yaylı ve yaysız aracta rollde veya dragda fark olurmu?aslında olur dıye bılıyorum sonucta alcak aracta surtunme katsayısı duser heralde.bunu dırek olarak denıyıp goren oldumu
Printable View
yaylı ve yaysız aracta rollde veya dragda fark olurmu?aslında olur dıye bılıyorum sonucta alcak aracta surtunme katsayısı duser heralde.bunu dırek olarak denıyıp goren oldumu
sert yayın kalkış anında esnemesi daha az olduğu için etkisi muhakkak vardır
Lastiğin yere uyguladığı kuvvet düştükce sarma artıcakdır bu gibi etkisi vardır.yaylı haldede yere uyguladığı kuvvet arttııı içünn
yok ben biliyorumda etkisi vardır diyip gerisini yazmamak mantıksız geldi :)
çok yüksek süratlerde belki fark olur..net konuşmak zor..
ama biz eskiden e30 larla kalkarken arka tarafı yumuşatırdık..
benim arabam bu duruma bi örnek hiç tutunamıyorum yay değil ciddi bir amortisör setup ı gerektiriyor lastikle beraber 1 vites geri çekmeyi planlıyorum tutunma işini
basık aracın rollingte de dragtada farkı var. dragta gücü yere daha iyi veriyor. rollingte ise sürtünme az olduğundan rüzgar direnci değişiyor.
benim başıma geldi aynı olay. düz yolsa ilk gidişte rüzgar arkamızdan esiyoru ve yanyana gidiyorduk denediğim araç basıktı, ama dönüşte rüzgarı karşımıza aldık ve 2 boy kadar farketti.
geyik yapmayalım
Önü basık arac, ağırlık noktasını ön tarafa doğru aldığı için doğal olarak dragta daha elverişlidir. roll içinse gene hem önden hem arkadan düşmüş araç daha makbuldur.bu defa olay ağırlık merkezli değil, rüzgara karşı alanın küçülmesinle alakalıdır.
Ahuahauh peki konilerimi sertleştirdim bekliyorum :)
Drag araçlarının lastiklerinin yanaklarının neden daha kalın olduğunu düşündünüz mü?
belirli aralıklarda yumuşak araç daha iyi kalkar...
Peki yay takınca son sürat artar mı sizce:)
Tahmin, varsayımlarla konuşmak haricinde deneyerek gören var mı?
basık aracın rollingte de dragtada farkı var. dragta gücü yere daha iyi veriyor. rollingte ise sürtünme az olduğundan rüzgar direnci değişiyor.
benim başıma geldi aynı olay. düz yolsa ilk gidişte rüzgar arkamızdan esiyoru ve yanyana gidiyorduk denediğim araç basıktı, ama dönüşte rüzgarı karşımıza aldık ve 2 boy kadar farketti.
36 cok fazla yaw hangi arabaki bu a4mü??bide yeni arabaların sürtünme katsayılarının olduğu biyer varmı bildiğiniz
udqhu nun clio RS i :) benim A4ünki 0.31..
Ekbilgi; stock clio 172 0,360 - clio 172 cup (farklar 15mm daha alçak + tampon altı eki var) 0,348
buradan birçok arabanınkine bakabilirsiniz..
http://en.wikipedia.org/wiki/Automob...ag_coefficient