Arkadaşlar bu sensörü takmamız için headers a delikmi açacağız acaba... birde headers ın tam bittiği yere monte etmemiz gerekiyor sanırım fakat şu delik işini bilemedim
saygılar ;)
Printable View
Arkadaşlar bu sensörü takmamız için headers a delikmi açacağız acaba... birde headers ın tam bittiği yere monte etmemiz gerekiyor sanırım fakat şu delik işini bilemedim
saygılar ;)
egsoz manifoldun yani senin deyişinle headersın 4 piston cıkışının birleştiği yerde oluyo en iyi werim o şekil oluyo bildiğim kadarıyla
bende onu kastetmiştimde, montaj için delmek gerekiyor sanırım ... ?
Yok cancım tam headersın orta boruyla birle$tiği yerden hemen sonra orta boruya monte ettirebilirsin. EGT nin gördüğün değerlerden bir miktar daha fazla olacağını dü$ün bu yeterli :)
4 ünün birleştiği yere delip egt ile aparatın dışına göre kaynattırıcaksın can argonla kaynatsınlar lütfen :)
Özgün,
abicim o zaman ben deliyorum headers ı yani
yazık değilmi ya :D
Hamann ı delcez combo kaçış yok:):)
http://www.northamericanmotoring.com...1/14335EGT.jpg
Turbodan önce yada turbodan sonra fark etmiyormu?
aralarında arabadan arabaya değişen farklar var 200Sx te turbodan önce il sonrası arasında 100C fark oluyor
ben nereye takıyım özgün o zaman öyle sorayım :) sonrasımı mantıklı
sana öncesi mantıklı :)
hayda peki ben megane rs için nereyi delecem:)
turbodan öncede turbodan sonrada monte edebilirsiniz önce monte etmeniz değer okuma açısından doğru olucaktır ama arabanıza map yaparken yanlış yapmanız sonucunda bu sensörün ucunu eritebilirsiniz yada kopan parçalar turbonun içine dolabilir sonra koyabilirsiniz ama bu seferde 100-200 c daha az gösterecektir
Hondanın Stock Bazı Modellerınde Kat Uzerınde Duruyor ?
O gördüğünüz oksijen sondası olmasın ?(Lamda)
ben EGT ye sahip stock turbo bir Honda motoru bilmiyorum
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg
www.cardanadam.com MaxiBoost nickli arkadaşın yazısıdır. Banada +birmilyon demek düşüyor.
Tamam dogruda,bu konudada belirten arkadaşlar olmuş egt probe kopması sonucunda
turbonuzu elinize alma gibi bir durumunuzda var.Buda denildigi gibi kural gibi belirtilen egt buraya takılmalıdır diye bir sonuçta çıkamazki bu resimdede baya bir uzağa takılmış.Okudugum genel olarak bu testleri yapmış olanlarda farklar 70~150 derece gibi
değişkenlik göstermiş burdan bir sonuc cıkarmak mantıklı olabilir.Tabiki net deger ögrenmek için turbodan öncesi daha mantıklı ,ama turbonun eksoz kısmına takılması veyahut eksoz un hemen sonrasında takılmasda makbuldur.Yanlış kabul edilemez.Bir çok yabancı tunerin probu sonraya taktıgını gördüm.Turbonun eksozuna takılmış bir probe ile öncesine takılmış bir probe'un okudugu fark 350-400 derece olacak hali yoktur sanırım ama tabiki bu resimdeki kadar uzaga takmak yanlış okumaya sebebiyet verir.
ısıstıcı EGT sensörü nedir ?
4 kablolu Lamda sensörü ile karıştırdığınızı düşünüyorum hala. zira onda ısıtıcı devresi var.
kaldıki üstte qwerter nickli kullanıcı çok iyi açıklamış..
EGT egzoz gazı sıcaklığı ise silindire en yakın konuma montelenmelidir.
zira amaçlanan ölçüm en sağlıklı ordan elde edilir.
her silindirin egzoz çıkışına en yakın konuma ayrı ayrı EGT sensör montelenmesi biraz zor olduğundan bu silindirlerden gelen boruların birleştiği konuma tek sensör montesi en pratik olandır.
dolayısı ile katalizör üzerine veya sonrasına yada turbo sonrasına takılacak EGT ile sağlıklı bilgi alınmaz.
Bu egt sensörü öylemi ?
(Civic kat.) ,
http://img168.imageshack.us/img168/3320/f4e9dc77hq7.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/3700/f4e9fbafxa2.jpg
yayınladıgın ox sensoru benım dedıgım hrv jeep te kat uzerınde bulunuyor.. onu demek ıstedım.. ayrıca yazıyı ıyı oursan bazı honda modellerınde dıe belırrtım hondanın hepsı demedım ??
zaten turbolu vs bırsey dıe tabır kullanmadım hondanın bazı stock modellerınde dedım.. sadece bılgı mahıyetınde soledım neden herkes bukadar celallendı anlamadım.. forum degılmı sadece fıkır beyan ettım burda ama ılgınc..yanı bılmenız gerekmıyor sadece var oldugu ıcın soledım ve en son karıstıracak kısılerden bırı olabılırm emın ol arkadasım.. saygılar
celalden kasıt yanı ımkansız degıl hıcbısey otomobılde ama ımkansız gıbı yukelnılme hıssettım okadar.tabı yarın resımlerım koyarım ve bır soru ısaretınden kurtuluruz. sadece bı alternatıf tı soyledıgım..
saygılar
asagıdakı resımde belırttım arkadaslar honda hrv kat..
http://img155.imageshack.us/img155/4158/resimst6.jpg
saygılar..
Standart bir EGT ilk kez gördüm.
içeride bir gösterge var mı bu araçta ?
yok hyr bı gosterge yok. sadece teshıs cıhazı gosterıyor verılerını
audi TT de vardi sanriim wideband ve afr orj den
Atmosferik bir arabada egt ne kadar yukselebilirki,yukselir ama her kondisyonda turbo araçlardaki kadar yukselemez, ayrıca konuyu okuyup anlayan birisi konuyu idrak ettiyse yukardaki resime bakıp egt'nin o kadar uzaga konulmasının amacının kat. ile alakalı oldugu tahminini yapabilir.En azından benim düşüncem öyle.KAtalilitikle ilgili bir durum oldugunu düşünüyorum.Yoksa honda mühendisleri egt probun ne kadar uzaga konulursa derecenin o kadar o oranda düşecegini bizden iyi biliyorlardır.Asıl amaç sürücüye egt durumunu göstermek olsaydı zaten bir gösterge ile bunu belirtirlerdi.
atmosferik bir arabada gerçekten fazla mantıklı değil egt sensörü koymak,heleki fabrika çıkışlı bir araçta böyle bir durum olması garip olur.madem sensör koydular,işlevselleştirip içeriyede bir gösterge koyarlardı heralde.
tabı performans amaclı araclar ıcın daha mantıklı.. bu arac ıcın gereksız sadece var oldugunu belırtmek ıcın koyuldu resım..