arkadaşlar şirkete yeni araba alıncak bize öncelikle fiyat yonunden ve daha sonra uzun vadeli kullanılcağı için her yönden en ideal tavsiye edebileceğiniz araçlar nelerdir_?
saygılar...
arkadaşlar şirkete yeni araba alıncak bize öncelikle fiyat yonunden ve daha sonra uzun vadeli kullanılcağı için her yönden en ideal tavsiye edebileceğiniz araçlar nelerdir_?
saygılar...
Doblo..
Biz is yerimizde eski kasasindan beri yillardir Doblo kullaniyoruz, periyodik olarak 200bin km civarinda 0 km olanlariyla degistiriyoruz, o raddeye kadar hic sorun cikartmiyorlar.. Sehir ici-disi, genc-yasli farkli insanlar kullanmasina ragmen..
Eğer bagaj hacmi çok çok önemli değilse kesinlikle fiorino derim ama emotion yani en dolusu olacak (bluetooth, USBli mp3 çalar teyp vs. vs. vs...)
Fiorino şirket için çok iyi bi seçenek.
Fiorino derim ben de ;)
KM olarak da 250-300binleri rahatlıkla görür ;)
Aynen !
Florino- bipper -nemo aynı ...eger bunlar arasında secenek yapıcaksan ve ikinci elini felan düşünmeyeceksen nemo için 0 alımlarda cırtoen büyük kolaylık sağlıyor...Gerek kredi gerek indirim hatta eskiyi sayıyor üstüne veriyosun felan :) .
2 Ay önce yakınımıza ticari almış tecrübesi ;)
sanıyorum sadece kasaları aynı pug grubunda 206daki dizel motor olması lazm yanlışsa düzelten olur fiorinoda multijet var.Ama sonucda ikiside iyi tercih.
bırınde hdi digernde ise multijet var.
onun ıdısında araclar safkan fiat ozellıklerıne sahıp.sınyal kolundan teybıne kadar psa grubuna ait en ufak bi parça yok.
Arçların tasarımı tamamen fiat mühendislerine ait oldukları için böyle.
bu araçların en büyün dezavantajları doblo partner connect gıbı araclara oranla cok dusuk olan yol tutuş performansı.bunun en buyuk etkenı ıse aracların dar olması we lastıklerın iz aralıgının kısa olması.
bu araçların içinde benım tercıhım hdi motorun multijete göre daha tutumlu ve uzun ömürlüolmadından dolayı nemo weya bipper olurdu.
fakat citroenın servis agının cok genıs olmaması sıkıntı yaratır.bır de sehırlerarası yollarda kullanılıcaksa.
fiatın en buyuk avantajı da fiyatı peugeota göre uygun ve en gelişmiş servis agına sahip olması.
@cem 1907
fiat servisleri kesinlikle gelişmiş değil,kalitesiz,cahil ve yaptığı işten bihaber sorumsuz servisler.hepsi için konuşmuyorum ama ben yerli üretim bir faita dahi parça bulamadım.kaldıki ticari araç yani.binek oto olsa anlarım.kimisi için o aracın parça yüzünden 2-3 gün yatması 1-2 milyar zarar ettirir.bunun nesi gelişmişlik?
fiat aman aman aman yani.uzak durulmalı.fiorino yerine pejo bipper alınmalı.ben bi debriyaj telini trakyada bulamadım.en sonunda fiat servisinin deposunda kırklarelinde buldum ama fiat servislerinin o parçanın olduğundan haberi yok.gelen telde ucunda müşürü olmadan geldi.fiata sordum onlar 2 parça olarak ayrı satılıyor dedi.başka bi servise sordum o da ben biliom o parçayı dedi ama ayrı satılmasının sebebi ilk modellerin kusurlu olması dedi.pejoyu aradım biz tel ve müşürü birlikte satıyoruz dedi.citroeni aradım bizimki pejo ile fiorinoya uymaz dedi:D
yani diyiceğim servis ve ufak tefek ama can alıcı ayrıntılarda pejo fiattan kesinlikle 1 adım önde.eğer bu kasa tercih edilecekse pejo alınmalı.fiorino 1,5 dci megane kadar mazot yakıyor ayrıca.4,5-5 lt sürekli
öte yanadan peugeota olan sempatımden dolayı ben bipper alırdım hiç düşünmeden o da ayrı:)
bu arada bızım parcamız bippera uymaz diyen citroen servisi ya kendı arabasını tanımıyor ya da kötü niyetli.
fiorino konusunda yorum yapamam cunku motoru farklı.fakat bipper ile nemonun farklı tek parcaları marka sembolleri.motorları ve şanzımanları birebir aynı.yürüyen aksam olarak da 3 araç zaten birebir aynı.
Valla yazdıklarının 1 kelimesine dahi katılmıyorum.
Gittigin servisin öküzlügü afedersin ama...
Ben 8-9 senedir fiat otomobile biniyorum, hayatımda ne bir parca bekledim ne de servis konusunda problem yasadım.
Tam tersine istedigim parcayı her türlü buldum, servis elinde yoksa da maximum 1 gün icinde getirdi, yerli üretim de degil italyan üretimi otomobil icin...
Kötülerken tek bir servis adı ver genelleme yapma bence insanları yanlıs yönlendiriyorsun.
Fiat servis agı, parca bulunması ve servis fiyatları acısından peugeot ve citroenin önündedir.
Yakıt tüketimi konusunda da 4.5-5lt fazla gibi yazmıssın ama, 4.5lt görecek araba pek piyasada yok, 4.5lt cok düsük bir deger bence...
şirket ne şirketi bilmiyorum ama alet edevat zırzavat tasınıcaksa fiorino nemo bipper bu araclar gercekten cok ideal yok binek yada binekvan araç alıcaksan fiesta tdci dan şaşma derim kardeşim
HDI multijetten daha uzun ömürlü mü?
İstanbulda 400bin kmde albea taksiler var, hergün kontak kapatmadan 24 saat yoldalar.
HDI var mı örnek hic görmedim ben 400binde peugeot dizel?
Tutumlu olması da kullanıma göre degisir, az yakmasının da tek sebebi olabilir 8v ve torkunun daha düsük olması...Bu da performans olarak daha kötü anlamına geliyor zaten :)
Yavuzun dediklerinin hepsine katılıyorum şuana kadar 4 tane fiat araba kullandık hiçbirinde sorun ve servis problemi yaşamadık bunlardan biriside doblo
bu kmlerde de cok fazla 206 war kapak acmamıs.
ayrıca hdi motorlar sadece peugeot araclarda kullanılan motorlar degıldır.
fordda tdci volvoda ise sadece d ibaresiyle bu üniteden faydalanılmaktadır.peugeot yahut ford taksı yok dıe siz bu araclara rastlamamıs olabılırsınız. onlar da albea kadar ucuz satıs fıyatı ve yedek parcaya sahip olsalardı onlarınd a bu kmlerdekı taksılerıne bınmenızz gayet dogal olacaktı cunku o araclar da taksı olarak tercıh edılebılecekti.
amacım tartısmak degıl kendımce bıldıklerımı ongorulerımı paylasıorum sadece.
bu arada servis konusunda fiat için diceklerim sunlar bundan heralde 10 sene fln once ılk arbam fiat arabasıydı ve ben de gıttıgım hiçbi fiat servisinde sıkıntı yasamadım o zamanlar.parca veya baska bı konuda.
fakat su andakı durumları hakkında bı bılgım yok ondan sadece yaygınlıgını bıldıgımden dolayı bunu yazdım
istanbul dısınca cok cıkıcaksa kesin servisi bol enazından herhangibi dizel fiat
bı de sole bı durum war bındıgımız her taksıde kmsı yuksek yanı sormuyoruz abı hıc motor yaptın mı dıe.
tabı gorecelı durumlar senın araban fiat oldugu ıcın fiata karsı sempatının olması normal.
bu ınsanın varolusuyla ılgılı sen konusu degıl yanı.benım olan guseldır herzaman bu boledır
ben de bır cok peugeot kullandım,bunun yanısıra ilk gözagrım ilk kendıme ait aracım bı fiatdı.(1999 palio 1.6 16 v hl) ama benımd e bu ıkı arac arasında tercıhım peugeottan yana olurdu cunku sempatım o araca karsı
sahibindende bir albea ilanlarına bakın kmler göz alıcı cinsten
fiat servisleri sorunsuz deniliyor ama ben ankara birmotta birçok kez sorun yaşadım birkaç tane örnek vermek gerekirse,
fiat stilom varken body kit vardı servise bıraktım ufak bir işlem yapılcaktı 2 saat sonra gittiğimde aracın başında ne kadar usta diye geçinen servis çalışanı varsa toplanmış düşünüyorlar bizim araç bitti mi abi dediğimde "kriko vuramadık alttan nasıl kaldıracağız diye düşünüyoruz" demezler mi ben bir an afalladım :D aracın üstüne yanaşağı lif yok mu dedim tüm servis çalışanlarından "haaaaaaaa" diye bir ses çıktı..
aynı aracımıda birgün servisten aldığımda sol ön çamurluğuna bir baktım lacivert arabanın üstü benek benek beyaz boya resmen delirdim.
peugeot serviside bundan aşağı kalır değil daha önce 308imizin başına gelenleri yazmıştım şu anda da bipperım var sıfır araç olmasına rağmen götürmüyorum yetkili servise yemişim garantisini kol gibi fiyat sokuyorlar 1 saatlik işi 2 günde yapıyorlar üstelik ne şekilde yaptıkları mağlum..
Konuyu açan arkadaş tam istediğini anlatamamış bence. Binek arabası olduğunu söylemiş sanırım Fiat Fiorino veya Doblo tarzı araçlar binek olarak geçmiyor olsa gerek? Ayrıca hangi tür işde kullanılıcak fiyat aralığı nedir gibi soruların cevapları olsa fena olmaz.
Yok ben bindigim taksilerden degil, servise gelenlerden gördügümü söylüyorum.
Benim fiata karsı sempatim yok, ben mantık yürütürüm.
Örnek verelim fiorino bipper nemo arasında;
1.4 8v 70hp 160nm bir arac alacagıma aynı fiyata 1.3 16v 75hp 190nm arac alırım.
Performansta fiorino önde...
Servis ve yedek parca fiyatlarına baktıgımızda da fiorino öne cıkıyor.
Kalite dersek zaten hepsinin icini fiat yapmıs, hepsi birebir aynı...
O zaman neden performans acısından, servis acısından, yedek parca ucuzlugu acısından üstün olanı tercih etmeyelimki?
ford fiesta van, fiat punto, gibi binekler bence daha iyi fiorino ve doblo çok bel ağrısı yapıyor
ticari araçlarda fiat marka araç öneririm.şirkette fiat,ford,reno grubu araçlar kullandık en sıkıntısızı ve gideri ucuz olan fiat marka araçlardı.hatta şu an bile fiorino kullanıyoruz.Araçların tek sıkıntısı sert kullanımda yol tutuşu zayıf.Ama ticari arabada da rally yapacak haliniz olmadığına göre fiat iyi seçim.
symbol al tank gibi araba tam şirket spec.. ;)
Ben konuya farklı bir yorum getiricem umarım cok değiştirmez gidişatını konunun. Şu şirket arabası verilen müdür servis vs.. elemanlara birde şirket aracını kullanma dersi. Gavur malı olmadığı bilincini yerleştirin. Bu kadar dangalakca gezen araç ordusu görmedim ben ya. Şirket veriyor altına arabayı artık allah ne verdiyse geziyor ortalıkta. Beleş arabamı diye görüyor trafikteki bütün araçları beleşmi sanıyor cözemedim
fiyat / performans / tüketim / yedek parça / servis vs..vs..
clio symbol 1,5dci
tek geçerim :)
binek ve uzun vade kullanım aynı zaman da yenileme zamanı geldiğinde satıldığında da para edecek kendi sınıfının lideri Accent Era fazlasıyla iş görür..
Ben yıllardır şirket aracı olarak peugeot kullanıcısı olarak yorum yapayım. 200.000 km de bir araba değiştiriz bunu 2 yıl gibi bir sürede zaten rahat yaparız. Hiç motor yaptırmadık, hep tapa gaz kullanırım. Durup kpatmak için beklemek, yada çalıştırdım bekleyeyim ısınsın gibi özenim asla olmaz. Buna rağmen taş gibi motor ve yürüyen çıktı psa grubunda hiç sorun yaşamadım. 1 kereye mahsus baskı balat değişimi yaşattı bana. Bunun dışında fiorino, bipper vede nemo olarak adlandırdımız araçlar belkide ömrü hayatımda, bakın bu kadar iddialı konuşuorum ömrü hayatımda gördüğüm en ii yol tutuşa sahip araçlardır. Bizzat izmir yarış pistinde kendi aracımın denemesini yaparken gördükleri manzarayı ethem genim, yarışçı mehmet yaman faln anlatabilir. Araçta yoldan çıkmk diye birşey yok. Samimiyetimle sölüorum o araçla girdiğim hızlarda ben bmw yada calibra ile viraj yapamıorum. Ne arkadan nede önden kayma var araçta aşırı yüklenmede olması gerektiği kadar hafifce 4 teker kayıyo. Çok dengeli bir araç< Bu arada fiorinolar 150 ye kadar her türlü 1-1.5 boy koyuyor bippere
1- araç binekmi olucak yoksa taşımacılık içinmi ?
2- araç personel aracımı olcak yoksa sizmi kullanıcaksınız ?
3- aradığın özellikleri söylersen daha iyi yardımcı olabiliriz.
bizdede 2 adet fiesta war gavur gibi masraf derdi yoqq mozot derdin yoq:)ford'ta düşünebilirsin bence..binek istemiyosan doblo derim.
daha önce doblola albea kullanmıştım açıkçası 2 tane doblom vardı 2sindende hiç memlun deildim albeayı gözüm kapalı önerebilirim...
geçen ay ford connect aldım 2006 model van çok memlunum parçası ucuz ve tok bi araba,
bu arada pejo servisini fiattan üstün tutan arkadaşlar insanları yanlış yönlendiriyosunuz fiat servis konusunda türkiyedeki en üstün marka diyebilirim tereddütsüz ayrıca 1.4 hdi gibi saçma bi motoru multijetle kıyaslamakta komik oluyo mj 16v bi kere bir gömlek üstün ayrıca daha ekonomik,performanslı...
2tanede berlingo kullanmıştık illah etmiştim en azından dobloların parçası servisi kolay ve hızlıydı... (bu bahsettiğim arabaların hepsini sıfır alıp kullandık)