User Tag List

Sayfa 2 Toplam 12 Sayfadan BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu
Toplam 223 adet sonuctan sayfa basi 20 ile 38 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

  1. #20
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Kasım.2005
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3,037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bu kadar mühendislik yapılan bir motora bez komaz herşey yolunda gitse verdiğiniz emeğin önemi ortaya çıkmazdı... inşallah en kolay şekilde çözersiniz..

    manifold tasarımları ve mühendislik harika

  2. #21
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese Merhaba yeniden. Yorumlar için teşekkürler.

    Şimdi Sabah hemen sentesine aldım motoru ve sökmeye başladım.


    Sevgili arkadaşlarımızın durumunu gördüm. Egzoz tarafında 8 adet horoz kırılmış durumda. Emme tarafında hiçbirşey yok.



    Valflere de baktık tabikide. Valflerde çok hafif bir değme olabilir diye düşünüyoruz, ama nasıl bu kadar aleti kırar daha marş basarken veya 10 sn -15 sn çalışmada onu bulmaya çalışıyoruz.



    Pistonlarda hiçbirşey yok. Bez muhabbeti efsanede kaldı.




    Şimdi kapak sökük olduğuna göre işi istanbula geri gönderiyorum. Orada bakacaklar valflerin durumuna ona göre tekrardan bakacağız. Belkide çıkma kapakta birşey vardı diğeceğim ama daha erken.

  3. #22
    gabxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21.Ağustos.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keşke valflere açı verdikten sonra kil ile birkaç sefer kontrol edip taksaydınız kapağı. Muhtemelen supaplar vurdu sonrasında horozları dağıttı.

    Çok üzücü olmuş ama inşallah düzeltip emeğinizin karşılığını alırsınız. Aynı araçtan kullanıyorum çok zevkli bir araba kesinlikle hakediyor yapılan işlemleri.

  4. #23
    oabayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Kasım.2014
    Yaş
    24
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah harika proje nazar değmesin proje sonunu sabırsızlıkla bekliyorum
    leyleğiz

  5. #24
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba Arkadaşlar. ne biçim bir kardan geldim eve, sonunda. Kapağı tekrardan baktırdım, bütün valfler bakıldı herşey kontrol edildi. Sorun yok.

    - Sorun alt tarafta krank kilitleyen aparatta çıktı. Resimlere dikkat ederseniz. Ben kapağı sökmeden önce üst ve altı senteye getirip ayırmıştım.
    - Alt tarafa ( Pistonlara ) bakarsanız hepsi ortada. Aslında 1. Pistonun TDC - Top Dead Centre pozisyonunda olması gerekiyor. Ben senteye alırken buna dikkat etmemiştim. Üstten ölçmem lazımdı.

    Neyse şimdilik sorun bittiğine göre, ve bu kar olayı bana izin verirse yakında yine toplamaya başlayacağım.

  6. #25
    cannn22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ekim.2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    428
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre2blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar. ne biçim bir kardan geldim eve, sonunda. Kapağı tekrardan baktırdım, bütün valfler bakıldı herşey kontrol edildi. Sorun yok.

    - Sorun alt tarafta krank kilitleyen aparatta çıktı. Resimlere dikkat ederseniz. Ben kapağı sökmeden önce üst ve altı senteye getirip ayırmıştım.
    - Alt tarafa ( Pistonlara ) bakarsanız hepsi ortada. Aslında 1. Pistonun TDC - Top Dead Centre pozisyonunda olması gerekiyor. Ben senteye alırken buna dikkat etmemiştim. Üstten ölçmem lazımdı.

    Neyse şimdilik sorun bittiğine göre, ve bu kar olayı bana izin verirse yakında yine toplamaya başlayacağım.
    Hadi gözün aydın abi, şükür bir sıkıntı, problem çıkmamış.

  7. #26
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2016
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye/Adıyaman
    Mesaj
    1,103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emre abi merhaba. 159'un hakkı olan bir proje. En azından birisi bunu yapmalıydı. Bilinçli birinin ellerinden çıkıyor olması sevindirici. Q2 ducati corse enjektörlerinin bulunamıyor olması en az senin kadar beni de üzdü. Neredeyse smoke free kılçıksız 300 bg istenildiği yerde sanırım bu denli büyük çaplı bir projeye girmemek imkansız.

    Kesene, sabrına helal olsun. Gelişmeleri takip ediyoruz kolay gelsin.

  8. #27
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Haziran.2012
    Yaş
    24
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3,514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    159 zaten çok keyifli bir araç, yapılacak bu işlemlerle birlikte çok daha keyifli olacağı kesin. Emeğinize, cebinize sağlık. Takipteyim konuyu.

    Hafifletme olarak bir şey düşünüyor musunuz araçta?

  9. #28
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emre abi merhaba. 159'un hakkı olan bir proje. En azından birisi bunu yapmalıydı. Bilinçli birinin ellerinden çıkıyor olması sevindirici. Q2 ducati corse enjektörlerinin bulunamıyor olması en az senin kadar beni de üzdü. Neredeyse smoke free kılçıksız 300 bg istenildiği yerde sanırım bu denli büyük çaplı bir projeye girmemek imkansız.

    Kesene, sabrına helal olsun. Gelişmeleri takip ediyoruz kolay gelsin.
    Merhaba, duman en önemli sorun benim için. Aslında aklımızda süpercharge vardı ama daha delirmedik. İlk önce bu işi hakkıylan yapayım ondan sonra, belki Birde bu DC enjektörleri çok dert. Çinliler girmiş bu işin sahtesine. Akıllı adamlar. Ben bosch firmasına kızıyorum. Bu kadar enjektörü yap. Kod üretilebilir durumda süper birşey. Sonra üretimden kaldır. Şimdi altın değerinde. Tanesi 1200TL olmuş enjektörün. Yol parasını demedim daha. Neyse 2.4Lt 5 Silindirin enjektörlerinden yaptırdım . 243 gövdesi içine 308 oluyor. Bende bu yola gittim. Kod ürettirdim. Taktım yerine. 1850 TL verdim. Yüzde 8 daha fazla açık şu anda. Hatta rolantide görülmesi zor beyaz duman bile yapıyor. Onu da kısacağız, yeni yazılımla. Sabırlan geldik buraya kadar. Şimdi yeni bir iş daha aldım ondan önce hemen bitirmek istiyorum artık. Sadece yürüsün uzun vadede 300HP hedefine gideceğiz.


    159 zaten çok keyifli bir araç, yapılacak bu işlemlerle birlikte çok daha keyifli olacağı kesin. Emeğinize, cebinize sağlık. Takipteyim konuyu.

    Hafifletme olarak bir şey düşünüyor musunuz araçta?
    Hafifletmeyi çok düşündüm. Hatta hafifleyince yol tutuşu değişmesin diye Amortisörlere de gireceğim ama yaza kalır bu iş. Yazın aracı bir daha sökeceğim. Tamamen temizleyip. Bütün tesisatı mükemmel hale getirip boya badana ne varsa yapıp ozaman kapacatağım. Aklımdan geçen o. Ön Tarafı çok ağır. Atayım, sanırım %60 - %40 gibi bir oranlan geziyorum. Çamurluklar , kaput birazcik hafiflese süper olur. Zamanla belki bir emme manifoldu daha yaparım. Ama motor tarafında neler neler söküp attık anlatamam.

    - Bu ne?
    - Hortum ama boruya bağlamış, sonra bişiler falan filan....
    - Sök at
    - Yerine napacağız
    - Buluruz daha basit birşey.
    - Sen bilirsin.

    Genelde bu şekilde gidiyoruz. Daha sade. Anlaşılır bir motor yapmak istiyorum. ben "Clean Engine Bay" hastasıyım. O kadar olmasa bile bazı şeyleri topluyorum bir araya. daha rahat iş yapılsın diye.
    Motoru bu şekilde tasarlayan mühendisleri yeni bir soba yaptım oraya atacam. Çok kızdırdılar beni özellikle su tesisatının aptalca borulamasından

  10. #29

    Üyelik
    07.Şubat.2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/KSK -Tekirdağ/Çorlu
    Mesaj
    1,075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emeğinize sağlık öncelikle, Çorlu da bu denli kapsamlı iş yapan adam çıkması şaşırttı açıkcası yüz yüze gelip tanışmak isterim açıkcası

  11. #30
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çorluda Oturuyorum, Silivride çalışıyorum , hergün git-gel yapıyorum. Araba hep silivride, ama tanışmak isterim tabiki, bir bitsin araba çorluya da getireceğim, bol bol orada da görürsünüz.

  12. #31
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Eylül.2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emeğinize sağlık geçmiş olsun, inşallah en kısa zamanda keyifle binersiniz

  13. #32
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2016
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye/Adıyaman
    Mesaj
    1,103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    156 2.4 mu yoksa 159 2.4 enjektörü mu?

    Yakın zamanda ihtiyacımın olduğunu sanmıyorum ama uyumluluk açısından araştırayım bolt on takabilir büyük enjektör var mı

    Dumansız keyifli güçlere o zaman.

  14. #33
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bolt on takılabilir. Sıfırdan enjektör almaktansa bu şekilde yaptırdığım için daha ucuza geldi. Nozzle, iğne vb iç parçalar değişti sadece. Elektrik soketi gövde aynı zaten. Bu arada 159 2.4 20V CR4 uyumlu enjektör bu.

    * Birde 327 türü CR5- Euro5 enjektörler de var. Bunlarda 308 ile aynı ama euro5 için kodlanıyor. Bizim beyinler kabul etmiyor. İstanbulda OPEL üzerine iyi birisi var. Hatta Multijet II iç parçalarını Multijet I 'e takmıştı. O da CR5 enjektörleri CR4 beyinlere kodlayabiliyor. Firma adını unuttum ama Facede vardır sanırım. Bu da bilgimize

  15. #34

    Üyelik
    06.Şubat.2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    706
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanatçılık bu. düşünce ve becerikli eller çok iyi işler yapmış devamını sabırsızlıkla bekliyor olacağım. maşşallah

  16. #35
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İst./B.evler
    Mesaj
    12,712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Emeğinize sağlık kesenize bereket.

    Valla çok güzel bir işçilik var

    Karşılığını tez zamanda alırsınız inşallah.
    Fatal error: Call to a member function allow_icons() on a non-object in /home/techturk/public_html/forum/vb/legacy/thread.php on line 225

  17. #36

    Üyelik
    31.Ağustos.2011
    Yaş
    26
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    828
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah hayırlısıyla projeyi bitirmeyi nasip etsin inşallah

  18. #37
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada su tesisatı hakkında birşeyler yazamadım. İntercooler yeri yüzünden tesisatı tamamen değiştirdik. Birde Emme manifoldu değişip giriş çağı artınca eski tesisatın borularına çarptı. Ama sorun yok. Derdimiz boru-hortum olsun.



    Öncelikle Turbonun Su çıkışına orjinal bir parça yaptım ve boru tesisatına bağlanabilir hale getirdim.


    Tornada Özel KurtAğızları - Hortum Rekorları Yaptım



    Yavaştan Kaynakları Yaptım.


    Tesisat Kaynakları Bitti.

  19. #38
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki Bu kadar Hatayı silmek, Datalog almak için Cihaz sipariş etmiştim. MultiEcuScan - CanTieCar interface ile birlikte aldım. Cihaz çok güzel, teknik servisi çok iyi ve Data log kısmı yeteri kadar hızlı.



    Turboyu Sığdırmak için Intercooler'i iptal ettim. Radyatörleri de 7cm ileri aldım. Şimdi - Su radyatörü - Klima Radyatörü - İntercooler Su radyatörü - Şeklinde bağlanacak.



    Biraz da makyaj yapalım dedik. Madem heryerini söktük. Farları açtım ve Çinden aldığım ringleri koydum. Siparişlerden biri 5mm küçük çaptan gelmişti. Onu hemen yenisiylen değiştirdiler.



    Artık Orjinal hava filtresini kullanamayacağım için küçük ve performanslı birşey bulmam gerekiyordu ve bütün hepsinin özellikle ölçülerine dikkat ederek. Orjinal motor gücüne de bakarak bunu seçtim ve aldım.



    Bu arada Intercooler için taslak tasarım bu şekilde olacak. Ayrıntılar sonra.


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •