SC sürekli devrede olması şart olan birşey değil. Kaldıki zaten sürekli devrede de değil aslında.. Kasnak bağlı sadece
- Minide kullanılan eatonm45 in kasnağı sürekli SC yi döndürüyor. Ama kelebek kapandığında SC nin girişinde oluşan vakum bypass valfini açıp havayı loop a alıyor. Dolayısı ile devreden çıkmış oluyor. Akvaryuma takılmış su motoru gibi düşünün. Aynı suyu sürekli devirdaim ediyor. Ama krangtan güç çalmaya devam ediyor tabi..
- Mercedeslerde kullanılan m62 ve m90 larda kavrama sistemi var. Elektrikle kontrol ediliyor. Alete 12V verince devreye giriyor vermezsen kasnak avare dönüyor (klima kompresörlerinde kullanılan sistemin aynısı). Aynı sistem VW nin twincharge olan tsi larında kullanılan m24 lerinde de var.. Kasnak avare dönerken bu tip SC ler güç çalmıyor..
Dizelde neden kullanılmaz? SC kranga bağlı olduğu sürece eğer mercedeslerdeki yada VW deki gibi bir kavrama sistemi yoksa sürekli motordan güç çalar. Eaton m45 in motordan çaldığı güç 7000 devirde 26 hp civarında. 4000 devirde ise 12 hp civarında. Dizel atmosferik motorun eti ne budu ne. Bundan birde 10-15 hp çaldınmı SC flan yalan olur..
Örnek le konuşalım, yanlış hatırlamıyorsam VW nin 1.9 SDi motorlarında turbo yok. Ve 55 hp mi ne verebiliyorlar anca...1.9 motorda ciddi basınç üretebilmen için m90 falan kullanman lazım, e o da 4000 devir de 25 hp çalıyor motordan.. 30 hp motora SC taksan ne oluuur takmasan ne olur?
M90 ın güç çalma eğrisi
http://www.not2fast.com/turbo/maps/M90power.gif