Arkadaşlar bu aralar çoğu basık araç sahiplerinden 'spor yay almadım ısıttırıp esnettirdim' diye cümleler duyuyorum.
Bu konu hakkında detaylı bir bilginiz var mı ?
Printable View
Arkadaşlar bu aralar çoğu basık araç sahiplerinden 'spor yay almadım ısıttırıp esnettirdim' diye cümleler duyuyorum.
Bu konu hakkında detaylı bir bilginiz var mı ?
Bos is bos seyler biseyler biseyler... umarim anladin
aynen bende katılıyorum
ısıtılan yayların direnci bozulur kırılma riski yüksektir.
Suyunu almış metalin tekrar ısıtıldığında kırılganlığının arttığı bir fizik kanunudur. O "bir çok basık araç sahibi" fizikten bihaber Allah'a emanet yaşayan insanlar..
Cehalete uyma derim...
Hic kafana takilmasin canina susama.
Arabanın dengesini altüst etmekten başka bişi değil.Bende kesik yay ve amortisor kullanıyorum onunda bi farkı yok.Görüntü yani başka bişe değil.Yine en iyisi coilover spor amortisor yay vs ama onlarda maddiyata bakıyor tabi.
Mantık olarak doğru tabi direk direnç azalıyo , artık bu konu hakkında olumsuz bir fikire sahibim :)
farklı ve sağlıklı bir basma yöntemi uygulamalıyım o zaman :)
Dostum kestirebiliorsan kestir. kestirmenin tek sıkıntısı yayın fırlama olasılığıdır. Bende spor Eibach yayları 2 bakla kestirdim. Ama pişmanım çok indir bu sefer de araç. Tadında kestirirsen bir sıkıntı yasamazsın.
Ama imkanın var ise bulabiliyorsan spor yayını al aracın kafan rahat olsun
Kestirme sonucunda yay fırlarsa neler olabilir?
Aracında annen, baban, sevdiğin, eşin, dostun var iken farzet kestirme sonucu doğabilecek fırlama olasılığı gerçekleşti.
Düşün bakalım "güzel görünsün" düşüncesi fırlama sonucunda çekeceğin vicdan azabına değer mi?
Yahu yapmayın etmeyin, tüm bu ekipmanların arkasında senelerin birikimi olan mühendislik çalışmaları ve AR-GE'ler mevcut. Bu adamlar boş yere çalışmıyor, sanayici ali-veli ucundan şu kadar alalım birşey olmaz dedi diye girmeyin bu işlere. Salınım değerleri, sertlik değerleri, direnç değerleri hesaplanıyor da yaylar size verilen boyutta imal ediliyor...
Spor yaylar zaten orjinallerden daha yumuşak bir maddeden oluştuğu için evet çok daha iniyo araç.
Abi zaten çok olumlu bakmıyodum konuya , sonuçta forumda benden çok daha bilgili insanlar var onların görüşlerini almak istedim saol yardımın için :)
Kısaca ÇYH diyoruz biz buna (Çok Yanlış Hareketler)
Ya bi dakka ben çok merak ettim bu yayı kesince nerden fırlıyo acaba :D:D:D
valla şunu söyliyeceğim,
sıfır fiorino aldım yay yoktu iki bakla kestirdim ısıttım bastım 15.000 km kulandım sıkıntısız sattım alan kişi hala öyle kullanıyor.
307 ye 3.5 lik yay aldım kestim 1 sene kullandım sorun yok alan kişi nasıl ne durumda bilmiyorum.
şu anada SI ön yaylar 2 bakla kesik arka yaylar ısıtılarak düşürüldü. 7 ay 80000 km oldu hala tık yok.
belki benim şansım yaver gitmiştir. tavsiye etmiyorum fakat sorun da yaşamadım bu güne kadar. etrafımdaki insanardan da hiç yay fırlamış cart curt duymadım. muhakkak vardır ama benim çevremde hiç yaşamadı kimse. :)
Orjinal yayı (spor ya da stock ) yere koyduğunda dik durur, kesilmiş yayı koyduğunda yukarı doğru çıkan sarmal bölümden kesileceğinden dik durmaz. Bunu hepimiz biliyoruz.
Viraja girdiğinde yay her ne kadar tablanın üzerine oturmuş görülse de viraj içinde ters taraftaki amortisör yükselir, yayın tablaya değen kısmı azalmaya başlar. Alt 1-2 sıranın temas halinde olması gerekirken bu bölüm kesilip atılmış olduğundan alt uç kısım değer. Yükselme haddinden fazla olduğunda da alt kısım tabladan ayrılıp boşta kaldığında yerine otururken tablaya oturmayabilir, sağdan soldan alt uç kısım boşa çıkabilir. Oturma esnasında böyle bir sorun beklenmedik tepkilere ve sonrasında da istenmeyen olaylara neden olabilir... Başına gelmişti çevremden 2-3 kişinin, 2000'lerin başlarında Megane Coupe'lu Berk vardı, o yaşamıştı isim olarak hatırladığım..
Elbette yay, amortisör milini yok sayıp davlumbazdan fırlamayacak :)
Açıklaman için teşekkürler abi baya bi aydınlattın beni , başına bişey gelmeyen arkadaşlar vardır elbet ama ben o kadar şanslı olmayabilirim , ve beklenmedik bir zamanda veya beklenmedik bir havada bunu yaşamak istemediğim için hiç bulaşmamak en iyisi.
5 değil 6 7 cm yay takıcaz artık elimiz mahkum.:icon_wack
Isıtma olayınıda açıklasanız? Bilgi amaçlı?
yay amortisörden çıkarılmadan lifte alınıyor araç. bakla kesmeden en alttaki baklalar ısıtılıyor. araç biraz düşüyor kullandıkça daha da düşüyor. ama tavsiye etmiyorum kimseye. ben geçici olarak bir çözüm denedim ve yaptım.
bence bilmeden bukadar emin konuşma. bildiğin birşey varsa da onu yaz. yalan söylemiyorum. istersen gel göstereyim. lifte almadan aracın lastikleri kendini salmadan nasıl sokacaksın oksijeni araya nasıl ısıtacaksın yayları. birşeyi ıspat etmek için video mu çekmek lazım anlamıyorum. başka yolu da vardır desen anlarım ama yok öye birşey diyince çok iddalı geldin bana.
istanbul da coil over yapan bir firma var oradan fiyat al istersen..eibach ın 6-7 cm liği yok.
doğrusu senin dediğinin tam tersidir. su verme (quenching) çeliği sertleştirir, gevrekleştirir. oluşan gevrekliği azaltmak için çelik ısıl işleme tabi tutulur. çeliğin alaşımına ve malzemenin sertlik gereksinimine göre 500-800 derece arasında ısıtılır. lütfen kulaktan dolma bilgileri burda hatalı şekilde yazmayalım.. ;) bu arada ben metalurji mühendisiyim ;)
Riske girmeye ve uğraşmaya hiç gerek yok.
2-3 ay daha yaysız gezersiniz, parayı biriktirir güzelce fabrika üretimi güvenli yayınızı takar güvenli aklınız rahat binersiniz :)
Ticariye yüklenmek akıl karı değil ama giriştik bu işe bir kere , bulabildiğim tek yayda buydu zaten :D