aracımı 4 bijondan 5 bijona çevirmek istiyorum ne gibi sıkıntı yaşarım veya yaşar mıyım ne tarz bir eksisi olur veya bişi değişir mi
Printable View
aracımı 4 bijondan 5 bijona çevirmek istiyorum ne gibi sıkıntı yaşarım veya yaşar mıyım ne tarz bir eksisi olur veya bişi değişir mi
Flanş yaptıracaksın.Flanşı yapan doğru malzemeden düzgünce yaparsa sıkıntı yaşamazsın.Flanş konduğunda jantlar dışarı çıkacağından alacağın jantın Et değerini iyi hesaplamalısın.İz düşümü değişeceğinden aracın yol tutuşuna pozitif bir etkisi olur.
ali ile görüşmeni tavsiye ederim
akıllı ol jant manyagı olma :D
yaa öle deme baba birtane buldum süper bişi yapacam kafaya koydum :D
4 ve 5 bijonların ölçüleri ne acaba
4x100 den 5x120 ye geçiş
bence bi aliyle görüş kardeşim o yaptı bu işi ama komple taşıyıcılarımı değiştirdi tam bilmiyorum görse konuya yazar ben bi söleyim
ek 9 project mi ..?:)
aynen apaçi işlerden sıkıldım :)
Bende, 5x112'den 4x100'e dönmek istiyorum.
Yani Tam Tersi 5'den 4'e dönmek istiyorum.
Flanş kurtarır mı, yoksa Poryo'lar mı değişicek?
bildiğim kadarıyla 4 den 5 egeçmek öyle flanşla olacak iş değil baya bi sorunlu iş yani 2000 tl lere çıkar tahminimce...
poryalar değişiyor
ali abi konuyu görse yardımcı olur.
ya flanşla değiştiğini biliyorum ama sağlıklı olur mu die düşünüyorum
umut sıkıntılı oluyor bende kullandım biliyorsun en ufak bi eğilmede bile araba sendeliyorki sen 5 bijona geçeceksin çok fantazik olur böyle takıl kafan rahat olsun
arabam vti sa jantım orjinal olmalı..boşwer macera arama bence ...
jant takıp duruyon manyak.. 2 vites vti almışın git diger 3 vitesinide al onun janta para dökecegine :D
onu almasını bende biliyorumda abi dedemle sıkıntımı çözersem şimdi alırım sıkıntı benle alakalı değil dedemle alakalı onu bekliyor...
4x100 zibil gibi jant var 5 bijon ne fantazi yapiyon umut :D
KAnka yakında çı kar kokusu merak etme :)
boş serylerle ugrasma umut baska ısınmı yok bak daha uygun seyler var yapılcak
o zaman bana 4x100 ek9 typer jantı bulun alim dolu iş olsun
ıyıde typer Jantıda 5.120 deılkı :S
ya 4x100 olarak ya ek9 yada ofsetli bir kaç model var onlara bakıyorum ek9 un bijonu karma karışık :D ofsetlilerde 5x120
tahmini rakam 1800-2000 TL civarı. ben 4*100 den 5*114.3 e çevirdim...
neler değişecek: 4*100 den 5*114.3 e çevirme
porya EK9/DC2 (ben çıkma aldım ama arka bilyalardan ses geliyor şimdi USA den oem arka porya siparişi verdim sıfır oalrak yani yukarıdaki maliyete bi 500 TL daha ekle :) )
diskler değişiyor önler 260 mm den 282 mm (ek9/dc2 diski) oldu, arkalar 242 mm den 260 mm (ek9/dc2 diski) oldu
bununla birlikte kaliperler (ek9/dc2) değişiyor
ve balatalar (ek9/dc2)
bunları yaptın ek9 oem jantları 2000 TL (jant + kargo + gümrük) + 500 TL de lastikler :)
hiç fanteziye girme derim, ama 16 inch 4*100 replika ek9 jantları var, ondan alıp takabilirsin en kolay yolda o bence...spacerla felanda sakın uğraşma derim sonuçta riskli bir iş...
ek9 oem jantlar 15 inch bu arada...ek9 jantına alternatif dc2 jantlarıda olabilir ;)
http://i630.photobucket.com/albums/u...g?t=1270795403
http://i630.photobucket.com/albums/u...g?t=1270795429
eğer 5*114.3 yaparsan 4500-5000 TL lere hazır ol.
senin sorduğun olay tamamen farklı 5*120 diyorsun bi kere alacağın disk kaliper fren porya hondaya uyacak mı? veya honda önceden veya şu anda öyle bir ölçü kullanmış mı kullanıyor mu?
anlayacağın zor iş ;) kolay gelsin...
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/27703-4_bijonu_5_bijona_cevirme_.html önceden bir konu açmıştık.
hımm anlaşılan ali abi 16" replika 4x100 takmak lazım