Bu projeye karar vermemiz çok ilginç bir serüven ile başladı. Başlangıçta bir müşterimizin isteği üzerine hafta sonu ve drag amaçlı Eagle Talon aramaya başladık, bir yandan da parça listemizi oluşturduk. Türkiye’deki Eagle Talon ların birçoğu 7Bolt diye geçen Crank Walk semptomuna yatkın motorlar olduğu için ilk jenarasyon 6Bolt motor kullanılması neredeyse zorunlu hale geliyor. Swap masraflarını azaltmak için ilk jenerasyon 6Bolt Turbo AWD bir araç arıyorduk fakat tüm aramalarımıza rağmen orjinal 1G 6bolt Awd Turbo bir araç bulamadık. Bu geçen birkaç ay içerisinde müşterimizin ikinci çocuğu da doğunca projeyi ertelemeye karar verdik. O kadar yoğunlaşmıştım ki bu projeye bir türlü aklımdan çıkmıyordu. Erteleme kararı alsak da parça/araba araştırmaları neredeyse her gün devam ediyordu. Projeden haberi olan İbrahim arkadaşımdan Polatlıda yatan bir araç olduğunu duyunca hemen atlayıp araca bakmaya gittik. Ve her şey orda değişti. 1991 model 6Bolt turbo Awd bir Talon çıkınca karşımıza, Chrysler Yetkili Servisi olmamız dolayısı ile bu aracı Shop Car yapma kararı aldım. Turbo üzerinde ilk deneyimim olacağı için baya acemilik çekeceğim. Umarım bu projeden sorunsuz bir şekilde çıkarız.
Bu ani kararın alınmasında hazır bir bütçe olmadığı için projenin ne kadar süreceğini şu anda tahmin etmek çok zor. Mevcutta yetkili servis olmamız dolayısıyla yoğun iş temposu içersinde araca vakit ayırma konusunda da biraz problemimiz olacağı aşikar. Hedef 2011 Ağustos-Eylül aylarında rodaja çıkmak. Yetişirse 2011 de stok şanzıman ve yürüyen ile birkaç yarışa katılırız.
Araçla İlk Tanıştığımız Gün
İlk Siparişlerimiz:
- Pauter Rods
- Manley 86mm CR:9,0 Pistons
- AEM PnP EMS
- Rally Art MLS Head Gasket
- Acl Race Series X Rod&Main Bearings
- ARP Head Studs
- ARP Main Studs
- New Generation BigPort Cylinder Head (Same as Evo8)
- Ferrea 6000 Series +1mm Valves
- Ferrea Valve Guides
- Kiggly Beehive Valve Springs
- Kiggly Titanium Retainers
- Manley Valve Locks
- Adjustable Cam Pulleys
- Cometic Gasket Kit
- Balans Shaft Elimination Kit
- Alternator Relocation Kit
- Solid Front&Rear Engine Mounts with tubular crossmember
- Polyurethane Side Engine Mounts
- Custom 9" Dash Display
- GM 3.5bar Map Sensor
- AEM IAT Sensor
- FIC 1050cc Injectors
- Deatch Werks 300lph In Tank Fuel Pump with Speed Controller
- Aeromotive A1000 Fuel Pressure Regulator
- -8An Fuel Feed Line
- -6An Return Line
- Tial Q Blow Off
- Precision PW39 Wastegate
- RevHard Cast T4 Manifold
- BorgWarner Hybrid Turbo
- MOPAR Coil On Plug Conversion
- Innovate LC-1 Wideband
- NOS Kit with 10lb Bottle
Birkaç ay araç serviste yattıktan sonra en sonunda elimizi sürebildik. Motor inmeden önce olası problemlere karşı elektrik tesisatı komple elden geçirildi ve sökme işlemlerine başladık.
Blok ve krank ölçülmek üzere Serdar Motor’a gönderildi, tertemiz bir krankımız çıktı, gömlekte ufak bir çizik olsa da oversize piston takacağımız için problem yok.Çıkan kapak maalesef acınacak durumda idi.
Şansımıza BigPort fakat yeni nesil bir kapak bulduk. Supap açıları ve yanma odası dizaynı ilk jenerasyona göre biraz daha geliştirilmiş. Kapak yıkama ve temizlik işleminden sonra PPR Motorsport’a (JapanTuner) Port işlemleri için gönderilecek. Ferrea dan sipariş ettiğimiz supaplar, Kiggly Beehive yaylar ve titanyum şapkalar geldikten sonra alıştırma ve ayar işlemlerine başlanacak.
Elimize ulaşan parçalar:
![]()