coil yaylar neden zıplama yapıyor aşırı derecede ??
Printable View
coil yaylar neden zıplama yapıyor aşırı derecede ??
Markası ne kanka ???
ilk defa duydum ismini normalde coil springs takanların hepsi çok sert die şikayet eder sende zıplaması şaşırttı beni...
bende megan racing Coil Springs var...400 liraya aldım...kalitesi zaten tartısılmaz...çok keyifli oldu araba....
amortisor - coil uyumsuzlugu
Malesef bu yayların ozelliğinden kaynaklanıyor.Sonuna kadar düşürdüğünüzde yay cok kasılıyor ve akabinde sekme oluyor.3-4 ayrı marka coil yaylı araca bindim hepsinde aynı olay var
Tabi bu zıplamayı en dipte yapıyordur muhtemelen
Stock amortisörler yumuşak kalıyor
Sertleştirince bir nebze olsun iyileşir :icon_tup:
sertleştrme deılde coılın yayını cıkartıp eıcbah yayı koymak lazım yada teın:)
eibach ın yayını koyunca ne gibi bir etki farkı olur ?
bu racing guys ebay'de satılan çakma malzemelerden.keşke hiç almasaydın
daha dogrusu zıplama sorun değil de yol tutuşumu kontrolumu kötü eklemesi benim için sorun yaratır böyle birşey ile bagdastırabilir myiz
standart amortisörler üzerine taktığından,amortisörlerinde uzun oldugundan araç esnediğinde amortisörler kendini yukarı itmek istiyor.Başka markalı bi amortisör olsa standarttan kısa ve sert olacağından amortisör en esnemiş,basık (çukura veya asfaltaki dalgalanmaya düştüğümüz) anda kendini yukarı itmek istemicektir ;)
umarım anlatabilmişimdir...
baska marka amortisör custom haric neden orjinalden kısa olsun ki?
bence yayda olması gereken prograsiflik bu coil yaylarda yok koni amortisörde taksan arabana o zıplama düzelmez.
fikir senin ama bana kalırsa bir an önce sök eibach,tein,h&r vs bir yay markası tercih et.
aynı yaylardan arkadasıma vti aldıgımızda üstündeydi kac kere kaza atlattık zorla söktürdüm :D
en iyisi 5lik eibach yada 6lık fk fln sanırım hiç böyle teferruata girmesem sanırım daha iyi olacak yoksa basım agrıcak gibi
bencede en iyisini yaparsın ben kullandım coil yay çok berbat bişey
coiller amortşsor ve yay bırlıkte degılmı bıldıgım kadarıyla seklıde farklı nasıl orjınal amortısorle kullanılıyor kafam karıstı
Amortisör stopper'larını yarıdan kesin çünkü aracı dibine kadar oturtunca onların üzerinde gitme ihtimaliniz çok daha fazlalaşır ve bizim yamru yumru yollarımızda kaçınılmaz son olur.
o sorun bendede vardı askerden gelince sertleştirdim amortisörleri şimdi harika süper memnunum..eğer istersen seninkinide hallederiz:)
Sarı koni ile ayarlı yay kullanan varmı acaba.
konu dışı ama merak ettiğim bi husus var hızlı girilen uzun virajlarda sadece yay takılı( orj amortisöre) olduğunda arkadan kayma eğilimi artarmı azalır mı?
Merhaba ..
Önden çeker bir araçta uzun tek yönlü bir viraja doğru çizgi girildiğinde standart bir eğilme ve esneme limiti vardır.Bu aracın kendi amortisör ve yay imalatında yapılan bound ve rebound tabir edilen tepkimelere göre aracın kilosu dahilinde hesaplanır.
Orj. amortisöre daha düşük ve sert yay takılırsa araç viraj içindeki her esneme ve zıplamada sok'a karşılık tepki olarak sertleşir ve tüm yükü lastik tabanı ve yanaklarına bırakır . Durum bu şekilde gelişirse araç hızına direksiyon açısına ve amortisör tepkisine göre ya ön yada arka yada her iki yani tamamen 4 lastik kaymak isteyecektir . Hadi kaydı dedik bunun birde tutunması sözkonusu ki kaymasından beter saçmalamaktadır çünkü haddini aşmış sok sıkıştırması biter ve amortisör yükünü boşa bırakır yanı zıplayıp seker araç ..
Zaten iyi markalar kendi yaylarını satarken amortisörleri ile birlikte kullanılmaları gerektiklerini tavsiye ederler . Ama bizim ülkemiz esnafı doğru yanlış demeden çoğu para almak için gelen kısıtlı imkanlı gençleri kazıklayıp daha beter masraflara sürüklüyorlar .. Umarım açıklayıcı olabilmiştir.
Konuyu okurken benimde anlam veremediğim nokta o olmuştu,bu coil yaylarını normal amortisörlerdemi kullanıyorsunuz :beuj: Bu şekilde kullanım pek mantıklı gelmiyor bana birbiri ile çakışan farklı amaç için üretilmiş iki ürünün birarada kullanılması zararlı sonuçlar doğurabilir...
Sanırım Sorun Şu
EL yapımı Coil var düşürülünce araç Yaylar kısa Orj. amort. ise uzun kalıyor Ve Btün yük amort. biniyor buda sekmelere sebep oluyor. Amortisör milini arabanın En düşük haline göre kısalttırırsanız birazda sertleştirdinizmi sorun çözülür.
ben 3 senedir kullanıyorum ,
http://www.techturkey.com/forum/show...8909#post98909
brocum yay + yeni lastiklerle bi kez understeer yaşadım onun haricinde ne over ne under yaşamadım allah korusunda, sanırım birazda sürüş tarzıyla alakalı gerçi civic ler arkayı bırakmaya daha meyilli benim gördüğüm kadarıyla, bizde kafadan kayıyoruz utkununki hariç :D