-
Tek kelimeyle masallah kullanilan malzemeler cok cok iyi . Ama benim aklima takilan bir nokta var peugeot genelde under square ve düsük rod/stroke ratio lu motorlar üretiyor bunlarin icindede en narin olanlarindan biri ew10 serisi motorlar yüksek devir sıkıntı cıkartmazmı sadece yaglamayı iyilestirmek yeterli olucakmidir?
-
Rod / Stroke oranı makinanın atmosferik olarak güç çıkartmak için yüksek devir yeteneğini kısıtlamakta. Peak piston hızı yükseliyor doğru. Ve kısa kol yüzünden piston TDC'de daha az zaman geçiriyor. Güç çıkartmak zor. Ancak eğer bir şekilde bunu çözmüşseniz (kısa piston, uzun kol) yada aşırı besleme mevcutsa ve devir dönecekseniz tek sorun yağlama değil yağ pompasının kendisi. Pompa infilak ediyor yağlamayı kesmiyor. :) Ayrıca teorik olarak kısa kol daha sağlam. Birşey uzadıkça kırılganlığı artar kaba tabir ile.
-
Devir dedigimiz honda motorlari vs gibi degil tabiiki de
Yag pompasi sebebiyle atmosferikken rahatlikla saglikli sekilde cevirebilecegi devirden cok daha dusuk ceviriyorduk. Simdi bu dezavantaji geri almis olacagiz sadece