Boya sonrası yapılan sulu 2000 zımpara yerine artık makina ile kuru 1500 zımpara yapıyorlarmış. Bu uygulamalar arasında bildiğiniz bir fark varmı ? Zımpara sonrası yapılacak pastanın cinsi cibiliyeti önem arz ediyor mu ? :)
Printable View
Boya sonrası yapılan sulu 2000 zımpara yerine artık makina ile kuru 1500 zımpara yapıyorlarmış. Bu uygulamalar arasında bildiğiniz bir fark varmı ? Zımpara sonrası yapılacak pastanın cinsi cibiliyeti önem arz ediyor mu ? :)
ayna gibimi yapıcan kanka arabayı ? :D
yavuz12345 yaptı aracına
bende yapmak istiyorumda büzük yemiyor :D
el en mantıklısı makina saçma olur, hissede hissede en temizi. bende yapmak istiyorum elimde yatkın boya zımpara işlerine ama söz konusu araba üstünde olunca büzük yemiyor aslıında çamurlugumda deniyim nasılsa değiştiricem :D
aracı boyatıcak mısın yoksa normal boyaya mı zımpara süreceksin?
1500 sakın sürme pejo boyasına
boyandı ise hiç bir bilgim yok, belirli bir süre cila yapmaman gerektiğini biliyorum sadece
O gerekli sürenin karesinin küpü kadar süre çoktan geçti zaten. :) Ne kadar üşengeç ve tembel olduğum ortaya çıkıyor sanırım. :)
2000 zımpara 1500'den daha az aşındırıcıdır(emin değilim ama tersti galiba etkisi)
Şimdi elle hemde sulu yapılan zımpara işlemi yerine makine ile susuz yaptırırsanız hemde daha fazla aşındırma etksine sahip ürünle bence peugeot boyasını çok inceltirsiniz.vw-audi gibi almanların boyası kalındır,serttir onlara yapılır yapılmasının sebebi ise yünpad+m105 ikilisinin bile kılcal çizikleri zar zor almasıdır.
Birde sorum olacak yapacağınız panel portkal kabuğu görünümündemi?
Yani wet sanding yapmak için nedeniniz ne? Kuş pisliği yanıklarımı ufak ufak ama bir sürü hata mı? ?Yün pad ve finishing pad yardımcınız olsun :)
biz hondaya boyayı bir kat fazla attık sonra 1000 lik su zımparasıyla köşelerine fazla bastırmadan zımparaladık sora cile mükkemmel sounuç çıktı
Kuş pisliğide var portakal kabuğu efektide var. 4 kat kadar vernik attırmıştım ben uygulama yaptırırım diye. Haliyle portakal kabuğu etkisi mevcut.
ben sulu zımparadan yanayım. kuru zımparada istem dışı çizikler oluşturabilir.
sulu zımpara en iyisi en güzeli. vernikten ince bi tabaka alarak portakal kabuğu görüntüsünü yok edersiniz.
sulu zımparayı eger ugrasıcaklarsa once 2000 ardından 3000 bınle bıtırın.sonra guzelce pasta yapın.kolay gelsın.
aslında 2 kat boya üzerine cam vernik atacaktık daha ii olurdu :D braz tuzlu olurdu ama gsel olurdu :P
kullanacağınız pasta önemli tavsiyem meguiars m 85 pasta üzerine yine meguiars 205 cila ve son olarak meguiars m21 boya koruma ile aracınızı 2 yıla kadar ilk günkü gibi tutabilirsiniz. yada 3m'in bi pastası var kodu 9674 olması lazım oda son derece geçerli bi pasta.. tabi bunları makine ile uygulayacaksınız.
2 yıl falan hiçbir şey korumaz yok öyle bişey, rıdvanın dediği gibi 2000, 3000 sonra yün pedle 105 geçin harika bir sonuç çıkacaktır, kuru işi biraz riskli daha da çizebilirsiniz, marka alman olursa sıkıntısız zımpara atın ama honda biraz incedir ekstra özen ister unutmayın :) 21 atıcaksanız da 21den sonra, aracı yıkayın gölge kalmasın
boyattım sonunda arabmı bende ama hiç zımpara atılmadı boyadan sonra kaymak gibi duryor.
benimkinde portakallık hiç yok denecek kadar az boya felan glasorit kullanıldı hep.
Fırçayla bir yıkarımki değil 2 yıl 2 haftaya eskisinden beter olur.Aracın durumunu düzelltikten sonra foam lance ve ph neutral bir sampuan kullanmak gerekir ki eski halini koruyabilesiniz.Oto yıkamacıların garip ağartıcı madde içeren şampuanları yerine proteo daha iyi olur.Kendi foam lance aparatınızıda alırsanız ohh mis..
Boyayı açmam dimi:D Ufak tefek şeyler var pastayla çıkarmam gereken.
Bir kaçtane kırmızı araçta görmüştüm uygulama yapılırken kıprkımızı olduğunu ama nedenini bilmiyordum
ulan benı Hıc bısı yormuyodu ozel musterılerıme m16 atıyodum 21 atmak yerıne onu cıkartmak olum oluyodu :D
Pad'e renk gelmesinin sebebi şudur;
Opak boyalarda araç boyası metalik renklerdeki gibi boya üzerine vernikten oluşmuyor. Boya ve vernik birlikte karıştırılmış şekilde araca atılıyor.
İşte bu yüzden padler aracın rengini alıyor belli bir aşamada. Takılacak bir durum yok normal yani:)
hahha şahin geldi aklıma :D bi pasta yapayım dedim bütün üstüpü simsiyah oldu sonra kaputa baktım bembeyez kaldı :D hemen sprey boyaa devamm :D
Benim opak boyada vernik katmali var, ama iyi bakilmamis bir corsaya uygulama yapmistim pade renk vermisti.
Hatunun 2004 corsasinda ise renk vermiyordu.
Buyuk ihtimal boyanin durumu cok iyi degil, korumay alman iyi olur
Opak boyalarda iki uygulama mevcut, genelde boya vernik ile karıştırılıp atılıyor, bazen boyanın üzerine verniğin atıldığı uygulamalarda var.
Portakal kabuğu efektrini gidermek için, sulu zımpara ve sonrasında Meguiars (M105-M85), Menzerna, 3M gibi markaların ürünlerini güvenle kullanabilirsiniz.
Pasta sonrası bu markaların finish ürünlerini kullanırsanız sonuç çok iyi olacaktır.
Peki şimdi sulu 2000 sonrasunda sulu 3000 zımpara. Ondan sonra hangi Meguiars ürünleri kullanıcam. Akif bey M105-M85 tavsiye etmiş. Bunlardan hangisi tam olarak. Hiiiiiç anlamam bu işlerden. Şunu alın diyin alayım. :)
Araba duz renk ise pasta yaptiginizda kullandiginiz pedde muhakkak kalacajtir sebebide duz renklerin cogu verniksiz olmasidir vernik olmadigi icin yuzeyden boyayi aliyorsunuz. Ama arac metalik renk yada vernikli bi duz boya ise yuzeyde vernik tabakasi kalnamistir bu yuzden yine boyayi asindiracaksiniz
kanka ben hafta sonu kuzenimin opel corsa sını 2000 zımpara ile uygulama yaptım..
ilk olarak güzelcene yıkayıp kill yaptıkdan sonra, tam 85 giricekken, göki gel zımpara yap dedim, nasılsa kuzenin aracı :D:D:D
köpükledim güzelcene arka çamurlukdan başladım ilk, fazla bastırmadan okşarmışcasına zımparaladım.. kuru bez ile sildikten sonra zımpara geçmediğim yerleri gördüm, yeniden ıslatıp aynı şekilde bastırmadan okşarcasına zımpara yaptım. yıkadıkdan sonra sırasıyla 85-105-nxt uyguladım. sonuç %80 olumlu. ilk oldugu için fazla kasmak istemedim.. araç koyu oldugu için aslında 85-105 den sonra BlackHole,Collint yapıcaktım aslında ama malzemem yoktu.. o zaman daha güzel bi sonuç alırdım kesin.
sırada
Japantuner Typer ı
ve
ZaDe de :D
kanka ben aracı boyattıkdan sonra mike mike öğreniyorsun :D
kuzenin aracına yaparken foto çekmedim ama kaan ve benim araca yaparken çekeriz foto paylaşırız.. haftaya kaan ın aracını yapıcam.. sonrasında istersen beraber yaparız ..
özgür abi opelin hyundainin vs opak renkli boyalarında arkadaşların dediği gibi boya vernikle karıştırılıp atılıyor. dolayısıyla uygulama yaparken pedin renk değiştirmesi normal..
yanlız bu tip araçlarda 105 gibi ağır aşındırıcıların çok fazla kullanılması tavsiye edilmiyor. menzerna 203s ve 302 gibi 4/10 aşındırıcılar ile gayet tatminkar sonuçlar elde edilebiliyor.
şu coilover işini hallettikten sonra bi 205 + nxt yapalım :)
goki 105 uygulamadı malzemesını ben verıyorum en son 85 ve 205 verdm 85 le 105 ın farkı sudur zımparalı yuzeyde 105 daha dolgun bı parlaklık verır 85 le arasındakı farkı koyu aracta gozle gorursun bıde 105 daha kaygan yuzey bırakır 85 bıraz daha az gerı kalan ozellıklerı aynı cızıkalma olsun uygulama olsun .
pardon 105 dedim 205 olucaktı :D