uzun 5 dişlisi tam olarak hangi aractan alınıor trdeki integraların şanzıman oranlarını bilen varmı özellikle 5 i uzatmak istioruz .
Printable View
uzun 5 dişlisi tam olarak hangi aractan alınıor trdeki integraların şanzıman oranlarını bilen varmı özellikle 5 i uzatmak istioruz .
ıntegranın 5 ı alacaksın
uzun yol için mi roll de top speed için mi? standart beyinle itr 5. vites dişlisi ile 4 ten 5 e atınca araba çok yığılır. 9200 dönersen standart vti ile aynı km lerde vites atarsın.
8200-4.266 = 9200-4.785
ecu'suz asla bence kii bende ecu olamsına rahmen 5 imde kısa 230 a kdr tam güç :)
Arkadaşı geçen pazar sabahı rolda üzdümde top speed yapmak istiyor :)
yok ayna orj vtec top speed için 5 lazım n a deil arac
itr deil burdaki 4 kapı integraların şanzıman oranlarnı bilen varmı.
Odegılde abi biraz daha fazla devir cevirip yapsan top speed olmazmı?
uzun 5 le biraz kotu oluo sende bılıosun abı.roll a degılde ekonomiye ii gelidu uzun 5.
bende yay sapka takıp guzl bı mapping le devir donsen daha ıı olur gıbı gelıo kanaatımce :)
yay şapkaya bie gerek yok direk maping:icon_tup:
yay şapkasız çıkmayın yaf..
yay şapka ve 9200 en yakın hayalim :D ama kimse yay şapka olmadan sakın o devirleri dönme dio bencede lazım.
bı kerelımıtsız chıp vardı arabamda. gaz cekmeden vıtes atarken vıtes gırmeyınce 13.5 dondu :D carsı pazar karıstı :D yay sapka olsaydı bısı olmazdı. yay sapkasız 8800 max bana gore
Allah c.c. izni ile
11.5:1 cr wiseco 81.5 mm
yataklar saplamalar
subap,yay,şapka,subap lastikeri,subap yuvaları ( guide )
s300lü p28
yağ su pompası
conta seti
ve yeni egsoz kiti
İşte o zaman bende 9.000 döneceğim egzantrikler yetersede k. yetmezsede k.
guide larında problem yoksa ki sanmıyorum problem olsun, guide larını elleşme sökülmeside çakılmasıda dert sıkıntılı tavsiye etmem. kasnak al yukarı taşırsın devir bandını.
Kanka egzantrik çok para yaw beklesin biraz alırız zamanı gelince.
soru şu aslında vteclerin şanzumana integra ls 5i takan BİZZAT oldumu :) integrayla vtecin ayna mahruti farklı sencrolar farklı asın soru ls beşi takan oldumu
takıldı diye biliyorum 5.vites (%85 eminim)
şanzıman oranları
Y80/S80 B18B 1:3.230 2:1.900 3:1.269 4:0.966 5:0.714 R:3.000 F.D:4.266
S1/YS1/A1 USDM B18A 1:3.166 2:1.857 3:1.259 4:0.935 5:0.742 R:3.000 F.D:4.400
F.D. farklı olarak bu da olabilir.
Türkiye de bulunan 91 model teg lerde Q1 sanzıman var onun oranları hıcbıryerde yazmıyor ben yıllar once sokmustum saymıstım ama hatırlamıyorum kac dıs oldugunu fınal drıve 4 400 du ona emınım 92 93 teglerde ıse ys1 cıkıyor
HONDA İntegra 1,8 LS 1991 1155kg 1834cc 9,2/1 118hp 4,4000/1 3.166 1.875 1.259 0.935 0.742 *** 195/60/14 16V sedan
saolun teşekkrler ayna 4,40 ise 5 kesin daha uzundur
yav ben hala anlayamadım bu herkesın taktıgı ve ii dediği kısa bı anda nıye kötü oldu
murat sorunu başka yerlerde ara bence eski araban hızlıydı :)
vvti kullanmiyor b16 ondan iptal olmuyor;
DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır
Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır. Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.özellikle 5500 devirden sonrasına dikkat etmek gereklidir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
http://www.vtunnel.com/index.php/101...9db67438a15315
www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
http://www.youtube.com/watch?v=stJM9EvZRgQ
Comparison mivec vtec vvti
http://www.youtube.com/watch?v=mgDdbrMh6bo
Vtec çalışma prensibi ile ilgili video.
turbo yada scli vtı da 4785 cok mantıksız orj sanzıman cok cok daaha mantıklı