Arkadaşlar yakın zamanda aracı değiştirmeyi düşünüyorum tavsiylerinizi alayım aklımda 3 adet araç var tavsiyelerinizi bekliyorum..
1.Golf gt 1.4 tsi 170 dsg
2.tiguan 1.4 tsi 150 4x4 dsg
3.bugeye sti :D
Printable View
Arkadaşlar yakın zamanda aracı değiştirmeyi düşünüyorum tavsiylerinizi alayım aklımda 3 adet araç var tavsiyelerinizi bekliyorum..
1.Golf gt 1.4 tsi 170 dsg
2.tiguan 1.4 tsi 150 4x4 dsg
3.bugeye sti :D
ben olsam bugeye sti alırım zaten hastasıyım... golf gt de alınabilir kullanmıştım güzel ve keyifli bir araç.... tiguan düşünmem bile bunların yanında...
birbirinden alakasiz 3 araba, kullanim amaci nedir?
tiguan babamla ortak düşündüğümüz bir araç konfora yönelik..golfde hemen hemen aynı şekilde ortak araç olcak ama sti bnm ekstradan sevdiğim bir araç yine ailecek rahatça binilebilir..
ailecekse geç dostum. Babanın işi çıkar sen binemessin, senin işin çıkar baban her türlü elinden alır :)
yok canım o çok nadiren ayda 1-2 kere belki biniyo..
sti ailecek binilecek bir araba degil, golf gt tercih ederdim. gereksiz yere bobrek tasi dusurmeye gerek yok
baba tiguan düşünürken sti' a bindirirsen fazla rahat gelir (!), evlatlıktan reddeder, her bindiğinde küfür yersin, sana gıcık kapar:D
o tiguan diyo bende gt diyorum aynen..sonumuz gt gibi görünüyo :D
golf gt daha mantıklı olur şu araçlar içinde ertuğcum ............
gt güzel araç tavsiye ederim hem çok yakmıyo hemde gidişi fena deil
gt en mantıklısı
Gt cok iyi bi arac... Hem aile hem genc isi :D
tiguan tsi da dsg varmı?
bencede en mantıklısı öyle görünüyo şu an..teşekkürler yorumlar için herkese..
golf alırsanız 160 olanını alın nette biraz araştırma yaparsanız 170liklerin bazı sıkıntıları var piston çatlaması gibi falan.
bugeye :) askerden sonra allah bana nasip edecek inşallah :) ama ev kuracağım. nasıl olcak bilmiyorum.
bu araçlarına arasında tereddütte iseniz bence sti den vazgeçin (diğerlerinden oldukça pahalıya maal olur benzini servisi vs.)
STI yerine WRX alın bence daha uygun olur aileye ve günlük kullanıma,Golf GT'de çok keyifli bir araç ikisinden birini seçin bana göre..:)
hem aıle hem senın ıcın GT daha mantıklı
4 kapılı aile aracı olan ama spor gorunumlu sti:D
bu arada şu gt deki piston kırma olayı biraz kulaktan dolma gibi geldi bana..sanmıyorum öyle bir durum olcağını..çok sıkıştırınca nolur bilemem ama..alırsamda zaten yapcaklarım dp-yazılım-filtre-fmic le sınırlı olcak..
piston kırılmıyor zaten çatılıyor ve kronikl sebepleri varmış ve motor üzerinde bir çok değişiklik yapılarak 160hp e düşürülmüş üyesi olduğum bir forumdan vw den anlayan bir araştırmacı arkadaşın yazdıkları..ALINTIDIR
Karalamak söz konusu değil. Lütfen tekrar okuyun ve farklı bir bakış açısı ile algılayın ön yargılı olmadan.
Teknik bilgi istiyor olmakla haklısınız fakat bunu söylemeden önce algınızı düzeltmek isterim.
Karalama falan söz konusu değil zira konu ile ilgili başlık altında "bu modellerin sorun çıkardıklarını biliyorum" demek (Bu konuda sorun çıkardıklarını biliyorum anlamında) ile "bu modeller sorunlu" demek arasında fark var.
Çünkü her makinanın sorun çıakrdığı konular vardır. Biz de konuya özel fikir paylaşıyoruz. Yani cahilce oturup " vay bu makinalar da zaten sorunlu" demiyoruz. Bu noktaya lütfen dikkat ediniz. Gelelim teknik duruma.
TSI'ların ilk jenarasyonu olan söz konusu makinaların artık değiştirildiğini sanırım biliyorsunuzdur. Bu yapılan değişikliklerin de bir nedeni var bildiğiniz gibi. Zira sorunsuz çalışan hiçbirşey değiştirilmez. Neredeyse herkes ve en kötüsü VW servis sorumluları, makinalar tümüyle aynı sadece güçleri farklı diye yorumlar yapıyor forumda. Ben hiçbir zaman dile getirmedim ama bu doğru değil.
Bu makinalarda 170hp, Türkiye'de büyük risk taşıyan bir makina yakıttan dolayı, ihtiyacı olan yakıt Türkiye'de yok bu bir. Her zaman yazdığım birşey.
İkincisi bu makina ile ilgili (istatistiki bilgi toplamak mümkün olmasa da) aşırı yüklenme gibi durumlarda turbo kırdığı, motor kırdığı görülüyor. Bunu çevremizdeki arkadaşlarda yaşayarak görüyoruz. Makinanın sorunudur ya da değildir net bir cevap bulmak imkansız bizim için ama bu hadiseleri duyuyoruz. Yukarda da söz ettiğim gibi ben bu durumu yakıt oktanına bağlıyorum. VW bu aracın 98 ron oktan düşük sülfürlü yakıt kullanması gerektiğini ve 95 oktan ile performans kaybının yanısıra yüksek tüketime neden olacağını resmi olarak anons ediyor heryerde. Doğru kaynakları takip ederek herkes ulaşabilir.
Gelelim 1. nesil olan bu makinalardan sonra yeni nesil TSI'larda riskleri düşürmek adına nasıl geliştirmeler yapıldığına. Sonuçları ile ilgili çok detay bilgiye girmeden öncelikle ECU ünitelerinin değiştirildiğini söylemeliyim. Bu başlı başına yeni bir makina demektir.
140 ve 170ps'lik (BLG ve BMY) makinalarda Bosch MED9.5.10 ünitesi kullanılıyordu bu ünite 1.6FSI'da kullanılan motor bilgisayarıdır. Çok gelişmiş bir bilgisayar olmasına karşın 1.6 fsi'da verdiği performansı 140 ve 170ps'de veremedi.
2. Nesil TSI'larda Bosch MED 17.5.20 ünitesine geçildi. Bunlar güncel TSI'lar (CAXA buna dahildir arkadaşlar, onlar kendilerini bilir) .
VW bu işlemcisinin eskisine göre daha hızlı olduğunu, lambda sensörleri için sayısız konfigürasyon üretebildiğini, TSI'da sorun çıkartan iletişim problemlerinin çözüldüğünü ve artık -30 derecede dahi katmanlı motor çalıştırma yapılabildiğini anons etti.
yeni katmanlandırma ile çalıştırma sistemi ilk TSI'lardan farklı. 60Barlık bir basınç ile enjektörlere yakıt akışı söz konusu krank mili dönmeden önce. Bu eskiden yoktu.
Ayrıca yeni nesil TSI'larda enjektör yapıları da farklı.
140 ve 170'de kullanılan 6 delikli enjektörler revize edildi. Yeni püskürtme geometrisi sayesinde çift püskürtme ve tam yük durumlarında katalizörün ve yanma odasının dolayısıyla EGT'nin aşırı yükselmesi engelleniyor.
2. nesil TSI'larda artık eski turbolar kullanılmıyor. Ayrıca turbo içerisinde her iki pal çapında da değişiklik yapıldı. 1. nesilde 45mm ve 51'mm ölçüler var her iki pal çapında, yeni nesilde hem lag'leri düzeltmek hem dayanımı artırmak için değişiklik yapıldı.
VS. vs. şimdi bu kadar teknik bilgiden, genel kullanıcı profili haklı olarak çok da bir şey anlamadı ve açıkçası çok da ilgilenmediği konular. Sırf yanlış anlaşılmalara sebep vermemek adına bu tür konularda bu tür değişikliklerden söz etmiyorum ki 1. nesil TSI kullanıcılarını mağdur edecek bir algı yaratmayalım.
Tekrar ve net söylüyorum, her makina belli konularda sorun çıkartabilir ve geliştirilir. Bu her üretici için geçerli ve yıllardan beri süregelen birşeydir. VW malesef, üretim felsefesimidir nedirse artık. Birşeyi yapıyor piyasaya çıkarıyor sonra sorunlarla ilgili geri dönüşlere göre yeniden düzenleme yapıyor. Dikkat edin her konuda (elektrik,şasi,motor, şanzuman) ilk modellerde sorunlar varsa var, belli bir süre sonra düzeltme yapılıyor.
Ben V.A.G'nin tarihinde kötü bir makinaya imza attığına inanmıyorum. Her makinası gayet güzel çalışıyor ve çok iyi makinalar. Sadece karakteristik özellikleri var aynı insanlar gibi ve ihtiyaçları var birbirlerinden farklı. Bunları bilip buna göre kullanmak gerek.
Yakıtınıza, yağınıza, suyunuza ve bakımlarınıza dikkat ettiğiniz sürece. Aracınız belli konulardaki kronik arızaları mümkün olduğunca geç yaşatacaktır. Bunlar da hiçbir zaman hayati ya da tamiri mümkün olmayan sorunlar olamaz.
Yazdığım bilgilerin kaynakları V.A.G. Servis bilgilendirme dökümanlarıdır. Kendim doğruluğuna inanmadığım birşeyi zaten yazmam.
Bütün bunların ardından arkadaşımıza fikir verebilmek adına şunları da ekleyelim. TSI'lar FSI tabanlı oldukları için 2 kademeli soğutma sistemine sahiptirler. üst blokta piston kafalarının çevresinde soğutucu kanallar var. Burada kontrolsüz bir soğutma yaşanmış olabilir mi?
Aracın soğutma sisteminde, zaman aşımından dolayı bir sorun yaşanmış olabilir mi? Örneğin termostatın erken açılması ve sıcak motora çok soğuk soğutma sıvısının pompalanması gibi. Bildiğim kadarıyla piston çevresine su giden kanala 87derecelik 1 numaralı termostat (yanılıyor olabilirim) su akışını sağlıyor. Genelde böyle büyük sorunlar küçücük bir sorun yüzünden kaynaklanır.
Aracınızda sürekli fan çalışması veya sakin giderken motor soğutma suyu ısısının 90'da aşağı düşmesi gibi bir sorun yaşıyor muydunuz hiç?
Çatlak pistonunuzu gördünüz mü? Üstü yanmış mı? Erime var mı? Yoksa eteğinden mi çatlamış. Örneğin piston başlarını kollara bağlayan vidalarınız 19mm büyüklüğünde 1.6 fsi'daki 17mm büyüklüğünde. Teknik dökümanlarda marş anındaki yüksek gerilimden dolayı bu vidaların geliştirildiği ve fsi ile aynı boyut kullanılmadığı yazıyor. Eğer vidalardan çatlama varsa bunun hasar görme anı ile ilgili bir fikir vermesi muhtemel. Bu da bizi arızanın kaynağına götürebilir.ALINTIDIR
Tesekkurler bilgilendirme icin karalama gibi bi durum yok tabiki yanlis anlama sakin ;)
diğer forumda bi arkadaşta senin soruna benzer bir soru sormuştu ona verdiği cevaptır koyu renkli yazılar bana ait değil kardeş... 160 lık golf tavsiye ederim.
160 lık golfle 170 lik golfun beyinleri med 17 zaten.. beyin için soylenenler tam anlamıyla dogru sayılmaz..
genel olarak 170 lik makinenin sorunlu oldugunu hiççç dusunmuyorum.. cok iyi performansı var ve cokta saglam bence...
Bide yeni160 liklar gt paket degil o yuzden gt daha cok kafama yatiyo
bence de golf gt gusel oturaklı aynı zmanda sportif...
Mantık gt gönül sti der Ertugum :)
ankaradan bi gt ye sulandım şu aralar muhtemelen sende o araca bakmışsınıdr :)
bu arada araç 2.5 bar max basıyo toplamda :D
1.4 tsi 170 ps
Golf GT alınacaksa düz vites alınmalı benim görüşüm.
@erh anahtarına iddaya girermisin benimle :)