SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı
Standart beyinle sadece enjektor buyuterek, veya banzin regulatoru ile basinc yukselterek yuruyorsaniz, az bassaniz da cok bassaniz da kesinlikle daha cok yakacaktir. Standart beyin, rolantide veya 1500 devirde enjektoru orjinal maplere gore acip kapacagi icin, eskiden saniyenin 10da1i kadar acik kalip, 0.6cc yakit puskurtur iken, simdi buyuk enjektoru veya yuksek basincli hatti saniyenin 10da1i kadar acik kapattiginda 0.8cc yakit puskurtecektir. Bu da kac devir olursa olsun, stock map ile ayni aracin daha fazla yakmasi demektir...
Bunun disinda, ideal senaryoda, atmosferik araca gore turbo, verimliligi daha iyi oldugu icin, ornek olarak 300 beygirlik bir turbo, 300 beygirlik bir atmosferikten daha az yakar. Normalde egsoztan ve sicaklik yolu ile kaybedilen enerjinin bir miktarini geri cevrime soktugu icin turbo daha verimli calisacaktir. Burada kilo, surtunme, aktarma kaybi gibi degerlerin ayni oldugunu varsayiyoruz tabi...