turbocharger mı?
http://image.superstreetonline.com/f...rbocharger.jpg
supercharger mı?
http://static.howstuffworks.com/gif/supercharger-6a.jpg
Aracınıza aşırı besleme yaptırmak isteseydiniz hangisini yaptırırdınız..
Printable View
turbocharger mı?
http://image.superstreetonline.com/f...rbocharger.jpg
supercharger mı?
http://static.howstuffworks.com/gif/supercharger-6a.jpg
Aracınıza aşırı besleme yaptırmak isteseydiniz hangisini yaptırırdınız..
daha fazla güç çok emek turbo...
daha az güç az emek sc...
ne istediğine bağlı...
amaç ve bütçe önemli tabi
ya ben kendi fikrimi söylesem her türlü supercharger yaptırırım. özellikle de vti gibi bir araca...
supercharger turboya göre daha pahalı fakat alınan güç daha temiz ve net.
Turbo 3.500dd ve üzeri doldurduğu için motorun içinde inanılmaz bir basınç oluşuyor ve en ufak bir aşınmayı affetmeden kol, bacak, piston vs gibi şeyler çıkartabiliyor. Ama Supercharger düşük devirde devreye girdiği için özellikle hondaların ölü olan alt devirlerini hareketlendiriyor.
Hondaların zaten üst devirleri tatminkar bir şekilde canlı. Turbo ile üst devirleri canlandırırsınız alt devirleriniz yine ölü kalır. Supercharger ile alt devirleri canlandırıp, zaten canlı olan üst devirlerinize daha yüksek bir performansla giriş yaparak Turboyu egale edersiniz.
Turboyu taktınız 1 bar bastınız motorun içi stock, darton, forged kol, kalın conta, yay, şapka, subap, piston kafası vs hiçbirşey takmadınız. birkaç limitör yapışınızda kaputunuzdan ya da kartelinizden bişeyler fırlayabilir Stock aracınıza bolt-on supercharger kit alıp, Turboyu yaptırmak için harcayacağınız zamanın çok çok altında 1 gün gibi bir sürede Supercharger monte edip. 1.3 bar gibi bir basınçla motora hiçbir ekstra değişiklik yapmadan, motorunuzun stock gücünün 1/4 - 1/3 gibi oranında bir güç elde edebilirsiniz... Ayrıca Supercharger belirli devirlerde devreye girdiği için otomatik olarak normal sürüşte yakıtınızı da düşürür.
hiç fark etmez ikiside olur :D
yukarıda yazmışsın ama senın ıstegıne göre degısır durum motor ıcı toparlayıp turbo olarak sorunsuz gıden araclar var kalıtelı yapıldıgında.
evet o konuda haklısınız herkesin zevkine kalmıs birşey ben sadece sormak için yani siz olsaydınınz hangisini yapardınız diye
Kactane arabaya turbo yaptında boyle yazıyorsun Allah askına sagdan soldan duyulan seyler ile bilmislik yapmayın,
Yok stock motora turbo yaparsan kol bacak kırarmıssın kaputtan fırlatırmıssın, komik olmayın burda senin yasın kadar arabaya turbo uygulayan adamlar var, ayrıca sc belli devirden sonra devreye falan girmez kayıstan tahrik aldıgı icin surekli devrededir
bu sorunun cevabını amacın belirler..
şehir için günlük kullanımda aracı daha keyifli hale getirmek için supercharger..
Gece rolling ler ve pist kovalıcaksan turbo
gibi mesela..
Kusura bakma falan yok hocam zoruna gitmesin yazdıklarımız, hani biseyler yazıyosan dayanagını gostermen lazım cok guzel yazıyorsun ama pratikte uyguladınmı bu yazdıklarını ? ben uyguladım,ve yazıyorum bildiklerimi. Hepsi bu. Standart motor saglıklı olduktan sonra eğer yazılımınıda düzgün yapabilirsen sorunsuz binersin bir suru ornek var al minikler var 11 kusur sıkıstırma ile 1 bar ile stadart motor ici ile yuruyor adamlar. Motorun icini yaptınmı zaten sınırı yok isin.
Ben herzaman tercihim turbodan yana olur gelisim acısından.
tc ve sc nın detaylı olarak ozellıklerını koyun buraya anlatsın bılenler bızde ona gore dusunup tc yada sc daha hosuma gıder dıyebılelım :)
Sen yazmıssın zaten herkes "bildigini" ortaya koysun kulaktan duydugunu degil, herkes bi taş atarsa sagdan soldan duydugu ile isimiz var, yazarken biraz dusunmek lazım madem insanlar burayı okuyup ciddiye alıyor ciddi yazmak lazım, burası adı ustunde teknik forumsa ona gore yazmak lazım, sen istedigini oku istedigini okuma benim seni zorlama durumum yok al bıraktım hadi :)
turbo artık demode :) her b*ka konur oldu. çok sıradanlaştı.. bilinçli yapıldıktan sonra tabikide paranın karşılığı TurboCharger den alınır sc ile kıyaslamamız gerekirse. ama kanat takıp uçmaya niyet yok ise en mantıklısı SuperCharger, sesiz sakin Helal At eşek öküz.
Benimde bi sorum olcak :) ikisi birden koyulamıyormu bir araca ? Konuyor diye biliyorum ben.
adamlar koydu işte tsi denen motora
aynen tsi var fabrika çıkışı , onun dışında yapılan örneklerde var..
Benim tercihim SC den yana...
Gökhan "rontwo" nickli arkadaş yaptığı alıntıları kendi yorumuymuş gibi yazmasaydı belki bişeyler savunurdu :)
2009 model civic sedan supercharger uygulaması nasıl olur.ve beygir olarak ne kadar artar son olarak fiyat ne olur acaba (gebzeli)
arabana göre istediğin bg göre degisir hatta ac gözlülük yapıp 2 sinide takarsın
tamamen zevk meselesi:)
Turbo araçta her zaman bi adrenalin vardır :) Özelliklede basınç açıldığı zaman aha geldi aha gidiyoruz muhabbeti iidir.Ama gel gelelimki amaç günlük kullanıma uygun seri bir araç ise alt devirlerde turboyu bekleyene kadar s.c tercih ederim.Zaten son 2 aracımda r53 mini,s.c'li araç kullanmak turbolardan daha çok hoşuma gidiyor.Sakin sakin giderken stabil hızlanma isteği ve düzenli artan gücü yönetmek keyifli(bir nevi güçlü bir atmosferik araç kullanıyormuşsun hissi veriyor)..Ne kadar devir o kadar güç yani..Yakıt ekonomisi veya alınan extreme beygirler ön planda ise turbo araç veya turbo modifikasyon her zaman daha verimlidir buda bir gerçek..
Şöyle bir durumda var vw tsi'lar ile tartışmaya son noktayı koyarak ufak bir eaton s.c ve ufak bir turbo kullandı ve her iki aşırı beslemeninde avantajlarını kullanıyor :heyoo:
sc ye hıc ısınamadım.
her zaman turbo...