arkadaşlar bady throttle,hedars ve beyin kullanılarak ne kadar güç alabilirsiniz? 2.0 lt motorda? bileniniz varmı.
Printable View
arkadaşlar bady throttle,hedars ve beyin kullanılarak ne kadar güç alabilirsiniz? 2.0 lt motorda? bileniniz varmı.
throttle body?
alırsın baya :D
kadır trotthle body derken kastettıgın itb mi yoksa normal gaz kelebegımı onu bi açarsan daha ıyı yardımcı olunur abıcım
throttle body'den kastı gaz kelebeğinden bahsediyor sanırım:rolleyes:
Eğer aracın turbo değilse gaz kelebeğinde 65mm'den fazlasına geçmene gerek yok bence.ama Headers ve emme manifoldu ile bunu beslemen lazım sonrasında da egzoz sisteminde geliştirme yaparsan ve güzelde bir ayar ile toplamında en az +15hp ekler bence:confused:
senin nissan a mı düşünüyo aga ?
itb başka bişey. individual throttle body. yani her emme portuna 1 kelebek :D
throttle body ( tb ) başka birşey. normal gaz kelbeği demek
itb olacaksa eğer güzel güçler alırsın. ama bunun için tabi egzantrik vs. lazım sıkıştırma arttırman lazım verimli olması için.
itb yi kastedior sanırım
tatmın edici güçler alırsın kadir, ancak güzel bır afr ayarı şart , derecelı egzantrık ve standalone ecu lazım , bide tımıng yaptırabılırsen tadından yenmez diye düşünüyorum
aem e ayar yapacak adam bursada bulammasın dicem gene ortalık karışcak onun için demiyorum :D
bı kere senın arabaya cuk oturuyomu , yanı senın araba içinmi üretilmiş onu söyle , yoksa senın arabaya uydurulcakmı?
yaa itb de ayar işi yok kadir onu emme manıfoltu gibi takacan mesele hava yakıt oranını ayarlamakta , itb takınca çok fazla fakir çalışacak motor onun için yakıt vermen lazım ecu işi çözülürse tak gitsin
emme manifoltu gibi taktımı ne işe yarıcakki tortıl beyini taksak ayar gerkmicek yani öylemi
getir ayarlayyayım canım
bak şimdi şööle anlatmaya çalışayım sana şimdi senın motorunda emme manıfoltunda tek gaz kelebegi var ve vakum sırasında tek kelebekten gıren hava mıktarında , şimdi silindir kapagındakı her emme portuna ayrı ayrı kelebeklerden hava vakumu yaptıracaksın bunun için motora çektirecegın hava mıktarı artacak dolayısıyla senın yakıtıda motora gıren hava kadar fazlalaştırman gerekecek , bunu nasıl yapacaksın yaani yakıt beslemesını bır ecu sayesınde yada yeterlı olmayabılır ama safc, vafc gıbı pıggypack denen ünitelerle yapacaksın
anladım peki beyini takarsak yada safc bunun ayarını şükrü abi yada bursada bi başkası yaparmı?
safc nin ayarını xplod cem yapar galiba
afr ayarlamakta bişey yok. avansınında ayarlanması gerekir. kulaklık varsa dinlerler ayar yaparken. araçta konock sensör var mı bilmiyorum yoksa bile harici bağlanması gerekir ayar yaparken. beyin ne marka ?
konuyu hortlatıyorum ama kusura bakmayın yeni konu açmak istemedim
İndividual Throttle Body sıralı altı silindirde yani s50b32 veya m52b32 gibi motor kodlarında kullanılırsa ortalama nasıl bir güç alır ve stok motorda yanında düzgün bir performans almak için nelerinde değişmesi veya uygulanması gerekir.
itb yaptığın zaman enjektörleride büyültmen gerekiyor ki enjektör büyültmek sourn deil bu enjektörü beyine tanıtmak ona göre benzin gödnermek sorun.hadi saf-c ile yapacaksın diyelim. kii bence saf-c yetersiz kalacaktır. itb de her porttan giren hava ve benzin değeri standart olmuyor bunu değeri tutturabilmek çok zor o yüzden imkanın varsa standalone beyin aldıktan sonra bu işe gir derim.diğer türlü astarı yüzünden pahalıya patlar. Bu yaptıklarım alacağım güç için değermi diye sorarsan. emin ol fazlasıyla değecektir
ITB yi takarsan direk güç almazsın.. Dolaylı yollardan güç verir.. Üstündeki parçaların verimini arttırır.. Yüksek dereceli eksantrikler, yüksek sıkıştırma piston vs. gibi.. Gaz tepkin çok çok iyi olur,gaza dokunduğunda devir yükselir hiç gecikme olmaz.. Bir de kulaklarına müzik olur :D
Gaza bastığında egzoz sesini duyamaz olacaksın :)
Benim ki arabama göre olduğundan hava akımı için bir ayar falan yapmadım,
lakin kendinde uydurup yapsan ayarında sıkıntı olacağını sanmam.
Uzerinde itb ile üretilen arabalar var neticede, yarış motorlarında da var, bu konuda uzman kişilerle çalıştığın sürece sıkıntı olacağını şahsen sanmıyorum.
mesela şimdi böyle bir görünümüde olacak bunu custom nasıl yapabiliriz.? bunun için ne tür malzemeler kullanıyor ve şimdi hava akışı daha çok olacak yakıtda artıcak yakıt bu olayla nekadar artar
http://img715.imageshack.us/img715/7351/02c51f1f.jpg