Toplam 17 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 17 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Hava filtresi neden yağlanır ?

  1. #1
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972

    Hava filtresi neden yağlanır ?

    Hava filtremi temizlemek için söktüm bildiğin yağlanmış resmen filtre direk yenisini aldım neden filtre yağlanır üst kapaktan bi çıkış yapmışlar direk karbüratörün yani hava filtresinin oldugu yere dogru giriş yapıyor o kanalda yağ pislikleri vardı katı şekilde burdaki amaç ne filtre neden yağlanır ki ?




    Resimde yuvarlak içine aldıgım yerden karbüratörün girişindeki yerden yağ pislikleri cıkarttım, peki büyük yuvarlak içine aldıgım havalandırmayı bi ara boruyla aşagı dogru çeksem mantıken sıcak çekiyor +/- neler olur ?
    Konu fatihcakin tarafından (14.Nisan.2012 Saat 21:27 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Mayıs.2008
    Yaş
    23
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4,343
    Külbütörden çıkan yere krank filtresi takabilirsin. Yalnız yağ eksiltme durumu olur.
    Hatta genelde oil catch tank kullanırlar turbo araçlarda da .
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  3. #3
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    aKSAraY/MerkeZ 68
    Mesaj
    3,669
    normal olması gereken oo aylık bakımda bı fılıtrenı degıstır ne zamandır bakmıyosunda yaglanmıs
    BİG turbo hdi full boost
    iletişim için
    v


    cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021

  4. #4
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Mart.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4,828
    Asiri gazlama,yag buhari,fazla yag dolumu...

  5. #5
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,614
    PCV(positive crankcase ventilation, karter havalandırma) sebebiyle yağlanır. Zaten gösterdiğin de PCV bağlantı borusu. Catch-can ile çözülür.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972
    Peki bi ara boru yapıp soguk hava almasını sağlasam + ve - ler nelerdir ?

    İlk mesajda daki arkadaşın dediği gibi krank filtresi taksam sıkıntı olur mu acaba ?
    Konu fatihcakin tarafından (14.Nisan.2012 Saat 21:40 ) değiştirilmiştir.

  7. #7
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    aKSAraY/MerkeZ 68
    Mesaj
    3,669
    olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr
    BİG turbo hdi full boost
    iletişim için
    v


    cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021

  8. #8
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr
    Yok ben soguk hava için asıl ana boruyu kast etmiştim ordan bi ara boru ile aşagı dogru serin hava gelebilcek şekilde ufak bi şekil yapsam diye düşündüm, tabi bu aracı yapan vatandaş onu düşünememiş mi soguk hava almasını neden kısa tutmuş ki o karbüratorun borusunu ?

  9. #9
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Eylül.2011
    Yaş
    25
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    424
    Alıntı Fatih41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok ben soguk hava için asıl ana boruyu kast etmiştim ordan bi ara boru ile aşagı dogru serin hava gelebilcek şekilde ufak bi şekil yapsam diye düşündüm, tabi bu aracı yapan vatandaş onu düşünememiş mi soguk hava almasını neden kısa tutmuş ki o karbüratorun borusunu ?
    Vardır bir bildiği üretenlerin bosver orjınal kalsın aracın psıkolojisyle oynama bence

  10. #10
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972
    Alıntı serci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vardır bir bildiği üretenlerin bosver orjınal kalsın aracın psıkolojisyle oynama bence


    Yakıt tüketimi hesapladım 27 krş şehir içi aklıma takıldı belki etkisi olur diye düşündüm çünkü gerçekten resmen motorun dibinde

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2010
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,784
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr
    Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

  12. #12
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?
    Evet işte karışıklık orda sımdı biz orayı kapatırsak sıkıntı olucak demek ki ? yağ buharını karbüratörün içine çekiyor zamanla tıkanıyor haliyle, en iyisi oem, ayda bir düzenli temizlik

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2010
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,784
    Orası kapatılmaz zaten kapatsan bile içeride oluşan basınç bir şekilde çıkar dışarıya.Ben bu filtre olayına anlam veremiyorum hiç bir mantığı yok gibi duruyor..
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

  14. #14
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,614
    Filtreyle olmaz.

    Yağlanma olmasın istiyorsan oil catch can takacaksın veya kendin yapacaksın.

    Temizlersen hat temiz kalır. Ama PCV emişi yağlamaya devam eder.


    Ekleme;

    Gördüğüm kadarıyla aracında tek nokta LPG var. Tek nokta LPG'de PCV'den kaynaklı biraz yağlama subapların için iyidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    fatihcakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Temmuz.2011
    Yaş
    22
    Şehir
    İzmit/Gölcük
    Mesaj
    1,972
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtreyle olmaz.

    Yağlanma olmasın istiyorsan oil catch can takacaksın veya kendin yapacaksın.

    Temizlersen hat temiz kalır. Ama PCV emişi yağlamaya devam eder.


    Ekleme;

    Gördüğüm kadarıyla aracında tek nokta LPG var. Tek nokta LPG'de PCV'den kaynaklı biraz yağlama subapların için iyidir.


    Tamam artık en mantıklısı oem kalması ve düzenli temizlik...


    Teşekkürler yardımcı oldugunuz için...

  16. #16
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    aKSAraY/MerkeZ 68
    Mesaj
    3,669
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?
    tıkanıyo aynı fılıtre temızlıgı gıbı ıkı haftada bı yada ıstedıgın zaman balata spreyıyle temızlıyosun mantık benımde aklma sıgmıyo ama uretıldıyse kesın bı mantıgı vardır sıteden bırı bıze bu konu hakkında yardımcı olacaktır bence soyle bıde mantık var ordakı yag buhar halınde zaten o fılıtreden buhar oalrak taılıyo yada o.b.k abımın dedıgı gıbı catch tank lar onlar kullanılıyo performans yonunden kesınlıkle bı getırısı var kı kullanılıyoo yoksa o kucukuk fılıtreyı nıye uretsınlerkı ...
    BİG turbo hdi full boost
    iletişim için
    v


    cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2010
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,784
    O filtreler daha farklı amaç için üretilmiş olabilir mesela go kart lar için yada benzer ufak motorlar için üretilmişte olabilir.Bu uygulamayıda biri yapmış diğeri ondan görmüş yapmış sonra diğeri falan derken böyle yaygınlaşmış ta olabilir.Çünkü gerçekten çok mantıksız bahsi geçen yere oil catch tank en uygun çözüm olacaktır.Zaten o filtreler çok kısa zamanda tıkanıyor olması gerekir.Çünkü bahsi geçen yerden özellikle motor ısındığında ciddi anlamda yağ buharı çıkıyor bir avuç filtre sonuçta.
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •