avrupa ve.abd de böyle burda kaynak yapıyolar diye daha iyi diyolar tabi.adamlar makinesi yoksa pot vermeden kıvıramıyorsa kaynak yapcak tabi baska yolu yok kaynak yapılan iş her zaman ikinci kalitedir.
isterseniz bikere www.topsecretjpn.com
adresini ziyaret edip hava filitresi borularına dahi dikkatlice bakarsan eger kaynak ile dönüldügünü görüceksinki ona da ikinci kalite dersin hatta adamlar bu işi bilşmioda dersin sen şimdi
örnek olarak topsecrettan alıntıdır
SUPRA
http://www.topsecretjpn.com/rbsupra2.jpg
SKYLİNE
http://www.topsecretjpn.com/r34drag5.jpg
FAİRLADY Z
http://www.topsecretjpn.com/z33d14.jpg
çok biliosunuz ya adamlarada mail atın kaynakla dönmesinler:)
orda kaynaklı olması kaynakla dönmenin daha iyi olduğunu göstermez ki, onlar mecburiyetten o şekilde yapılmış, çapları çok büyük potsuz bükülemez (et kalınlığı düşük), zaten daha düşük çaplı ürünlerinde kaynakla dönmemiş abiler:
http://www.topsecretjpn.com/products/z33intake1.jpg
kenarlı olarak dönülmüş tam yuvarlak olmayan bişey, tam yuvarlak olan hale göre hava akışını daha zorlaştırır, bunu tartışmaya bile gerek yok...
bu adamlardamı mecburiyetten yapmış?
http://www.full-race.com/catalog/ima...ProRace_DP.jpg
http://www.full-race.com/catalog/ima...oRace_MidP.jpg
kaynak adabı ile yapıldıktan sonra bişey olmaz bükmeninde bazen kendine göre dezavantajları var
XSI ben zaten sana daha once dar acılar bukulur dedım. ama ılk resımm arkadasın koydugu U seklı bukum den ıstıorum potsuz gormek :)
koydugun top secretın fotolarındaki borularında açıları dar abi, sadece açının dar olması yetmiyor ki, bi kaç parametre daha var bükme için
ahanda U bükülmüş borular:
http://www.kocbuksan.com/Pic9-4.jpg http://www.kocbuksan.com/Pic9-2.jpg
bir kaç konuyu aydınlatmakta fayda var arkadaşlar....boru bükme operasyonlarında bükümü etkileyen en önemli parametre bükülecek borunun malzemesi...malzemenin moleküler yapısı ne kadar esnekse o kadar dar açılarda potsuz büküm yapılabilir....al ve demir borular krom borulara göre esnekliği ve bükülmesi daha kolay borulardır...işin içine krom gibi şekillendirilmesi zor bir malzeme girince durum değişiyor...kimileri bunu cnc bükme tezgahlarında pot yapmıyacak radius ' lerde bükerek halletmeye çalışıyor...bu da yaklaşık boru çapına yakın bir bükme radius'udur....ama krom malzemelerde bu bükme radyüsü biraz daha büyümektedir....cnc bükme işlemi maliyeti yüksek bir işlem olduğu için ve böyle spesifik işler için gerekli ayar süresi uzun olacağından kaynaklı birleştirme yöntemi kullanılıyor genelde...ama kaynak dikişininde boru kesitini az da olsa daralttığını düşünüyorum...bu yüzden bence ideal olanı cnc bükme tezgahında hiç kaynak kullanılmadan bükülmesi...ama motor bölümündeki yer darlığı borunun bükülebileceği radiustan çok daha dar radius'larda büküm gerektiriyor genelde...bu yüzdende kaynaklı döndürme işlemi daha kullanışlı bir operasyon oluyor....ayrıca yukarıda kaynaklı diye örnek verilmiş fotoğraflardaki boruların çoğunda cnc bükülmüş dirsekler kullanılmış....adetler yükselince cnc büküm ücretleri makul hale geliyor...bu yüzdende hazır turbo kitlerinde verilen boruların çoğu kaynaksız borular...birde horn şeklindeki manifold gibi bükümü imkansız olan geometrilerde hazır bükülmüş dirsekler kaynatılarak üretiliyor....sevgilerimle :)
herkes kendi yoğurdunu kendi yöntemi ile yesin en iyisi.. paylaşmak memlektimizde daha olgunlaşmamış bir meyve. paslanmaz da yaptık interkol borusunu aliminyum da. ben 10 numara memnunum. buz gibi intakime giden boru ısı die bişi yok. paslanmaz yaptığımız aracı inceleme fırsatı bulamadım çalıştıktan sonra. ama dediğim gibi bu kadar uzatmanın manası yok.
saygılar
biraz açıklama getirmek istyiyorum aleminyum çabuk ısınır çabuk soğur krom boru ise ona nazaran tabiki daha zor soğuyucaktır fakatt coolerdan geçen hava içeriye giderken inanılmaz şekilde değişmiyor 1 belki 2 derece trafikte olay başlıyor aleminyum inanılmaz yüksek derecelere çıkabiliyor gerek fanın gerek motorun sıcaklık etkisiyle fakat tabiki hemen hıslanıp soğuk havayı sokarsan çabucak soğur fakat kromdadaha az ısınır daha geç soğur size kaybı yaklaşık 2 yada 4 beygirdir :D anlık temde ise hiç anlaşılamaz bile
Mandrel bükme layına gelince nekadar resimlerde güzel gözüksede inanınn minikte olsa podları oluyor olmasssa küçülüyor resimlerde gerçekten o şekilde gözüküyor fakat minikte olsa bükme oluyor gelen malzelemelerden gördüklerimi söylemekteim benim kanımca Aleminyum yada Krom fark etmez Kaynaklı olarak yapılması daha başarılı olucaktır
Umarım ayardımcı olmuşumdur
sadece tek alıntı yapayım dedim
1.ne iş yaptığınız beni ilgilendirmiyo ayrıca burada neden dile getirdiniz anlamadım illa sizmi iyi biliceksiniz?
2. madem ısıl işlem uzmanısınız sıcaklıkla ısının farkını bliin o zaman
ısı enerjidir, sıcaklık ise birimdir boruda ısı olmaz sıcak hava olur olursa
3.hks yi falan geçtim ciddi yapılan çoğu makinede al. tarzı boru kullanılmaz
örnek:
http://www.clublexus.com/gallery/dat...60607_1463.JPG
http://www.clublexus.com/gallery/dat...60607_1462.JPG
çünkü gerek dış darbelere gerekse daha cok kolay ısınıcagı için kullanılmaz
şöle bişi vardır hızlı ısınan hızlı sogur yavaş ısınan yavaş sogur die
bu mantıkla tafikte crom boru yanlış ama alimünyum boru hepten yanlış cünkü cok cabuk ısınır vede devamlı aynı ısıda kalıcagı içinde crom dan daha fazla ısınıcaktır
tabi bide senna arkadaşın da dedigi gibi ısı bir enerji birimidir bu enerji ne olucaktır ısınan boruyu uzatıcaktır bu yüzden boru uzamasın die kaynak ile dönülür
o kısa kaynak yok dedigniz benimde koydugum resimler de de var hepsi crom boru kaynaklıdır ama polisaj lı oldugu için tek parca olarak duruo
kıvrım olan zaten her şekilde anlaşılır
ya hatta daha da ii bişey var şöle de söliim size bakınız aşşa da ne var bir turbo egsozt manifoldu aynısından özgün arkadaşımızda da var
peki madem kaynak ii degil neden bu kaynaklı nie dönmemişler bunu çokmu zorlarına gitmiş ?
George ugraşma kaynat gitsin mi demişler :)
http://www.full-race.com/catalog/ima...8T_mani_07.jpg
herkez aslında aynı şeyi söylüyor ama kimse farkında değil...konu paylaşmaktan çok dediğim dedik çaldığım düdük moduna girdi :)))))))))))))))
tartışan arkadaşlar haricinde ; bizler konunun dışında kalsak galiba iyi olacak...
Msg larım silinmiş noluyo burda şike var şikeee :) bu arada bakırın gümüş renkli olduğunu iddia edenler var aramızda ya hadi neyse
Speed abimiz yazmış CNC bükmenin bi ar-ge masrafı vardır die, bide belli bi radius bükme çapı gerekir potsuz bükmelerde, bu yüzden msglarda turbo manifoldları kaynaklı olmuş bunların çeşitli sebepleri var.. 1.cisi maliyet, hazır dirsekleri alıp uygun açılarda kesip kaynaklamak , cnc tezgahta bükmekten daha ucuz elin amerikalısına göre, 2 cisi bükme çapı..
konu başlığı intercooler borularıydı, dolayısıyla onlar böle karmaşık yapılar deil, daha uygun bükme radiusları oluyor intercooler borularında, o yüzden manifoldların hazır dirseklerin (ki hazır dirseklerde büküm sonuçta) kaynaklanarak yapılmış olması, kaynağın daha iyi bir yöntem olduğunu göstermez..