Bu aksam ebaydan bir bakim nevar ne yok diye onlar biraz uzun geldigi icin one dogru uzaniyor olmadi tam dip kismindan kestirip biraz kisaltiriz motora yaklasmis olur o sekilde kullaniriz Eve gidince bitane siparis ederim :)
Printable View
Bu aksam ebaydan bir bakim nevar ne yok diye onlar biraz uzun geldigi icin one dogru uzaniyor olmadi tam dip kismindan kestirip biraz kisaltiriz motora yaklasmis olur o sekilde kullaniriz Eve gidince bitane siparis ederim :)
Eğer ki araç K20 ise fark eder çünkü değişik modellerde dizayn edilmiş headerslar var, fakat D serisi için çok fazla bir seçenek zaten yok, mishimoto kral dır onu da bu setup ta zaten kullanamaz. SC ye değer.
D serisinde kullanabileceği headers tipi TR de en çok bulunan herkesin bildiği genelde 4-2-1 olan ebay headerslarıdır. Onun da gidip megan racing ini de alsan aynı, DC sini de alsan aynı, çünkü herşeyi ile birebir aynılar o yüzden bu proje için farketmez dedim.
Ama araç K20 olsa DC headers ın dizaynıyla Kidd-racing i çok farklı mesela, kaynak noktalarında ki geçişler dahi çok farklı, uzunluğu boru çapları vs vs ama D serisi headerslarında böyle bir fark yok, o yüzden dedim Alican ım :)
Ancak D serisi için DC 4-1 ya da birebir aynısını bulabilirse nokta atışı olur bu setup için.
ustamla konustum headers işini suan için 0,5 barda orjinal manifold iş yaparmı diye bir sıkıntı olurmu diye manifold cıkısı silindir çapının 8 de 1 imi 10 da 1 imi ne olmalıymış suan için kurtarıcagını söyledi proje sonunda bakar değerlendirirz dedi bende bu arada araştırıyorum ebayda 4,1 buldum b16 lara takılan tipten o şekilde bişey alırım alırsam yada bitane hytec mi alsak b16 için olanlardan kafa kısmında işlem yapıp takarız kararsız kaldım valla ne yapsak bilemedim
abi denizliden bi vtec aldık yakın bi abime, ebay malı headers var, görünüşü-borunun kıvrımları vs. bile gözle görülür şekilde dandikliğini belli ediyor :) bende bundan dolayı söyledim. d serisinde ki headers çeşitlerini pek gördüğümde söylenemez dediğin doğrudur sadece bende gördüğümü söyledim öpüyorum seni abi :)
karton üzerinde tasarlamış olduğumuz yan kulakların kesimini yaptırdık ve üzerine SC nin kayışını maksimum şekilde gerebilmek için bir gergi tasarladık gerginin tasarımı tamda istediğimiz gibi oldu :)
http://img441.imageshack.us/img441/3...2667905512.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img225.imageshack.us/img225/7...7001238415.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img855.imageshack.us/img855/6...0001238135.jpg
Uploaded with ImageShack.us
yapmış olduğumuz bu aparatı bugün aracın üzerine taktık gayette güzel oldu oem bir parcaymış gibi bir görüntüsü var :)
http://img577.imageshack.us/img577/1...1667903619.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img803.imageshack.us/img803/1...1001235017.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img825.imageshack.us/img825/9...9334566535.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img823.imageshack.us/img823/3...5667896216.jpg
Uploaded with ImageShack.us
yapmış olduğumuz bu aparatın alt kısmınada direksiyon pompasını bağladık ve aparatın üzerinede ponpanın kayışını gerebilmek için bir yol yaptık böylelikle pompa kayışınıda gerip gevşetebiliyoruz
http://img217.imageshack.us/img217/4...5667895210.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Abi son durum ben ayvalikta gunesleniyorum araba sanayide bekliyor :D
Simdi SC nin on tarafina 2 tane plate tasarlandi gaz kelebegini baglamak icin bugunlerde kestiricez ve montaji yapilacak ondan sonra borularin montajini yapip krank kasnagini yaptiricaz baska bir isimiz kalmiyor Allahin izniyle
Maşallah çok güzel proje. Neden M45 düşündünüz merak ettim rotrex falan çok şık güzel olurdu sanırım . Benimde supercharger projem var m45 e çok baktım fakat sesini sevmediğim için vazgeçtim. Kolay Gelsin...
M45 olmasinin ozel bir sebebi yok ama benim motorumda randimanli olacagini dusundugumuz bir modeldi zaten m45 i alisim bir telefon konusmasiyla oldu iyide oldu hani cok abarti gucler zaten hedeflemedim turbo yapsam cok daha cabuk ve ugrassiz yapabilirdim ama boyle farkli ve zor isler biraz kasindiriyor beni dayanamiyorum hemen her sey bizim tasarimimiz gaz teline kadar ozel yaptiriyoruz mantiklimi belki degil ama arabamla ugrasip kendimce denenmeyeni denemek hosuma gidiyo :)
Aynı şeyleri bende yaşıyorum bende o düşüncedeyim Turbo yapsaydım daha güçlü ve kolay olacaktı ama supercharger istedim orjinal vw olsun diyede G-lader yaptım . Hakkımızda hayırlı olsun aparatlar gergiler gerçekten mantıklı güzel düşüncelerle yapılmış tebrik ederim ustalarınında seninde emeklerine ellerine sağlık. İnşallah umduğundan daha güzel çıkar .
bugün gaz kelebeğini SC nin ön kısmına aldık kendi tasarladığımız 3 adet flanşı kestirdik biri SC nin ağız kısmına monte edildi diğeri onu karşıladı araya SC nin oval ağız kısmını yuvarlağa çeviren bir krom boru yapıldı hayırlısıyla bu aşamayıda bitirdik yolun sonu gözüktü neredeyse
http://img819.imageshack.us/img819/5817/img1755gx.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img585.imageshack.us/img585/4537/img1756wi.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img521.imageshack.us/img521/4192/img1758sd.jpg
Uploaded with ImageShack.us
şimdi sıra SC nin çıkış kısmını tasarlamak onun içinde bir flanş kestirdik çalışma alanımız biraz dar o yüzden bir kutu tasarlayıp flanşa başlıcaz bu kutunun alt kısmındanda intercooler çıkışı olucak hatta yan tarafından bir çıkış daha alıp bypass valfinin montajı yapılacak
http://img266.imageshack.us/img266/7439/img1760yf.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Çok iyi gidiyor. Flanşı kime kestirdiniz.
Güncel fotolar beklemekteyiz. :) Proje hangi aşamada en son fotolarda Çıkış kazanını yapıyordunuz İntercooler falan bağlandı mı? :)
aracını merakla takip ediyorum.
süper ilginç proje umarım umdugunuz gibi gider hersey ;)
Tamamlanmasını ve yürümesini merakla bekliyorum.
Serdar'ım ne yaptın ne ettin bi ses ver ;)
yukarıda bahsettiğim kestirmiş olduğumuz flanşın üzerine kutu tasarımı tasarım olarak bizi zorlayacaktı nasıl yaparız daha kolay ve oem nasıl olur darken mini cooper ın orj çıkışını bulup biraz kesip biçip yapmaya karar verdik ustam bir arkadaşından mininin orj cıkısını bulmuş ve kenar kısmından bir boru kaynattırıp intercoolera doğru inmesini sağladık
http://img214.imageshack.us/img214/3048/img1907ug.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img256.imageshack.us/img256/1576/img1908ma.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img228.imageshack.us/img228/131/img1906kh.jpg
Uploaded with ImageShack.us
bu işlemden sonra bypass valfi için daha önceden hazırlanmış olan bir flanşımın vardı buda onun fotografı
http://img404.imageshack.us/img404/1271/img1912vw.jpg
Uploaded with ImageShack.us
hazırladığımız bypass flanşını ve SC cıkış kısmını kaynakcıya teslim ettik yarın teslim alıcaz ve hayırlısıyla yarın montaj işleri bitmiş olacak
bugün geriye kalan zamanımızdada intercooler ve borularının montajını bitirdik
http://img803.imageshack.us/img803/5571/img1905q.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img822.imageshack.us/img822/2856/img1913f.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img842.imageshack.us/img842/5932/img1914cu.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Klima olmayınca EGlerin kaput alltında çalışması kolay oluyor : )