atmosferik arabadaki en iyi afr 12.0 midir?
Printable View
atmosferik arabadaki en iyi afr 12.0 midir?
sanırım 13.8 olmas lazım...
bende tam gaz 11.5 afr idealide öle sanırım coğu turboda öle gördum ben..
aractan araca deısır. genelde turbo otmobıller de 11.3 afr onerılır. atmosferık araclar da 12.5 ıle 13.6 arası deısır.
şunu bi göz gezdir istersen...
http://www.diyautotune.com/tech_arti...squirt_ems.htm
turbolar icin
yakılabilir en zengin afr degeri 6.0
en verimli tork degeri 11.5
en verimli guc degeri 12.2
yakılabilir en fakir afr degeri 20.0
aracın setuplarına gore ufak tefek degisiklikler olabilir ama en ideal degerler bunlardır.
atmosferik araclar icin ideal guc degeri 13.5
bunlar rölanti değerlerimidir.
devir arttıkça değerlerde + - nasıl bir oynama olur
ben afr yi 13.2 kullandım ama bunun ustune cıkmadım memnundum bu degerden honda icin soyluyorum
Stoichiometric için değer 95 oktan benzinde AFR= 14.7/1 . Kimyasal yanma kalitesi denebilir. Maksimum performans yada ekonomi değil. Hepsinin birleştiği yer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stoichiometry
12.5 turbo 13.5 atmosferiktir ama bu geneldır urfa s enın areaban 12 lerde cok güzel yuruyordu s2000 de 14 u sewıyor delı gıbıde gıdıyor :) ewolae 115 ları sewıyor mesela arabadan arabaya gore degısır
Bazen bir resim bazen bir tablo çok kelimeden daha iyidir.
http://www.mertol.com/araba/cesitli/wbvolts.gif
http://www.mertol.com/araba/cesitli/lambda.JPG
http://www.mertol.com/araba/cesitli/wbafr.JPG
gazlerken 11.30 12 iyidir normal alt devirde kullanırkende 13 13.30 idealdir. rolanti 14 14.30 gibi
// edit turbo için
atmosferik 13 13.4 idealdir.
"oz" ile "merruse" olmasa ben cahil kalırdım
11.7 kullanıyorum memnunum halimden :D
bence atmosferik te rölantide 14.7 den başlayıp düşüre düşüre devir kesicide 11 le bitirmek lazım.4000d/dk 13 afr görmek lazım
wideband ile sadece afr görüyormuyuz herhangi bir mudehale yapılmıyor değilmi
benzinde en vermli karışım 14.7 olduğuna göre ecuya tüm devir ve maplerde 14.7 yazılsa sonuç ne olur?
performan araclarınınkıler hakkında bılgım yok ama normal otomobıllerde 14.7/1 cıvarı std
deneyimler ve bilgiler icin tesekkurler
http://www.mertol.com/araba/cesitli/wbafr.JPG
bu cizelgedeki degerler standart mıdır? bu volt degerlerinde gozuken afr oranları her aracta aynı mıdır yani?
peki e36 m3 için atmosferik een iyi afr degeri nedir
10.8-11.8 turbo araçlarda, araca göre setupa göre değişio, atmo lardaysa 12.5-13.5 gibi bi değerle geneleme yapılabilir gibi...
Peki 1500 lerde AFR olarak ne görmek gerekir? Ekonomik ve normal şart olarak sınıflandırırsak? Tabi ki güvenli olarak?
O değer en verimli yanmanın olduğu değer. Verimli yanma demek yakıt başına elde edilen en yüksek enerji çıktısı demektir. Yani tüm devirlerde karışımı 14.7 yaparsanız, çok verimli bir motorunuz olur, az yakar falan filan ama hızlanırken ıkınır. Jeneratörlerde falan bu oran ayarlanır çünkü onlarda motor devri sabittir.
AFR her araçta aynımıdır ne demek? ECU nun setup'ına göre AFR değişir. Hatta aynı araba ve aynı ECU da bile sensörlerden gelen veri ışığında benzin oranını değiştirmek kaydı ile AFR'yi daha önce set edilmiş değeri yakalayana kadar değiştirir. Kısacası şu devirde mutlaka şu olmalı, bu devirde mutlaka bu olmalı gibi bi değer yok.
http://videos.streetfire.net/video/2...and_686329.htm
sizce rolanti normalmi?
afr ayarlanırken cok fazla dusunulmesı gereken etken vardır.genelde turbo araclar ıcın 12.5 na araclar ıcın ıdeal afrnın 13.5 olması tam gazda ıken sureklı bu afrlerde gıtmemız demek deıldır..afr ve avans motor ıcı sıcaklıgın cok onemlı parcalarıdır.afr benzın hava karısımıdır ve dunyanın her yerınde optımum karısım oranı bellıdır fakat turbo bı aracta 12.5 oranında karısım verımlı dıe top speedde 12.5 afr gıdemezsınız egt gercekten cok yuksek olur.ornek olaraka stock motor stı dusunelım.genelde 1 2 3 ve vıtesler 12 afr yururken 4te11.7 5 te 11.5 6da 11.3 11.0 gıbı degerlere cıkmak gerekır.bunun sebebıde egtdır.12 afr 5cı vıteste yuruyen bı stı ın egtsı 900 un uzerınde olur gunluk kullanıllan stock ınternal araclarda bu egt ler rısklı olarak gozukebılır bu sebebten yanma odasını serınlek amacı ıle benzın verılır.top speedte bu degerler ıle max 900 olucak sekılde ayar yapılır.afr ayarlanırken kullanım sartlarına gore ayar yapılır.ornegın sadece dragta kullanılan caddede hıc bınılmeyen dragı 5 yapmadan bıtıren bı turbo aracın afrsı 12.5 olabılır.fakat caddede kazın ayagı ole deıldır:D benım aracım atmosferık ıken 1 ve 2 vıtes 13.6 3. vıtes 13.5 4 13.3 5 13.1 6 da 12.9 afr yuruyordum.turbo halımde yaptıgım ılk ayarda 6.vıteste afr 11.2 egt max 800 derece.
afr aracın max serılıkte max guwenlıklı olarak yurumesı dusunulerek ayarlanmalıdır.