Dizel araçlar için olan bölümü okudum. Benimde kafama takıldı. Benzinli araçlarda bu valfi iptal edersek veyahut kör conta ile kaparsak ne faydası yada ne zararı olur ? Uzun vadeli kullanımda - veya + yönleri olur mu ?
Printable View
Dizel araçlar için olan bölümü okudum. Benimde kafama takıldı. Benzinli araçlarda bu valfi iptal edersek veyahut kör conta ile kaparsak ne faydası yada ne zararı olur ? Uzun vadeli kullanımda - veya + yönleri olur mu ?
doğayı kirletirsin.... :)
çok temiz mi tutuyoz sanki abi kat iptali yaparak :D
faydasi olmaz bosuna masraf olur, turbo dizel olsan baska..
motorun daha geç ısınır , daha fazla benzin yakarsın
gereksiz bır uygulama olur bır artısı olmaz :D
ben kendi aracımda onu yaptım valf arza werdigi için yaptık araç benzinli 307 di yakıtta artış giderindede hiçbir degişiklik yoktu aracı satarkende arıza olarak basımı agrıttı hepsi bu..
Yüksek emisyon normlarına sahip araçlarda manuel iptal edilirse arıza lambası yakar ve araç kendini korumaya aldığı için gitmez ama, emisyon normu yada yazılımı eski araçlarda bazen arıza lambası yansa dahi aracın çekişinde, oldukça artış görülür. Benzinlide artış veya performans anlamında çok etki etmemesine rağmen, 120.000 üstü km lerde yaşanan emme manifoldunun kurum yapmasına bağlı olarak düşen performans ve artan yakıtı engeller. Bizzat uygulamalar sonucunda edinilmiş tecrübedir. Yazılım yada emisyon normu yüksek araçta nasıl iptal olur derseniz, chiptuning işiyle uğraşan arkadaşların iptal edebildiğini duydum, daha sağlıklı bilgiyi onlardan alabilirsiniz.
diğer konuda'da bahsetmiştim yurtdışında genelde yüksek performanslı araçlar modfiyelerinde iptal ediyorlar egr valfini yerinede bir tür kapak vidalıyorlar (benzinli araçlar için) ama kurumlanmayı önlemek dışında nasıl bir etkisi var bende bilmiyorum. Bu konuda cidden bilgisi olan biri bizi aydınlatsa çok güzel olur aslında .
Egr valfi devir arttıkça, devre göre açılıp egzos gazını emme manifolduna veren sistemdir, bu sistem sayesinde devir artıkça oluşan fazla gaz salınımı engellenmiş olur. Valf açıldığı zaman açıklığı oranında egzos gazı emme manifolduna dolar, manifolda giren taze havayı bozar bu nedenle araç içine giren taze havayı egzos gazıyla karıştırarak karışımdaki o2 miktarını düşürür bu nedenle tekrar egzosdan çıkan tehlikeli atık gazlarında oranı düşer bu sayede istenilen emisyon normları sağlanır. Yan etkileri:
- devir arttıkça aracın potansiyelinde olan gücün düşmesi
- Emme manifoldunun kurum yapması
Avantajı:
- Emisyon normlarını yakalama
Şimdi egr iptal edersem egzos testinden geçemezmiyim derseniz
Şu anki egzos emisyon değerleri yüksek olduğundan dolayı, hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.
Aslında Egr ile güç alınmaz! Sadece aracınızda var olup, bu sistem tarafından törpülenen gücü geri alırsınız.
Aynı güzel bir hava filtresi uygulaması gibi, normal sistemden kaynaklanan kayıplar engellenerek, varolan gücü daha verimli şekilde ortaya çıkarmaya benziyor.
mekanik egr iptalinden sonra afrsini gözlemleyen oldu mu?
ben ıptal ettım headrs yaparken bı fark anlıyamadım doal olark:)
bakalım biz bi aracımıza yapıp deniycez. afr yide kontrol ederiz
arkadaşlar cumartesi iptal edeceğim bakalım ne olacak +- yazarım
pontiacda katalitiği babam iptal etmiş zamanında, yazın komple egzost yaptırırkende egr valfini iptal ettirdim bütün borularını filan söktüm, ilk başta dengesizlerşti araba sonra karbüratör ayarı yapınca eskisinden çok daha iyi oldu, roketteyken 2den 3 e atınca kafa inerdi şimdi alıp yürüyor ama tekli kasap tarafından yapılmış egzost sistemini çıkartıp çiftli 63 lük borudan egzost yapıldı ortaya 2 büyük susturucu konuldu inanırmısınız yakıtım düştü
araba 1976 model 5700 cc V8 katalitik konvertörle egr valfi standart parça
afr de değişme olmadı bende...
sonucta cok fazla hacimli motor amerıkan, adamlar o yıllarda düşünmüşse bu gaz emisyonunu aramızdaki farka bakın yavv :D
1972 de benzin arab oil embargo su ve 1974 deki opec ve avrupa emisyon kurraları doğrultusunda arabaların motor hacimleri ve güçleri düşüp daha az yakan daha az çevreyi kirleten otomobil olma yönünde gelişmeler sağlanmıştır mesela bnm araba 5700cc 160 hp, 1964 modelin 5700 cc si 280 hp gibi
1974 ten sonraki üretilen bnm bildiğim bütün GM arabalarında egr ve katalitik vardır
bnm kurduğum bir grup http://www.facebook.com/home.php#/gr...9491255&ref=ts
72 yılında bızım 124 ler yenı cıkıyodu pıyasaya daha :D
bizde vardı 74 model :D
yok mu konuyu zorlayan...topıc den sonra egr ıptal edıp faydasını goren arkadaslar var mı???:beuj:
gaz tepkısı artıyooo arıza ısıgı yakıo vtec2 de böyle en azından, kulaktan dolma falan değil kendım ıptal ettım
bazı egr uygulamalarında tam gaz veya yuksek devırde(performas ıhtıyacında)sıtemın kendını kapattıgı bılgısı verılmıs.
sızın aracınızda devır saatıne gore konusursak nasıl bı tepkı degısıklıgı oldu.dusuk devırde yarım gazda daha etken olacagını dusunuyorum bu ıptalın.
bıde bu ıptal nasıl yapılıyor.egsoz manıfoltunun oraya tapa falan mı takılıyor.:soru:kat ıptalındekı gıbı arıza lambası ıcın bı cuzumu yok mudur acaba????
bızım araclarda egr iptali alt devırlerdekı gaz tepkısınde bır mıktar farkedılıyor, arıza ısıgı konusundada evet arıza ısıgını yakıyor fakat aracta performan olarak bır düşme söz konusu değil,nasıl yapıldıgına gelıncede egr valfının oturdugu satıh şeklınde 2mm kalınlıkta sactan conta yaptım egr valfını onun üzerine sıktım, arıza ısıgı dısında herhangı bır olumsuzluk yok senın anlayacagın
konuyu hortlatıcam ama tam gazda egr devre dışı kalıyor. bu durumda iptal edilmesi gazlarken herhangi + yada - si olmuyor sadece orta devir bandındaki torku azda olsa arttırıyor diye düşünüyorum doğrumudur
Tam gaz yaptgmz zaman Egr zaten devre dışımi ?
EGR benzinli bir motorda özellikle light cruise, yani orta devir orta gazla ekonomik sürüş tarzında faydalı bir uygulamadır. Yanma sıcaklığını düşürür, egsoz subaplarını soğutarak ömrünü uzatır. Zaten EGR'nin rölantide ve yükte mecburen devre dışı kaldığından(rölantiyi sabitleyebilmek ve yükte gücü törpülememek için), yani halihazırda zaten sadece light cruise durumunda aktif olduğundan ve bu durumda da faydalı olduğundan ben benzinli araçta iptal edilmemesinden yanayım.
Bendede iptal :)
Benzlinlide performans alamayız yani açıkcası ?
Hort olucak ama:)
Egr arıza kodu alıyorum, benzinli aracım, iptal etmek conta ve yazılımla oluyormuş, gelen hp artışı maliyetine değmeyecek diye düşündüm, temizletip taksak arıza düzelirmi acaba?
Yoksa arıza vermesi hiçbir sorun yaratmazmı? 160 binde aracım
bende de motor ısısı normalden daha yuksekte çalışıyor 90 normalse ibre 95 gibi duruyor. bide silkeleme sorunu var silkeleme yaptıgında gazı yapıştırırsam tekleme ortadan kalkıyor bu sanırım egr den mi kaynaklı ?
Isı için antifriz değişimine gidin. Hattı tamamen temizletin. Ustaya deyin parası neyse vereceğim önce sf su koy 10 dk çalıştır boşalt. Sonra antfriz koy. Bir de tabi termostat temiz mi bozuk mu ona bakın.
Silkeleme maf sensörünün kirliliğinden, kelebek kirliliğinden yapabilir. İkisini de balata spreyiyle temizlemekte fayda var. Lakin bazı gaz kelebekleri elektronik konum sensörüyle çalışıyor. Temizlerken elle aç kapa zorlamalar vs sensör ayarlarını bozabiliyormuş. Dikkat diyeyim.