http://img8.imageshack.us/img8/1834/...2733827010.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/2...2733832010.jpg
Printable View
Valla süper olmuş
o pervane ıle hava gelıcek yerı kapatıyosun,surtunen hava zaten ısınırak gırıcek ıcerı ne anladım sonra o ısten
bende aksini düşünüyordum, çünki direk turbonun emişine bağlı filtre çalışır çalışmaz çekmeye başlıyor tabi şöyle yolda ne kadar hız o kadar hava taabi tartışılabilir sonuçta fikir fikirden üstündür
pervane ne işe yarıyo
Bence o pervaneye hiç gerek yok pervanesiz olsa daha rahat nefes alabilir araç..
pervaneyı sok kardesım hıııc gerek yok ogle bırseye benm arkadas benzerı bırsey taktı motora kactı motor yaptı bunlrın yuzunden
hava akışı olmadığı zaman yani araba yavaş ilerlerken pervane hava akışımı sağlıyor buradaki amaç omu. çünkü eğer o değilse pervane süratli giderken gelen havanın büyük bir kısmını kıracaktır gereksiz bi parça olacak.onun yerine oraya basslardaki gibi port kullanın.
Pervane oldukça gereksiz bir heyecan olmuş.
öyle amaçlamıştık ama yorumlar pek iyi yönde olmadı sökerim yarın, bnm korkum maf sensörü yüzünden sapıtmasıydı allaha şükür mafla ilgisi sıkıntı yaşamadık daha önce simota mantar bağladım 2 gün sonra sapıtmaya başladı araç tekleme yaptı, durup dururken stop etti bayağı sıkıtı yaşatınca sonunda mutlu sona ulaştım bundan önce simota kutu içi kullandım, ondada bizim araçların hava alması resmen tıkalı gibi o kadar dolambaçlı yoldan geçiyorki anlatamam
Pervane harici anladım :D
ben multijette detune yasadım benzer bi kitle oem yeni flitre en iyisi...
pervaneyi kaldırıp port kullanırsanız daha rahat nefes alacaktır bu bi gerçek. pervaneli haliyle kalırsa oraya zaten birde kaputun mazgalı geliyor büyük ihtimal. mazgal rüzgarı kıracak ,zaten az olan hava pervanedende çok eksik bi şekilde geçip anca amacına ulaşacak. portla halledebilirsiniz gibime geliyor.
filtrenin önüne engel olacak hiç bişi yok tampondan kesip önünü açtık yoksa tampondaki plastik önünü tamamen kapatıyor, panjur tel panjur önünde engel yok ama sökerim pervaneyi :D
port takabileceğim yer yok, mjtde yer sıkıntısı var tampondan hava almak istemiyorum biraz gizlilik iyidir diyorum :D panjurun direk arkasından alıyor bu şekilde, panjur kesme biçme yapılıp tel ızgara yapıldı dikkatli bakıldığında hava giriş kısmı görünüyor panjurun içinden
pervane biraz olmamış :) ama iyi bi fikir filtre kiti dizelde :)
nereye oturttun? multijette önemli bide maf sensörünü iptal etmemen gerekiyo bağladığın zmn bu sefer perf düşüo
Custom güzel bi filtre calişmasi yapmak lazim turbodan direk alttan intercoolerin ordan bi yerden cıkartacaksin en verimlisi o olur diye düşünüyorum
şu an olabilecek en iyi şekilde bu günay, çünki hava dolaşmıyor direk turbo emiyor
bızden hersey beklenır :) emegıne saglık ..bende yapayım oyle dobloyu :)
Emdiğiniz soğuk hava zaten Turbo'nun içinden geçtiğinde ister istemez ısınıyor... Bunu motora gönerirken soğutma konusunda intercooler asıl vazifeyi görüyor.
Emdiğiniz buz gibi hava belki turbonuzu biraz soğutur.
Asıl olayın çok fazla direnç olmadan rahat bir emiş olduğunu düşünerek hareket etmek lazım.
Oem filtreler yapılarından dolayı muazzam rahat emiş sağlayamıyor. Ancak bazı sebeplerde açık hava filtreleri alt devirleri öldürüyor. Bu genelde yaşanan bir sorun.
Tayfun'un aracında AEM kullanmak birazda benim fikrimdi ... durum çok ters işledi, hem detune hemde çok yakmaya başlamış. Kendisi bundan muzdarip olunca OEM filtreye dönmüş.
Biz PVC boru kullanmıştık sanırım, ucuz bir izolasyon ile... Onunda hiçbir halta yarmayacağını daha kötü olacağını, çok ısınacağı ondan ötürür söküldüğünü söyledi bir arkadaşımda.
Dizel motorlar, benzinli motorlara göre farklı bir sistem izliyor olabilir.
Benimki bir fikirdi, pek başarılı olmadı, birde adamı istemeden masrafa sokmuş olduk.
Ancak ne varki, tune amaçlı filtreler yüksek devirlerde daha rahat bir emiş sağlar. Bazı tuningshop ve garajlardaki K&N test cihazında bunu görmeniz mümkün. Tayfun gibi bir şikayetiniz olursa ve bulabilirseniz kutu içi bir marka denemenizi de öneririm. Bazı araçlarda kutu içi filtreler kutu üzerinde yapılan birkaç oynama ile açık filtrelerden daha verimli olabiliyor.
bugüne kadar kazan önü, kutu içi simota, mantar simota, bide bu filtreyi denedim mantar çok iyiydi ama mantar sorun yaşattı şu an kullandığım sistem hem ısıyı emmiyor hemde hava dolaylı yoldan değil direk panjurdan emiyor havayı güzel oldu şimdilik sıkıntısız kullanıyorum sorun olursa sökerim
Masraflık bişey yok =) bu araba denen şeye 1 kerede güzel olan bişey yok zate =)...
aynen biraz enteresan bi motor, illa bi kaç farklı kombinasyondan sonra mükkeml formuna ulasıyor