selamlar.bir arkadasımdam koni amortisor alıcam fakat birisinde yag sızıntısı varmıs.sanırım bu da patlak olduguna delalet.tamiri nam da oluyor diye duydum dogruluk payı nedir ogrenebilirsem sevinirim.şimdiden tesekkurler...
Printable View
selamlar.bir arkadasımdam koni amortisor alıcam fakat birisinde yag sızıntısı varmıs.sanırım bu da patlak olduguna delalet.tamiri nam da oluyor diye duydum dogruluk payı nedir ogrenebilirsem sevinirim.şimdiden tesekkurler...
kimsenn bir bilgisi yok mu acaba?
yaa ne işin var patlak amartisör ile hakanım :)
abi gokhandan alıcamda.sadece 1 tanesinde sorun varmıs.hafif bi yag sızıntısı...yapılıo die duydum ondan sorym dedim :)
İstanbulda isen Oktaykanlar yapıyor tamirini orada yaptırabilirsin.
NAM da yapar tahminimce de dertlik yağ özelliği farklı oluşundan bir değişiklik olurmu bilemem
bende tamırı yapılıyor dıye duymustum ama nekadar saglıklı bılmıyorum
sahibinden'de tek koni sarı amort. satiyordu birisi bir bak istersen.
amortısor tamırı dıye bısı yok arkadaslar. ıcı acılan amortısorun ozellıgı bıter...
Yağ sızdırıyorsa bozuk demektir.
bayagıda yapılıo ben sorunsuz bi takım aldım ama o sorunlu olan koniyi goturdum yaptırdım.fakat içteki pini kırıldgı için hiç bi sekilde sertlik yumusaklık ayarını yapamazsın dediler.gayette yapılmıstı amortisr
Ep3 Type R amortisörlerini yaptırdık nizamettin abide namiştein'da yalnız fazla gitmedi 5 ay sonra eskihalini aldı çöp oldu yeni amortisör aldık sonra..Kullanıcıdan kullanıcıya ve yol şartlarına göre değişir bu durum fakat istanbulda sağlam amortisör bile bir sene dayanmıyor o yüzden amortisöre pek suç bulmamak lzm diye düşünüyorum:beuj:
Toptan sıfır ford parcası satıyorum sattıgım aylık amortisör rakamı 50nin üstünde ve hemen hemen yarısından ufak yağlanmalar görünüyor senelerdirde plaza dahil kimseden sikayet duymadım her yağ olan amortisör patlak olacak diye bir kaide yok ki..
amortisörü üstten elinle bastır mil yukarı çıkmıyorsa kesin patlaktır
konilerin tamiri olmuyor olursada sertlik ayarı kayboluyor
arkadaşlar bende sarı koni amortisör var ama sertlik ayarı falan nasıl yapılıo ben bilmiorum yada yapılıormu ? yapılıosada nasıl oluor yardımcı olursanız sevinirim...
amortisörler her 20.000 km de kontrol ettirilmelidir
patlamış amortisör hayatınıza mal olabilir
amortisör tamir edilmez, sertleştirme yapılmaz
bir amortisörde yaklaşık 30 parça bulunur, herbiri birbiriyle uyumludur
0.1 mm kalınlığındaki bir pulun olmaması amortisörün bozuk olmasına yol açar
fabrikadaki kullandığımız yağların bir kısmı ispanyadan bir kısmı başka avrupa ülkelerinden gelmektedir
kullandığımız yağlar +50 -50 derecede tam performans sağlar. Dolasıyla tamircinin böyle bir yağ kullanması mümkün değildir
bütün amortisörler %100 performans testi uygulandıktan sonra müşteriye gönderilir.
dolasıyla tamircinin böyle bir test uygulamasıda mümkün değildir. amortisör test makinanın değeri 500.000 dolar civarlarındadır
her amortisörün içindeki yağ miktarı farklıdır tamircinin bu miktarı bilmesi yada o yağı temin etmesi mümkün değildir.
amortisörler özel projeksiyon kaynak makinalarında kaynatılır, yine tamircinin böyle bir makina kullanması mümkün değildir
amortisör;
piston kolunun çizilmesi, aşırı yüklenme, uzun süre kullanımdan dolayı keçe kısmından yağ yada gaz kaçırması sonucu bozulur
amortisör bozulduğu zaman komple değiştirilmesine gerek yoktur
çünkü bütün amortisörlerin değeri aynıdır. Tek olarak amortisörü değiştirebilirsiniz
KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE AMORTİSÖRLERİ TAMİR ETTİRİP SIFIR AMORTİSÖR PARASINI TAMİRCİYE VERMEYİN
YETERİ KADAR GARANTİSİ ZATEN VARDIR
alıntıdır
ben cukurada dustum tarladada surdum toprak etap seklı koy yollarında tapagaz kullandım tık demedıler 100de 100 modunda. konı saglamdır kolay kolay bozulmaz.. ve tamırıde olmaz....
Koni değil hiç bir amortisör tamir olmaz. Ayrıca arkaların önlerden yumuşak olması tavsiye edilir. Ben bir kez denemek için 4ünü en sert yaptım, arka resmen yol tutmuyordu sertlikten.
STP sen hangi araçta kullandığını bilmiyorum o yüzden yorum yapmıyorum çünkü koni sportlar araçtan araca farklılık gösteriyor sertlik ayarları vs. Ama yağ sızdıran koni çok gördüm. Yağ sızdırması bozulması demek zaten. Yanlış kullanım sonucu yağ sızdırıyor koniler.
vtı da kullandım.
konilerde max 2 tur döndürmek gerekiyor en sert ve en yumuşağa alındığında içerideki ayar mili sıkışıyor daha sonra yumuşatmak veya sertleştirmek istendiğinde sıkışmış mili zorla çevirince mil içeriden kırılıyor sertlik ayarı nasılsa öyle bir amortisörünüz kalmış oluyor ama patlama durumu söz konusu değil Nezih Oktaykan'dan alıntıdır:D
Tein Coilover var aracımda 5 senedir en sertte kullanıldı.1 seneye yakında bende Allaha şükür şu anlık bi sızdırma veya bozulma gibi bir sıkıntı yok..Eğer o amortisör tepesinde'ki sertlik ayarı ile zırt pırt oynarsanız asıl o zmn bozuluyor amortisör:D
sızdıran neysede yamulan amartisör tamir edilirmi :)