sizce bi aracı turbo yapmak mı daha mantıklı yoksa yapılı olanları sonra uygun fiyata almak mı??
misal turbo civic .
:soru:
Printable View
sizce bi aracı turbo yapmak mı daha mantıklı yoksa yapılı olanları sonra uygun fiyata almak mı??
misal turbo civic .
:soru:
Ben olsam yapardım:)
Bu tamamen kişinin kendi zevkine kalmış.Zaman ayırabilecek olsam kendim yapmayı tercih ederim.
Al istedigin aracı anlaş profesyonel bir garaj ile anahtar teslim alırsın aracını .
forum sponsoru miniks yapıyordur hrld boyel uygulamalar benim bol vaktim ve yolacak saçım var diyorsan kendin yap :)
bazen duyuyorum arabayı aldıktan sonra 15-20 bin doları gözden çıkar diyolar hem araba hem parçalar 40 bin tl ye denk gelıyo nerdeyse.. ama arasıra görüyorum 28 bine 30 bine turbo civicler satılıyor..
Bence işin zevki kendin yapmak ve bilmek .
Ben olsam civatasına kadar kendim yapardım..
Piyasaya baktığımızda hard tune araçlar genelde yapan emek veren sahiplerinin isimleriyle anılırlar. Kısacası para verip aldığınız zaman herhangi bir forumda ve araç topluluğunda aldığınız otomobilin hep eski sahibiyle ilgili sözleri duyarsınız.
Sizi bilmem ama bu bana kız arkadaşımın eski sevgilisini duymak kadar sinir bozucu gelir heralde :D
kendin yapmak zamanın ve paran varsa daha keyifli ama aracına bağlı sti istiyorsan turbosuzu yok mesela :D
Ben her zaman orjinalciydim...
Fabrikasyon turboyu tercih ederdim.
Sonradan yapılan turboyu parçaların kalitesi ve yapacak kişinin işinin
uzmanı olması gerekir ki sorun yaşamayasın. Uzun vadeli düşünülerek yapılan
sonradan sağlıklı, sorunsuz turbo bir elin parmaklarını geçmez.
Gördüğüm, duyduğum, bildiğim sonradan yapılan turboların
sağlıklı olmadığı, sorunsuz binilemediği.
Tekrar ediyorum üzerine basa basa çünkü tepki gelebilir bu yazdıklarımdan sonra;
Kullanılacak parçaların kalitesi ve işçilik çok önemli sonradan yapılan turboda
Çok genel olarak yaklaştım, detaylara girmedim.
Mutlaka ve mutlaka sorunsuz, sağlıklı sonradan turbolar vardır.
sonradan turbo yapıpta problem çıkmadan bindim diyen adam zaten yok bu işi giricek olan adamın bu problemleri aşılıcak olan ufak eğlenceli problemler gözüyle baklmalı ben 40 milyar harcadım problem çıkmaz diye bir şley yok bu işin eğlencesi problemi zaten ..
sonradan yapılan olmasına gerek yokki
bakınız stock 2007 2008 2009 sti lara
orjinal turbolu bir aracın masraf acmıyacagını kim garanti ediyor :)
fabrıka çıkışı turbo tabıkıde cok daha mantıklı
Ben kendim yapardım, uğraşması ayrı bir zevkli. Şu an da çok deli bir projem olmamasına rağmen ufak tefek şeyler çok zevk veriyor. En azından iyi kafa dağıtıyor. Kısaca kendin yapmalısın diyorum :D
zaman+para +bilgi ve beceri geriye kalan o zevki yaşamaktır kendin yaptıgın bişeyden gurur duyman kadr güzel bir duygu olamaz :)
Kendin yapmanın zevki tabi ki farklıdır ama, bilinen, kaliteli hazırlanmış bir araçda alınır. Maliyette bayağa düşer.
ikiside işi bildikten sonra birbirinden pek farkı yok aslında yeterki doğru parçaları doğru güç seviyelerinde kullanın:)
Fark etmez. Toplam maliyete alıcağım toplam zevk ve performans önemli.
bildigimiz bi arabaysa yapıldıgı yeri biliyorsak neden yapılmış olanını almayım
misal:kskVTEc-NIF-vth gibi vs vs... ;)
bu plakalarını saydığın arabalar kaç kere kırıldı toplandı? ben kendim toplarım hem kendi bütceme uygun parçaları alırım hemde neyin ne olduğunu bilirim piyasada bisürü arabasındaki parçaları sır gibi saklayan insanlar war sen forget kol war die yada itr yağ pompası war die açarsın basıncını çevirirsin devrini bi bakarsın arabanda bilmemne san. malzeme war sonra alırsın eline bir iki malzemeyi sonradan turbo yapılan araçlar daha zevkli oluyo herzaman
tork garaj yada pasaoglunun yaptıgı arabayı alırım...
kötü bir yorum olmuş sanırım o otomobillerin sahipleri gerekli bilgi ve tecrübe birikimine sahip insanlar zaten kırma toplama elbet olabilir mekanik kul yapısı sonuçta fakat o otomobillerin kırma gibi sorunları olmadı öyle
bu yorumundan sahipleri alınabilir, bir düzeltme yap istersen
Bir arabanın motoru atmosferik saglıklı ise stock turbo yaptıgın zaman kırılmaması lazım ama abartırsan ozaman kırarsın
motor aynı şekilde çalışıyor krank aynı dönüyor kollar pistonlar aynı şekilde aynı devirde inip cıkıyor ne farkı var sadece artık devri daha hızlı cevirip bitiriyorsun
ben herzaman şuna inanıyorum bir arabanın motoru saglıklı ise veyahut motor yapılmış bir aracın motoru düzgün ellerde usta ellerde düzgün kaliteli malzemeler ile toplanmışsa o arabanın sorun çıkartması kısmettir yapacak bişi yok
ben bu tip sorunların içine conta yakma falan filan katmıyorum onlar tabikide olur ve olabilir az bişi hararet görse motor zaten sorun cıkar normaldir
nif de vth da ksk vtec de problem yaşamış olabilirler ama kırmadılar,aldıkları güçler de ortada :)
max. 2.0 hacimden 500 bg ve üstü alıyorsan zaten o araca günlük binmeyeceksin illa ki sorun çıkar normaldir.
aslında bu 3 arabanın dergiye çıktığı sayıda vth ın giriş paragrafı güzel bi örnek
- Bazı makineler de efsanedir,sahneye çıkar görevini yerine getirir ve evine döner,bir sonraki görevine kadar... :icon_tup:
böyle bi araca sahipsen her dakka o arabayı çıkarmayacaksın ki hem efsane olasın :D hem de aracını üzmeyesin :)
kendi yapıp uğraşmanın zevki başka. ufak tefek problemler de çıkıyor, çok sıkıldığın anlar da oluyor ama çoğu kez iyiki yapmışım diyorsun. şu ana kadar 15000km oldu ben yapalı günlük de biniyorum çıkıp gazlıyorum da ufak tefek problemler dışında üzmedi Allah'a çok şükür. eksiklerim var tamamlamaya da çalışıyorum. en önemli nokta bence kaliteli mal seçilip, eldekilere göre fazla abartılmaması
soradan turbo yapılıp gercı orjınaldende olanlarda olabılıo 7 24 gazlananı gormedım mutlaka ufak tefeksorunlar cıkıp 1*2 gun yatabılıo arac:)
HATTTTTTTTT TAATTATATATAA aman dikkkat Silah sıkıo sen nie söktün öle vthı neden kırııldı VTh ? VTH nedir ? NEDEn kırılır ? herkesin kafasındaki 2 soru :)
sen bana *** atıcağına kaç kere kırdıığını yaz istyersen :) insanları tanımadan *** atmamayı öğren heekrese herseye *** atabilirsin ama arabama ASLA
40 bin km kullandım stock gömlek turbo şeklinde hayatımdailk yaptığım arabaydı Tune ETTtiğim arabaydı 2003 SENESİ
AEM EMS neydi biliyormusunuz acep ozamanlar TR de 2 arabay alınmıştı biri turuncu suprada saten ona sorup almıştım
Ne kimse gösterdi nede kimse bişey öğretttti NEDE KİMSEYE BİŞEY sordum
Honda techte sordukca dalga geçerlerdi
AMAAAAA 40 BİN KM SONRA 1.9 stroker ve manifolddu turboydu hepsini değiştirmek için söküldü İSTERSEN BAK Bi, KIRILMIŞMI
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0920.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0922.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0916.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0917.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0918.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/100_0919.jpg
SOKULDU TOPLANIYOR İSTERSEN Bİ BAK
http://drecu.com/ozioz/VTH/Image(440).jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/Image(456).jpg
TURBOSU MANİFOLDU DEĞİŞMEK İÇİN YENİDEN GETİRDİM BU ARADA KESİNLİKLE SÖKÜLMEDİ DÜKKANA GİRMEDİ
hahaha bi bak bakalım PİSMİ MOTORU 10 bin km geçti aradan
http://drecu.com/ozioz/VTH/DSC01293.jpg
Suanda VTH söküldü yeni bloğa geçiyor 2.2 ye Gt 4508 Ve noslanccak istersen izmirde ozan diğe bir çocuk var stroker ı aldı ona sorup ara bakalım kırıkmıymış pistonları :) yatakları bacakları
bir cümle vardır Herkes işini yapsın usta ustalığını yıkamacı yıkamacılığını ahçı ahçılığını bunların hiçbirni yapamıyoruz diğe türkiye ilerlemio neyse
insanlara *** atmadan biraz düşün istersen
bir arabanın a yerinde yapılmış olması yada b yerinde yapılmış olması onun alınabilir olduğu anlamına gelmez o plakalı araç sahiplerinide tanımam arabalarında neler olduğunuda detayı detayına bilmem daha önceki yorumum eksik kalmış demek istediğim illa plakasının duyulmuş olması yada o arabanın nerde yapıldığını bilmek yeterli değil arabanın başından nelerin geçtiğini (kırıldımı çatladımı erittimi turbosumu revize edildi şanzımanımı kırıldı vs. vs.) arabanın sahibi, ustası ve bir iki yakın arkadaşından başka kimse bilmez sonuçta parçaları araç sahibi alır usta arabayı toplar heeee ben o kapıdan çıkan her arabayı alırım diyen olursa o kişinin bileceği iştir hepsi iyi sapa sağlam olsa aralarında fark olmazdı hepsi aynı marka ürünleri kullanıyo olurdu
kimseye çamur at izi kalsın gibi biri olmadığımı beni tanıyan herkes bilir onların kırılıp kırılmaması dediğiniz gibi ne beni nede başkasını ilgilendirmez hernekadar bugüne kadar motor KIRMAMIŞ olmsamda bundan sonra kırılıp kırılmamasıda başka birini ilgilendirmez konuyu sapıttırmaya çalışmayın
Bazen maliyetinden daha uyguna satılabiliyor turbo otomobiller...
Pasaoglu gibi biryerde hazırlanmıssa, referanslar iyiyse tabiki de alınabilir ;)
ben gordum bındım zamanın turbo type r kursad abının bolt on turboydu ve aklının alamayacagı kadar basılıyordu arabaya gunluk olarakta kulllanıyordu en ufak bır sıkıntı cıkarmamıstı... artı bır cok gt35 lı 40 lı araba sayarım gunluk kullanılırak 2 2.5 bar cıvarlarında 30 40k km yol yapan...
:) evet baya söküldü hep söküktür YAĞmur var dışarşşda bizim kinin motoru Pİs yağ kir içinde Bi boka benzemez
http://drecu.com/ozioz/VTH/_MG_0239.jpg
http://drecu.com/ozioz/VTH/DSC08940.jpg
Yapılışından beri bildiğim, sahibini tanıdığım araçları alırım ancak. Diğer türlü kendim yapmayı tercih ederim birde bir çok arkadaşımda söylemiş seçilen parçalarla doğru güç seviyelerinde kalınırsa fabrikasyon turbo bir araçtan hiçbir farkı olmaz sonuçta alacağınız bir çok parça fabrikasyon turbo araçlarınkinden daha kaliteli ve dayanıklı.
ayrıca şu kapağın rengine tapıyorum yaa :D
bu yazıya verdiğin cevap;
bildiğim arabaysa, iyi toplanmışsa, tanıyorsam alırım diye yapılan yoruma, bu arabalar kaç kere kırıldı toplandı diye yazarsan; bu araba sahipleri olarakta bizler üzerimize alınırız bundan daha normal birşey yoktur. çünkü bu otomobilleri yaparken hepimiz emek para zaman harcamışız, seninde şu an yaptığın gibi.
Anlatmak istediğin ile yazdığın birbirini tutmuyor. Arabaları bilmiyorsan, tanımıyorsan, ne olduğunu bilmeden yorum yapma.Üstüne tepki çekme.