merhaba arkadaşlar,
Türkiye'de EK9 typer varmı veya swaplanmış olarak mevcutmu ?
Varsa nerde bilen varmı?
Printable View
merhaba arkadaşlar,
Türkiye'de EK9 typer varmı veya swaplanmış olarak mevcutmu ?
Varsa nerde bilen varmı?
b16b motorlu civic mi aradığın? 1.6lt 185hp.
efet aynen öle
EK9 Honda Civic Type R 8200 devirde 185 bg güç üretebilen 1.6 litre DOHC VTEC B16B
türkiyede yok ama kıbrısta B16B var...
Türkiye'de yok, ama Soner Abi'nin de dediği gibi Kıbrıs'ta var.
kıbrısta TR de olmayan bi dünya model heralde...
Soner abi demek istedin sanırım_?
2 çarpı zsproject eşittir bir Soner abi
amerikadakilerde sagdamı direksion ?
evet sadece sağ dan diye biliyorum bende JDM oda
Benim bildiğim o versiyon sadece japonya da satışa sunulmuş bir modeldi,demek ki japonya dışınada çıkarmışlar..
Alıntı:
EK9 Honda Civic Type R Geçmişi
22 Ağustos 1997 yılında Japonyada Honda NSX Type R ve Honda Integra Type R'ın ardından EK9 Honda Civic Type R piyasaya sürüldü. EK9 Honda Civic Type R 8200 devirde 185 bg güç üretebilen 1.6 litre DOHC VTEC B16B donatılmıştı.EK9 TypeR sadece Japanese Domestic Market için üretildi..
Daha hafif kiloya sahip olan B16B motoru daha yüksek motor devrine, daha az sürtünmeye, daha iyi nefes alışa , daha fazla sıkıştırma oranına ve yeni valve sistemini içinde barındırıyordu.. Araç Hafifletilmiş kasasının rijitliği arttırılmış ve daha sağlam süspansiyonla yol tutuşu desteklenmişti.LSD helezonlar ,spors tuned ABS ve Potenza RE-01 lastikler standarttı.Ayriyetten EK9 Civic TypeR 5 bijon çelik jant , Kırmızı Recaro koltuklar , Momo SRS 368mm spor direksiyon , titanyum vites topuzu , ve carbon panelle donatılmıştı.
1998 yılında makyajlanarak daha yumuşak ön yüze (ön ızagara-tampon vs) sahip oldu.
1999 yılında Civic Type R serisine "Honda Civic Type Rx" de eklendi. Honda Civic Type Rx , CD çalar,içe kapanabilen gövde rengine boyanmış aynalar, elektrikli camlar, manuel klima, anahtarsız kapı açma, aleminyum spor pedallar, ve carbon ön konsol'a sahipti.
Özellikler
Model : E-EK9
Şanzıman: 5MT
Layout: FF
Oturma sayısı: 4
Ağırlık/Ölçüler
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm): 4180 / 1695 / 1360
Dingil Açıklığı (mm): 2620
Lastik Ön/Arka (mm): 1480 / 1480
İç Ölçüler Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm): 1705 / 1390 / 1115
Ağılık (Kg): 1090
Minimum yer açıklığı (mm): 135
Motor
Motor Tipi: B16B
Motor: Su soğutmalı IL4 DOHC VTEC
Hacim (cc): 1595
Bore x Stroke (mm): 81.0 x 77.4
Sıkıştırma: 10.8
Yakıt sistemi: PGM-FI
Beygir Gücü (PS/rpm): 185/8200
Tork (Kgm/rpm): 16.3/7500
Aktarma
Vites: 5MT
1st: 3.230
2nd: 2.105
3rd: 1.458
4th: 1.107
5th: 0.848
Geri Vites: 3.000
Son Dişli: 4.400
Suspansiyon
Ön/Arka: Çift Wishbone / Çift Wishbone
Fren Ön/Arka: Havalandırmalı Disk / Disk
Ön teker: 195/55R15
Arka teker: 195/55R15
Yakıt max. (liter): 45.0
Donanım
Güvenlik
Sürücü SRS hava yastğı
Yolcu SRS hava yastğı
ABS
Sağlamlaştırılmış kapı içleri
İç kısım
Hidrolik Direksiyon
Carbon ön panel
MOMO deri kaplı SRS 368mm spor direksiyon
Titanium vites topuzu
Klima
Elektrikli camlar
Otomatik kapı kilitleme
Kırmızı paspaslar
Recaro koltuklar
Dış kısım
Ön marşpiyel
Yan marşpiyeller
Arka Spoiler
Type-R amblemi
Electrkli aynalar
Çelik jantlar: 15 x 6.0
UV camlar
Güvenlik camları
Kırmızı motor kapağı
Aluminum radyatör
Helical LSD
Şase:
Kule gergisi
kıbrısın galericileri gidip direk japonyadan alım yapıyolar sıfır ya da ikinci el yüklü araçlar adaya giriyo bu şekilde
kıbrısta oldugu biliniyor ama TR olup oolmadıgını merak ediyorum
hiç bi forumda ne gördüm nede duydum :)
http://img135.imageshack.us/img135/7103/ek9ia6.jpg
EK9 Honda Civic Type R Geçmişi..
22 Ağustos 1997 yılında Japonyada Honda NSX Type R ve Honda Integra Type R'ın ardından EK9 Honda Civic Type R piyasaya sürüldü. EK9 Honda Civic Type R 8200 devirde 185 bg güç üretebilen 1.6 litre DOHC VTEC B16B donatılmıştı.EK9 TypeR sadece Japanese Domestic Market için üretildi..
Daha hafif kiloya sahip olan B16B motoru daha yüksek motor devrine, daha az sürtünmeye, daha iyi nefes alışa , daha fazla sıkıştırma oranına ve yeni valve sistemini içinde barındırıyordu.. Araç Hafifletilmiş kasasının rijitliği arttırılmış ve daha sağlam süspansiyonla yol tutuşu desteklenmişti.LSD helezonlar ,spors tuned ABS ve Potenza RE-01 lastikler standarttı.Ayriyetten EK9 Civic TypeR 5 bijon çelik jant , Kırmızı Recaro koltuklar , Momo SRS 368mm spor direksiyon , titanyum vites topuzu , ve carbon panelle donatılmıştı.
1998 yılında makyajlanarak daha yumuşak ön yüze (ön ızagara-tampon vs) sahip oldu.
1999 yılında Civic Type R serisine "Honda Civic Type Rx" de eklendi. Honda Civic Type Rx , CD çalar,içe kapanabilen gövde rengine boyanmış aynalar, elektrikli camlar, manuel klima, anahtarsız kapı açma, aleminyum spor pedallar, ve carbon ön konsol'a sahipti.
Özellikler
Model : E-EK9
Şanzıman: 5MT
Layout: FF
Oturma sayısı: 4
Ağırlık/Ölçüler
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm): 4180 / 1695 / 1360
Dingil Açıklığı (mm): 2620
Lastik Ön/Arka (mm): 1480 / 1480
İç Ölçüler Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm): 1705 / 1390 / 1115
Ağılık (Kg): 1090
Minimum yer açıklığı (mm): 135
Motor
Motor Tipi: B16B
Motor: Su soğutmalı IL4 DOHC VTEC
Hacim (cc): 1595
Bore x Stroke (mm): 81.0 x 77.4
Sıkıştırma: 10.8
Yakıt sistemi: PGM-FI
Beygir Gücü (PS/rpm): 185/8200
Tork (Kgm/rpm): 16.3/7500
Aktarma
Vites: 5MT
1st: 3.230
2nd: 2.105
3rd: 1.458
4th: 1.107
5th: 0.848
Geri Vites: 3.000
Son Dişli: 4.400
Suspansiyon
Ön/Arka: Çift Wishbone / Çift Wishbone
Fren Ön/Arka: Havalandırmalı Disk / Disk
Ön teker: 195/55R15
Arka teker: 195/55R15
Yakıt max. (liter): 45.0
Donanım
Güvenlik
Sürücü SRS hava yastğı
Yolcu SRS hava yastğı
ABS
Sağlamlaştırılmış kapı içleri
İç kısım
Hidrolik Direksiyon
Carbon ön panel
MOMO deri kaplı SRS 368mm spor direksiyon
Titanium vites topuzu
Klima
Elektrikli camlar
Otomatik kapı kilitleme
Kırmızı paspaslar
Recaro koltuklar
Dış kısım
Ön marşpiyel
Yan marşpiyeller
Arka Spoiler
Type-R amblemi
Electrkli aynalar
Çelik jantlar: 15 x 6.0
UV camlar
Güvenlik camları
Kırmızı motor kapağı
Aluminum radyatör
Helical LSD
Şase:
Kule gergisi
...
şunun güzelliğine bak ya... aşığıyım :) :icon_tup:
http://img135.imageshack.us/img135/7103/ek9ia6.jpg
ek bilgi vereyim, b16b motor b18c nin destroke halidir. yani blok aynı blok(b18c), krank b16a ölçülerindedir. kol boyu uzamış, r/s ratio artmış ve devir çevirme kabiliyeti arttırılmıştır. b18c nin ana keplerin üstünde bulunan main girdle bu motorda da bulunmaktadır.üst kapak fabrika tarafından 97 yılında üretilen motorlar el ile, 99 yılında üretilenler makina ile emme ve egsoz portları polish yapılmıştır. subap yuvalarında işlem yapılmıştır. emme subapları daha hafif daha sağlam ve uç kısımları inceltilmiş, hem hafiflik hemde yanma odasına giren havanın miktarı arttırılmıştır. subap şapkaları titanyumdur. subap yayları hem emme hem egsoz çift yaylıdır. ek9 97 yılında hidrolik direksiyon ve klima olmadığından, krank kasnağı tek yollu(sadece şarj dinamosu) ve full balanslı olduğundan yanlış hatırlamıyorsam orjinal b16a kasnağının yarısı ağırlığındadır. ve daha birçok farklılıkları vardır, headers,emme manifoldu, gaz kelebeği,pistonları vs vs.
kısaca b16a ya piston takınca b16b olmamaktadır:)
hahahhahaa aynen bilalim cok dogru yazmışsın ap ayrı bir motor dur bu JDM ler
destroke dedin de aklıma geldi
B20B ye destroke tadından yinmez :)
moruk b20 ye de k24 e de destroke tadından yenmez:)
autoshow da onno ya sormuşlardı yok öyle bir araba vti dır o demişti:D
tr de yok bildiğim ama kıbrısta vardı EL101 plakalı dergiyede çıkmıştı akıllara zarar bir araç;) hatta rum tarafında baya yüklüleride mevcut
neden ülkemizde olmaz ki böyle makinalar........:-(
çünkü sadece sağdan direksiyon :)
çok güzel araba. keşke yurdumda da çeşitleri olasayı.
kıbrıs da vardı bıtane bembeyaz:D
burda yok kktc de var
bazen keşke KKTC de olsaydık diorum
bu güzellikleri oralarda görünce :D
http://imageshack.us/a/img17/1964/ho...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img839/1964/h...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img849/6946/h...rek9boysab.jpg
http://imageshack.us/a/img850/1964/h...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img62/1964/ho...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img713/1964/h...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img401/1964/h...erek9boysa.jpg
http://imageshack.us/a/img855/1964/h...erek9boysa.jpg
eg swap b16b var
Evet arkadaşlar EL 101 şimdi 17 yaşında ve altın çağını yaşıyor.. ;)
Her şey iyi güzel de, neden güzelim ek9 direksiyon varken ep3 direksiyonu?
Konu fena hortlamış. Türkiye'de görünüş olarak oldukça fazla benzeyen 1 tane EK vardı.