Herkese selamlar. Araç projemde nihayet ufak tefek eksikler dışında sona gelmem ile birlikte bu konuyu açmak istedim. Amacım hem paylaşımda bulunmak hemde bu işe girmek isteyen , düşünen arkadaşlara elimden geldiğince fikir vermek ve yardımcı olmaktır. Öncelikle samimi olarak söylemek isterim ki belli bir yaşı geçmiş arabalar ile uğraşmak artık günümüz maddi şartlarında çok zor üstüne üstlük swap işinde kesinlikle sabır ve mental sakinlikte gerekiyor bunları özellikle belirtmek isterim. Aracımı aldığımda ilk olarak üzerinde değişik bir uygulama vardıD16Y8 motor ve çift karbüratör birlikte kullanılmıştı ve araç sarı renkteydi . Aracı zaman içerisinde kendi istediğim hale getireceğimi düşündüğümden ilk iş aracı komple kaporta boyaya sokarak orjinal rengi olan siyaha döndürdüm . Daha sonra aracı nasıl enjeksiyona çeviririm diye düşünürken şuan çok yakın dostum olan Barış Bi ile tanıştım ve kendisi ile birlikte aracı Megasquirt beyin kullanarak enjeksiyona çevirdik . Memnuniyet oluşması sonucunda aracı daha sonraki dönemde P08 kapak , PM7 piston ve R8 bobin uygulaması ile Sohc Vtec haline döndürmeye karar verdim ancak bu durumda Beast Ems beyine geçme ve yazılım konusunda Emrecan Timurçin ile çalışma fikri ağır bastı , sağolsun kendisi bu süreçte aracın tesisatını komple sıfırlayarak yıllarca farklı motor ve setuplarda kullanabileceğim bir tesisat ile aracı bana teslim etti. Sohc Vtec olarak binmeye başladığım aracımda daha önceki süreçlerde 1 kere fan açmaması sonucu araç hararet görmüştü ve su eksiltme yapıyordu , conta olması bize olağan geldi ancak açtığımızda bloğa daha önce yapılan bagalardan birinin patlamış olduğunu ve kısacası bloğun artık kullanılamayacak hale geldiğini farkettik. Bu süreçte bir karar vermem gerekiyordu , kendime göre sürekli bana sıkıntı çıkaran D serisi ile devam mı edecektim yoksa arkadaşlarımın lafını dinleyip imkanlar dahilinde B ve ya K serisine geçiş mi yapacaktım ? Açıkçası EF kasaya ve kendi aracıma olan sevgim ve merakımdan araç değiştirmekten ziyade B serisine geçmeye karar verdim ve yurt dışından temin edilen B16A2 motor ile yoluma devam etme kararı aldım. Yakın dostum Buğra Temel ' in desteği ile motoru temin ettik ancak değişik bir fantezimiz vardı ve motoru EF şanzıman ile kullanmaya karar verdik . Daha önceki araçlarımdaki mekanik problemlerimde sürekli yanımda olan ve aldığı işi hakkıyla bitirmeden teslim etmeyen Tekin Subap - Fehmi Tekin bu işi yapar diye düşünerek aracı ve motoru dükkanına attık . Yaklaşık 3 günlük süreçte Fehmi Tekin ve Dağsu Şener kardeşlerimin bana göre büyük gayretleri ile blok , şanzıman ve şasede ufak dokunuşlarla aks vs tüm problemleri giderdik ve motoru yerine oturttuk. Bu süreçte Burak Koç ve Buğra Temel yine parça temini konusunda bana inanılmaz destek oldular. İlk 10 günlük süreçte Emrecan Timurçin motorun durumunu görmek adına beni 5.000 devirde kilitledi ve araca bir süre safe modda bindim
Daha sonraki süreçte 51 lik düz boru , crx son susturucu , lastikler , 044 Bosch Benzin Pompası ve B18 Gsr headers eklemeleri ile projeyi sonlandırdık. Size uzun gibi gelebilir yazdıklarım ancak inanın yaşananların çok çok kısa bir özetini geçtim . Maddi ve manevi bu yorucu süreçte yanımda olan tüm arkadaşlarıma bir teşekkürü borç bilirim. Özet olarak D serisi sevdalılarına saygım sonsuz olmakla beraber , atmosferik Honda yürütmek isteyen arkadaşların B serisi motordan aşağısı ile uğraşmamaları benim bu projede edindiğim ana fikirdir
Aşağıda proje aşamalarından resimler paylaşarak yazımı sonlandırıyorum , herkese keyifli sürüşler dilerim
![]()