Megane II dci 80 hp lik aracın motoru ile 105 lik meg III dci nin motorları arasında işletim sistemi hariç farklar nelerdir acaba? Sadece turbo ve intercooler mı?
Printable View
Megane II dci 80 hp lik aracın motoru ile 105 lik meg III dci nin motorları arasında işletim sistemi hariç farklar nelerdir acaba? Sadece turbo ve intercooler mı?
sıkıştırma ve turbo farkı da var sanırım.
Enjektörler de farklı olması lazımdı..
Alakasız 2 motor arkadaşlar.......Enjektöründen,turbosuna,motor kapağından,emmesine ,manifolduna vs vs vs geliştirilmiş versiyondur 105ler...
konudan uzaklaşıyoruz ama kızmazsanız bende ilk çıkan 70 lik doblo albea mutlijet motorlarıyla aynı blok astra linea 90 lıklar arasındaki farkları merak ediyorum..(emin olmamakla beraber 90 lığın turbosu vgt , ama başka ne fark var bilmiyorum.)
80lik dci ile 100lük dci arasında benim bildiğim turbo ve intercooler farkı var
enjektör ve egr olayına bişey diyemeyeceğim
peki ben başka bir soru daha sorayım , 105liklerin 6 ileri şanzımanı , 100lük veya 80 lik motora uyar mı? swap yer mi yemez mi?
şanzıman kodlarına bakarak olay çözülebilir aslında :)
5 hp yapar yapmaz bilmem lakin arada 40 NM tork ve 6 ileri şanzuman farkı var , şunda haklısın şehir içi kullanımında vs 100lük daha rahat ve kullanışlı ....
azcık yüksek vites düşük devir kaldığımda turbo ne zaman açıcak diye dua eder oluyorum açınca fırlıyor lakin beklemek gerekiyor biraz
80lik dci'a 100lüğün turbosu + intercoolar'ı + uyarsa 105liğin şanzımanı + yazılım diyorum :D
yorumları alalım :D:D:D
ben direk satıp megane rs veya 105lik öneririm abi :D
aynen 100lüğün alt devirleri daha canlıydı, kullanım açısından 100lük 5 ileri vites çok daha rahat 105lik 6 ileriye göre..
105lik eski kasa hb yok okanım :) yeni kasa hb'ler de biraz daha ikinci elde ucuzlasın diye bekliyorum , fransız versiyonu olmalı zaten olacaksa da...
rs desen ben 5 kapılı olsun isterim ki o da tr'de yok denecek kadar az
ama rs olunca da yakıttan kaçacak , hiç gerek yok , odağımız az tüketim+yeterli gidiş :D
ya aslında hepsi hikaye işler bunlar :) s2000 parası birikmez böyle olursa :D
erhan yap bi modifiye.. yakışır.. 100 lük turbo + intercooler..
parça araştırmasındayım , turbo sıfır olmalı ama intercooler çıkma da olur diye düşünüyorum bilmiyorum yanlış bir fikir mi...
sonra üstüne bi map + hafif jant
başka da bişey istemez
Hazir konu tartişilirken 1.5 dci motoru bulabilirmiyiz kangoya koymak için fatura vs kac lira olur bilgisi olan varmi ?
Erhan abi MeganeII olupta 105 ve 6 ileri olanlar da var son seriden, daha geçen yaz kullandım bitanesini. Şöyle diyim hiçbir meganeIII yanına gelemez stock olarak , İzmir'de III ile 210 u geçemedik 3 kişi, 105'lik II ile aynı yerlerde 225-230 gidiyorduk 4 kişi ile :)
Eğer onlardan bulabilirsen, takas et + yazılım yap 105'liğe miss :) Şanzımanı III'ünkinden bi çıtır daha uzun , daha çok keyif veriyor elastiklik değerlerinde :)
Renault Megane 1.5 DCi Exception 2009 Model 30.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk
Aynen şunlar abi , ama cidden çok tehlikeli gidiyor yani o şanzıman III'ünkinden çok daha güzel ve motorla uyumlu bence , ki ablamın III'ü sürtünce abim bunu getirmişti plazadan filo aracıymış o akşamda tesadüfen ben dışarı çıkıcaktım gayet test ettik :)
1.4-1.6 klasmanında dizeller içinde bu kadar az yakıp bu kadar atak olup giden bi araç daha yok..
meg2 lerde 105-6ileri olan var ama sedan hepsi
hb kasada yok , hb kasada 100hp-5ileri olan motor var.
şanzıman oranları sayesinde torku daha güzel yayıyor devir bandına , sürtünme katsayısı vs gibi daha etkenler var abi :)
her zaman güç/ağırlık oranı olayı tutmuyor kısacası ama c3 92hp de güzel giden bi araçtır , az da yakar megane'ı daha uzun süre kullandım c3 ü çok kısa kullanmıştım bi arkadaşımın aracı idi. bnm karşılaştırmamda megane kazandı kısacası :) neyse konu hiç olmasın :)
Megane 3 ile 2'yi yillarca kullandim,kullaniyorum..
Ayni kefeye koyamam , 3 cok daha keyifli ve guvenli..
Ayrica daha iyi gidiyor dedigin 2 nin fab.verileri 3'ten daha yavas lakin sen cok daha hizli diyorsun 3 u bir servise gosterin derim veya 2nin stock oldugundan emin olun :)
Aero olarak kiyas bile gitmez 3 ve 2
3 kesinlikle daha ileride tartışma götürmez
fransız versiyon hb + dynamic paket + cam tavan + xenon gebertir her türlü :)
tüketimde 2 daha iyi diye biliyorum
zaten servis(ler) sahipleri , arabalarda hergün serviste :hahaha: 4 adet olmak üzere (coupe, 2 yerli, 1 ithal) farklı 105 lik meg3, 1 tanede 105lik meg2 kullandım 1 hafta-10gün içinde..
senin meg2'n 82 lik değil miydi ;) ben 105 vs 105 kıyaslaması yapıyorum :icon_tup:
3 keyifli güvenli daha iyi yol tutuyor aerosu daha iyi zaten ben aero olarak soner abinin c3 le kıyaslamıştım, dikkatli okursan anlarsın :heyoo:
acımadan kullanınca meg3 , 0.5 lt kadar daha fazla tüketiyor abi kuzenlerin 400 bin km'den fazla olan tecrübelerine göre :)
yok ben acırım arabalarıma , can almam can veririm :)
Levo kardesim olsa cikip denicem..
Lakin 3hb dururken gidipde 2 al daha hizli fln komik oluyor..
Sen 1 hafta 10 gun diosun yillarca sahsi aracimdi 2 ve 3.
3 hb ispanya uretimi arac alinabilecek en guzel c segment aractir o kadar iddaaliyim,fiyat larida goz onune alarak yine diyorum kesinlikle yerli hb megane 3 almayin!!!
Meggy 3 1290 kgdir ispanya uretimi olanlar , cam tavanli olanlar benimki gibi 1300 un ustundedir yerli uretimmegane 2 hafiftir 3 ten
Bu arada evet hb ler ispanya üretimiymiş fransız hb yok sanırım
Coupeler tamamiyle fransız
Sürüşten bahsedilmiş megane 2 ile kıyaslanamaz, gerçi direksiyon bence aşırı hissiz ama şasi dengesi ve tepkisi fena değil.
oğuzhan , 3 yerine hiçbir şartta 2 tercih et demiş miyim? erhan abi şanzıman , turbo , cooler değiştirmekten bahsetmiş ki meg2 sahibi kendisi, aynı aracın 100-105 liğini al diye öneride bulundum, o şekilde düzgün oku, komik oluyor falan da ayıp oluyor illaki biyerde denk geliriz dünya küçük ;)
meg3 güzel olmasa ben eşiğinden dönmezdim alalım diye az ikna etmeye çalışmadım evdekileri de ztn.
dou @ hacı 2 nin direksiyonu kadar kötü direksiyon daha görmedim :) 3'ün direksiyonu yine güzel kararında yani :)
şimdi elimdeki resmi reno kataloğuna bakıyorum. megane II sedan kataloğu. basım yılı mayıs 2009..
maksimum hız: 186
0-100: 11.2 sn
CO2 salınımı: 124 g/km
ağırlık: 1315 kg..
105 hp / 13.15 = 7.98 hp / 100 kg
bu şartlarda benim C3 ün megane II sedanı geçmesi lazım...