spor yay lar bu gün mesela fk lar 250 lerden baslıyo diye biliyorum,
orjinal çıkma ies yayları 70-100 lira civarı alıp kessek artı eksi ne olur?
bilen ,fikri olan ,kullanmış olan yardımcı olursa sevinirim...
şimdiden teşekkürler.
Printable View
spor yay lar bu gün mesela fk lar 250 lerden baslıyo diye biliyorum,
orjinal çıkma ies yayları 70-100 lira civarı alıp kessek artı eksi ne olur?
bilen ,fikri olan ,kullanmış olan yardımcı olursa sevinirim...
şimdiden teşekkürler.
hoplaya zıplaya gidersin
1-2 bakla kesmekten hiçbir sorun olmaz en fazla amortisörün patlar o da zamanla..
bunun yerine hem yayı hemde amortisörleri kısalt ki bu işlem ortalama spor yaya parasına denk geliyor ama ondan daha keyifli güzel oluyor.. ;)
ne konfor kalır nede yol tutuş.. azcık kıyıcaksın paraya arkadasım :)
Civic aftermarket ürünü bolca bulabileceğin bi otomobil 2. el olarakta araştır derim ;) Kesmeyi tavsiye etmiyorum.
sürüş açısından güvenli olmayabilir, en başta ben kendim güvenemem
bende orjın yaylar var ıdeal sekılde kesılmıs satıyorum dusunursen yukseklıkte böle
http://i41.tinypic.com/6qjhtv.jpg
teşekkrler var zaten elimde ayrı bi takım oem yay tavsiyeler sonunda ne çıkacak ona göre kesicem yada kesmicem.
kesik yay bende de var hemde ciddi kesik.. :D
şöyle de bir durum var hiçbir sorun yaşamadım kestiğim yaylarda honda da ben.. amrtisör sertleştirme de yaparsan gayet keyifli oluyor tekrar söylüyorum sadece yay kesmek mantıksız..
civicin yayları dümdüz geliyo o yüzden keserken istenildiği kadar kesilebiliyor. Kesik yayda arada sekme yapıyo ama orjinal amortisör kullanıldığında çok rahatsız eder. Amortisörüde kısaltmak gerekir bence.
Civic için zebil gibi parça var.
Ojr yayı alıp kestiricen amortisörleri sertleştiricen falan yine yay parasına gelicek sana..
En güzeli, coilover yaylardan al
techturkey de böyle konular geçiyosa diğer forumlarda ben hiç yay takmadım amortisör üzerinde gidiyorum diyecek çıkacaktır ondan korkuyorum..
coil yay al seni tatmin edicek şekilde bas aracını oem yaylarında dursun bir kenarda...
bizim arkadaşın 2001 1.6 ies yaylarını arkadan 2 bakla önden 3 bakla kesmiştik her 2 durumdada yay hafif tatlı sıkı olarak amortisöre oturdu biz sekme hoplama rahatsızlık gibi bişey hissetmedik.arabada yere güzel basmıştı...yay kesipte süspansiyondaki kamber zıplama vuruntu vs vs gibi sorunlarıda hissedebilen hassas şöförlerede saygılarımı sunarım tabi
Kesmeeeeeeeeeee
Aracın yürüyen aksamındaki orjinal olan hiç bir parçasına,
kesme, biçme, ekleme vs şeklinde müdehalelerde bulunmak,
hem kendi can sağlığınız için, hem de olası bir kazada başkalarının sağlığı için sakıncalıdır.
Bu tip işlemler asla yapılmamalıdır!
Yay kestirmenin ne kadar sakıncalı bir uygulama olduğunu sağır sultan bile bilirken, sizler burada cahil bir şekilde kaç bakla kesilmesi gerektiğinden bahsediyorsunuz.
Şu an için bütçe yeterli değilse, 2 ay da ha bekleyip biraz daha para biriktirip, sıfır ürün almak en doğrusudur.
Yay ın ikinci eli bile olmaz. (Nasıl kullanıldı, ne kadar zorlandı, ne kadar sert çukura düştü ne oldu, bunu kimse bilemez.)
Hayatınızı riske etmeyin..
Nacizane fikirlerimdir.
o kesilmiş yaylardan dolayı virajdan çıkıp bir yerlere toslayıp ölenlere,
yer yüzünden bu kafada olan bir insan eksildi diye, zerre kadar üzülmüyorum.
o kişi kendine acımıyorsa benim umrumda olmaz..
kaçınılmaz son budur..
daha önce tüm kombinasyonları deneyen abilerimiz var yay , coilover , yay kesme
bu işlemlerden en iyisi yay kesme
nedeni ise hondanın tüm parçaları orjinal bile herseye dayanıklı
spor yay ve coilover sekme yapıyor viraj içinde dah fazla oluyor bu
ama yay kesince böyle bir sorun olmuyor denendi görüldü.....
benım si mde coilover var seke seke gidiyoruz artık
en iyisi yay kesme mi :D dünyadaki milyarlarca insan saf ozaman.
ikinci el yay konusunda da tanımadığım insandan yay almam.. garanticiyim ben.. herkesin kendi tasarrufudur bu konu. benim düşüncem bu yönde..
en iyisi yay kesme diyen arkadaşa da kazasız günler dilerim.
çok tehlikeli işler yapıyorsunuz çok.. şaka gibi..
Tanıdığınız insandan alıcağınız yayın ne garantisi olucak ki, o hiç çukura düşmemiş mi olucak
bunca kesme arkadaş diyene rağmen;
peki ben şunu merak ediyorum oem yayı kestik iyi bi iş yaptık sayalım ,
kestik ciddi dikkatle yaptık bunu ;
yayı kestiğinde yayın zamanla oluşan deformasyonunu keserken nasıl ört pas ediyoruz,nasıl oranlıyoruz bunu ?
bi çok araçta kullanıma göre deişen sağ sol yükseklik farkı oluşuyo...
Bazıları eskiden yay mı vardı hepimiz kestik diyor bazıları sakın kesme diyor gerçekten kafa karıştırıcı bir işlem aracıma yay taktım max 3,5 olarak çıkartmış markalar eibach tercih ettim kafayıda 1 bakla kestim ama civic kadar çok seçeneğim olsa yaparmıydım yapmazdım yaptımda bir zararını mı gördüm görmedim belkide 1 bakla olduğu için ama ben sizin yerinizde olsam ikinci el coil yaylara bakardım.
bu da benim araba oluyor :D Bütçe meselesi biraz. Benim babam kaportacı her aldığı arabada yay keserdi eskiden. Jazza kadar hep kesik yay kullandık annemde kullandı. Honda hrvnin yaylarını kestik bana mısın demedim. Benim aracıma tabla yapıldı yaya göre. Kesinlike yerinden çıkamaz. Eskiden nasıl düşürülüyordu merak ediyorum. Marka coil mi vardı spor yay mı vardı ? Şimdi hepsi ama ateş pahası ne yapalım o kadar parayı nasıl verelim o yüzden mecbur kalıyoruz ki ben kendi adıma konuşuyorum. Herkes tutturmuş yay kesme yay kesme. Tamam uyrınızı yaparsınız olur biter daha üstelemenin anlamı nedir çözemedim. Yaşım gereği yazmadım bir müddet ama dayanamadım kusura bakmayın.
isteyen yayını keser isteyen yay alır isteyen de coilover bu kendi biliceği iştir ama burda yay kesmek iyidir ben yaptım süper oldu denilirse olmaz..
progresif yayı açıklma geyiğine hiç girmek bile istemiyorum bilmiyorsakta araştıralım öğrenelim...
bütçen fazla yüksek degilse konfordanda vazgeçemiyorsan benim yaptırdıgım gibi amortisörlerden arabayı alçaltabilirsin, ;) adres ve ayrıntılı bilgi için ankara nam amortisör 4 amortisörü 120tl ye yapıyorlar.
İlk yazdığına tamamen katılıyorum, artık yay kesme tartışalacak bir konu değil, defalarca yazıldı çizildi...
Ancak yay, çalışan bir metal olmadığından istenildiği kadar zorlansada, çukurada düşse (kırılmadığı süerece) metal yorgunluğda oluşmaz. Dışarıdan fiziksel bir değişikliğe/kuvvete uğramadığı sürece 2.el yay, sıfır kadar güvenlidir.