Arkadaşlar birkaç ay önce almış olduğum coiloverlarımı, kantar üzerinde ayarlatmak istiyorum. Ankara'da bunu yapan yer varmıdır?
Printable View
Arkadaşlar birkaç ay önce almış olduğum coiloverlarımı, kantar üzerinde ayarlatmak istiyorum. Ankara'da bunu yapan yer varmıdır?
Tork garaj halleder
kantar üstünde yapmanın amacı ne
pistte süremi kasıosunuz ?
nurbrgring de falan
Saydıdeğer kardeşim, sizi tanımam ama yaptıklarınıza saygı duyarım.
Sizlerde bizim yaptılarımıza veya yapmak istediklerimize saygı duyarsanız daha seviyeli bir paylaşım olur kanaatindeyim.
Doğru ayarlanmış bir arabaya binmek için sürekli piste çıkmanın gerekli olmadığını düşünüyorum.
Kantarın amacının ne olduğunu benden iyi bildiğinize eminim o yüzden birşey yazmıycam. Benim asıl amacım arabadaki lastik basınç sensörü sürekli yanıp sönüyor. Sebebide zannedersem coillerdeki ayarsızlık. Ayrıca helezonlar iyice oturdu. İlk takıldığında sürtme yapmıyordu şimdi bazen sürtüyor. Bu yüzden yapılmışken adam gibi yapılmasını istiyorum.
Alican öncelikle bugün için tsk.ederim..coil için serkan usta ile görüstüm müsait olduğun gün çözecek :)
benim yazdıklarıma alınganlık yapmanıza gerek yok
ben sadece bu kadar hassas bir ayarın gerekmedigini açıklamak için öle yazdım
belki uslup biraz garip gelmiş olabilr size ama küçümsemek gibi bişey asla
lastik basınc ikaz lambasının yanması coillerin hassas ayarlı olmadıgından şüpheleniyorsanız eger sag koltugu sizin kilonuzda birisini bindirin eger ikaz lambası sönüosa ozaman coil ayarındandır
ama bence coil ayarından degil cünkü öle olmuş olsa farbika üretimi BMW lerde mercedeslerde falanda olması lazım sagdaki ile soldaki amortisör ve yaylar birebir aynılar çünkü
Kadir abicim sen saol. Cuma halledicez inşallah.
Coiller ilk takıldığı gün çok hassas bir şekilde mm'lik ayarlandı. Daha sonra ben Ankara'da önleri 1 cm kadar yükselttim ama bu esnada arabanın başında duramadım ancak yine sorun yoktu. Daha sonra 2 hafta kadar önce 4 yeni jant aldım ve jantların üzerindeki eski lastiklerle öylesine takıldı. Dolayısyla eskiden önlerde olan lastikler şimdi benim arabada tek tarafa (sol ön, sol arka, veya sağ ön sağ arka) şeklinde bile takılmış olsa bu ışık yanar diye tahmin ediyorum. Nitekim zaten jant ve lastik değiştikten sonra söndüremedim lambayı.
Açıkcası bende coil ayarında bir sorun olduğunu düşünmüyorum ama coilleri en yumuşakta kullanıyorum ve arkalar bazen sürtüyor. Bende ön-arka tekrar bir ayarlatıcam.
selam, lastik basinc sensorunun aradabir yanip sonmesinin coilover ayari ile hicbir alakasi yoktur, buna emin olabilirsiniz. sensorlerden biri veya birkaci arizali olabilir, veya module ile iletisim saglayamiyordur. umarim yardimci olabilmisimdir.
Ben de koni amortisörlerime ayar yaptırmak istiyorum, şu an çok sert ve konfor konusunda biraz sıkıntım var. Ankarada bu ayarı yapacak kimi önerirsiniz?
ben overboost mete ustayı önerebilirm .
lastik basınç sensörü yeni janttan sonra hala aktif mi?
Bildiğim kadarıyla sensör jantın üzerinde oluyor yanlış biliyor da olabilirim...
sensor sibopta olur
TPMS ise eski jant siboplarımı yeni jantına taktır ışıklar söner ...
Denge ile falan alakası yok bildiğimiz basınç ölçer sensörler söz konusu .
Zaten dengeden falan lastik basıncını anlamak imkansız fiziksel olarak ta ...
Senin sensörler eski jantın uzerinde kalmış ondan yanıyor o uyarı ...
(eğer sibopları yeni janta taktıysan ve ışık yanıyorsa gene sensörlerden ama busefer kötü haber sensör veya sensörlerden biri bozulmuştur ...
sensörde bu :
http://new.minimania.com/imagesbig/nmw7612.jpg
sorun çözüldü ozaman gözün aydın
nedemek yardımcı olabildiysem ne mutlu bana .
ivedik 88 2. bölge ayanlar amartsiyör....
bu sipoblar bazen nitrojen taktırınca donup oylece kalabiliyor. olur eski jantlarla çözülmezse sorun ve eğer nitrojen bastırdıysanız tekerlere. nitro yerine bildiğimiz hava bastırın. bi arkdaşımın başına aynı sorun gelmişti ve böyle çözmüştü.
valla ben minide orjinal janttan sibop falan sökmedim zaten arabada bildiğimiz dandik 1 liralık siboplardan var orjinal olarak onun neresine sensör takıcaklar yeni jantlarımada normal sibop taktırdım o şekilde sorunsuz kullanıyorum hatta kullandığım bmwdede aynı şekilde mutlu lastikte takılan normal siboplardan var ama lastik basınç uyarısı hala çalışıyo ikisindede düzgün şekilde geçende gökinin arabasının yanına gittiğimizde arka sağ lastiğim inmiş uyarı vermişti resetledim aynı şekilde kayıt etti ışık söndü dün şişirdim yine ikaz verdi yine resetledim şuanda düzgün bi şekilde gidiyorum :)
minilerde öyle birşey yok bildiğim kadarıyla.. bende alican abinin dediği gibi biliyorum denge üzerinden ölçüyor..
hatta ben jant değiştirdim ve orj jantlarımı da verdim lastikleri ile beraber hiç sökülmeden.. siboplar filanda üzerinde gitti yani.. şuanda da alican abi ile aynı jantlardan rpf1 kullanıyorum kendi sibopları ile.. bir sıkıntı yok sensör işlevini yerine getiriyor bende :)
ama coil ile alakalı bir sıkıntı olabilirmi bilmiyorum abi daha o konuda tecrübem olamadı ne yazıkki :D
TPMS TIRE PRESSURE MONITOR VALVE STEM - MINI COOPER AND S
This is the updated valve stem that works with the new Tire Pressure Monitoring System Sensor (TPMS). If you choose to install aftermarket wheels on your 2007-09/2009 MINI Cooper and Cooper S, and your MINI has the new TPMS system, you will need to install these TPMS Valves along with the Sensors (NMW7613) in your new wheel.
Your aftermarket wheels must be designed to properly accept direct TPMS sensors. Its a flat spot in the saftey hump, directly behind the valve stem hole. Check with your wheel supplier to confirm compatibility.
You will need 4 each of the valve stem (NMW7612) and sensor module (NMW7613).
The TPMS system works with a pressure-sensor module within the valve stems of all four wheels that sends continuous radio-frequency signals to a receiver, and the system informs occupants when the pressure is low.
birde bişey merak ettim lastik değiştikten sonra resetledinizmi ? TPMS i ?
ups :D
o kısmını atlamışım :D
Ozaman sizinki eski jenerasyon ölçüm şekli gene denge ile alakalı değil ...
Her bir lastiğin dönüş hızına bakarak patlak yada inik olup olmadığını anlıyor olması lazım .
Sanırım abs aracılığı ile algılıyor .
Bu durumda lastiklerin birbirinden farklı ebatlarda olması yada birinin çok yıpranmış olması da bu ışığın yanmasına sebep olmuş olabilir ...
neye göre yanıp sönüyor peki abi sürekli yanıyor mu kafasına göre mi?
evet dediğin gibi üstad :D
http://www.northamericanmotoring.com...e-monitor.html
farklı aşınmadan dolayı olabilir abi ölçüler aynı ise :)