hayırlı olsun. ikisine maşallah diyelim
Kekuti bunu beğenmedi
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
Bugün 22 haziran 2019 cumartesi ve doa s2000'e hala the makina videosu çekilmedi
Sarı far camlarının tarihçesi nedir acaba?
Bunun bildiğim kadarıyla bir adet tarihsel bir adet de bilimsel boyutu var:
1 - Tarihsel boyutu olarak 1936 yılında dönemin Fransız hükümetinin çıkarttığı kanun ile 1937den sonra üretilen tüm Fransız arabalarının farlarının sarı olması gerekliliği. Bunun hem güvenlik hem de 2. Dünya Savaşı arefesindeki Fransa için Fransız yapımı arabaları gece daha rahat ayırt etmek için olduğu söylenegelmiştir.
2 - Bilimsel boyutu olarak ise sarı rengin spektrumda mor ve maviye nazaran daha uzun dalga boyuna sahip olması nedeniyle insan gozü tarafından daha kolay algılanmasıdır. Sarı ışık sis / yağmur vb. gibi gece görüşü kısıtlayan hava şartlarında daha az yansımaya sebeb olduğu için güvenliği ve konforu artırmaktadır.
Bu iki boyutu bir araya getiren en önemli unsur ise Fransa ve gece diyince aklımıza gelmesi gereken elbette Le Mans 24 Saat Yarışları. Le Mansda farklı sınıf araçları ayırt etmek için farklı renk farlar kullanılır ve GT sınıfı araçların coğunda sarı farlar bulunur. Bu da estetik bir etken.
güzel tarih..
Aslında DOA'nın amacı sadece pistte taş yiyip farı kırmamak ama olsun huasuhasuhasuh
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
herkese yorumlar icin tesekkurler sari farlar tas gelmesin diye yapildi sadece..
bu arada beklemekte oldugum parcalar geldi, montajina baslaniyor. buradan fotograflari paylasacagim
doayen!
gelen parcalarimin montaji tamamlandi. j's racing inner fender brace baya zorladi bizi, arabanin kafasini komple sokmek zorunda kaldik
karbon kaput da montajlandi ve aerocatch hood pin'ler eklendi.
kaput konusunda hala kararsizim. tasarimini cok begenmeme ragmen, karbon olmasi birazcik gorunumu bozuyor gibime geldi. sordugum herkes carbon kalmasindan yana, ancak her an kirmiziya boyayabilirim
ciplak ve toplanmis halden bir kac gorsel;
doayen!
bir de sorum olacak, bagaji kilitsiz kullanabilmem icin, sparco/omp markalarinin bagaj yayi disinda daha kullanisli ve guvenli bir cozum onerisi olacak olan var mi? (guvenligi konusunda bir bilgim yok bu arada, tasarimi itibari ile bana biraz guvensiz gibi geliyor sadece)
doayen!
Kaput ve çamurluk olmadan da baya seksi
Quik-Latch.Com Your Authorized Dealer For Quik-Latch Products marka pinleri kullan derim. O yaylı ürünler görsel olarakta bana hep berbat gelmiştir. Ralli aracı yada değil ilkel uydurma gibi geliyor.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Kaput bence karbon olarak da çok güzel ama ısınamazsan boyamak yerine kaplatmak geri dönebilmek adına daha akıllıca olur diye düşünüyorum.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)