Serviste aldıgım bi bilgi var bu araçlardaki standart yazılımlar problemliymiş sanırım maslakda erol ustaya yönlendirdiler. Eger bana gerekli bilgileri verebilirseniz aracı antalyadan istanbula getircekler yaptırmak için.
Printable View
Serviste aldıgım bi bilgi var bu araçlardaki standart yazılımlar problemliymiş sanırım maslakda erol ustaya yönlendirdiler. Eger bana gerekli bilgileri verebilirseniz aracı antalyadan istanbula getircekler yaptırmak için.
benim anlamadığım olay koskoca GM böyle bir problem olduğunda yollar yeni yazılımı, gelir arabaya atılır serviste, elbet re-flash ecudur diye düşünüyorum. Servisin bu kadar ciddi bir konuda sanayiye yönlerdirmek gibi bir risk alması ilginç geldi.
tam olarak söylediği şudur servisin euro5 emisyona göre oldugu için yazılım yapıldıkdan sonra euro3 e döndüğü söylendi
yanlış anlama ama tam olarak anlayamadım söylediğini?
yani üstünde gelen yazılım euro5 normuna göre ve usta yazılım yaptıktan sonra euro 3 e mi dönücek?
Ben olsam yazılı bir teminat almadan böyle birşeye girmezdim. Servislerin ne yapıcakları belli olmuyor maalesef.
bi forumda yaptıran bi arkadaşla konuştum biraz önce dyno verilerinide koymuş cok cok memnunmuş filtre egzoz yzılımla 130 hp cıkıyor araç dynoda. dediğin gibi bi teminat alalım bu iş için
erol usta kimdir bilmem ama servisteki ustanın kankası bence ve kesin vardır bi faydası ona. Orjianal yazılım kötü olsa onun çaresine bakarlar tek chevrolet orda değli yaa tüm türkiyede var birçok cruise. Ki kaç yıl oldu çıkalıda... Hiç inandırıcı gelmedi.
Ama performans için doğru düzgün bir remap attırıyım derseniz oda ayrı mevzu erol kimmiş düzgün bir yazılımcıya gidin bence.
Ben GM gibi bir firmanın yaptığı hatayı (ki böle bişe çok zor),maslak ta ki Erol Usta nın çözebileceğine inanmıyorum :)
Komik bi açıklama yapmış servis bunu GM duysa servisin yetkisini alır kesinlikle.
Yazılımda hata olsa Erol ustanın yaptığı yazılımla bu iş çözülcek olsa bile bunu tüm yetkili servislerine gönderir ve orda yüklenir bu yazılımlar. Dışarda silecek değiştirseniz nerdeyse garanti dışı bırakacaklar ve şimdi yazılım için başka bi yere mi gönderiyorlar hiç mantıklı değil.
Renault'dada var bu olay. Yazılım yüklemesi var megane'larda bi seride fabrika bunu bize bildiriyor şu şasi numaralı aracları çağır yazılımı düzelt diye bizde çağırırız müşteriyi gelir hallolur:) Yani sanayiye yönlendirmede bi yanlışlık var öle şeymi olur ya:)
Bu tüm firmalarda olabilen şeyler sadece çağırmak değil servisde bakım için bile Ids'e bağlandığında da otomatik güncellemeler yapılıyor. Bu güncellemeler kullanıcının hisssedebileceği düzeyde de olabilir hissedemiyeceği düzeyde de. Ama hiç bir serviste yazılım ile + 15 sağlayıp 130 hp ye cıkartıp halada showroom da 115 lik olarak sattığı görülmemiştir.
pek inandırıcı gelmedi ama dısarıdan yapılan yazılım filtre ve eksoz ile düzgün egriye sahip 130hp cıkıyorsa cruze alınır :)
130hp'i nerden çıkardınız?
http://i41.tinypic.com/vwbnm.jpg
altındada şöyle bir tavsiye var :hehe:
Alıntı:
arkadaşım performans istiyorsan chiptuning derim yanlıuz eksoz tek başına seni pek tatmın etmez ha sorarsan eksoz bayapı bir rahatlatıyor son susturucuyu abort yap 60-120 tl arası bir maliyeti var motor rahatlar
ABORT iyidir :D
eğride sıra dağlar gbi :D:D
Aynı motorlu Astra'ların farklı yazılım dolayısıyla daha az yaktığını biliyorumda, Böyle bir sorunu ilk defa duydum. Olmaz değil olabilir ama yetkili servisin sanayideki "X ustaya" yönlendirmesi garip.
forumdonanımhaberde o yorumu bilgisayardan anlayan biri yapmamıştır umarım abort nedir ya :D
hazır konu açılmışken cruzeların motor kodu ne?
evet bende duydum dünyanın her tarafından cruzelar maslak sanayideymiş... bugün alınan bilgiye göre 6 tır dolusu cruze yola çıkmış avrupa ülkelerinden geliyormuş :)
koca gm yapamadı erol usta yapacak :D günümüzdeki çoğu araç yazılım güncellemesi yapıyor bazıları önemli oluyor servisten çağrılıyorsunuz veya servise gittiğinizde bilgisayardan gözüküyor güncelleme atıyorlar...ama daha sanayiye gönderen yetkili görmedim :) neyse yazdığınızın gerçekliği varsa direk GM firmasına bilgi verin...
Adamım 115'lik astralarda Z16XER olması lazım. Bunda bildiğim kadarıyla tek fark yazılım ama motor kodu farklımıdır bilmiyorum. Eğer teknik bir değişiklik varsa eminim motor koduda farklıdır. En garantisi ruhsattan bakmak. Motor nosunun son hanelerinde yazması lazım.
Abortmamak lazım servisin halletmesi lazım toyotada vardı böyle bir kronik hata tek tek yapılıyodu servisde
Astra G'nin 1.6'sı farklı. Onun 1.6 motorları baya çeşitli aslında 1.3 Cdti'larda nasıl 70hp(z13dt) 75hp(z13dtj) 90hp(z13dth) ise bunlardada öyle. Motor bloğu çapı stroğu aynı olabilir ama egzantriktir emme manifoldudur vs değişik. Bir örnekte Corsa Gsi 2 tip motor var 93-94ler 109hp c16xe sonra çıkanlar x16xe motor kodlu 106 hp. Astrada z16xel ve x16xel olması lazım birinin gaz kelebeği elektronik birinin değil. Birde twinport var. Onunki z16xep (103hp olan) sanırım ama tam emin değilim.
Kısacasını söyliyeyim; Yapamazsın.
Ben sanırım yanliş anlaşılmasını sağladim ben yetkili servis demedim :) , yetkili servis hiç bir sorun yoktur aracın gücü bukadar diyip duruyor.Benim istediğim biraz daha iyi performans.
dalga neden geçiyim bi anlık boşluguma geldi yazarken bişi sordum gerekli acıklamayı yapmış herkes şu an aydınlanmış olduk biraz. Burası finike burdan böle bilgi verdiler bende sordum. Dalgamı geçiyosun diye neden çıkış yapıyosun. yuz yuze konusmuyoruz yazı yazıyoruz yanlış anlaşılma olabiliyor. Ayrıca ben finikeye kuzenn yanına geldim böle böle b sıkıntım var dedi bende bi soralım dedim en ufak bi yanlış anlaşılmada böle cvpmı yazıcaksınız hemen.
Cruze sahibi olarak bilgilendirme yapmak isterim.
- Astra J ler ile aynı 1.6 motor var Cruze da.
Ancak ECU ları farklı Cruze siemens ecu kullanıyor.
Ancak aracın euro5 olmasından dolayı remapping e ihtiyacı olduğu doğru.
Aracın motoru rotarlı ayarlandığı için gaz emisyonu euro5 seviyesine çekilmiş.
Bu nedenle motor düşük devirde çekmiyor.
ELM327 ile sürüş anında motorun ateşleme açısını takib ettim uzunca bir süre,
70-80-90-100 motor yüklenmelerinde avans 1-5 derece arasında sıkışıyor.
ve motorun kasıp aracın gitmediğini hissediyorsunuz bu anlarda.
Benzer 1.6 motorlarda avans 6-12 derece arasında iken cruze da bu 1-5 derece arasında.
Ben remap yaptırdım mı ? hayır ! farklı bir şekilde kendimce, yakın bir çözümle
kullanıyorum aracımı.
forumda tanınan profesyonel bir arkadaşın cruze lara başarılı bir şekilde remap yaptığını biliyorum...
Satsınlar o aracı ben sıfır almıştım sattım kurtuldum kullanımı bu kadar zevkli fakat bu kadar gitmeyen ve benzin yakan başka bir araba yoktur berbat ötesi uğraşmaya değmez o araba yürümez dünyayı yakar 5 kere yazılım yaptılar düzelmedi.
Evet yakıt ve hantallıktan çok şikayet var gerçektende.....
124 lugu cikmis reklamlarda donup duruyor fakat turbosuz herhalde yine hic akillanmayacak bu gm
cok bilen arkadaşlar
arac basit bir remap işlemi ile gayet de güzel yürüyor.
Fazla perfonmans bekleyenlere alternatif cok...
Cruze Grubu Blm | Forumlar - Trkiye Chevrolet Kulb
buyrun burada chipten once ve sonra remapın sonucunu gorebilirsiniz.
Yakıt konusunu ve orjınal yazlımda sıkıtnı oldugu konusunda bir fikrim yok ama özetle rahatca okunup yazılabilen bir ecuya sahip(Obd üzeri) ve sahipleride yaptırabilir sonucda 1.6 16v motora sahip ugrasmak isteyen en kısa yoldan filtre,egzost,yazılım uclusunu yapabilir.İci dısı gayet güzel orta sınıf ıcın alınası bir arac bayada var etrafda.Demekkı mıllet benzının fiyatından memnun :):)
maha dyno nerede vaR?
kaça ölçüyor