Arkdaşlar seri kullanımda , gazı hiç çekmeden dip şekilde tıktık sadece debriyak yapsak , çok zararı olurmu ama sadece kapışmalarda yaparsak ? siz nasıl atıyorsunuz?
Printable View
Arkdaşlar seri kullanımda , gazı hiç çekmeden dip şekilde tıktık sadece debriyak yapsak , çok zararı olurmu ama sadece kapışmalarda yaparsak ? siz nasıl atıyorsunuz?
valla ben normal vites atıyorum gazdan çek debriyaja bas .... ama seride direk debriyaja basıyorum tık.çok tecrübeli kişiler vardır onlar ileride sorun çıkarmı çıkmazmı die yazar ama bence ilerleyen km lerde bi sıkıntı çıkar die düşünüyorum
sanırım şanzumanı bitirirsin
Debriyajı balatasını bıraz hırpalar. Fazla bişey olmaz tahminimce =)
yuksek suratlerde bişey olmazda , orneğin 1 den 2 ye atarken debriyajın canını alırsın..
ben rollde böyle yapıyorum tapa gaz.
debrıyaja nasıl hızlı basıp cekıyosan aynı anda gazada cekıp basmak zor değil;)
araç turboysa deviri düşürmemek için gazdan çekmem ama normal araçlarda debriyaj gazdan çekerim..
hiç beceremiyorum. ne roll ne drag:)
şanzımanında problem olmayan arabalarda dip gaz... tabi bi de bazen standart debriyajda yetişemeyebiliyor.. ayırıp kavrayana kadar sen vitesi geçirmiş oluosun.. illaki zararı var ama istanbul trafiğinde zaten arabanın debriyajının dayanması mucize..
o iş tam yapılmazsa önce ust devirlerde cırtlamaya başlar ondan sonra alt devirlerdede vites deşitken cırtlamaya başlar bu cırt senkro lardan gelir sonra boyle devam edince bigun bnm gibi çıkmaz bi yolda geriye takamaz halde kalırsınız :) bende nasıl oldu anlamadım ileri 5 vitesin canına okuduk geri gitmedi arba :)
sonra şanzıman iner senkrolar değişir
en iyisi dogbox debriyajsız geçir :) bütçe olsa hiç düşünmem alırım stok bile olsa arabam
walla dsg dıyolar :D mılletın yalancısıyım :D
Ben atmıyorum o tıkır tıkır değiştiriyor :D
benimki kendi kendine atıyor :D
Bence en güzeli ellerin ve ayakların kombine hareket etmesi yani zamanlamayı iyi ayarlayıp ne debriyajı nede şanzımanı üzmemek gerek
Saygılar....
Rollinglerde ayağımı gazdan çekmedende attım çekerekte attım arabam aynı gidiyor ancak short shift nedense time trialde hoşuma gitmedi normale dönebilirim.
Eğer alt viteslerde yapılırsa,debriyaj tokatlamayla aynı anlama gelir ki direk buda baskı balataya ani yüklenmek demektir.
her viteste yapıorum.. 2 tane sanzıman yenıledım :)
cok yavas vites degistiriyorum aslnda sistemi biliyorum ama yapmak icinde kasmıyorum yapım gereği :) önemli olan sertlik değil ayakların ve sağ elin senkronizasyonudur :)
no lift shift(ing) ecnebicesi bi kaç örnek :D vereyim aracın durumuna göre etkilenen yerler çok değişken standart veya yakın araçlarda debriyajdan başka bir sorun yaratmaz bence ama güçler arttıkça şanzıman aks difransiyel gibi devam eder liste :D
Atmosferik araçlarda pek farkedeceğini sanmıyorum hızlı attıkça ama turbo araçlarda basıncın düşmesini engellediği için bir miktar farkeder.
http://www.youtube.com/watch?v=c_UZe_bGE1s sonlara doğru örneklendirmiş Big AL :D
http://www.youtube.com/watch?v=tjZVTyOZDg0
http://www.youtube.com/watch?v=k9N7liGEC-k
gazdan çekmeden değiştirmede avantaj sağlandığını savunanlar var hemde 400 de 1 boy kadar???
ama geçişlerde ses mükemmel;)
http://www.youtube.com/watch?v=XYM2bSfAlio
alıntı AL vtec
sürekli yaparsan debriyajı erken yersin
http://hondata.com/media/fullthrottlefeet.mov
veya böle bir sistemle kullanıcaksınız
şuanki aracım otomatik ama düz viteste normal bas çek atıyorum zaten hızlı atma konusunda çok iyi değilim standart atarım gittiği kadar :D
http://www.youtube.com/watch?v=gwqLU...m=PL&index=106
yada bu keko gibi atıcanan her attığında yerinden çıkıcak gibi olucan :)
Direk debriyaja basarak değiştirmek çok tecrube gerektirir, vitesi kaçırırsanız motoru yüksek devirden dolayı kırarsınız bu videolardaki araçların debriyajında switch var ,beyin debriyaja basıldığnı algılayıp devri ayarlanan bölgede tutyo ,böylece debriyajı kaçırsanızda bişi olmuyor :)
debrajı tokatlamak die bi tabir var ayagının ucu ile basmak ve yana kaydırmak çok zor bi iş ama yapan çok güzel yapıyor ve sen debrajdan ayagını çekmiyorsun debraj agırlıyla yukarı çıkıyor ama önce bunu denemek için şahinde falan yapın derim yoksa indirebilirsiniz şanzumanı çok riskli :)
hasan sti,yekta,özgün ve ben tarz aynı hız aynı :)
peki vites atma dewrinin bi formülü varmıdır...?
Senin zaten ayak bigün debriyajın ordan çıkıcak bro bekliorz o günü :D Töbe töbee :D
Aybek olsaydıda anlatsaydı nasıl attıgını :) Onun kadar deli vites atanını gormemiştim.
Ha birde Demir abi vardi Skunk Short Shifterı Kırmıstı vites atarken :)
debriyjdan çekerek:D diğeri çok yorar arabayı
bizim araba corolla diilde impi yada megane fln olsaydı ben en az 4 kez kırmıştım vites kolunu, 1-2. vites dişlilerini :D