Proje nerdeyse bitti, fakat konuyu acıcak zamanı yeni bulabildim.
Arac 1996 Audi A4 1.8T Quattro 150Hp
Yola başlanırken RS4 e çevrilmek üzere başlanmıştı fakat sonradan alınan 1.8T modifiye işlemi ile bilinçsiz yapılan işlemler ve uzunca bir maceradan sonra araç müşterim tarafından bana geldi. Yapılan iş işçilik kalite ve motor içi malzemelerin detayını çok bilmeden Standalone yapıldı ve geçen yıldan 9. aya kadar 2.2 barda sorunsuz kullanılmaktaydı (5500 rpm de dolan gt3076r haricinde)
Ankara'da 13,4 sn (konya ve akhisara göre net en az 1 sn fazla, yani 12.4 sn) ölçülmüz ET süremiz var fakat 2.2 bar için yeterince hızlı bir süre değildi. Motorun içini çok bilmediğimizden yüksek avansla gitmektense, biraz daha düşük avans ve yüksek boost tercih ettik.
9. ayda aracı müşterimden satın aldıktan sonra yeter artık bu turbo neden geç geliyor diyip Tork Garaj'da kompresyonları ölçtük ve 70-130-80-110 gibi rakamlar gördük 4 silindirde.
Alırız bi takım conta ne olucak subaplar kaçırıyordur yüksek ihtimalle diye söktüğümüz motorda karşılaştığımız sorunlar şunlardı;
4 Piston'un kenarı inceden zarar görmüş (standalone işine girmeden önce orjinal ecu ile izmir'den ankaraya maf sökülü bir şekilde gelmişti ve o günden beri kompresyon düşüktü)
Gömlekler çakma, ve blok daha önceden 2 kez kol çıkartmış blok kaynaklı idi.
Motor Üzerinde Yerli Krank vardı.
Kollardan birisinin içerisinde önceden yatak dönmüştü.
Subapların hepsi kaçırıyordu ve egzos gaydları bozuktu.
AEB geniş port olması gereken kapak APU küçük port du ve büyük manifolddan gelip küçük portlar yüzünden gelen hava bir duvarla karşılaşıyordu.
Hemen işe koyulup malzemeleri sipariş ettim. Araç üzerindeki malzemeler;
JE 8.5 CR Piston
GT3076R
630 cc Injectors
AEB Head
AEB Block
AEB Cams
Oem Crank
Oem Oil Pump
FMIC
ACL Race Rod and Main Bearings
Clevite Thrust Washers
Supertech Intake and Exhaust Valves
Supertech Retainer Kit
Wössner Piston Rods
ARP Rod Bolts
ARP Head Studs
ARP Main Studs
Spec Clutch Stage 3+ Debriyaj
Port Polish
Vems Standalone ECU
Short Shifter
BKR9EIX Spark Plugs
BBS CH 18 8,5 Jantlar
Full S4 Look Exterior
Sebo Exhaust
Mekanik : Tork Garaj (Hakan Gül, Orhan Gül)
Yazılım : RemapsTR (Umit DOGAN)
Ayrıca geliştirme kısmında yardımcı olan ve engin bilgi birikimiyle önerilerde bulunan Korhan Karagöz'e teşekkür'ü bir borç bilirim.
Şu an 1 Bar'da 300hp stock bir araç ile yan yana gidiyorum. Sayın programcım Umit DOGAN müşterilerinden vakit bulursa 2.2 bar icin program hazırlayacak :D
Bir sonraki adımımız
Twin Scroll Manifold;
1 ay önce sipariş edilmiş hala beklediğimiz GtX3076R
Elime gelmiş turboyu bekleyen Tial 44mm External Wastegate
LS2 Truck Ignition Coil Upgrade
10.5 mm Spark Wires
12-01-2011, 22:12
grey
Bu aracı yürütmen için sağlam bir yazılımcı bulman gerekli Bence :D
12-01-2011, 22:15
Ufuk
Maşallah allah kolaylık versin diyelim..Bir ara sahibindende satılık olan vardı omu? Yada draglarda kalkan mı? Yada hiçbirimi bu?
12-01-2011, 22:16
Spook
Alıntı:
grey Nickli Üyeden Alıntı
Bu aracı yürütmen için sağlam bir yazılımcı bulman gerekli Bence :D
Katılıyorum, yazılımla ilgili ciddi problemleri var aracın :D
Ümit kazasız belasız kullanman dileği ile.Çok güzel bir proje. Son resimde güzelmiş :)
12-01-2011, 22:24
baretta
İstanbul'un 2 gülü ordaymış , Alper ve Mecoo :) Bir de Denizli'nin gülü orda olsaymış :)
Maşallah az çok haberim vardı , güzel ve örnek bir proje olmuş :)
12-01-2011, 22:25
svs
Maşallah,
ankarada tanıdığım iyi bir arkadaşım var istersen telefonunu vereyim yardımcı olsun sana..:D:D
12-01-2011, 22:33
Erol
mşşlh. ciddi emek ve para harcanmış bir araç alllah zeval vermesin..
12-01-2011, 22:35
grey
Alıntı:
anilkarakaya Nickli Üyeden Alıntı
İstanbul'un 2 gülü ordaymış , Alper ve Mecoo :) Bir de Denizli'nin gülü orda olsaymış :)
Maşallah az çok haberim vardı , güzel ve örnek bir proje olmuş :)
Maşallah tebirk ederim VAG grubuna ayrı bir hayranlıgım vardır bu aracta cok kalitli parcalar ile toplanmış
Hakan ve orhan ustanın ellerine emeklerine saglık
Fakat madem devir dönmeyi planlıyorsunuz neden GTX30 aldınız zaten üzerinde GT30 var ben sizin yeriizde olsam 35 R a gecerdim
cünkü sizin amacınız drift degil ya drag ya roll
altların bir öneminin oldugunu sanmıyorum hep üst gidceginizden bence daha büyük turbo tercih etmelisiniz
küçük turbo yüksek basınc yerine büyük turbo daha düşük basınc herzaman daha saglıklıdır
Methanol kiti de olursa iyi olur
başarılar bir iki video koyarsanız da şenlenmiş olur konu
13-01-2011, 08:48
alp1903
Geçenlerde biyerde okumuştum GTX4294 ile GT4294R arasındaki farkı 15lb/min (100-150hp yaklaşık bi fark) oldugu söyleniyo. Bunda böyle düşünürsek GTX30 serisindede cok güzel revize edilmiş sonuçta tatminkar olucaktır 35R kadar.
eğer turbo haritanın sonuna kadar kullanabilicek bir motorda olursa belki 100hp fark çıkar haritaya göre öyle bir fark var gibi birazcık
13-01-2011, 10:48
miniks
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
eğer turbo haritanın sonuna kadar kullanabilicek bir motorda olursa belki 100hp fark çıkar haritaya göre öyle bir fark var gibi birazcık
Semiiiiii 50whp yazdım en fazla okadar farkeder çok bi fark etmez
ama BW olsa kesin 200 whp farkeder dimi :D
13-01-2011, 11:06
senna
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
Semiiiiii 50whp yazdım en fazla okadar farkeder çok bi fark etmez
ama BW olsa kesin 200 whp farkeder dimi :D
ehehe:) haritaya göre söyledim yaw yaklaşık 10lb/min fark var oda hemen hemen 100hp eder 10 küsürle çarparsak genelde kısayoldan bu şekilde bulabilirsin
bwye laf yok:D
13-01-2011, 12:51
alp1903
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
Fakat GTX42 cok büyük turbo
ufak olanlarda bukadar farkedicegini sanmam
50whp farklıdır büyük ihtimal
Dogrudur ama yukarda paylaştıgım tablo zaten GT30 ile GTX30 arasındaki fark, bence cok güzel iş cıkarmışlar bu sefer GT35 ayarına getirmişler.
Yeni GTX35'de aman aman bi gelişme yok GTX30 kadar
eğer turbo haritanın sonuna kadar kullanabilicek bir motorda olursa belki 100hp fark çıkar haritaya göre öyle bir fark var gibi birazcık
Aralarındaki fark hemen hemen 12 13lb/min bence cok güzel bi fark şu sıralar bence cogu kişinin gözde turbosu olucak GTX30 :)
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
ehehe:) haritaya göre söyledim yaw yaklaşık 10lb/min fark var oda hemen hemen 100hp eder 10 küsürle çarparsak genelde kısayoldan bu şekilde bulabilirsin
bwye laf yok:D
Evet katılıyorum güzel degerler yakaladı yeni nesil turbolar ile. BW'de bunlara eş deger hangisi mesela önerilir?:soru:
13-01-2011, 13:25
senna
Alıntı:
alp1903 Nickli Üyeden Alıntı
Dogrudur ama yukarda paylaştıgım tablo zaten GT30 ile GTX30 arasındaki fark, bence cok güzel iş cıkarmışlar bu sefer GT35 ayarına getirmişler.
Yeni GTX35'de aman aman bi gelişme yok GTX30 kadar
Aralarındaki fark hemen hemen 12 13lb/min bence cok güzel bi fark şu sıralar bence cogu kişinin gözde turbosu olucak GTX30 :)
Evet katılıyorum güzel degerler yakaladı yeni nesil turbolar ile. BW'de bunlara eş deger hangisi mesela önerilir?:soru:
bw efr serisi turbolar şu an için bana göre piyasaki diğer rakiplerine göre en iyi turbolar kullanılan materyal yapılan değişiklikler üstünde olan malzeme
efr 8374 gt35le büyüklük açısından eş değer o iş yapabilir
13-01-2011, 19:19
CGR328
hadi abi tekrar kolay gelsin cumartesi ordayımm :heyoo:
13-01-2011, 19:21
dogan
GT35 cok düsünmedim cünkü günlük kullandıgım arac olucak aynı zamanda, Vband turbo inlet ve downpipe yapacağım, gerekirse 30-35 arası değişimi yarım saat icinde halledebiliriz diye umuyorum. Yer cok müsait.
Fatih, senin işe bitti gözüyle bakıyorum ben, işin sonuna geldik, ama benim için bitti tabi, senin için film şimdi başlıyor :)
14-01-2011, 09:56
Spook
Haldex kontrol edebilen bir standtalone varmı yau :beuj:
14-01-2011, 11:09
fatiii
Alıntı:
dogan Nickli Üyeden Alıntı
GT35 cok düsünmedim cünkü günlük kullandıgım arac olucak aynı zamanda, Vband turbo inlet ve downpipe yapacağım, gerekirse 30-35 arası değişimi yarım saat icinde halledebiliriz diye umuyorum. Yer cok müsait.
Fatih, senin işe bitti gözüyle bakıyorum ben, işin sonuna geldik, ama benim için bitti tabi, senin için film şimdi başlıyor :)
agzından bal damlıyo hacııı..Allah ın izniyle seninde bilginle guzel olucak inşşallah
14-01-2011, 15:58
dogan
Alıntı:
Spook Nickli Üyeden Alıntı
Haldex kontrol edebilen bir standtalone varmı yau :beuj:
şu wems olayını çok merak ediyorum?
hiç tecrübe etme şansınız oldumu?uyguladınızmı?
proje güzel çok güzel:)
yardım etmek isterdim ama, sizin bizden fazla tecrübeniz vardır :):)
egzantrik seçimini göremedim bu arada?
kazasız belasız....
14-01-2011, 18:35
AhmetKadir
masallah hacı :)
kaplatta alayım ıfadesını :D
14-01-2011, 23:12
dogan
Alıntı:
lnd_samet Nickli Üyeden Alıntı
şu wems olayını çok merak ediyorum?
hiç tecrübe etme şansınız oldumu?uyguladınızmı?
proje güzel çok güzel:)
yardım etmek isterdim ama, sizin bizden fazla tecrübeniz vardır :):)
egzantrik seçimini göremedim bu arada?
kazasız belasız....
Neyi tecrübe ettik anlamadım? AEB cam oldugunu yazmıştım, ileride belki sadece emme egzantriğini değiştirebilirim.
15-01-2011, 08:17
lnd_samet
Alıntı:
Spook Nickli Üyeden Alıntı
Haldex kontrol edebilen bir standtalone varmı yau :beuj:
Alıntı:
dogan Nickli Üyeden Alıntı
Neyi tecrübe ettik anlamadım? AEB cam oldugunu yazmıştım, ileride belki sadece emme egzantriğini değiştirebilirim.
haldexin kontrolünü wems ile sağlayacağınızı yazmışsınızda daha önce yaptınızmı diye sormuştum.
egzantriği değiştirirsiniz diye düşünmüştüm ondan sordum.
15-01-2011, 13:05
dogan
Alıntı:
lnd_samet Nickli Üyeden Alıntı
haldexin kontrolünü wems ile sağlayacağınızı yazmışsınızda daha önce yaptınızmı diye sormuştum.
egzantriği değiştirirsiniz diye düşünmüştüm ondan sordum.
Daha önceden yaptım evet fakat çok komplike bir durum, haldex üzerindeki pompaları vems den boost ve tps e göre duty ile sürerken, haldex çıkışını aynı zamanda fren ve elfreni müşüründen röle ile kesmem gerekmişti.
Fakat herhangi me7 ecu lu quattro bir araçta haldex için birşey yapmaya gerek yok, vems takınca zaten çalışmaya devam ediyor. Haldex controller alıp sport mod da kullanmak daha akıllıca ve masrafsızca.