gerekli verileri girdikten sonra yaklaşık nasıl bir turboya ihtiyacınız olduğunu gösteren güzel bir link:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php
http://not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml
Printable View
gerekli verileri girdikten sonra yaklaşık nasıl bir turboya ihtiyacınız olduğunu gösteren güzel bir link:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php
http://not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml
Tam süper olmuş :)
Çok sağol.
cok guzel sagoalsın
Faydalı bir bağlantı paylasım için teşekkürler.
faydalı bi link paylaşım için teşekkürler
güzel paylaşım teşekkürler.
Güzel paylaşım olmuş elinize sağlık.
çok guzel paylaşım teşekkurler.
Teşekürler.
teşekkürler
:icon_tup:
önderdiği turbolar kullanılabilir :) çok başarılı
teşekkkürler..
Teşekkürler süper olmuş
ilk link çok kullanışlı aslında da ben pek kullanmayı başaramadım sanırım :)
1.7 dizel bi araç (corsa c 1.7dti) için hesaplamaya çalışıyorum.
aşağıdaki değerler için yardımcı olabilirmisiniz?
Target A/F:
BSFC: (.36 yazmalıyım sanırım buraya?)
Max I/C Loss:
Pressure Ref:
bsfc : 0.30-34 civarı yazabilirsin oda motordan motora değişiklik gösterecek farklı motorlar için buldum yalnız senin motorun için bulamadım
afr içinde değişik şeyler söz konusu tam gazmı yada rölanti içinmi veya performans öncelikli bir karışımmı yada emisyon açısından sorunsuz bir karşımmı ? 14.5 dizel için stokiyometrik oran sayılabilir ama eğer birazcık performans istiyorsan hesapta onu 12-13 lere çekebilirsin belki ama bu dumanlı bir durum oluşturur sanırım reelde :) dumansız bir yazılım için 17 18 lere çıkanlar oluyoır bildiğim kadarıyla
ic loss cooler nedeniyle oluşacak basınç kaybı kullanacağın coolerla da değişebilecek bir değer 1-2 psi civarında tutabilirsin, basacağin basınç arttıkça onuda bir iki psi arttırabilirsin bana kalırsa
pressure ref. 14.7 kalacak
başka aklına takılan varsa sorabilirsin bildiğin kadarıyla yazayım:)
çok ama çok teşekkür ederim.
güç için 200hp yazdım, limitleri çok aşmamışımdır umarım bu motor için..
target afr 12
bsfc ye .32
cooler kaybına 3psi
pressure fer 14.7 de
redline a 4500
peak power a 3500
max boost a 3000
min boost a 2500dev/dk yazdığımda aldığım sonuca göre en mantıklı turbolar sanırım ;
garrett gt2259 59.4mm, 52trim, o.42ar
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/...&product_id=26
garrett gt2056 56mm, 55trim, 0.53ar
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/...&product_id=24
yada ben hala olayı anlamadım :)
ne zor işmiş bu turbo işi uff..
bu arabaya herkes 1749 takmış önceden sanırım ama 1749 a da güvenmiyorum ben, bana hep sorun çıkaracak bi turbo gibi geliyor..
benzinli için üretilen turboları seçmek çok daha mantıklı olur diye düşünüyorum, ***** yüksek egt dayanıklılıkları falan daha iyi..
saçmalıyorsam kusura bakmayın, cidden kafam karıştı epey :)
bir de o linkte olmatan turbolar da var sanırım..
ayrıca verdiğim değerlerde mantıksızlık varsa veya sizin önereceğiniz turbo olursa lütfen yazarmısınız?
şimdiden teşekkürler..
Teşekkürler , faydalı bir paylaşım olmuş
Yeni link.
motorgeek.com
Tam diyecektim ki bu calculator borg Wagner ın internet sayfasındakine çok benziyor diye baktım en altta seçilen turboları bw en başta ;)
O değilde sadece compressor map leri görmek için bile bu link kullanılır
Bazı modelleri td serisi gibi nette bulmak biraz zor
Güzel ve çok detaylı hesaplama ancak bu VE için bw ın int sayfasındaki ile Garrett ın int. Sayfası arasında ciddi fark var. Ve bu sonucu etkiliyor.