motor sorunları yüzünden swap yapmak zorunda kalcam gibi ama şu max %30 oranının üstüne çıkamıyomuyuz??olmasını istediğim 4 seçenek sırayla 3.0 twin-2.0 turbo 1.8-1.6....en önemli soru 3.0twin olanı legal olarak yapma mümkünatı yok mu??
Printable View
motor sorunları yüzünden swap yapmak zorunda kalcam gibi ama şu max %30 oranının üstüne çıkamıyomuyuz??olmasını istediğim 4 seçenek sırayla 3.0 twin-2.0 turbo 1.8-1.6....en önemli soru 3.0twin olanı legal olarak yapma mümkünatı yok mu??
ben de sunu merak ediyorum 1.4 arabaya gittik 2.4 motor koyduk bunu kim nerden anlayacak ? gorevliler motorun dis gorunusunden kac lt oldugunu nasi bilicek :)
iste muayenede de hangi gorevli bakip bu motor 1.4 degil diyebilir diye dusunmustum. neyse motor numarasindan bulunabiliyomus sorumu geri alayim :)
aynı marka olmak koşuluyla %20 hacim artışı toleransı var galiba
yüzde %30 hacim ve güç artışı sağlanabiliyor aynı marka olmak kaydıyla
motorların hepsi aynı marka olucak zaten bence 1.8 olanı iyi bi seçenek kankacım hala ısrarlıyım orda, içlerinde en yeni ve en mantıklı seçenek o :)
açıkçası orda çalışan gençlerde var hatta araç sahibi olup şuan bu forumutkip edebiliyoda olabilirler kendilerini geliştiriyoda olabilirler
normalde 1.6 motoru soküm 3000 twin turbo bişey koyunca oraya ait olmadığı her hali ile belli olacak her boşluk kapanacak hiç bilmeyen bile bi tuhaflık sezer motor kodu silinip orj yazılsa bile bile risk büyük
adanadaki GH 106 muayeneden geçerken adam turboyu görünce abi bu dizelmi ya bunlarda dizel varmı ki demiş:Dsahibide evet dizel diyip geçiştirmiş.kendisi anlatıyodu
Hic bir sey olmuyor, arac muayenesinde kaputun altina bile bakmiyorlar turkiyede okadar swap yapiliyor, uzerine plakariyla beraber videolar ekleniyor. Kimisi tv programina cikiyor, kimisi dergilere. Yarin bu olayla ilgili kesin bir bilgi alacagim sizlede paylasirim, saygilar.
motoru işletmek için fatura istiyolar..tam bilmiyorum ama bu faturada buyuk olasılık motorun markası modeli ve hacimi yazıodur.eger ole deılse bı muayıneyle arabanın motor hacmını anlamaları cok zor.
aynı marka olması yetmiyor, ayrıca aynı marka ve model olması gerekiyor, yani 3lt veya 2lt corolla yoksa hacim büyütemezsiniz. bence motorunuz 1.6 afe ise bloğunuz aynı kalsın kapak değişimine gidin derim.
Nasıl anlaşılmasın motor numarasına bakmayacaklarmı ?
lewocum galiba 1.8 e kalcaz gibi :) motorun çıktığı arabada mı aynı model olmak zorunda :( bunu bilmiyodum hatta içme oturdu evlat acısı gibi :) şöle bişi yapsak orjinal motorun kodunun yazdığı plakayı yeni takıl motora taksam yani o zaman orjinal kodu olcak...motorun şekline bakıp anlama şansları var mı??yada faturada yazılıyorsa ordaki hacim güç gibi şeyleride olabilcak sınırda tutup yazsak olur mu??her türlü 3 kağıta açığım anlicağınız yeter ki legal gözüksün :P :D
O plakaları değiştirirsen sanırım cezaevine giriceksin :)
bkz. tanju çolak :)
manisada bırak vizeyi bazı çevirmelerde bile motor numarasına kadar bakıyorlar
1.6 araç max 2.0 litre olabiliyor diye biliyorum %30 diyen arkadaşlar haklılar
artık hacim artışı yok...
hmmm plaka değiştirmek sakat işmiş korktum şimdi :D o zaman soruyu şu yönde değiştircem 3sgte mi 2zzge mi??
3zzfe motorumu değiştiriceksin? Blok üzerine farklı çalışmalar yapılır Mertinde dediği gibi kapak değişimi yapmak en mantıklısı şuan buna benzer çalışma yapıyoruz.
Bi AE 86 motoru ve turbo iyi giderdi aslında senin araca :)
orjinal motorun block sorunlu bilirsin belki abicim bu motorlar yağ yakıyodu ilk seride işte banada o kısmetsiz seri denk geldi şuan 500km 5litre yakıyo :D gömlek yatak piston kol krank segman supap değiştircez dedi servis 5 bin lira alırım diyede ekledi :) aslında block değişmeden 2zz parçalarıyla toplayamayız mı??kapakta değişsin artık yürüsünde isytiyorum ufaklık :D abi 86 motorları biraz eski hemde artık gitsin istyorum :) yani arabada sökmedik parça kalmadı sadece 2 koltuk 1 dreksiyon kaldı biraz yardımı olur diye
motor kodu ile şase kodu birbirini tutmalı. yani blokta oynama yapma. ha faturaların ile bir muameleciyi ayarlarsan ruhsata işletirsin ama bir motor parasından daha çoğunuda bu işe harcarsın. arabanın orjinal motoru 1.6 ise git silindir hacmini büyüt stroker la oyna kapakla oyna illegal işe girme hiç.
evet toyotanın cambazlığıdır bu durum....çok yakın buldukları kişileri uyardılar çıkartın elden diye...bende o dönem satmıştım 1.4 vvti ımı....iyikide satmışım...yanılmıyorsam garantidende beyni değiştirmişlerdi...sürekli avans vuruyordu araba...farkedip şikayet edenlerinkini değiştirdiler...farketmeyenler öylece şakır şakır bindiler arabalarına :(
Ae86 kullanıln 4age motor şuan ki alimünyum alışımlı bloklara taş çıkartır dayanıklılık bakımından ve aşırı besleme ile o kasayı hayli performanslı hale getirir.2zz parçalarının uyma ihtimali çok yüksek ama denemeden bilinmez ben baya araştırdım teoride bloğa parçalar uyuyor ama montajda herşey netlik kazanır.Bizde 1.6 avensise (aynı motor) benzer çalışmaları yapıyoruz.Aslında 2zz alıp koymak mantıklı ama işletemeye bilirsin böylede bir riskin var.
bu motora filtre bile bulana kadar 2 yıl geçti :)ki zaten ciddi manada yok parçası anca 2zz parçaları oturursa oda işalla maşalla yani iş allaha kalıyo 86 abinin dediği gibi :) 2zz %30 kuralınada uyuyo ne gibi sorun çıkar ki??ayrıca yunanistanda bu kasaya bi 3sgte koymuşlardı hatta utube videolarıda var aynısın Tr şubesini mi açsak ama ahh rulesss rulessss yakıyo başımızı:Deli::beuj:
Aslında 2zz cuk diye oturuyor ondan sorunumuz yok işletme kısmını araştırmak lazım yada faturalı 2zz motoru alıcaksın kumar oynayacaksın alıcan takıcan faturasıda elinde olucak olaki polis durdurdu motora baktı motorum bozuldu bunu taktım faturası bu ruhsat işleri devam ediyor dersin vize zamanıda eski motoru takarsın tabi bu çin işkencesine dayanırsan :) İkinci ihtimalde dediğim gibi 3zz temiz bir blok bul sizin seriden sonraki ona 2zz parçalarını oturt trde tek olusun :)
3zz nası 2zz ye çevirilirle ilgili bi yazı vardı bulmaya çalışıyorum :)
kanki 2zz koyalım biz buna şanzımanı da lsd li seçeriz c160 modelden :D
oo abi uğraşılmaz onla eziyet resmen, faturalı motor getircez artık yol belli oldu :) bro o yazıyı bul gözünü seviyim yaaa :D bide hazır başlamışken arka çevirsek arabayı??bu kasaların awd modellerinin arka yürüyeni alsam işlemsiz oturuyo zaten.....2zz'ye göre rwd şanzuman uydururmuyuz
şöle bişi buldum bizim motorlar 3zzfe 1.6 bunların bide 3zzge olanları varmış 2.0 220hp...celicaların bi kımsmında bu model var....fe ile ge arasında ne gibi fark var
Çok kısa özetle 3zz-fe 4a-fe gibi fe kodlu motorlar ekonomi özellikli motorlardır.3zz-ge 4a-ge gibi motorlar performansa yöneliktir ve motor içi parçaları daha dayanıklı üretilmiştir.Senin kasa arkadan itişe döner dönmesine ama bunu yapıcak usta ve bulman gereken parçalara sağlam para ödersin ama olur yeterki paran olsun.
1.4 e acaba 1.8 kurtarır mı :soru:
abi biraz baktım japon sitelerinde iyice kafam karıştı nedir ne değildir hesap yapamıyorum :)
bnce motorunu rektefe ettir..sonra o arabayı sat hafif bi swaplayabılcegın araba al madem swap ıstıyosun...motoru işletmek için fatura lazım ayrıyetten yukarda bırıd e yazmış dizel demiş 106 ya bilmemne falan ama öyle bişeyin imkanı yok ruhsatta dizelmi benzinlimi yazdıgı için muayeneden dızel sanıp da geçirmelerinin imkanı yok atmış kafadan yani
görmedim duymadım bilmiyorum benden kaçmaz yoksa kanka biliosun.
3sge ler var dual - vvti olan japon pazarında.
swap sadece hondalarda olmuyor kusura bakmayın, corolla da gayet hafiftir 1060kg boş ağırlığı var stockta yetmezmi?
edit.
3zzge 2zzge nin stroker lı hali :D
13:1 sıkıştırma 22o hp 2oo nm yaklaşık verileri stock motorda :)
kanka böyle bişeyde yapabiliriz ne dersin ;
http://www.youtube.com/watch?v=8ODl3...eature=related
bro artık 980 kg oldu araba :D abi japonlara bi daha bakmicam aklımı aldılar......galiba 3zzge ye çevircez gibi duruyo hem çevirmeside kolay hemde ruhsat sorunu çıkmicak....
2zz block içine 1zz krank kullanıp 2zz kol pistonla(daha düşük oranlı) hacim değiştiriyo galiba...
http://store.monkeywrenchracing.com/...php?pages_id=5
tam listesini bulamadım ama bu arabanın son hali bu şekilde