User Tag List

Sayfa 1 Toplam 12 Sayfadan 12311 ... SonuncuSonuncu
Toplam 228 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

  1. #1
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

    Merhaba Arkadaşlar. 3 yıldır kullandığım arabam, 2016.03 ayında yağ ve suyu birbirine karıştırarak, kendini susuz bırakarak, intihar etti. İşimden dolayı zamanım pek olmadığı için çok yavaş ilerleyen bir süreçte arabamı toplamaya başladım.

    İlk önce motor söküldü ve Kurşun MotorSporları'ndan Yusuf abimin kontrolü altında toplandı. Ve bütün proje boyunca yanımda hiç ayrılmadı.
    UFUK Rektifiye - Topkapı'da işlemler yapıldı. Özelllikle kapaktaki çalişmalarından dolayı Mustafa Erdönmez'e ( Dr. Mustafa ) teşekkür ediyorum. Portların genişletilmesi ve Valf işlemlerini üşenmeden sabırla itinayla yaptı. - Eski Kapağı kestik modelleme ona göre yapıldı.



    Sizler de benim bu yolculuğumda, fikirlerinizi paylaştınız. Artık projenin sonuna gelindiğine göre yavaştan tek bir konu altında toplamaya karar verdim ve artık buradan devam edeceğim.

    İlk yapılan işlemlerden başlayayım.
    * Üst Kapak, temiz bir çıkma olarak, egzantrikleri ile tam dolu olarak yeniden alındı. Portlar Genişletildi. Valfler, yatakları, fincanlar sıfırlandı, Valflere açı verildi. Pistonlar, Kollar, Krank Balans yapıldı.



    Sprint Auto Service Bulgaria Balatayı, Volanı, ve Rulman merkezi buradan sipariş ettim, 300HP+/600NM+




    GTB2060VKLR Turbo Mercedes Bayisinden aldındı. Turbo 11 Saat çalışmış sadece. Almanya

  2. #2
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç Hemen söküldü,



    Emme Manifoldu ile tasarıma başladım. 20mm Köpükleri birleştirip Tam hacimi bulmaya çalıştım. Bunun dışına çıkmak yasak!



    Elimde 70x70mm Lama vardı hemen bir deneme çalışması yaptım. Deliklerin, çapların durumunu kontrol ettim. Sonuçta resimleri tarayarak ölçü almıştım. Gördüğünüz gibi çok hareket alanım yok.



    Hava Girişini Manifold üzerinde değiştiriyorum ki borozan benzeri bir parça üretilebilir olsun .



    İlk parçamı işlemeye başladım. Bu arada Ethanol Enjeksiyonu için portların üstüne boru yerlerini de tasarladım. Umarım kısa zamanda biter ve hemen yerine takarım.



    İlk Parçam bitti. Bir hatam 3 saatime mal oldu. Neyseki parça biraz tırlasa bile düzgüne yakın çıktı. Şimdi diğerlerine devam.



    Bu arada fırından yeni çıktılar. Ters açı olduğu için bu parçayı ayrı işlemem gerekti. Keşke 5 eksen CNC olsa elimde süper sonuçları daha hızlı alabilirim.




    3. Parçada bitti. Bugün biraz ara vereceğim. Misafirlerim var. Akşama son parçaya başlayacağım.



    Bu arada orjinal Manifold 2942gram - Bu son parça hariç toplam 2830gram geldi.
    Bilgisayara bakarsak 1400gram diğer parça gelecek. Yani toplamda 1300gram fazlam var. O da ilk tasarım için bence iyi. sonuçta 50mm girişten 72mm girişe çıktı iç hacim desen büyüdü. İlerisi için girişler bulunuyor. Daha ne olsun...



    Arkadaşlar Son parça da bitti. Parçayı açılı mengenem olmadığı için kendi yaptığım açılı parçaya bağladım. Son gönyelemelerini yaptım. Bütün yüzeyleri kontrol ettikten sonra, son işlemleri yaptım. Delikler delindi. Ters açıda kalan yüzeyleri temizledim. Şimdi yarın enjektör deliklerine kapak yapacağım. AEM pompa alıp enjektörlere devam edeceğim. İlk iş tabiki manifoldun temizlenmesi içinin zımparalanması ve parlatılması işi var. Geçişlerde hata olduysa onları da birbirine yedireceğim artık. Herkese şimdiden teşekkür ederim. Daha bilgi vermeye devam edeceğim takılıp çalışıp testlerini yaptıkça paylaşmaya devam.


  3. #3
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabah Güncellemesi




    Ewet mevcut durum özeti şu şekilde.

    Oringler geldi. Hepsi Takıldı. Eloksal İşlemi yapıldı. 40TL. Yeni MAP yarın elimde olacak ozaman takacağım. Motor üzerine ilk defa taktım. Tek bir yerde ufak bir değme haricinde muhteşem oldu bence. Yarın Civatalar paslanmaz olanları ile değişecek. Contada artık kesik işlemleri bitirip toplamaya başlıyorum aracı artık.



  4. #4
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada Babam bir yanıma uğradı, boru kaynak egzoz manifold resimleri gördü, beğenmedi Sonrada yokmu CNC de yapabileceğin birşey kaynak işçiliğini azaltsan diye. Gösterdim ona bir resim. Delirdi . Bize yakışan bu olur dedi.







    Dün Gece :


    Bu Sabah :


    Ve Sonuç:


  5. #5
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Log türünde de yapılabilirdi. Ama Hacim neredeyse bununla aynı. Ve eminimki Bu manifold Logdan daha iyi bir akışa sahip. Eşit uzunluk benim istediğim olay değil. Ben cevap zamanının hızlı olmasını istiyorum. Turbo sadece hava ile değil. Isı ile de çalışıyor. Boruları uzun tutup ısı kaybına maruz kalmalarını istemiyorum. Yapabileceğim en yumuşak dönüşler ile en kısa mesafede turbo ya ulaştırabileceğim yöntem bu.

    Ve Parça Bitti,



    Kursun Motorsporları'ndan Yusuf abimin katkısıylan kaynak işini hallettik. Kaynak 5 saatlik bir çalışma ile bitirildi. Sabah ilk iş olarak yerine taktık. Hala diğer ana işlerim beni bekliyor. Arada sizlerle paylaşmak istedim.



    Video : https://www.youtube.com/watch?v=sHjQ...ature=youtu.be

  6. #6
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akşam bağlama bitti



    Turbonun Kendisi biraz aşağıya oturunca, Yağ dönüşünü karter tapasına vermek zorunda kaldım. Kendim bir Banjo yaptım M18x1.5 mm Tapanın içi 12mm. turbo geri dönüşü 11.5mm Çapında
    GTB Turbonun su girişi, Yağ Girişi ve Yağ Çıkışını Flanş üzerine kaynattım. CNC de çarpılan parçayı 0.5mm ile düzelttim.



    Aküyü Bagaja Aldım. Eksi ucu zaten vardı akünün kendi orjinal. Artı ucu için 00AWG 72mm2 bir kablo buldum onu bağladım şimdilik ön tarafa kadar. Ama daha tesisatı bitirmedim.



  7. #7
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektörler Çorluda Yıldız Dizel'de yapıldı. Olcay ve Birol ustaya buradan Teşekkürlerimi iletiyorum. yurtdışı araştırmalarımda 0445 110 341 Numaralı enjektörü arıyordum. Ama Bosch sağolsun bu enjektörü üretmeyi durdurmuş. Bu enjektör Alfa Romeo 147 Q2 lerin 170HP versiyonlarında kullanılmış. 243 nolu enjektörden %22 daha fazla yakıt atabiliyor aynı zaman ve basınç altında. Ama olmadı. bulamadık. Onun yerine 243 içine yapılabilecek 308 nolu enjektörü keşfettim. Normalden %8 daha fazla yakıt alabiliyorum şimdi. Hemde IMA code üretilmiş halde.


  8. #8
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ve sonuca yaklaşıyorum.



    Aracı bu şekilde yukarıda tutuyorum şimdilik. Fakat yakında bitmiş olacak.

    Şimdi ilk marş denemeleri --- Su tesisatı yok. Enjektörler yok. Sadece Motor yağı var. Ve Akü bağlı iken yağ basıncını oluşturmak, iteceklerdeki havayı almak için uğraştık.

    Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine - Oil Pressure Test - 1 - YouTube
    Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine - Oil Pressure Test - 2 - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=PgNE...ature=youtu.be

  9. #9
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ve sonunda araç kendisi çalıştı.

    Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine first start without water - YouTube "Tabiki de araçta su yok."

    02/01/2017 Tarihinde fazla tutmadan hemen yerini değiştirdim aracın ve su tesisatını yapmaya başladık. O sırada enjektörlerin beyaz duman atmasını önlemek. Gaz kelebeğinin iptali. EGR Valfinin İptali, FLAP valfinin iptali için yazılıma müdahale etmeye başladık.

    Yazılım bittikten sonra bir marş daha denedik ve o sırada birşey oldu. Araç sanki benzili araçlardaki "miss fire" yaparmış gibi minik bir patlamaylan vakumunu kaybetti. Emmeden geri hava basar oldu. P0340 Hatası "Phase Error" verir oldu.

    Şimdi dünden beri delirme noktasında sökmediğim yer kalmadı.
    --- Sente atladı dedik. Yok.
    --- Sensörlerden olur dedik. Yenileri vardı değiştirdik yok.
    --- Mazot gelmiyor yüksek basınç pompasından sonra,
    --- Ellen çeviriyorum motoru, sıkıştırma var. Ama patlama yok.


    --- Bizim çocuklardan biri dedi. Abi yağ kaçağı vardı onu sildik. Bez yok şimdi diye.


    Bütün valflere baktım Bez yok. Ama şu anda egzoz valflerinden 1. ve 4. piston valfleri hareket etmiyor görünüyor. Sanırım bunlar ya horozları kırdılar. Yada o bez harbiden biryere girdi. Şimdi sabah ilk iş kapak açılacak ve neler var görünecek. Elimde yedek kapak vardı. Horozlar falan var. Bakalım ne olacak.

    Şimdilik projeyi gerçek zamana oturtmuş olduk. Artık yazılanların hepsi gerçek zamanlı olacaktır. Tekrar teşekkür ederim herkese. İyi geceler.

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Şubat.2006
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    11,650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla son mesaja kadar süper gidiyordun. Bez olayı ciddi üzdü. Çok güzel proje. CNC işlerine zaten hastayım kendim SolidWorks'de çizdiğim küçücük parçayı bile ürettirmek bazen büyük sorun iken sizin elinizin altında CNC olması ve koca bir emme manifoldunu yapabilmeniz büyük şans gerçekten. Umarım en kısa sürede keyifini sürmeye başlarsınız.
    Never drive faster than your guardian angel can fly

    MagicPerformance

    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine - Coming Soon

  11. #11
    REHA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17.Ağustos.2016
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    41
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son mesaj ''işte bu olmadı'' dedirtti. Umarım kapağa zarar gelmemiştir. Bu arada hedef güç nedir. Biliyorsunuzdur, araç manuel vitesse çok dandik bir şanzımana sahip. İmkanınız varsa GT Q2 veya GM F40 (vectra cdti) şanzımanıyla değiştiebilirsiniz.
    Konu REHA tarafından (03.Ocak.2017 Saat 21:57 ) değiştirilmiştir.

  12. #12

    Üyelik
    10.Nisan.2014
    Yaş
    28
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun. Ciddi anlamda tüylerim ürperdi "bez yok" kısmını okuyunca. Umarım bir an evvel hallolur da ağız tadıyla binersiniz.

  13. #13

    Üyelik
    10.Aralık.2013
    Yaş
    21
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2,560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Proje de harbi emek var özellikle emme de . Takipteyim...

    Son post üzdü

  14. #14

    Üyelik
    18.Mayıs.2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Abi bez yok" ... elinize sağlık gerçekten güzel ilerliyor projeniz. takipteyim.

  15. #15
    Mr.Bilal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14.Mayıs.2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sivas
    Mesaj
    994
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir zamanlar almayı düşündüğüm araçtı 159 Alfa. Project Cars başlığı altında bu arabayı görmek gerçekten heyecanlandırdı. Umarım karşılaştığınız sorunu hemen halledip sonuca gidersiniz.
    Life is Too Short To Stay Stock

  16. #16
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Kasım.2007
    Yaş
    30
    Şehir
    35
    Mesaj
    4,303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emeğinize sağlık çok güzel başlamışsınız. Umarım büyük bir sıkıntı çıkmadan atlatabilirsiniz.


    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...


  17. #17
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30.Kasım.2013
    Yaş
    42
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    2,334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne güzel ilerliyordun,derken bez mevzusu moral bozdu.

    eminim en kısa zamanda bunuda çözersin.araçla uzun zamandır ugraşıyorsun.inşallah istedigin güçleri sağlıklı bir şekilde elde edersin.bu proje bunu hak ediyor.
    Konu mikelazi tarafından (04.Ocak.2017 Saat 07:29 ) değiştirilmiştir.
    d3fa 110hp
    d4fb 165hp

  18. #18
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23.Eylül.2013
    Yaş
    23
    Şehir
    İzmir/Trabzon
    Mesaj
    1,845
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Solidworks cizimlerine hasta oldum. Elinizin altinda cnc olmasi buyuk nimet. Boyle projelerde cok buyuk emek var insallah sikintisiz bitirirsiniz
    Bi de hangi isle ugrasiyorsunuz
    35buçuk.
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  19. #19
    İbrahim33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14.Eylül.2011
    Yaş
    26
    Şehir
    33
    Mesaj
    7,203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah emeğinizi boşa çıkarmasın. Çoğu kimsenin cesaret edemeyeceği bir araca girmişsiniz. Umarım en son yaşadığınız sorunuda en basit ve maliyetsiz şekilde çözersiniz. 159 kasa olarak çok ağır bir araba. Sonucu merakla bekliyorum. Kolay gelsin.
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İtalyan aşktır Alman ticaret


    Yâ rab bela-yı aşk ile kıl âşîna beni

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •