Lüleburgaz'a gittik okan bizi çok iyi ağırladı. 2 gündür burgazdayız herkonuda bilgi alışverişi yapıyoruz. Araçlarıda tabiki o arada son halleriyle denedik. Herkes SS ve VE denemesini merak ediyordu. En son 191hp verdikten sonra son kez sıktık. Çok zevkli geçti hırs yok arkadaşça denedik yorumlarda ona göre gelsin. SS in gücünü hala bilmiyoruz. Onun hakkında yorum yapamam daha sonra dynoya çıkarıp göreceğiz. Şimdi videolar sizlerle. SS ve VE her zaman kardeş stocklardır bunu herkes böyle bilsin :)
Spec.ler..
SS : Filtre Egzos
VE : Filtre,Egzos,Regülatör,Kelebek
Ağırlıklar eşitlendi kamera SS rs ten çekiliyor.. 250 lere kadar dayadık :icon_tup:
1. deneme
2. deneme
3. deneme
4. deneme
14-04-2011, 23:53
eser
:D ilk video yu seyrettım dayanamadım hepsini seyretmeye :) siz hep böle kafa burun gitmek zorundamısınız
14-04-2011, 23:57
Cliosportve
Buraya ayırmaya geldim gene SS ayrılmadı :D:D
14-04-2011, 23:58
Alper_
maşallah araçlara :)
15-04-2011, 00:22
Alperen-B
maşallah rs lere zevkli bi roll olmuş
15-04-2011, 00:25
Cliosportve
Gayet güzel denemelerdi
Bakalım hava güzel olursa bir ara gene gündüz çekimleriylen birşeyler yapabiliriz
Ana amaç mangal ve içki gerisi problem değil :)
15-04-2011, 00:28
derece43
Güzel çekişmeli olmuş denemeler.. Maşallah yere verdiğiniz beygirler hemen hemen aynı.. SS in dynoya çıkmasına gerek kalmamış.. kazasız belasız
15-04-2011, 00:32
eser
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Gayet güzel denemelerdi
Bakalım hava güzel olursa bir ara gene gündüz çekimleriylen birşeyler yapabiliriz
Ana amaç mangal ve içki gerisi problem değil :)
öle bir organizasyonda mutlaka haber veriosunuz yoksa ihbar ederim sizi :D
15-04-2011, 00:39
Cliosportve
Alıntı:
eser Nickli Üyeden Alıntı
öle bir organizasyonda mutlaka haber veriosunuz yoksa ihbar ederim sizi :D
Ctesi gel öyleyse garanti yapıcaz :)
15-04-2011, 00:41
eser
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Ctesi gel öyleyse garanti yapıcaz :)
sen ordasın galiba :D
15-04-2011, 01:15
GokhanRS
okan, selçuk sana burnunu sokmuş öle yazdı msnden.
bende izledim doğruymuş ahahaha :D
darlama spec.
maaşallah ikisinede cok iyi araçları ikisininde.
15-04-2011, 01:18
Cliosportve
Alıntı:
GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı
okan, selçuk sana burnunu sokmuş öle yazdı msnden.
bende izledim doğruymuş ahahaha :D
darlama spec.
maaşallah ikisinede cok iyi araçları ikisininde.
Şimdi onu konuşuyorduk
Biraz bile olsa öndeyiz 0.2 boy :D
15-04-2011, 01:26
izo
msallah da, benzin regulatoru mu o? nasil ayar yaptiniz? kelebegin de icini mi trasladiniz?
15-04-2011, 01:30
Cliosportve
Alıntı:
izo Nickli Üyeden Alıntı
msallah da, benzin regulatoru mu o? nasil ayar yaptiniz? kelebegin de icini mi trasladiniz?
Evet benzin regülatörü orjinal 3 barı söktüm 4 bar taktım
Kelebeğin içini traşayıp parlattık içindeki tüm kamburluklar etlilikleri düzledik
O şekilde Before - After Dyno yaptık araba 6 Hp aldı
15-04-2011, 01:33
izo
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Evet benzin regülatörü orjinal 3 barı söktüm 4 bar taktım
Kelebeğin içini traşayıp parlattık içindeki tüm kamburluklar etlilikleri düzledik
O şekilde Before - After Dyno yaptık araba 6 Hp aldı
alt devrde ss in one atilmasini bu aciklayabilir:) alt devrde belki de zenginde arabaniz. kelebegin egzozun isteyecegi fazla benzini enjektor ve orjinal pompa yetircektir ki..bir de regulatoru nasil taktiniz? depo icindeki regulatoru iptal ettiniz sanirsam?
15-04-2011, 01:34
Cliosportve
Alıntı:
izo Nickli Üyeden Alıntı
alt devrde ss in one atilmasini bu aciklayabilir:) alt devrde belki de zenginde arabaniz. kelebegin egzozun isteyecegi fazla benzini enjektor ve orjinal pompa yetircektir ki..bir de regulatoru nasil taktiniz? depo icindeki regulatoru iptal ettiniz sanirsam?
Depo içinde regülatör diye birşey yok ki
15-04-2011, 01:36
GokhanRS
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Depo içinde regülatör diye birşey yok ki
+1 depo dışında sizin regu.
15-04-2011, 01:44
izo
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Depo içinde regülatör diye birşey yok ki
walla dikkatli olmak lazim, rs in tam nasil bilmiyorum, k4m lerde geri donus yok, benzin regulatoru deponun icinde samadiranin orda.
rs'te geri donus motorun orda mi? regulatoru oraya takmaniz lazim.
This is a brand new fuel rail which is modified and fitted with an adapter to allow it to be used with the adjustable fuel pressure regulator. The kit also contains the braided fuel hose required to install a fuel return back to the fuel tank.
diyor ki mealen, depoya geri donus hatti cekmeniz lazim.
ayni benim basima gelen olay. arabaya turboyu taktik regulatoru nereye takcas bulamadik, cunku ger donus yok arabada...depoya geri donus hatti cektik bagladik regulatorumuzu actik basinci ayar yapcas, aciyoruz benzini bilgisayardan, basincimiz 4.5 barlarda, araba hala fakir...kafayi yedik. sonra deponun icini actik samandirayi cikardik. regulator orda. onu kirmadan iptal etmeniz gerekiyor.
sizin one taktiginiz regulator benzini aciyor, arkadaki orj regularo kisiyor su an. hatta ondeki benzini aciyor mu bilmiyorum geri donus hattiniz yok:soru::soru:
zaten regulatorun pek bi anlami yok su an size, o kelebegin ve diger parcalrin gerektirecegi fazla benzini orjinal ecunuz enjektorunuze biraz daha fazla iseterek karsilayacaktir.
biraz fakir her zaman iyidir bir de...ss biraz fakirde kaldigi icin bile iyi gidiyor olabilir.
yaw bir de 2011 yilindayiz alin bir rs tuner bakin logunuza yapin ayarinizi regulator fln eski teknoloji bunlar:D
15-04-2011, 01:48
GokhanRS
izo rs tunerimiz var. veri hergün kaydediyoruz. adamın aracında hiç bir sorun yok emin ol.
alt devirde geriye düşmesini merak ediyorsan ben açıklıyayım sebebini.
ss 51mm egzos
ve 70 lik egzos. sanırım anlamışsındır açıklamaya gerek yok heralde.
15-04-2011, 01:50
Cliosportve
Şu an regülatör olayı son model Vw ve Audilerde uygulanan bir modofikasyon türü.
İkinci bir olay senin dediğin tarzda depoda herhangi bir regülatör yok.
Üçüncü bir olay araçlarımızda geri dönüşümde mevcut.
Dördüncü bir olay bir çok değerde regülatörü uzun vadeli olarak denedik gidişin yanı sıra bizzat yakışada etkisi var.
15-04-2011, 01:52
izo
Alıntı:
GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı
izo rs tunerimiz var. veri hergün kaydediyoruz. adamın aracında hiç bir sorun yok emin ol.
alt devirde geriye düşmesini merak ediyorsan ben açıklıyayım sebebini.
ss 51mm egzos
ve 70 lik egzos. sanırım anlamışsındır açıklamaya gerek yok heralde.
sorun vr demiyorum bilgimi paylasiyorum burdan;) o regulator geri donus hatti cekilmeden calismaz, bir de 4 bar yaptiniz simdi siz hdi regulator gercekten calisiyor diyelim, alt devrde o benzini ne kisacak?
rs tunerden raba kac devrde gaza basarken afr ne durumda gorebiliyor musunuz? bunun icin wideband gerekiyor...
15-04-2011, 01:54
GokhanRS
iyide renault kullanan adamsın bunları bilmen gerekir.
bu araç fazla yakıt basarsa otomatik kısabiliyor beyinden bütün 172ler için böyle. beyin teknolojisi bence çok yeterli durumda afr yi bozmak baya bi zor bu araçlarda bunu bilmen gerekir. sensörden okuyarak beyin her işlemi anlık düzeltiyor bunu çok takip ettik bunlarda.
megane rs içinde böyle. afr yi sadece chip yaparken takıyoruz sonra sürekli log kaydındayız. clip cihazımızda var onlada kontrol ediyoruz beyin kendi kendine düzeltiyor anında afr yi.
yani afr sorunu kolay kolay bu araçlarda çıkmıyor. anca enjektör bozuk olacakta bilmem nede v.s v.s
15-04-2011, 01:55
izo
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
Şu an regülatör olayı son model Vw ve Audilerde uygulanan bir modofikasyon türü.
İkinci bir olay senin dediğin tarzda depoda herhangi bir regülatör yok.
Üçüncü bir olay araçlarımızda geri dönüşümde mevcut.
Dördüncü bir olay bir çok değerde regülatörü uzun vadeli olarak denedik gidişin yanı sıra bizzat yakışada etkisi var.
vw ve audilerde uygulaniyor diye size guc verecek demek deil ki? cupralarda fln turbo araba o basinc fazlaligina orjinal reg yetistiremiyor bir de vw ve audi lerde oksijen sensoru yeni hava gereksinimine gore afr yi kendisi de ayarliyor..
renault baska dunya. k-tec de soyledigine gore geri donus hatti cekmeniz lazim sonradan depoya...
bundan bir emin olun bence...
15-04-2011, 01:56
Cliosportve
Alıntı:
izo Nickli Üyeden Alıntı
sorun vr demiyorum bilgimi paylasiyorum burdan;) o regulator geri donus hatti cekilmeden calismaz, bir de 4 bar yaptiniz simdi siz hdi regulator gercekten calisiyor diyelim, alt devrde o benzini ne kisacak?
rs tunerden raba kac devrde gaza basarken afr ne durumda gorebiliyor musunuz? bunun icin wideband gerekiyor...
Bu arabalar İZO 182 RS değil onunda sistemini çok iyi biliyoruz zaten
Senin kafa baya gitmiş eskilere:D
172 lerde zaten orjinal kendinden geri dönüş var
RS tunerle ölçmediğimiz değer kalmadı zaten kontağa bassak değer alarak basıyoruz artık :D
4 bar uygun geldi iyi geldi
15-04-2011, 01:58
izo
Alıntı:
GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı
iyide renault kullanan adamsın bunları bilmen gerekir.
bu araç fazla yakıt basarsa otomatik kısabiliyor beyinden bütün 172ler için böyle. beyin teknolojisi bence çok yeterli durumda afr yi bozmak baya bi zor bu araçlarda bunu bilmen gerekir. sensörden okuyarak beyin her işlemi anlık düzeltiyor bunu çok takip ettik bunlarda.
megane rs içinde böyle. afr yi sadece chip yaparken takıyoruz sonra sürekli log kaydındayız. clip cihazımızda var onlada kontrol ediyoruz beyin kendi kendine düzeltiyor anında afr yi.
yani afr sorunu kolay kolay bu araçlarda çıkmıyor. anca enjektör bozuk olacakta bilmem nede v.s v.s
hmm beyin boyle adjusting yapiyorsa regulatoru takmaniza zaten gerek yok ki? k4m de bu dedgiiniz yaptigini gormedim ben...gerci her ecu dedigim gibi belli bir oranda benzin kisyor ve aciyor olabilir.
ama yine idda ediyorum ger donus yoksa eger o regulator pek mantikli deil.
15-04-2011, 01:59
GokhanRS
Alıntı:
izo Nickli Üyeden Alıntı
hmm beyin boyle adjusting yapiyorsa regulatoru takmaniza zaten gerek yok ki? k4m de bu dedgiiniz yaptigini gormedim ben...gerci her ecu dedigim gibi belli bir oranda benzin kisyor ve aciyor olabilir.
ama yine idda ediyorum ger donus yoksa eger o regulator pek mantikli deil.
iyidie iki saattir geri dönüş var diyoruz :D
bir ara gel kendin incele. aracın orjinalinde zaten fazla benzini depoya atan geri dönüş var. regülatöre gelince eskisi eskiyince adam daha iyisini taktı bi zararı olmaz bunun hiç bir şekilde.
15-04-2011, 02:01
Sportline
yav izo sen eski meganın ile karıştırdın o arabada dediğin gibi olmuştu ama bunlarda değiştir regülatörü geç ha faydası olur olmaz ayrı konu onuda denemişlerdir zaten :)
15-04-2011, 02:03
izo
Alıntı:
GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı
iyidie iki saattir geri dönüş var diyoruz :D
bir ara gel kendin incele. aracın orjinalinde zaten fazla benzini depoya atan geri dönüş var. regülatöre gelince eskisi eskiyince adam daha iyisini taktı bi zararı olmaz bunun hiç bir şekilde.
baba ben akademik adamim kendim gormeden inanmam:) gonderdigim link clio rs 172 icin de gecerli...yani geri donus hatti cekmeniz gerekiyor diyor.
bir de zarari olmasa da yarari da olmaz sizin bana verdiginiz bilgilere gore...benzin regulatoru eskidiyse kotu calismasi lazim. yenisini takarsin gorevini yapar, guc vermez ama...
gucu kelebekten almisiniz bence:D
15-04-2011, 02:05
izo
Alıntı:
Sportline Nickli Üyeden Alıntı
yav izo sen eski meganın ile karıştırdın o arabada dediğin gibi olmuştu ama bunlarda değiştir regülatörü geç ha faydası olur olmaz ayrı konu onuda denemişlerdir zaten :)
bro reno mantar araba, bn de geri donus var diye biliyodum...biri link atarsa bana inanicam:D
15-04-2011, 02:05
Cliosportve
izo araba istedigi kadar elektronik olsun regulatore hukmedemez siz var olan regulatorden sonraki kısma baska regulator bagladıgınız için sonuc alamamıssın biz zaten var olan regulatoru söküp yerine baskasını takıyoruz kaldıki bunuda bir kenara koy dedigim gibi 2-3 arabada 1000lerce km bunu denedikten sonra kararını veriyoruz hangisini takacagımıza
son olarak bir geri donus mevzusuna kafa takılmıs vaziyette benim aracın resmi bu eger anlasılırsa ne oldugu bakılır arabada ne nasıl ona gore yorum yapılır yada yapılamayabilir
tabiki güçte bencede kelebeğin port polish yapılmasının büyük etkisi var. ben zaten regülatör hp verir diye bi iddada bulunmadım. sen istersen 100 bar regü tak. enjektör bozarsın anca.
enjektörün gücü neyse o işer. zaten arkadaşlar r26r enjektörünü clio rs e takmışlardı bunu düzenleyebilecek yazılımcı bulamadılar denemek için. ama baya bi güç vermesine karşın araç belli devirlerde boğulmaya geçiyor.
yani olay şu beyin enjektöre ne derse enjektör onu basar. pompayı walbroda yapsan fazlasını işemez.
15-04-2011, 02:15
izo
Alıntı:
Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı
izo araba istedigi kadar elektronik olsun regulatore hukmedemez siz var olan regulatorden sonraki kısma baska regulator bagladıgınız için sonuc alamamıssın biz zaten var olan regulatoru söküp yerine baskasını takıyoruz kaldıki bunuda bir kenara koy dedigim gibi 2-3 arabada 1000lerce km bunu denedikten sonra kararını veriyoruz hangisini takacagımıza
son olarak bir geri donus mevzusuna kafa takılmıs vaziyette benim aracın resmi bu eger anlasılırsa ne oldugu bakılır arabada ne nasıl ona gore yorum yapılır yada yapılamayabilir
saolasin resim iyi geldi, simdi o zmn bi sorum olacak bu k tec racing benzin rayi satarken o zmn niye geri donus hatti da satiyor? k tec deki resimde de regulator boru hattinin uzerinde:soru:
bastan beri anlatmaya calistigim regulatorun su an icin gereksiz oldugu. orjinal barina cekip bir de dyno yapin?
bir de ust uste dyno yaptik daha fazla guc aldik da bnm gibi kafayi bilimsel arastrimayla kirmis adamlar icin inandirici olmuyor. erhan sahittir ust uste meggy yi dynoya cikartip 10 hp almisligim vardir...
1000 km geziyorsunuz ama gercekten iyi oldugunu hissetmeniz bunun ise yaradigini anlatiyor mu? bu da baska bi soru aklima gelen...
15-04-2011, 02:21
GokhanRS
boşver sen regülatörü. alt devirdeki düşme egzos sıkıştırmasından. çok inceledik bunu. 3 barını geride taksa aracın gücü düşmeyecekte artmayacakta belki.
kafa kilit oldu senin regülatöre :)
15-04-2011, 02:33
Cliosportve
simdi izocum öncelikle regulatorun mantıgını anlamak lazım
beyin dedigimiz dalga enjektorun ne kadar basıcagını ayarlamaz saniye veya mili saniye bazında ne kadar ac kapa yapıcagını ayarlar
fabrikasyon 3 barda bir enjektorun saniye bazında acıp kapama adedinde ne kadar benzin basacagı bellidir ve ayarlar buna gore yapılır
rs tunerda yapılan olcumlerde benzin yuzdesi %98 lere kadar cıkıyor ideal deger %80 ve altıdır
bu degerler cip yapılırsa %115 lere ladar cıkar yani kısacası ful gazda benzin yetmiyor
enjektorlerin teknik dokumanlarında 3-4-5 barda bastıkları cc bellidir yani bunu beyin degil yakıt basıncı ayarlar
örnek olarak bizim enjektorler 3 barda 283 cc basar 4 barda 370cc civarı basar 5 barda dahada fazla beyin yani yazılım yine aynıdır fakat beyinden okuma yapılınca benzin yuzdesi degişmez cunku aracın beyni 3 barda basılan benzine gore programlanmıstır ve onu baz alır
regulator soketli veya elektrikli calısan bir cihaz degildir o yuzden beynin ona hukmetmeside imkansızdır
siz regulator ustune regulator takarsanız tabiki etkisi goremessiniz uyguladıgınız yöntem yanlıs
ktec kendince ole bir yontem geliştirmiştir illa herkes ona sadık kalacak diye bir kaide yok bu iş için illa geri donusumede sart yok ki bizde zaten hali hazırda geri donusumun babası var oda ayrı bir dava
son olarak cesitli degerlerdeki regulatorun direk olarak yakıt sarfiyatınada etkisi oldugunu detaylı olcumlerimizde gorduk buna da dileyen inanır dileyen inanmaz yaptıgım tasarrufla bugune kadar 10 regulator parası cıkardım
simdi sen dicenki akademik biri olarak madem cok basıyor neden az yakıyor bunuda tabiki yuksek basınclı yakıtın verdigi torka baglıyoruz
nasılki dizel arabalarda yapılan bir cok cip turbo basıncını artırmadan sadece yakıt basıncını artırıyolar ve tasarruflu kullanımda yakıt sarfiyatında dusme elde ediliyor bunuda aynen boyle dusunmek lazım
This is a brand new fuel rail which is modified and fitted with an adapter to allow it to be used with the adjustable fuel pressure regulator. The kit also contains the braided fuel hose required to install a fuel return back to the fuel tank.
diyor ki mealen, depoya geri donus hatti cekmeniz lazim.
bu parçalar zaten clio da var... turbolayanlar için bi alternatif sunmuş adamlar, modified fuel rail + ayarlı regülatör.
15-04-2011, 02:45
izo
yok mantigi biliyorum hatta cok basit olarak bahce muslugu mantiginda calisiyor, muslugu kisinca basinc artiyor...ama dikkatli olmak lazim sebep sonuc iliskileri hakkinda yorum yaparken.
rs tuner da %98 e cikiyorsa zaten bu parcalarla ya rs in orjinal enjektoru cok mantar ya da sizin eski regulatorunuz bozuktu.
simdi 4 bar acinca regulatoru fazla benzin atacak diyoruz bu mantiktan? tamam bunu bn de siyorum ama bu speclerde zengin yapar arabayi belli devir aralarinda iddam bu..
geri donus olayini cozdum.. clio rs ph1 lerde iki cesit varmis, sonrakilerde regulator deponun icindeymis...
sizinkinde regulator benzin rayinin ustunde ok. sorun yok...
k tec de bu yeni tipler icin satiyor o zmn o geri donus kitini, ok...
ama hala 4 bara "gerenk'" yok bence, wideband alip gazladiginizda afr si duzgun mu? orjinali 3 barsa 3.5 bar yeterli olmaz mi?
bunun yerine elektronik olarak her gaz devir gucune gore iceri giden benzin basincini ayarlasiniz daha saglikli olur...
15-04-2011, 02:54
Cliosportve
3.5 bar daha ideal evet ama 4 bardaki yakıt tasarufunu vermiyor oda elimizde mevcut arada onuda takıyoruz
aracın fakire yada zengine dusmediginin bizim acımızdan cok kolay bir yontemi var hiç bir cihaz veya alet kullanmadan oda bize kalsın ***** herkes sırküpü olmus zaten o yöntemi burda solesem 500 kişi muhalafet eder o bakımdan gerek duymuyorum
bu arada 4 bar ufakta olsa evet bazı devirlerde fazla gelebilir geliyorda fakat faydası zararından cok diye zaman zaman tercih ediyoruz mesela ben luleburgaza gelirken 4 takılıydı amacım tasaruflu gitmekti ve amacıma ulastım sök tak olayı bizim için maksimum 60 saniye oldugu için sorunda yasamıyoruz
son olarak regulator ne takarsan tak beyinin okudugu yuzde degişmez regulator onun acma kapama miktarınıda degiştirmez
zaten 4-5 aracta yaptıgımız olcumlerde standart arabalarda yuzde hep %95 ve uzeri
rsin orjinal enjektorleri %100 dolasımda maks 200 hp destekler oda zaten %80 verimlilik duzeyini coktan gecmiştir
15-04-2011, 03:06
izo
eskiden turbo takanlar bagaji acik birakirmis zengin fakiri anlamak icin:D
neyse iyi oldu yeni seyler ogrendik, forumun amaci da bilgiyi paylasmak saklayan varsa bilgiyi yazmasin foruma...
senin dedigini kabul edersek o zmn tek olasilik kaliyor, rs in orjinal benzin sistemi cok yetersiz, bu parcalarla araban olmasi gerekenden cok fakir 4 bari taktiniz araba bazi araliklarda bu fakirligi kurtardi guc aldiniz az yakmaya basladiniz...
ama bnce boyle olmamali, her bolt on modifiye yapanin regulator takmasi gerekir. rs in orjinal 3 barinda ve enjektor cc sinde hesap yaparsak benzini cok rahat yetistirmesi gerektigini goruruz. o zmn senin eski reg bozuktu gercekten...
neyse ... ettik konuyu...masallah
15-04-2011, 03:10
Sportline
coni amma taktın regülatöre gel ivediğe köfteci hacı + erdem reno yapalım bir şeyin kalmaz, bizim memleketin koyunu bile bi başka bakıyor :D
15-04-2011, 03:12
izo
Alıntı:
Sportline Nickli Üyeden Alıntı
coni amma taktın regülatöre gel ivediğe köfteci hacı + erdem reno yapalım bir şeyin kalmaz, bizim memleketin koyunu bile bi başka bakıyor :D