Arkadaşlar Type-R ep3 için 5-40 yada 0-40 mobil düşünüyoruz hangisi sizce daha iyi olur hem performans hem sağlıklı yürümesi açısından hangisini öneriyorsunuz ?
Printable View
Arkadaşlar Type-R ep3 için 5-40 yada 0-40 mobil düşünüyoruz hangisi sizce daha iyi olur hem performans hem sağlıklı yürümesi açısından hangisini öneriyorsunuz ?
ikiside değil. 10-60 castrol edge ;)
10-60 tam sentetik değil benim bildiğim
biz 10-60 kullanıyoruz çoğu type-Rcı 10-60 kullanıyor zaten :)
bnde edge 10-60 kullanıyorum
Castrol edge 10w 60 forever
10 60 mobil1 ama hala emin degılım dogrusumu degıl mı
biraz pahalıdır ama 10-60 castrol edge
- Yüklü değilse ve sürekli pist şartlarında kullanılmıyorsa 10w-60 gereksiz olur.
- Viskozite ve sentetiklik birbirinden ayrı konulardır. Örnekteki edge ve mobil1 serileri 10w-60 da tam sentetiktir.
- Gündelik kullanılan bir Type-R için tam sentetik bir 5w-40 daha uygun olur.
10-60 castrol edge sport tam sentetik yüksek sıcaklıkta yüksek koruma.
5-30 en performanslı yağ K20 için ama her 5000km'de yağ değiştirmen lzm çünkü eksiltme olacaktır ve yağ diğerlerine oranla daha az katkı içerdiğinden daha erken akışkanlık özelliğini yitirir..
ben eskiden 20 50 kullanıyodum çok memnundum tayparımda..tavsiye ederim
0-30 motul roll
10-60 edge normal
Ben 0w-40 kullanıyorum ama rollingte yağ ısısı çok yükseliyor allahtan gösterge takmışımda ne oluyor ne bitiyor görebiliyorum.
5w-40 öneririm ben. Motul e geçicem kısmetse 700 km sonra :D
hondaya muz da koysan gider.
haala 10-60 ama TWS 4 litresi 150 tl .
10-60 edge...
arkadaslar honda k20 makinenın bosluklarını 5.30 - 5.40 ful sentetık yaga gore tasarlamıstır. eger ınce yag kullanırsanız yuksek dewırde yag pompası yagı hava ıle karısık cekebılır ve sonra yataklar sarabılır. kalın yag kullanırsanız yagın ıyıce ısınmasını bekleyceksınız ve valvıtlerın sesını bıle duyarsınız vtecin acılması ve devir cevirmesi yavaslar. honda k20 fabrıka cıkısı yaz aylarında 5-40 - kış aylarında 5-30 full sentetık kullanıyor. ve kendi tecrübelerime dayanarak kullandıgım yagların içerisindeki en super yag ENEOS orjinal japon yagı. 4000 veya 5000 km de 1 degısıyorum ne eksilme ne kararma var yagda. agip ve mobil denedim begenmedim. ve HONDA fabrika çıkısı ENEOS KULLANIYOR.
arkadaşın dediği gibi eneos da çok kalıtelı bır yağ ama motor durumun ıyı ıse 5-30 mobıl kullan muşterimizde var motorunu yenı yaptık 5-30 kullanmıştık 6 bın km sonrra tekrar geldı gene aynı yağı koyduk çünkü orjınal verısı kışın 5-30 yazın 5-40
Bende 10.60 mobil kullanıyorum eneos deneyelim bakalım, az kaldı değişime zaten. 5.40 mı kullanalım ?
0-20 de var bilenmiş roll için konulabilir motul'un :D
dipnot :kısa süre içerisinde değiştirmek gerek
5-40 edge kullanmıştım en son,eksiltme vs yok 5.000 km bir değiştiririm yağı bu yağ işi çok karışık bir iş :) fabrika verisi neyse onu kullanmalı bencede,tabi standart a yakın ( filtre ekzoz headers ) araçlarda
honda fabrika çıkışı eneos kullanıyor. JenGoO kardeş yaz ayında oldugumuz için 5,40 kullanman gerekiyor. kışta ise 5,30 gerekiyor.
zırp pırt marka ve viskozite degistirmemekte lazım birseye karar verip onla devam yaz aylarında haftada bir rollingten sonraki sabah muhakkak kontrol etmek lazım bir anda inanılmaz eksiltebiliyor ..
servisler 0-30 koyuyorlar
bızım bura 50 derece 5 40 koyarsak 1 haftada ucar gıder :)
10-60 da okuz gibi viskoz akmıyor bile motora nasıl zarar vermiyor ısınana kadar ?
temmuz ağustos aylarında Kıbrısta biz yazda nerdeyse 45 derece sıcaklıgı görüyoruz. 1 sorun yasamadık. ama her serviste yağ markası ve kalınlıgı denemek saglıklı değil. motora zarar verebilirsiniz. dikkat dikkat. ikinci el k20a 4000 EURO civarında.
10 60 tan 5 40 a donulur mu peki sorun olmaz mı
way arkadaş bütün type-r cı arkadaşlar yanlış yağ mı koyuyorlar şimdi 10-60 ekleyerek.
5w-40 en ideali gibi biraz araştırdım 5k da bir değişiliyorsa eksiltme fln yapmıyormuş kesinlikle...
+ olarak ince yağ daha performanslı olmaz mı düz mantık? 10w-60 çok daha kalın bir yağ...
dönmek zorundasınız artık. gercekden yanlıs kullandıgınız yag. yagı degısın arabanın performansının nasıl degıstıgını hıssedeceksınız. once koyun 5-40 yagı 1000 km surun sonra gene degısın. yawas yawas alısır motor. genelde yag fıltresi olarak ne kullanıyorsunuz ?
oem yag fıltresi
bız accord a f18 sohc vtec 5 40 koyduk butun yag uctu gıttı ondan korkuyorum type r şakaya gelmez
oem kullanıyorum ben yag fıltresı
Dönülür kardeşim, dönülür.
Fabrika dolum yağından 10w-60 gibi oldukça kalın bir yağa geçiyorsunuz, birşey olmuyor da, 10w-60'dan 5w-40 gibi ince bir yağa geçince mi sorun olacak?
10w-60 eğer gerçekten ihtiyaç varsa ilaçtır. Ama gerekmediği sürece de yararından çok zararı olur.
ya benım araba stock degıl o yuzden kafam karıstı
emme ınce conta egzantrık fln var 9200 devır dönüyor.napım sımdı 5 40 mı dıosunuz:D
ben cewapları okudugumda 1az şok oldum açıkcası.
Aracında aşırı besleme, ekstra yüksek bir sıkıştırma yok(contayla olduğu kadar ancak var).
Motor hararetini sürekli yüksekte tutacak bir parkurun varsa, yani motoru sık sık o bahsettiğin devirlerde zorluyorsan, sıcak bir iklimde yaşıyorsan ve çok sık kısa mesafeli sürüşlerin olmuyorsa(2-3 km gidip kontak kapatık sonra tekrar akşam geri çalıştırmak gibi) kalın yağ kullanılabilir. Ama bence 10w-60 hala yüksek. 5w-40 da birçok şartta ihtiyacını karşılar. Eğer yukarıda saydıklarım genel olarak geçerli ise ikisi arasındaki viskozite olan 5w-50'yi de kullanabilirsin.
Kalın yağ özellikle yeterli sıcaklığa ulaşana kadar senin arabanın motorunda 5w-40 kadar yağlama sağlayamaz. Ama ısınınca sorun ortadan kalkar.
Kararını kendi kullanım şartlarına göre kendin ver.