akaryakıt fiyatlarının zirveye çıktığı günümüzde, dizel arabalara ilgi artıyor.
peki daha az yakıt tüketmesi açısından sizce dizel motor 8 sübaplı mı 16 sübaplı mı olmalı? :confused:
mesela benim megane'nın motoru 8V..
Printable View
akaryakıt fiyatlarının zirveye çıktığı günümüzde, dizel arabalara ilgi artıyor.
peki daha az yakıt tüketmesi açısından sizce dizel motor 8 sübaplı mı 16 sübaplı mı olmalı? :confused:
mesela benim megane'nın motoru 8V..
Motor yapısı karakteristiği hangi araç kasasında old vs birçok değişkene bağlı ama ben dizel araçta hacim 1.2-1.7 arasıysa eğer 8V daha verimli olablirrr
Meg3 8v mi yuh. 8v daha az yakabilir ama 16v daha performanslidir.
hyundainin CRDi'ları, fiatın 105 lik ve 120 lik dizelleri sanırım 16V..
yeni C3 lerin 1,6 HDi leri de 16V imiş..
pololar da 16V...
evet benim yeni c3 1.6 HDI 16V ve tuketim muhtesem otesi.
ben karısık kullanıyorum s ici dısı, 120 ile gidiyorum otobanda karmada 4.7-4.8 goruyorum daha dikkatli kullanırsam biraz daha tasarruf saglarım. Megane ne durumda?
16 subap olsa ve akıllı subap zamanlama sistemi olsa nasıl olur ? Çok şeymi istedim?
kac kg megane bu arada? dizelin tasarrufu yavas kullanımda gizli, 150-180 arasını kullanmaya baslarsan hic avanatajı kalmıyor.
soner yeni c3 eskisiyle alakası yok, o kinder surpriz yumurta formu gitmis yakısıklı bir araba gelmis. Exclusive paketle alırsan hele donanım da cok iyi, katlanır aynalar elektrokrom ayna cam tavan vs bi dolu ekstrasıyla geliyor. Bana cok mantıklı geldi kesinlikle de tavsiye ederim. 1.6 dizeli tam paket 38.5 buluyor. Fakat arabayı bulmak cok zor yok satıyor 1.6 dizel, 2. eli bile yok aracın kapıs kapıs gidiyor bu anda
Eski megyde 8v ama 1.9 oldugu icin 6.5 7.0 lt yakiodu chipli:)
psa nin yeni motoru 1.6hdi 112 lik te 8v e donmus,alt devirlerde tork daha fazla oluyor ,turbo boslugu minimuma iniyormus,motorun aciklamasinda okumustum+ yakit ekonomisi,bir avantaji olmasa donmezlerdi herhalde,motordaki parcalarin nerdeyse %50si yenilenmis.dizellerdeki valf sayisi,benzinlideki gibi valf arttikca avantaj saglamiyor herhalde,bende merak ettim teknik aciklamasini?
Bnmscenıc 16v gecen maltepeden duzceye 184 km yaptım hesapladık 27 tl yakmış :D sudan ucuz :D:D
alt devirde ufak hacimli dizellerin ölü gibi performansına bir nebze olsun iyi geliyor olabilir 8v ama daha basit ve eski+verimsiz bir teknoloji
şu an olmasa bile(bilemiyorum tabi şuanki net durumu) ileride 16v ler daha avantajlı olacaktır
8v altlarda daha sağlam olabilir.pump duse vag 1.9 tdi larda 8v
PD130 lar kaç valf?
Şehir içi 10 litre :ramo :D
8v olmalı,öyle biliyorum
110 luk Fluence ler kaç V ?
megane : karışık 4.8 basarsan 6 civarı yakıyor
Fluence : işte o yakıyor basmazsan 6.5 basarsan basarsan 9 ları görmek bile mümkün :D gerçi daha 8 binde daha tam açılmadı :)
Renault'un 110 hp 16v motoru yok,
Hepsi 8v motor, 105 ile 110 hp arasında yazılım farkı var, 110 luklarda partikül filtresi var.
Renault'un 1.5 motoru sınıfının en ekonomiği, açık ara. Eğer aranan şey ekonomiyse. Sadece bugün istanbul şehir içinde 255 km yol yaptım toplam 13.5 litre yakıtla mesela, gerçi benimki yazılımlı standart araç biraz daha fazla yakabilir.
Fakat Ford'un 16v motoru daha lineer tork eğrisine sahip günlük kullanım için, biraz fazla tüketiyor ama.
evet pardon,baktığım kaynak yanlışmış:)renault sitesindede 8v diyor zaten.
edit:kafam karıştı şimdi tekrar bakınca.ransada 16v bir kapak mı kullanılmaya başlandı acaba?yoksa sadece yazım yanlışımı?
2010 model 1,5 dci lere sahip bütün araçlara 16v yazılmış,2009 ve öncesi bütün 1,5 dci araçlara 8v yazılmış
2010 megane cc
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=214940
2009 fluence
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=209913
2. edit::D
renault fransa sitesinde de 1,5 lere 8v diyor:)yani carfolio yanlış biliyormuş
dizelde az tüketmek tamamen sürüş karakteriniz ile alakalı
bir de aracınızın tork eğrinisin iyi bilmeniz lazım , verimli devir aralıklarının altına veya üstü kullanmadan ve diğer standart olan "az tüketim teknikleri"ni yerinde ve verimli kullanarak kendi rekorlarınızı egale edebilirsiniz :)
bütün olay sizde :)
vti'a typeR'a az yaktırmış biri bunu söylemesin bence
:)
benim 1,9 da 8v:)
Valf sayısının az yakması veya performanslı olmasıyla birebir ilgisi yok çünkü değişken turbo vgt ve değişken subap zamanlaması teknolojileride var günümüzde :) Basit bi mantıkla 8valf alt deviri ,16 valf üst deviri güçlü diyebiliriz ama bahsettiğim diğer durumlar sonucu tam tersinede çevirebilir aradaki farkı açabilirde...Dolayısıyla 0-100 değerleri ve ortalama yakıt tüketimini baz almamız daha doğru olur.
Ayrıca dizeller benzinli gibi devir çevirmiyor ve üst devirlerde tork dramatik bir şekilde düşüyor. Belki de PSA'da 16V den 8V e dönüş birazda bu yüzden...
Dizellerde 8v uygulamaları gayet iyi çalışıyor. Swirl hareketini tek ve büyük bir valf ile gayet iyi yaratabiliyorlar, hatta bazı durumlarda 2 tane küçük valften daha avantajlı. Benzinlilerde ise bu hareketi kullanmadığımızdan işin boyutu biraz değişir.
Ford yeni 1.6 TDCI 115 lik motorlarda 8v e geçti ama diğer yandan 6.7 v8 de silindir başına 4 subap var bu biraz da silindir çapının büyüklüğü ile alakalı. Optimum alev yayılımını sağlamak amaç.
hocam eski sirket aracım mondeo idi tdci 07 model duz 6 ileri ankaraya giderken sıfırlardım 180-200 sabit hızda 8 lt civarı ortalama tuketim ile giderdim .
simdiki astra da otomatik 6 ileri 180 sabit zor gidiyor hemde aynı veya fazla yakıyor
diyecegim yuksek hızda surekli uzun yapıyorsan dizel kesinlike cok avantajlı diyorum ben ..
bizim atmosferik 1.9D turbosuz'da 8V. :)
cruise control'a aldığım zaman araba yakıtı koklayarak tüketiyo.. :) ben ayağımla bu kadar hassas şekilde pedala basamıyorum...
herseyın 16v iidir:d