Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 42 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Scooter motor yenileme (Mondial ZAT150)

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,493

    Scooter motor yenileme (Mondial ZAT150)

    29 ocak 2013
    zat150 ye başladım
    aslında komple motoru açarmıyım henüz karar vermedim.
    tüm işlemleri resimleyerek başkalarınada faydası olacağını düşünüyorum.

    Kısa özet:
    tahminen motoru 2-3 sene önce komple yenilemiştim
    segmanlar gitmişti ve hata bendeydi, uzun süre yağını değiştirmemiş ve sadece eksildikçe yağ eklemiştim. fakat birşeyi unutmuşum "yağ filtresi" ...
    yağ filtresi zamanla tıkanmış ve eksik yağlama sayesinde segmanlar aşınmıştı
    duman atmaya başlayan motoru komple baştan yapmıştım.

    Dediğim gibi bu olay 2-3 sene önceye ait
    motoru yaptıktan bir süre sonra yağ damlatmaya başladı
    bir conta veya keçeden kaçak olduğunu düşündüm
    yağını sürekli kontrol ettim ve eksildikçe tamamladım
    yağ kaçağı olduğundan dolayı, motorun her yeri yağ için de kalıyordu
    yıkama sonrası temizleniyor ama bir süre sonra gene aynı oluyordu
    tabi motorda bir sıkıntı yoktu,
    duman atma veya performans problemi olmadan kullanıma devam ettim,
    yağ kaçağı görsel bir kirlilik yaratıyordu sadece.

    Elbette bu sefer 1000-1500km aralıklarla yağı değiştirirken yağ filtremide kontrol ettim.

    Bu böyle devam etti..
    Aptal bir keçe yüzünden komple motoru indirmek istemedim
    fakat son zamanlarda bu kaçak iyice arttı ve rahatsız etmeye başlamıştı.

    2012 kasım ayında mondial gomax 150 satın aldım ve ona binmeye başladım.
    zat 150 yi beklemeye aldım,
    bu arada işlem sırasında bana gerekebilecek olan parçaları sağolsun izmirden @atezer ustanın yardımıyla satın aldım. (mondialin yedek parça kısmı mükemmel işliyor ya, o yüzden istanbul değil parçaları izmirden almak zorunda kaldım)


    15 Kasım 2012
    Şimdi elimde yaklaşık 3 senedir garajda yatan motoru bitik alfaromeo arabam ile yağ kaçağı sıkıntısı olan bir zat 150 var.

    Önce arabama başladım, zat150 yan köşede beni tam 2.5 ay bekledi

    Kısaca bahsedeyim:
    arabam için önceden 2 sene boyunca parça tedarik ettim
    herşey hazır olunca 15 kasım 2012 de aracı sanayiye arkadaşımın dükkanına çekerek işe başladım
    sadece motor değil, frenlere kadar komple bir işlemden bahsediyoruz
    çok detay takıldığım ve hiçbir şeyden kaçmadığım için 2.5 ay sanayide arabamı topladım.
    nihayet dün 29 ocak 2013 te arabayı garajıma geri getirdim ve zat 150 operasyonuna başladım.

    bu özet ve birkaç resimden sonra zat operasyonuna geçeceğiz....













    ----------------------------------------------------
    HADİ BAŞLAYALIM

    eveeeet 2.5 ay bekleyen zatımız tabi biraz bakımsız bir hal almış








    Bunlar bana gerekecek olan parçalar(tahmini)
    motoru açıp açmayacağıma karar vermedim ama pahalı olmadığından piston falanda alayım dedim.

    Normalde motor yan kapağını alma sebebim yağ tapasının bir parça yalama olmasından dolayı
    tapayı takmadan önce teflon bant ile güzelce sarıp takarsan bir sorun ve kaçak olmuyor ama
    insanın midesi bulanıyor işte..



    sökmeye başlayalım















    şu yağa kire bakarmısınız


    daha önce sıfır olarak alıp taktığım ve yakıt problemimi çözen mondial 150hs karburatörü


    eksozuda indirelim







    şimdilik dış aksam parçalarımızı bir kenarda bekletiyoruz,
    toplarken ciddi bir temizlik operasyonu bizi bekler



    yağ içinde kalmış olan motorumuz önümüzde


    sökmeye devam


    merak etmeyin pırıl pırıl olacak




    kaç senedir kullanılmış olan bando marka kayış sıfır gibi!


    rollerlar iyi durumda gözükmüyor, zaten tahmin edip sıfırını satın almıştım






    bunu sökebilmemiz için aparata ihtiyaç var
    zaten çok önceden satın almıştım


    aparat sayesinde kolayca söküyoruz


    piston üst ölü noktada
    timing ayarınız bu şekilde, sanki biraz hatalı?
    ahmet abi yorumun varmı ?


    stator ortaya çıktı








    Peki bu kadar söktükten sonra yağ kaçağı nerede insan merak ediyor değilmi?
    aynı şeyi bende düşündüm ve başladım araştırmaya
    fakat tahmin ettiğim krank keçesinden çıkmadı sorun!
    hatta krank keçesi tertemiz ve kuru..

    problem hiç beklemediğim bir yerden çıktı, biraz şaşkınlık yarattı açıkçası
    bunu akşam paylaşırım zira zat 150 slx sanayide beni bekler
    gidip kaldığım yerden devam edeyim..

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,493
    30 ocak 2013

    evet kaldığımız yerden devam.

    kaçak nerede?
    işte cevabı:

    arka teker ile motor bloğu arasındaki metal parçayı bilirsiniz
    işaretlediğim yere bakın, orada bir civata var.




    gördüğünüz üzere, bu bağlantı noktası çatlamış
    artık ne oldu bilmiyorum, bir çukuramı düştüm acaba o anda oldu?


    daha yakından çekim
    bugün kapağı mengeneye bağlayıp, o parçayı tamamen kopardım.
    Çatlak olmayan yer parlak, yani büyük bir kısım çok önceden kopmuş bile.


    allahtan başka sebeptende olsa (yağ tapası) dış kapağı iyiki önceden satın almışım.




    Önce arka jantımı temizlemeye başladım




    Geçen sene başında metzeler ön ve arka lastik almıştım
    önü takmıştım ama arka zor olduğu için lastik evde bekliyordu
    bu resimden sonra gittim onuda taktırdım


    Benzin ile bir temizlik operasyonu ve yüzü gözü açılan motor


    üst kapaktan sonra alttaki ana krank kapağı karşımızda
    burada marş dişlileri,yağ pompası ve zinciri görülüyor
    marş dişlisine, marş rublesi de diyorlar


    Bunu sökmek için gene aparata ihtiyacımız var, kolayca söküyoruz
    dikkat, bu marş rublesinin somunu ters diştir, yani sağa doğru sökülür.


    Söktükten sonrası
    Bundan sonra yağ pompasının üzerindeki kapağı 2 civatayı sökerek alıyoruz
    sonra pompanın kranka bağlantılı olan zincirini biraz uğraştıktan sonra (zorlamadan) çıkarabilmeniz lazım.



    en üstteki kapağı 2 vida sökerek açıyoruz, exantrikler ortaya çıkıyor
    külbütör kapağıda denir buna


    motor sentedeyken, exantrik dişlisinin konumu


    exantrik zincirinin gergisi vardır, onu düz bir tornavida ile vida gibi çevirerek
    zincir yataklarının gevşemesini sağlıyoruz


    üst kapak somunlarını söküyoruz
    artık buradan sonra geriye dönüş yok, tekrar toplarken mutlaka yeni kapak contası gerekir.


    kapağın yan tarafındaki 2 adet civatayı söküyoruz


    üst kapağımızı artık dışarıya alabiliriz


    bloğun alt tarafında 1 adet civata var onu söküyoruz


    bir tanede yağ pompasının yan tarafında civata var, söküyoruz


    şimdi bloğu ayırabiliriz
    bu işlemleri yaparken araya tornavida sokup ve sonrada kanırtıp kapak yüzeylerine zarar "vermiyoruz!"




    şimdi yan krank kapağınıda ayırabiliriz





    bir adet alyen civata var onu sökmemiz lazım
    bu, exantrik gergisini bloğa bağlayan civata, sökmez isek gergi çıkmaz





    evet şimdi krankın bu tarafından bir çekiç darbesi indiriyoruz
    ama önce exantrik zincirinin krank tarafındaki dişliden çıkarıyoruz
    yoksa krank sol tarafa doğru hareket etmez.
    çok acayip bir zorlama olmaması lazım, 1 çekiç darbesi yeterlidir
    Bunun için daha iyi bir yöntem bulamadım.


    artık krank dışarıda
    baktım, krankın rulmanları taş gibi sağlam, boşluk falanda yok
    piston sağlam, segmanları sağlam hiç sorun yok
    aslında boşuna motoru açtım ama bilemeyizki, aklım kalmasın


    geriye kalan boş bir GY6 motoru



    tabi arka dişlilere bakmadan olmaz
    bu civataları söküyoruz


    bütün dişli ve rulmanlarım sağlam
    neden? çünkü daha önce motoru toplarken tüm çançinçon rulmanların hepsini SKF marka rulmanlar ile değişmiştim.

  3. #3
    34tb9544 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Şubat.2007
    Yaş
    29
    Şehir
    turkey/istanbul
    Mesaj
    2,766
    Çok guzel bi paylaşım gercekten su an bi tane Honda titan topluyoruz sıfırdan daha önce de bi tane yarı custom bir motor topladık insallah bitince resimlerini yüklerim bi gun gelirseniz sizinlede beraber toplayabiliriz en azından birbirimize yardımımız dokunur iyi çalısmalar
    C R M performance
    E C U fast

  4. #4
    alex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Haziran.2010
    Yaş
    25
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Mesaj
    1,364
    maşallah bu arada bilgi vermek isterim o kuruyan pilastik aksamlar için besleyici süt vardı uygulandıktan sonra plastigin emmesini bekleyin

    sora bikaç yıkamadan sonra gene uygularsanız farkı anliycaksınz yeni gibi oluyor :=)

  5. #5
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Ekim.2009
    Yaş
    23
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    6,037
    merhaba hakan di sanirim isim abi işcilik harika olmuş ama umarim alfa içinde bu kadar detayli bi konu acarsiniz kolay gelsin

  6. #6
    BuRaK_eFe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Ocak.2013
    Yaş
    24
    Şehir
    AnGaRa ;)
    Mesaj
    1,392
    alfa dan sonra çocuk oyuncağı gibi gelmiştir motor

  7. #7
    monsterdriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Aralık.2010
    Yaş
    23
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    161
    Tebrikler, gerçekten çok güzel ve planlı çalışmısssınız her ayrıntıyı fotoğraflarla açıklayarak ihtiyacı olanlar için güzel bir kaynak sunmuşsunuz emeğinize sağlık

  8. #8
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İST
    Mesaj
    1,318
    supersınız

  9. #9
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Mayıs.2010
    Yaş
    21
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1,460
    Elini saglık allah utandırmasın. birşey sorumak istiyorum ? mesela böyle bir scooter a neler yapılabilir ? tune açısından
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53

  10. #10
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    52
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    847
    O sorunun cevabı çok yakında geliyor..

  11. #11
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    52
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    847
    Kaptan eline sağlık!
    Özellikle de, detaylı anlatım için çok sağol.

  12. #12
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Ağustos.2009
    Yaş
    28
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    767
    Ellerinize sağlık, çok güzel oluyor maşallah. Konuyu okuyunca gaza geldim, müsait olduğumda uzun süredir beklettiğim eski Vespa yı elden geçireceğim
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #13
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Ocak.2013
    Yaş
    26
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    226
    Vallahi bravo büyük bir sabır ve işçilik tebrikler paylaşım için
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  14. #14
    ferhat-a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25.Ekim.2007
    Yaş
    31
    Şehir
    Tr / Ank
    Mesaj
    586
    Eline sağlık abi süper iş süper işçilik.
    Bu Yaşımıza Kadar Hiç Adam SATMADIK!
    Kral Olmayanlara Taç Taktık İşte En Buyuk Hatayı da Burda Yaptık?

  15. #15
    Musti PoweR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mart.2010
    Yaş
    22
    Şehir
    İkinci direk - Pazaryolu
    Mesaj
    1,118
    gy6 .. benim ömrümü yiyen motor 2 tane çin malı sahibi oldum , ilkine hiç motor falan yaptırmadım kaza yaptıktan sonra satmıştım. ikincisi bağcılardaki bi usta yüzünden kitlemişti , onun sorunuda şuydu , üst kapak contasını takmamış. bende yeni yaptırdım bişey olmaz bahanesiyle devam ettim hiç yağına falan bakmadan. bayramın 1.günü sabahı kitledi malesef.. ben ustama 350 tl karşılığında yaptırdım tekrardan. para bana girdi orası ayrı tabii garantili sıfır motor yaptı. ondan sonra gezdik dolaştık 400 - 500 km yaptık , motor yağ yakmaya başladı. ama öyle böyle değil. ondan sonra ustama tekrar götürdüm hiç bi para almaksızın değiştirdi yağ pompasını vs vs. ondan sonra benim motor basık oldugundan üst kapak çatlattı. onuda hiç bi para almaksızın değiştirdi.

    gy6 çok sorunlu bi motordur. ben asıl gy6ya tune yapıp nası bi performans sağlıyacak vs vs çok merak ediyorum ve merakla bekliyorum. yardıma ihtiyacın olursa hakan abi bi pm atman yeterli
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  16. #16
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Kasım.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    693
    Alıntı 34tb9544 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok guzel bi paylaşım gercekten su an bi tane Honda titan topluyoruz sıfırdan daha önce de bi tane yarı custom bir motor topladık insallah bitince resimlerini yüklerim bi gun gelirseniz sizinlede beraber toplayabiliriz en azından birbirimize yardımımız dokunur iyi çalısmalar
    olm kaderimizmi bu ben de şu an 93 model yamaha dt125r 2 zamanlı cross topluyorum sıfırdan 3 tane hurdadan 1 tane çıkarttım
    05352793533

  17. #17
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,493
    dün neredeyse tüm gün temizlik ile geçti, çok yoruldum

    dişli gurubundaki bir rulman hoşuma gitmedi değiştirdim
    resimde kırmızı renk olan


    varyatörde aşınma fazla, yenisi ile değişecek




    ---------

    Bugün sabahtan bir giriştim....


    saat 6 gibi böyleydi
    sonra statoru falanda taktımda resimleyemedim



    toplarken tek tek resim çekmedim
    sökmenin tam tersi uygulanacak, extra bir şey yok
    sadece vidalara çok dikkat etmek şart
    fazla sıkarsan hemen yalama olur, az sıkarsan yağ kaçırma riski var

  18. #18
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Kasım.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    693
    abi çin malıyla çok uğraştım ben bezdirdi beni valla japon olsun çamurdan olsun
    05352793533

  19. #19
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22.Ocak.2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    7,326
    Alıntı Musti PoweR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gy6 .. benim ömrümü yiyen motor 2 tane çin malı sahibi oldum , ilkine hiç motor falan yaptırmadım kaza yaptıktan sonra satmıştım. ikincisi bağcılardaki bi usta yüzünden kitlemişti , onun sorunuda şuydu , üst kapak contasını takmamış. bende yeni yaptırdım bişey olmaz bahanesiyle devam ettim hiç yağına falan bakmadan. bayramın 1.günü sabahı kitledi malesef.. ben ustama 350 tl karşılığında yaptırdım tekrardan. para bana girdi orası ayrı tabii garantili sıfır motor yaptı. ondan sonra gezdik dolaştık 400 - 500 km yaptık , motor yağ yakmaya başladı. ama öyle böyle değil. ondan sonra ustama tekrar götürdüm hiç bi para almaksızın değiştirdi yağ pompasını vs vs. ondan sonra benim motor basık oldugundan üst kapak çatlattı. onuda hiç bi para almaksızın değiştirdi.

    gy6 çok sorunlu bi motordur. ben asıl gy6ya tune yapıp nası bi performans sağlıyacak vs vs çok merak ediyorum ve merakla bekliyorum. yardıma ihtiyacın olursa hakan abi bi pm atman yeterli
    Yanlış anlamassan birşey soracağım. Ben 0 Merlin S (kanuni 150 lik maxi scooter) sahibiyim. Yanlış rodaj teşhisi gereği pistonum gömleği çizdi ve motorun tamamı orjinal kanuniden gelen yedek parçalar ile değişti. Tüm masraf işçilik dahil 150 tl tuttu. Sizinki yüksek kalmamışmı? Piston ve gömlek takımı toplam 100 tl zaten.
    www.ilgincbirsey.com Herkes için ilginç birşeyler...

    PlastiDip ürünlerini ilgincbirsey.com sitesinden Kredi Kart ayrıcalığı ile 12 taksitte alabilirsiniz.

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •