Arkadaşlar toplamakta olduğum integranın motoruna da girmeyi düşünüyorum üst kapak olarak direk b18c düşünüyorum tavsiyeleriniz ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim.
Yaşanabilecek sıkıntılar.
Gerekli parçalar sağlıklı çalışabilmesi için
Printable View
Arkadaşlar toplamakta olduğum integranın motoruna da girmeyi düşünüyorum üst kapak olarak direk b18c düşünüyorum tavsiyeleriniz ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim.
Yaşanabilecek sıkıntılar.
Gerekli parçalar sağlıklı çalışabilmesi için
benım araştırdığım kadarı ile en basitinden şöyle bişey söyleyim c kapak vtec dönüşümü vs maaliyeti ile oranladığın zaman turbo daha hesaplı ve verimli oluyordu ki ben turboyu seçtim...
KCANN_220 Yapmıştı b18c1
6000-7000TL'yi gözden çıkarıyorsan güzel bir seçim olur zekli bir makina olur ama Faruk arkadaşın dediği gibi Turbo kadar verimli olmaz...
b16 nin Hacmi b18 e göre daha küçük b18 in portları geniş Daha mantıklı bir secim olur ama o emmeyiğ kullanma extra skunk olur edelbrock olur aftermarket bir emme öneriyorum sana aracına daha güzel uyum sağlamasını sağlayacaktır üzerinede turbo ile girişirsen daha mantıklı bir seçim olur haa ikisinede param yetmez dersen b16 bulabilirsin dah ucuza b16 manifoldu ile orjinal emmesini kullanırsan büyük kelebek takarsan seni haylı haylı 500 beygirlere kadar destekler
b16 kapakta taktım b18c1 kapakta taktım..cok yakın abımdede teg wardı oem kapakla t3 gıbı falan ufak bı turbo wardı..
hepsının tadı keyfı ayrı n/a olarak vtec olayı teglerde cok baska bı dunya..o arabanın attıgı depar we sesı zor yanı bı tecten cıkması bnce..yuklu vteclerede bındım ama oyle bı keyıf alamamıstım...
ama turbo dersen o dahada farklı..oda cok farklı cok gusel bı keyıf..arabadan hıc beklemedıgın tepkıler alıorsun we ınsanı urkutuor..:D
ama bna sorarsan bn gene vtec yaparım turboyla malıyetlerı yakın oluor asagı yukarı ama bn n/a vtec sesını gıdısını turboya deısmem..aslında vtec turbo yapıcaksın o harbı sonu oluor tegın cıdden ılgınc bısı cıkıor ortaya..:D
B16A kapak ile 10.5Cr olur sıkıştırman ama o pistonlarla ne kadar bar açabilirsinki:beuj: hele ki yorgun bir motordan bahsediyorsun 20 yıllık bir araç bu integralar:(
Eğer Turbo Vtec düşünüyorsan ki zaten alt yapın sağlam olmalı öyle 3000,4000TL gibi rakamlara bu işi bitiririm düşüncesi var ise sil kafandan derim min 5000TL max 20000TL gider düzgün bir Turbo Vtec Teg yapmak istiyorsan..
Cem Taşcının arabaya hiç özenmeyin derim öyle bir araba kolay kolay yapılmaz yapılamazda bence:D herşey para değil çünkü ;)
dışardan kolay görünsede (al kapağı hoop tak sanan çok kişi var)işin içine girince çok farklı oluyo teg'i vtec yapmak hele hele bide turbo yapmak çok daha farklı değermi bu kadar uğraşa paraya derseniz orasıda ayrı bir zevk tabi :)
bence bir integrada yapılabilecek en güzel şey 0.5-0.7 bar ile zorlamadan 200-250 hp civarı aracı kulanmak. maliyeti son derece düşük olur ve sıkıntı olmaz. o paraya alınabilecek en güzel zevk olur kanımca. fiyat / performans oranı yani..
b16 kapaga göre b18 in sıkıstırması daha düşük oem integra pistonlarıyla...
cp 11.5 piston b18c kapak bildigin matkap olur benden söylemesi :)
birde yarıscam koşturcam diyosan ki o bbs lerle yapmassın bunu galiba atmo yap derim..
ama yok hacı koşturmucam kendim için binicem diyorsan ALPERX abimizin dedigi gibi TURBOLA.
okan bizde erhan abinin (erhan songür) integrasını vtec yaptık :) yeni bitti sayılır kapak olarak b16 kullandık piston olarakta b16b kullandık tabi bunun yanında dıştan yağlama kapakta delik tıkama vs gibi işlemler bakalım şimdilik rodajda bizde merakla bekliyoruz bakalım nasıl bir sonuc cıkıcak ortaya :)
vallah kafamda kendim bineceğim vtec sesini alabilecğim bişi yapmak istiyorum .
vti yapmadığım massrafları buna yapıyorum jantlar belli bir süre bunlar kalacak sonra rpf1 e geçecem 16 inç olarak araba beni tatmin etsin roll takıntım yokk önemli olan nasıl daha verimli ve sağlıklı olması
madem motor yapıcaksın
golden eagle main girdle al.vtec consersion kit :) ondan sonra dibini gör neyse :)
teg vtec yapılacaksa vtec şanzıman şart. teg'in oem şanzımanı alt devirlerde ölü
maliyet kısmı ise 6000 7000 lira para harcarsın en canlı şahidi benim
Integra LS/Vtec
B16 Vtec üst kapak
B16B CTR 12:1 Tepeli Piston
NGK Bkr8 Iridium bujiler.
Ngk Iridium buji kabloları.
Commetic ince Conta.(Head Gasket)
Buddy Club P1 Titanyum yaylar kepler..
Skunk2 Race Stage2 Dereceli Egzantrikler.
Rc 440cc Enjektörler.
Walbro Benzin Pompası..
Arp Blok Saplamaları.
Buddy Club Ayarlı Egzantrik kasnakları.
Apexi VafcII.Vtec Controller.
Aem Wide Band.
Aem Fuel Rail.
Aem Benzin Regulatörü.
Aem Cold Air İntake Kit and Filter.
ITR LSD(Kilitli difransiyel)
Vtec Şanzıman
P28+Hondata S300 ECU
Skunk2 Emme Manifoldu.
65mm EdelBrock Gaz Kelebeği.
Volk Rays Jantlar.17*215-40 Goodyear lastikler.
5Zigen A-Spec Komple Titanyum 63mm Fireblade Egzoz Kit.
DC Headers 4-1 2.5 Headers.
Vtec Ekstra yağ soğutucusu.
ACL Race Series Ana yatak,Kol Yatakları.
ARP Kol Saplamaları.
Tein Coilovers ve Kamber Kit.
Titanyum Ön ve Arka Viraj çubukları..
:rolleyes: Aklıma gelenler bunlar...
fatih kaç devir dönüyorsun bu şekilde sorunsuz ?
abı maşallah ben senı turbo sanıyordum :)
Stp Selçuk Çok ısrar etti Turbo için ama N/A herzmn için daha mantıklı geldiğinden atmosferik devam ettik:rolleyes:
Araba Rollingcar,showcar amaçlı kullanılmadığından pek çok kişi tarafından bilinmiyor ama araç 2005 yılında Maslak Paşaoğlunda Savaş tarafından yapılmış ve o tarihte Türkiyede ki ilk Vtec kapaklı Integra'dır;)
alper sorunsuz 8750dd dönüyorum ama şundan eminim 9000dd dediğimde yataklar başlıyor zarar görmeye bunun için hedefimde Main Girdle Set var ama acelem yok imkanlar doğrultusunda en yakın zamanda yapcam bunu çünkü B18 bloklara Main Girdle şart bence 8500 ve üstü için..:rolleyes: