2 3 ay içinde kendime bir tane şahin almak istiyorum ne gibi atmosferik besleme yapabilirim fazla bir bilgim yok yardımcı olabilirmisiniz ?
Printable View
2 3 ay içinde kendime bir tane şahin almak istiyorum ne gibi atmosferik besleme yapabilirim fazla bir bilgim yok yardımcı olabilirmisiniz ?
egzantrık takabilirsin tanıdıklarımda var büyük karbiratör piston krank vs. değiştirebilirsin ama tüpte randıman vermıyor benzındede içiyorr arkadasım yaptı
komple egzantrık piston krank 4lü benzınde 30 lira ile 40 50 km anca yapıyor
headers , 41mm düzboru ve sonsusturucu, derceli olabilir (282 276 268 olabilir.)aklımda bunlar var
bunlar ile kaç beygir elde edebilirim ?
Düz 1.6 motor ise rahat 110-130 arası alırsınız.Koyacağınız malzemeninizin kalitesi ve motoronuzun kompresyon değerlerine bağlı
nasıl alınıyor o 130 hpler :D
Sahinci hesabi :
Karburator ucuna Hava filtresi +15 bg
Headers +20 hp
Egsoz +10 hp
Alt neonlar +30 hp
oLdumu 75 bg lik sahin 150 hp :D
2.8 granada karbütatör hafifletilmiş volan dereceli eksantrik 48 lik düz boru msd ateşleme sistemi ve geniş tepeli piston headers la izmirde 120 bg alan var
d16y4 haklı bıraz :D
tofaşta atmosferik besleme biraz maddiyata bakar arkadasım. sadece arabayı doldurmak mesele değil yakıt durumuda çok önemli. bu işe illa olsun yapıcam diyosan bunlar araştır derim. km de atmosferik olarak bir şahin ortalama 15 lt yakar ve mecburen benzin kullanmak zorundasın. ama lpg power turbo tofaş yapsan kmde 25 krş yakıyor ve maaliyeti atmosferikten daha az ve turboda parça bulman daha kolay. (kendim 99 1.6 şahinde gördüğüm yakıt tüketimidir ve parça bulmam en kolay aşırı besleme idi.):icon_tup:
ben zamanında atmosferik yüklemiştim ozmn lar benzinli şahinle kmde 25 kuruş yakarken ben 550 600 kruş yakıyordum :D:D
bana kalırsa s motor al derim çünkü düz motor s kadar iyi devir çevirmiyor. düz motor için şunları yap derim üst kapagın emiş we çıkışlarını actır ve parlak olsun pütürlü olmasın ama bunu iyi bir ustada yaptırman sart. forget tepeli piston ( biraz pahalı) yada slx piston kısa biyel kolları , karng , slx karbiratör , volanttan tornacıda biraz aldır ve sıfır baskı balata kullan. birde 316 egzantirik bu alltan egzantirikli düz motor tofaşı cıldırttır. kaç bg alırsın bılmem ama stok 106 cıvıc 1.6 ies vb araclarla 0-400 çekinmeden kalk .
s motor için ise karbiratör ayarı ama işin uzmanı olsun dereceli egzantirik ( benım arabamda 308 derece war cok agresif:)) yıne kapak yüzeyinden 0.5 m aldır emiş we cıkıslar acılsın opel 2.3 piston kısa biyel kolları fiat bravo 2.0 5 milim stronklu karang , dereceli egzantirik ıcın ayarlı kasnak yine iyi bir ustanın timing ayarı yapması lazım, volattan aldır sıfır baskı balata kullan makına cok agresif olur. yıne ne 106 gti ne honda sana yetısemez bmw 320 325 onları saymıyorum bıle:) bana ulasırsan sana daha cok yardımcı olabılırım
atmosferik işi zengin işi şahinlerde amaç yürütmekse :)
aynen öle ne kadar yaparsan hepsini yer sınır yok gazlamaya dewamm:)
hıc ugrasmadan tempra motoru koysam onu modlasam bu sahın motoru su motoru gıbı ne yapsan sıkıntı bırde o yanan sahınde benzın atıyor dısarı resmen ayarlamak lazım slx ıle s motor arasında farkı cozemedım ?
Eğer ben bi şahin hazırlıyor olsam.
Tipo 4 nokta ateşleme
Ms beyin
Kapak emme kelebek polish
sıkıştırma için işlem taşlama conta
egzantrik
hafif volan
büyük boy nos tüpü
herşeyi anladım da nos tüpü neden büyük :D
Ben bi şahin hazırlıyo olsaydım ya swap yapardım, yada turbo yapardım. turbo yapmamın nedeni parçalarını daha kolay bulabilirim, hemen hemen orta derece de bir atmosferikle aynı kıvama getirmek için turbo kadar para harcayacam. aynı parayı harcayacaksam neden turbo değil?
valla şu anda şahine yapılabilecek en iyi modifikasyon swap
alcan 3-4 liraya kasayı 2 lirayada bi m42 yada m20 uçuşa geçiceksin :D:D
ben çok atmosferik gördüm turbo parcalayan wallahı hersey güzel hoşta ben atmosferikten yanayım bende dedim ya nos artı 50 hp işi bitirir :)
iyide nosu herzaman ve sürekli kullanamazsın onun zevki kısa kalıyor ama atmosferik-turbo-swap bunlar sürekli güçler nosa göre
turbo olayı saglıksız gelıyor bana sahınlerde hem hıle yapmaya gerek yok atmosferık herzaman ıyıdır turbolu araba bana gore dopıng almıs sporcu gıbı cgr328 neden olmasınkı ımkansız dıye bırşey yok mıllet neler yaoıuyor proje işi ;)
herkesin kendi düşüncesi tabi. ben de mesela turboyu fazla sevmem, atmosferiğin tadı bi başka oluyor gerçektende.
ben geçer meydan okur demedım turbo atmosferık olarak gucu daha fazla verıyor ona bırşey dedıgım yok ama atmosferık yapıp turbo ıle ulastıgın hızlara ulasmak ıstegı sadece benım bılgılerım sızın kadar yok sadece soruyorum ama turbo ısı benım dusunceme gore herzaman yolunda gıtmıyor yok benzın ıyı olmadımı yok karısım ıyı olmadımı herzaman cok cok ıyı donmuyor turbosuz bır arabayı turboladınmı tabı en ıyı sekılde yaparsan paraya kıyıp neden olmasın akıl var mantık var ben turboyada karsı degılım bu konuyu actıgım bolum atmosferık besleme bende sahıne boyle bırşey yapmak ıstıyorum en fazla ne alabılırım onu merak edıyorum . :):):):)
Atmosferik yürütüceksen Antalya'dan biriyle görüş.
Bizim burda atmosferiklerin yarışı olur.Ustalar çıkartır yarıştırır :D
Bildiklerim 06 piston 280 egzantirik 4lü headers düz boru dürbün egsoz.
Turbo düşünüyorsan İstanbulda yada Ankarada yap bu işi.
http://i51.tinypic.com/14403z4.jpg
al sana slx atmosferik
yapacaksan böle bi motor yaparsın sağlıklı iyi yürüsün diye
yüksek sıkıştırma forged piston ,yay , şapka , egzantrik , portpolish , ayarlı kasnak , itb , standalone ecu vs vs vs
bunlar kaça patlar :D
atmosferik şahin yapılacaksa kesyi açmanız gerekecek
keseyı acıcaz galıba :D
kese baya açılması lazım ciddi rakamlar tutuyor çünkü devir çevircem diyosan karteli bile büyütmen gerekicek italyada almanyada maceristanda stroker kiti de satılıyor, araştır daha neler neler bulacaksın ama harcadığın parayla en kral turboyu yaparsın oda aklında olsun
orası oyle tabı ama guvenemıyorum turbo yapmaya sonradan olacagı ıcın bu arabanı fabrıka cıkıslı turbo modelı olsa tamam :d ama parayı ne kadar verırsen turbolusuda okadar cok ıyı olucak kesın :D
fabrika çıkışlı turbo motoru var merak etme sen araştır biraz hadi bi tüyo vereyim 1.4 uno turbo :heyoo:
pekı uno motorunun turbosunu alıp taksak uyarmı ?