Apexi beyin maf lı olarak mevcut.Map li olarak hangi beyinler kaç liraya alınabilir?
Printable View
Apexi beyin maf lı olarak mevcut.Map li olarak hangi beyinler kaç liraya alınabilir?
MegaSquirt 3 bar map sensoru ile 900$ Tak kullan ama map yapman gerekicek.
megasquirt düşünürsen yardımcı olablirim
Bu rakamlar nasıl bu hale geliyor onuda çözebilmiş değilim henüz. Adamlar PnP olanını 425 dolara satıyorken hemde...
http://www.diyautotune.com/catalog/d...kit-p-388.html
Bence GC8 için standalone a geçilecekse MegaSquirt'den daha iyisine ihtiyaç var demektir.
hks f-con,AEM,Hydra bunların hangileri uyuyor hardness dene olayla hangileri olaiblir...
bu konu hakkında daha önce çalışmış arkadaşlardan yardım istiyorum araç 1997 2.0 GT
Hydra senin aracına uygulanabiliyor.
map li olarak mı ?
Eğer paran var ise Simtek veya Solaris alabilirsin, paran az ise aem, biraz daha az ise hydra alabilirsin.
İçlerinde en psikopat olanı Solaris'tir, Biraz daha az psikopat olanı Simtek'dir (ben simtek kullanıyorum)
Simtek'de ALS , Launch , individual cylinder knock control, gaz pedalı üzerinden değişebilen 2 ayrı map (ignition ve fuel ) , nos control gibi bir çok üstün özellik var. Simtek map ve iat ile yürür, maf'tan kurtarır seni. Direkt orjinal ecu'nun kartı çıkartılıp bu takılıyor, direkt plug and play. Ankara'da ciddi yürüyen araçların çoğunda Simtek var.
Solaris ecu'yu ise bir arkadaşımız getirdi, ethernet üzerinden yazılıyor, inanılmaz imkanları var, fakat map yapmak çok uzun ve meşekkatli.
Hydra'da güzel bir ecu'dur, çok ciddi yürüyen bir araçta kullanılıyor.
Aem bizim Ankara'da Subarularda (gc8 , gdb vs.) pek sevilmez ve kullanılmaz (Özgün şimdi bombardımana tutar beni :P ) .
hydra iyidir simtekte ama fiyatları 2000 lerdee minimum
senin yerinde olsam hks Fcon alırım 1600 biraz dah ucuz sana + - si yok hepsinle aynı işi yapar 96 model subaruya taktım hiç sorunu yok k ullanıyordu pasa paşa
daha ucuz dersen power Fc kullanabilirsin Map sensorlu seçeneği ama dier simtekti hydraydı fcondu o tip beyinlere göre vasat malesef
Aem e gelince 2 hafta onca Gen2 kullandım beni çok şaşırtttı idel olsun çalışma olsun ignition control olsun enjektoru control edebilme olsun Motecten sonra gördüğüm en staABİL afr tutan beyin diyebilrim ayrıca Dli i söküp daha yüksek basınc bastım missfire etmedi inanamadım
poahalılar seçim senin :) Meega squirit alma derim byukardaki gurcell in ve benim sunduğum seçenekleri düşündüğünde
Megasquirt'i bende tavsiye ederim, ama yazmadım. Elimde 3 ayrı megasquirt var, hatta motosikletime bile ms1 yapıyorum, fakat megasquirt tak çalıştır değil, işi bilmeyenler için tak uğraştır bir beyindir. Çok vaktin varsa, kullandığın aracın dışında başka araban varsa (arabanın yatması senin için sorun değilse) Megasquirt deneyebilirsin. Benim imkanım ve vaktim var, ayrıca open source şeyleri seviyorum, o yüzden megasquirt'i kullanıyorum. Fakat subaru'mda kullanır mıyım? Hayır... gittim 2500 dolar kayme bayılıp aldım Simtek'i :)
bir kullanıcı olarak dallanıp budaklandırmadan hydra dıorum..
teknık bilgiye ne gerek abi bilgi olarak caddelerde araba işte:) kötu olsa bi yerde yatıyo olurdu :)
hydra nın başarılı olduğu kanısındayım kullananlarda memnun
hydra,aem,f-con,apexi fiyatlarını ortalama olarak ne kadar tutar.
Individual cylinder knock control HKS-Fcon'da mevcut mu ? Data logging yapabiliyor muyuz? Simtek'de en son logging geliştiriliyordu sanırım. Herhangi bir update söz konusu mu ? Yurt dışına baktığımızda özellikle Fcon, Subaru markasında pek yaygın kullanılan bir beyin değil gibi geliyor. Size göre bunun sebebi nedir? Ben de şahsi adıma değişiklikleri seven birisi olmama rağmen bu beyin konusu kafamı allak bullak ediyor.
knockta log da mevcut external knock amp. alarak daha eylenceli hale getiriyorsun 100 oktan alıp knco levvelını yükseltiyorsun araba gücleniyor :) 95 alıp kısıosun araba yavaslıyor :D bi n evi haritanın trimleriyle oynuyoabiliyorsun fconda
Tercih edilmeme neden fcon dongle ı 4000 dolar ve eğitimsiz kesinlikle vermiyorlar :)
doğal olarak hep birilerine muhtacsınız ve amerikada sorun oluyor bu olay
Simtek için de bu böyle, eğer dongle'sız simtek ecu alır isen kesinlikle sonradan dongle alamıyorsun, mutlaka Tork Garaj'dan temin etmen gerekiyor. (Yani dongle'ı ödünç alman veya yetkili bir tuner'in yazması gerekiyor)
Dongle olayına tamamen kılım, yaşasın open source, yaşasın megatune :) ne dongle var, ne özel yazılım :)
Oz senin dongle ne marka? Deskey dk3 veya dk2 ise dongle'ın kurulu olduğu makinede dongle'ı emule etmek mümkün, aklında olsun... :P
Aquamist HFS-6 ile uyumluluk mümkün mü ? Farklılıklar ortaya çıkıyor mu ? Dongle olayı benimde canımı sıkıyor ve kesinlikle katılıyorum. Open Source! El mahkum, alıcaz birinden birini.
Simtek'i dongle'ı ile alabilirsin o zaman bir sorunun olmaz.
2001 wrx tesisatı ve aem ecu mevcut elimde
"dongle" tam anlamıyla ne oluyo acaba?
http://www.webopedia.com/TERM/d/dongle.html
Misal;
http://asia.cnet.com/i/r/2008/crave/...dongle_300.jpg
Umarım benim bildiğimde yanlış değildir.:rolleyes:
Tamamdır anladım gerekli açıklamayı aldım. ;)
guzel aciklamalar yapilmis zaten,
Solaris ultra detayli, cok basarili tam profesyonel bir ecu, son kullanici icin hic uygun degil. Ancak tuner kendi aracinda kullanabilir TR sartlarinda bence. TR de pek bilinmiyor cunku amerikan malzemesi degil fakat ingilterede pistte, tirmanmada hatta rallide yuruyen bircok aracta kullaniyor. Son kullaniciya tavsiye etmiyorum.
Simtek ve f-con gundelik kullanim icin cok uygun. Simtekde fconda sadece ve sadece dealer tarafindan yazilabiliyor. Simtek in satisi bile yok son kullaniciya parasiyla alamiyor, f-con ise satiliyor ama tune icin mutlaka bir dealeri lazim. Simtekte bir guzellik su user dungle var bu sayede son kullanici sadece kendi arabasina her turlu mudahalede bulunabiliyor veya dealerin uygun gordugu bir tunerda tune ettirebiliyor. Tuner dungle sadece egitim almis tunerlarinda mevcut. Oz hks egitimi icin japonyaya gitti dungle satin aldi, biz simtek icin simtek tunerini getirdik burada egitim aldik. Hos egitecek birsey bulamadi adam ama sarti o firmanin.
Aem gen1 leri ben pek sevmiyordum, gundelik kullanima uygun degillerdi ama yenisi ile oldukca iddali olduklarini biliyorum, birkac kullanan arkadasimdan cok olumlu elestriler duydum.
Apexi artik biraz eskidi, subaruda mapli modeli olmadigi icinde maf herzaman bir limitasyon doguruyor veya sikinti cikarma riski yuksek oluyor.
Hydra iyidir, gundelik kullanimda da basarili ama tune etmesi tam istediginiz sartlarda biraz ucun surebiliyor, dbw li 2006+ ustu modellerde oncekilere nazaran daha basarili.
Haltech ulkemizde cok tercih edilmiyor ama aslinda ozellikle bu ems islerinin anavatani olan avustralya da her 3 arabadan birinde haltech, birinde motec digerinde ise autronic vardir. haltech in yeni p2000 serisi cok cok basarili.
Kisa lafin ozu ems sadece bir kutudur, onemli olan onu nasil programladigindir. en iyisi ile en kotusu arasindaki farki bile kullanacak araba tr de belki 3 belki 5 tanedir. tabi emanage, fic vs gibi seyler icin degil bu soylememim;)
Her durumda da burda kullanıcı için önemli olan nokta kullanışlık öne çıkıyor. Hks ve Simtek arasında ki fark, neredeyse programlama dillerinde Asp ve Php modüllerini aramaktaki fark gibi. Türkiye'de Oz' dışında HKS tuner yok değil mi?