Motor,
Şanzıman,
Egsoz,,
Fıltre,yazılım,hafifletme neler yapılır ,neler yapıyoruz hadi paylaşalım:)
Printable View
Motor,
Şanzıman,
Egsoz,,
Fıltre,yazılım,hafifletme neler yapılır ,neler yapıyoruz hadi paylaşalım:)
Ben başlatayım :)
Clio Rs'e hafif krank olabileceğini gördük bugün :)
Uygulamasını yapacaz bır Rs te bakalım sonucu ne olacak :)
Benım Rs'te ise 5.Vıtesı 7100dd. 214km.de bıtıren şanzıman denıcez :D
Şanzıman dokunma derim zaten kısa.İyice kısaltmak roll de dert olur bence başına.
Motor sadece dereceli derim ben sağlılı günlük kullanımada uygun olur hem
Egzoz 60lık düz boru+adam akıllı bir son headers'ta olabilir ayrıyetten
Filtre için düzgün bir kit hayat veriyor rs lere.
Hafifletme konusunda bir fikrim yok.Benim RSI koltukları saat tutsan 1 bilemedin 1.5 dk.'da sökülüyor ve ciddi anlamda araba başka bir kimlik sahibi oluyor koltukları alınca.
Yazılım için Utku'ya ulaş derim(RS'ini yeni sattı ama nerde ne var bilir)
Kardeşin RSI dan fikirler bunlar:)
aem v2 dc headers...
typer mı kovalıcan Kadir abi :)
yuksek cr piston ıtb thr body egzantk klima iptalı headers komple egz squntal 6 ileri kısa dog
RS şanzımanı pek kısa sayılmaz ozellıkle 172 lık..Helede 5.vıtes aman aman..Eğer arabanda derecelı egzantrık varsa ve 7800-8000 döneceksen 275-280km ler demek onun ıçınde oyle 180-200hp yetmez ;) O yüzden kısa şart ..Rs ın ölü olan 5.vıtesındee enaz 7600-7700 lerı doneceğımızı duşunursen 230km .roll ıçın güzel hız :)
Egsoz'uda speclere göre konuşmak lazım ,sadece chip ve cai yapanla pıston,ezgantrık,kapak polısaj,conta vs.durumuna göre çap belırlenıyor :)
Tünayım combom Rs bu öyle al tak 20hp olmuyo malesef:)
Faber ıbo :) Typerı peşıme takacam:hahaha:
Arka koltuklar, ön arka döşeler, silecek motoru, yolcu emniyet kemerleri ve airbag iptali, , ön sağ silecek iptali, silecek suyu kutusu küçültmesi, hafif egzoz kompları, daha hafif arka tampon, Aküyü arkaya taşımak..
Denge problemi yaşamamak için, Coil kitiyle/ayarıyla desteklenebilir..
Bizim ingiliz Saxo forumundan kopya çektim biraz :)
Konuyu o kadar masum açmışsın ki abi bende arabayı yeni almışta kabataslak fikir sahibi olmak istiyorsun sandım :)
sorry...
hidrolık direksıonu ıptal edıolar ole duyuma almıstım
aküyü arkaya koymus bi rs gordum ben... we firtleyı asagı wermıstı :D aku arka ıstetmede duruo :D
Piyasada pek çok çeşit filtre uygulayan var..
Davlumbaza kadar yalıtımlı ve iyi bi boru ile inilirse güzel bişi olabilir..
Ama gönlümden geçen sistem ecunun ve akünün yeri değiştirilip, boğaz kelebeğinin karşısına açı vermeden orj kutuyu yerleştirip, 2 adet 70'lik boruyu da kutudan aşağı güzel yerlere götürmek :) farın altındaki yerleri kesip açarak, boruları oraya vermek olabilir..
ya da bi kollektör ile 2 çıkışı teke indirip, tek 110-120 mm çapında bi boruyla far altındaki boşluğa, olmadı sis farına inilebilir..
kutunun içinde itg olacak..
egzoz konusunda eğer egzantrik vs girilecekse 70mm çap iyidir.. girilmeyecekse komple 63mm.. ortada minik bi susturucu olabilir.. ben susturucusuz binmem, binmedim :)
emme manifoldu alt ve üst olarak kesinlikle işlenmeli..
yazılım öyle 5-6 boy ileri götürmüyor RS'i, ama istiyorsan baturalp gerekeni yapar biliyorsun :)
headers kesinlikle sarılmalı, headers sarılmadan istediğin caiyi yap, emme manifoldu ateş gibi oluyor..
teflon emme contaları da güzel iş görüyor bu hususta..
deneyeceğiniz şanzıman umuyorum faydalı olur, ben 15/61'in çok faydalı olduğuna inanmıyorum :)
RS her araba gibi ne kadar alçaksa o kadar iyi gidiyor.. ama RS'in rüzgar sürtünmesi çok rezil seviyede.. o yüzden yaylı RS ile yaysız RS arasındaki fark uçurum..
hafifletme konusunda pek tecrübem yok, ama yapılmışken klima kompresörü filan da iptal edilip önde 2 adet yarış koltuğu bırakılırsa tadından yenmez..
son olarka lambda kesinlikle yeni olmalı, yoksa istediğini yap :D
aklıma geldikçe yazarım daha..
örneğin ben olsam kapağı açmışken hayatta port polishsiz toplamam..
bir de ince conta olabilir, biraz sıkıştırma iyidir :)
Kadir ağabey diğer konuları bilemeyeceğim ama hafifletme tamamen senin fantezi dünyanla alakalı
bkz: yiit C2
Caı konusunda senın tecruben oldukça fazla,bızım ıynn asker ıboda baya uğraştı..O konuya hiç kafa yormadan sizlerden faydalanacam :) Kasnaklar konusunda Baturalp ıle araştırma yapıyoruz,işleme merkezi,tel erezyon,torna tezgahı veya dırek hazır hafıf k.kasnağı alarak çözecez.Klıma ıptal olacak..Yazılımı ıse Booster Erhan ,Baturalp beraber halledecez. :)
Şanzıman faydasını ancak egzantrık sonrası gösterecektir :)
Sürüngen olacak aero olayını azaltırız o şekılde :)
Sparco ayarlıyorum ıkı tene arkalar sokuk olacak zaten :)
Kapı içlerine dokunmam diye düşünüyorum ama biliyorum ki hafifletmek hastalık gibi :hahaha:
egzaantrikten sonra ne dönüceksiniz tahminen abi
bndede rs vardı geçen sene sattm egz takınca yuksek cr ile mekanik iticiye donmezsen sübap egme yapıo die duymustum bnde baya arastırdm ama 8500 dğnerseniz mutesem olur ve bncede yaglama isine bi çözüm bulunması lazım o konudada bi modifikasyon lazım bnce..
önceki rste neler vardı shiftkadir abi :)
hafifletme ??? :D
Utku zaten yazmıs, ben nelerin yapılmayacagını yazayım bari.
Kadirin ugrastıgı araba yurur ona suphem yok.
195-200 hp arasını hedefliyorsan egzantrik incik boncukla gelinir.
Ama 200 ustunu hedefliyorsan durum farklı.
Ha bir de mekanik itici yazmak cumle icinde kolayda gel gelelim uygulaması oyle degil. Kadir de cok ıyı bılıyorki derecelinin konusmaya baslaması icin 8000-9000 aralıgını donmeye baslaması gerekıyor. Normal sistem 8300 de cekicinin guvenli kollarına teslim eder sizi RS de. Mekanik itici olayına girilirse, kac kisi mekanik iticili RS gordu? butun parcaların custom uretilmesi lazım ust kapakta. O iste anca bir yarıs departmanının kullanmadıgı cıkmalarla olur. 9000 gibi ciddi devir donen bir aracın iticileri laguna dan megane dan vs den cıkmalarla cozulmez.
Kadirin eski aracıda guzel yururdu ve halen yuruyor emin ellerde fakat bu sefer o aracta karsılastıgı limitleri bunda cozecegine eminim yardım gerekirse zaten ararsınız? Ama tavsiyem 8000-9000 donulecekse motorun ıcının komple yenilenmesidir.
Bir diger fikir 314 dereceli (bu egzantrik icin mekanik itici subap yayları vs sart) vs ugrasmaktansa ki bunlar tr de benim bildigim kadarı ile yok. Bunlara ayrılan butce ile direk ITB al tak 220 HP sınırlarında gezersin.
Fantezi yapmak istiyorsanız 300 üstü egzantrik takın. Mantıklı olmak istiyorsanız 280 civarı bir egzantrik üstüne ITB ve birde üstüne 12cr civarı sıkıştırmalı piston ile standalone kurulumu uygun olur.
Custom header denemek lazım güzel güçler alınabilir belki.
Bence orjinal şanzımanla sökülebileceğin en sapık halinde sökük bi rs. Piston Egzantrik yay sapka standalone kapak emme işlemi yeterli olur çekişmeli olur :)
Alper hocam ben ıkı merhalede yapacam,bırıncısınde fazla bışey olmuyacak..Bır kaç ay sonra kullanacağımız egzantrığı netleştırıp ona göre bır yol çızecez :) Şımdılerde egzantrık,kasnak vs.alma ımkanım yok..
Mekanık ıtıcı konusunda kaç kışı mekanık ıtıcı gördü demışsın tr.de kaç kışı turbo rs gördü ? kaç kışı omex vs beyın gördü tabıkı görmeyecek :D Senın takıldığın clıosportta yapanda olmayabılır varmı bılmıyorum bakmadım zaten zart dıye sıparış geçıp ustaya al tak demıcez:hahaha: 9000 donen araca megan,laguna çıkması olmaz demışsın zaten oyle bır saflık yapmayız merka etme :D Zaten düşündüğüm egzantrığın güç bandı 3000-8000 arası,
http://www.kentcams.com/product/prod...6&ModEngID=422
burda bu eğzantrık ıle kullanılacak mekanık ıtıcı ve double yaylarında parça kodu var,
Artık bu egzantrıkmı olur başkamı olur,hıdrolıklı mı olur zaman gösterecek ,uyarıları kulak ardı etmıyor küpe edıyorum ;)
ITB Alır takarızda çok para onu aldıktan sonra egzantrıkte yapmak elzem olacak..ben once egzantrığı sonra ımkan olursa ITB yı düşünürüm :)
288+ITB ıyı fıkır tabıde ıtb başta tuzlu gelır..Pıston ıstedık bakalım beklıyoruz :)
hayırlısı olsun en hızlı rs olursunuz :D
ben hep derim, k4m şanzımanı konulsun diye...benim zamanım olsa ve 172 lik olsa aracım çıtır turbo yaparım...
Egzantrığıne göre değışmekle bırlıkte en kötü 8000 zaten üstüne gerek yok :)
Combo k4m şanzımanıda var ama km.okuyucusu yok onların..kısalık olarak 140lık lagunaya çok yakın :) Ben atmocuyum bro turbo çıtırda olsa yapmam :D
Unuttum olm sattık gitti :D Egzantrık,kısa,çıp,pıston vs :)
km okucusu şanzımanın üstünde abi, laguna 140 lık şanzımanı ve k4m şanzıman oranları şöyle:
6500 devir..
laguna 140lık 1.vites 60 ------ k4m 60
laguna 140lık 2.vites 100 ------ k4m 100
laguna 140lık 3.vites 160 ------ k4m 140
laguna 140lık 4.vites 200------ k4m 180
laguna 140lık 5.vites 243 ------ k4m 235
Combo bılıyom ustunde ama on tane megane şanzımanına baktık okuyucusuz çıktı..bıtane laguna buldum okuyuculu,rezerve(sakladım) ettım hemen:hahaha:
Lıstede 4.vıtes laguna ıle megane arasında o kadar fark yok bro, Laguna 1.01 Megane 1.03 oranlı.. %2 oynuyo 4.vıteslerı
Bırde sen lastık çapı faktörünü atlama Clıo 195/50/15 :)
Clıoda 6500dd de 4.vıtes laguna şaznımanı ıle 172 yapıyo :)
Racing motor emmesi kullan abi madem komple girişiceksin. 1000 lik ya da 1300 lük 4 lü kelebekler var ister kendi emme manifoldunu kesip kullanırsın böylece enjektörlerin yerinde kalır istersen komple yeni manifold yaparsın motor enjektörüyle yürütürsün. silikon boruyla bile birleşir. 42 mm lik 4 tane kelebek gayet yeter birde kısa borozan koyarsın bunlara feci olur. özellikle sizin emme kısmıda önde ordan da direkt hava beslenebilir havanın hızı çok güzel arttırılır.
öbür türlü rs ün üstündeki manifold 180 derece dönüş yapıyor üst devirlerde o runnerlar kayıp yaratır.
tabi paneli biraz kesmeyi göze alman lazım gibi görünüyor.
Ömer onuda düşünüyoruz ama dedığım gibi önce boyasın bı çıksın özledım :D Sonra manıfolt-trotıl olayına bakecez..motosıklet emmesı,4tane reno12 kelebeğı gıbı fıkırlerde var.ama ben o boşalmış atzıkı gıbı eğık manıfoltan kesın kurtulacam :D