Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 28 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 207 - 307 yol tutuş farkı

  1. #1
    olcay_bora
    Misafir

    207 - 307 yol tutuş farkı

    207 gt mi rc mi bakamadım yanak lastk gibi duruodu büyük jant belli yay var mı yok mu bilemem bende 16 lık orjinal jant var 55 yanak bide 3.5 eibach yay var herifin girdiği yerlere ben giremedim trafikte düzlükte yanlıo topluo cooper s gibi oynuo iki arac arasında o kdr fark olabilir mi ?? 307 yi öle yapmak için ne lazım coil le 6 basıp 40 yanaklı lastk mi koymak lazım ???

  2. #2
    PALERMO
    Misafir
    Kardeşimin 307 XS'inde 5 cm Eibach yay olmasına rağmen hala yeterince alçak değil ayrıca süspansiyonlar 207 GT ile kıyaslarsak daha yumuşak.

    207 GT'nin lastik ölçüsü 205/45 17, 307'nin de 205/55 16.

    Bence çok büyük olmasa da mutlaka yol tutuşta farklar olacaktır.

  3. #3
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Eylül.2006
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    2,599
    Fark olması normal...

    Belki Ççok iyi yol tutuş parçaları ile çok daha yi bir yol tutuş sağlayabilirsin...

    Ve dipnot olarak şunu belirtmek isterim... Otomobilin yoltutuşu birçok faktöre göre değişkenlik gösterir, Araban çok büyük yatırım yapıp yarın X viaraja 120 ile çekiştire çekiştire girebilirsin ama yrn X virajda arabanın yarısını bırakırsın, kendine de zarar verebilirsin, genelde kazalar kullanıcıların arabalarından ve kendilerindne en emin oldukları anlarda yolur...

    Bence kendine trafikte aksiyon yapan araçları feyz alma, pilotaj bile çok büyük bir etkendir.
    OTOMOBİLE BİNİNCE EMNİYET KEMERİ TAK!!!

  4. #4
    olcay_bora
    Misafir
    pilotajda aracı tanımakla baglantılı nerde ne şeklde ne kdr atcagını biliorum ztn sınırları zorluorum ama işte daa ii yolu tutanda ben sınırlardayken şeklini koyup gidio
    coil maddiyata dayanıo die yay alabldm zmnında stock a göre fark edio çok güzl spacer fln bide ilave ediim die düşündm bi ara onada bijon jantı az tutar o zmn dediler bi gün teker fırlar die almadım

  5. #5
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasım.2007
    Yaş
    26
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    5,572
    Birde 207 Gt olsun RC olsun amörtisörler yayları viraj denge cubukları farklılık gösterecektir.

    Şafak'a katılıyorum dediklerine.
    Allah korusun.. Heralde ben bu güne kadar arabama güvenmediğim için virajda veya öle
    abidik kubidik hareketler yaparken kaza yapmadım çok şükür.
    En iyisi arabaya güvenmemek ne kadar KONİ ile donatılı olsada

  6. #6
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Eylül.2006
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    2,599
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pilotajda aracı tanımakla baglantılı nerde ne şeklde ne kdr atcagını biliorum ztn sınırları zorluorum ama işte daa ii yolu tutanda ben sınırlardayken şeklini koyup gidio
    coil maddiyata dayanıo die yay alabldm zmnında stock a göre fark edio çok güzl spacer fln bide ilave ediim die düşündm bi ara onada bijon jantı az tutar o zmn dediler bi gün teker fırlar die almadım
    Herzaman daha sportif arabaya daha çok para harcayan şeklini koyup gider, bu iş böyledir

    Onno usta gibi olacak ama, çok daha iyi bir yoltutuş ve performans beklentin varsa bence GTi segmenti bir otomobil tercih et Erel'in dediği gibi GTi segmenti otomobillerin yol tutuş internalleri fabrikasyon olarak diğer modellerinden çok daha iyidir.

    Tekak söylemek isterim, arabana ve kendine çok fazla güvenme ( sadece senin için değil bu herkez için geçerli ) herzaman kendinin hata yapabileceğini ve aracın istediğin gibi tepki vermeyebileceğini aklına getir, Şehir içi yollarda makas atarak ilerleyerek, virajları sert keserek diğer insanlardan sadece küfür yersin hatta onları da bazen zor durumda bırakırsın.
    Konu Safak tarafından (24.Ağustos.2008 Saat 23:01 ) değiştirilmiştir.
    OTOMOBİLE BİNİNCE EMNİYET KEMERİ TAK!!!

  7. #7
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasım.2007
    Yaş
    26
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    5,572
    Bir yanlış'ı düzelteyim EREL


    Bu arada eminimki benim aracımda güzel yoltutuyordur ama denemek istemiyorum
    Riske atamam arabanı yani ilk önceliği arabam olduğu için bende arabaya birşey olmaz ise banada olmaz dolayısı ile

    Fazla güvenme bencede bora çünkü hava, nem, asfalt, lastik, kıl tüy çok etkiliyor.
    Birde sadece yay ile aracın biraz daha riskli çünkü atar bir anda kıçı atabilir yani yay sert amörtisör yumuşak atma riski daha fazla sert amörtisöre göre
    Konu -ER- tarafından (24.Ağustos.2008 Saat 23:03 ) değiştirilmiştir.

  8. #8
    scream3057
    Misafir
    bu arada konu sahibi arkadaş yediğin harflere ve eksiklerine biraz daha dikkat etsen de biz de ne yazdığını anlamak için kasmasak ...

  9. #9
    olcay_bora
    Misafir
    ben sadece amortisör hareketinin sert ve kısıtlı alanda inip kalkması ile lastigin yanak inceliği yol tutuşu etkilediğini düşünüyordum. Ama yinede 207 ile 307 arasında o kadar fark olması beni etkiledi.

    zaten küfür yediğini insan hissediyor bazı durumlarda utanç başlıyor

    afedersin 3057 bazen alışkanlıktan türkçe yi katlediyorum.

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.Şubat.2006
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesajlar
    10,951
    Bora sanırım sen aracın yol tutuşunun lastik yanağı amortisör ve yay karakterlerinden geçtiğine inanıyorsun. 207 GT yada RC zaten süspansiyon geometrileri farklı araçlar. İkiside sportif ve yarı agresif sürüş dinamiğini tercih eden genç kitle için üretilmiş konforu ikinci plana yol tutuş frenaj gibi öğeleri bir ön plana alarak tasarlanmış bir araç. Önden çekişli araçlarda arka süspansiyon yapısı yol tutuşu etkileyen en önemli unsurlardan birisidir. Senin aracında peugeot çok uzun seneler sonra HatchBack bir araç üzerinde torsiyon sistemini bırakarak arkalarada yay kullandı. 307 kendi halinde iken zaten çok iyi bir yol tutuşa sahip değilken ve kule gergisi gibi birşeyi takmak imkansıza yakın olduğundan (silecek altından geçiyor) aracına alıcağın coilover seti yada uygun bir koni yay ikilisi ile elde ediceğin setupa birde kaliteli lastik ile desteklesen bile elde ediceğin toplam yol tutuş bir 207 GT kadar olamayacaktır benim görüşüm. 207 RC bile 207 GT den bariz daha iyi yol tutuyorken (farklı arka aks ve farklı setup) GTI segmenti bir araç yol tutuşunu sağlamak sana oldukça pahalıya mal olacaktır. Bence kendine bir aracı hedef belirlemek yerine mevcut aracında olabilecek en iyiyi yapmaya çalışmak yeterli. Unutmaki aracın yüksek profil ve kilo olarak ağır. 3.5 yay ve koni bence senin için yeterli olucaktır. Kalite bir lastik ilede bunu desteklersen sınırlarıda zorlamazsan kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Never drive faster than your guardian angel can fly

    MagicPerformance

    106 RC - Coming Soon
    1997cc - 250+ hp @ DynoDynamics
    Bilstein, Brembo, Quaife

  11. #11
    can_ank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Eylül.2006
    Yaş
    29
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    601
    Schumi gördüğüm kadarı ile sen gayet bilgilisin bu konularda ondan sana danışalım biraz. Bu 207RC nin yol tutuşu sınıfındaki araçlara göre nasıldır. Ya da kendi içinde baktıgımızda iyimidir. Çünkü geçen gün FN2 ci arkadaşla bastıgımızda hız 200 civarı idi ve önümüzde bir viraj vardı uzunca. FN2 ci gözünü kırpmadan girdi oraya ben acıkcası araca pek güvenemedim. Ama sağda solda pist derecelerine fln da baktıgımda FN2'yi gectiği pistler bile var RCnin. Bende pek güven uyandırmıyor araç. Arkadan kopmaya meyilli ztn. Buradaki benim beceriksizliğim mi yoksa araç cidden o kdr iyi değil mi?? Bi önceki aracım focus 3k olanlardandı. RC nin daha iyi olması beklenirken focus daha güvenli hissi uyandırıyordu bende. Bi de çok sert oldugundan malum TR yollarında bol bol sektiriyor.
    Konu can_ank tarafından (25.Ağustos.2008 Saat 10:40 ) değiştirilmiştir.

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.Şubat.2006
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesajlar
    10,951
    FN2 yi hiç bilmiyorum. Focusun çok güven veren bir sürüşü var ve sınıfında stock aile araçlarında belkide en iyi yol tutan araç. Ama Peugeot araçlarında arkadan kayma meyilli üretir ve şöförün yetenekleri ile limitleri zorlayabilirsin. Arkadan kayan aracını kontra ve gaz pedalı ile kontrol etmeye alıştığın zaman aracına daha çok güvenip daha fazla keyif alıcağına eminim. Arkanın yavaşça kontrollü gelmesi kötü bişi değil. Yeterki viraja yanlış hız ve açı ile girip kafadan kayma. FN2 ile RC yi objektif olarak kıyaslayamam ama RC nin yol tutuşu gerçekten iyi.
    Never drive faster than your guardian angel can fly

    MagicPerformance

    106 RC - Coming Soon
    1997cc - 250+ hp @ DynoDynamics
    Bilstein, Brembo, Quaife

  13. #13
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28.Şubat.2006
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    6,136
    Alıntı can_ank Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Schumi gördüğüm kadarı ile sen gayet bilgilisin bu konularda ondan sana danışalım biraz. Bu 207RC nin yol tutuşu sınıfındaki araçlara göre nasıldır. Ya da kendi içinde baktıgımızda iyimidir. Çünkü geçen gün FN2 ci arkadaşla bastıgımızda hız 200 civarı idi ve önümüzde bir viraj vardı uzunca. FN2 ci gözünü kırpmadan girdi oraya ben acıkcası araca pek güvenemedim. Ama sağda solda pist derecelerine fln da baktıgımda FN2'yi gectiği pistler bile var RCnin. Bende pek güven uyandırmıyor araç. Arkadan kopmaya meyilli ztn. Buradaki benim beceriksizliğim mi yoksa araç cidden o kdr iyi değil mi?? Bi önceki aracım focus 3k olanlardandı. RC nin daha iyi olması beklenirken focus daha güvenli hissi uyandırıyordu bende. Bi de çok sert oldugundan malum TR yollarında bol bol sektiriyor.
    bence sen arabadan çekinmişsin bnm arkaşımda gt vardı sadce 3 cm apex yayla saçma sapan gidiyordu 200+ larda bile traifkte tam sağ tam sol gidebiliyorduki virajları saymıorum, bence 207 lerin kasa şeklinde hiç beklenmeyecek bir yol tutuşu var cooper tarzı yol tutuş
    Team PAŞAOĞLU

  14. #14
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Eylül.2007
    Yaş
    28
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    3,759
    Alıntı can_ank Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Schumi gördüğüm kadarı ile sen gayet bilgilisin bu konularda ondan sana danışalım biraz. Bu 207RC nin yol tutuşu sınıfındaki araçlara göre nasıldır. Ya da kendi içinde baktıgımızda iyimidir. Çünkü geçen gün FN2 ci arkadaşla bastıgımızda hız 200 civarı idi ve önümüzde bir viraj vardı uzunca. FN2 ci gözünü kırpmadan girdi oraya ben acıkcası araca pek güvenemedim. Ama sağda solda pist derecelerine fln da baktıgımda FN2'yi gectiği pistler bile var RCnin. Bende pek güven uyandırmıyor araç. Arkadan kopmaya meyilli ztn. Buradaki benim beceriksizliğim mi yoksa araç cidden o kdr iyi değil mi?? Bi önceki aracım focus 3k olanlardandı. RC nin daha iyi olması beklenirken focus daha güvenli hissi uyandırıyordu bende. Bi de çok sert oldugundan malum TR yollarında bol bol sektiriyor.
    bilkent'teki göbeklerden nasıl döndüğünü biliyorum focusla.

    207RC'yi bilemiycem de diğer arabalarla kendi arabamla girdiğim gibi girince virajlara direk farkı anladım.207RC bence en az 206RC kadar iyidir. 206yla öyle girdiğim anlar olduki ben savruldum arabanın içinde araba kendini bırakmadı. amörtisörler standard 3cm eibach yay var sadece.
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  15. #15
    öncel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Ocak.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    07
    Mesajlar
    1,793
    207 gt ve rc, 307'ye göre yol tutuş olarah daha iyi.bunun sebebi ise gt ve rc'nin tamamiyle sportif kullanım için üretilmiş olmasıdır.söylemek istediğim bi şey daha var gt ve rc'de esp mevcut.esp şöförden kaynaklanan hataları minumuma indiriyor ki araba saçma sapan ilerleyebiliyor.

  16. #16
    can_ank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Eylül.2006
    Yaş
    29
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    601
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilkent'teki göbeklerden nasıl döndüğünü biliyorum focusla.

    207RC'yi bilemiycem de diğer arabalarla kendi arabamla girdiğim gibi girince virajlara direk farkı anladım.207RC bence en az 206RC kadar iyidir. 206yla öyle girdiğim anlar olduki ben savruldum arabanın içinde araba kendini bırakmadı. amörtisörler standard 3cm eibach yay var sadece.
    Yaşlandım herhalde, kalmadı okul zamanındaki gözü karalıklar
    İyi yol tutuyo araba ona bi lafım yok da, herhalde o gun FN2 yi gördükten sonra moralman çöktüm Adam banamısın demeden girdi viraja, ben onun için ondan çok korktum herhalde.

  17. #17
    olcay_bora
    Misafir
    saolasın schumi gerçekten bayağı aydınlattın bu konuda bilgi edinmiş oldum. 307 de zaten sürekli arka kopup gidio gaz ile dengelemesem toparlanmıo yay yokken gaz da bişey ifade etmiyordu. ufakta olsa büyükte olsa direksiyonda sert harekette hemen arka kendi kafasına göre takılmaya başlıo. eagle f1 alcaktım en iyi o yol tutuyor diye biliyordum ama düz çizgiler olmadığı için virajda iyi değilmiş. hangi lastiği önerirsin yakın zamanda bi takım alacağım çünkü...

  18. #18
    Dr.Ecu Chiptuning eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19.Eylül.2006
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesajlar
    4,746
    kardeşim ben good year eagle F1 lardan çok memnundum,beni çok tatmin ediodu ama ömrü çok uzun değil diolar :S

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.Şubat.2006
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesajlar
    10,951
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim ben good year eagle F1 lardan çok memnundum,beni çok tatmin ediodu ama ömrü çok uzun değil diolar :S
    Ömrü uzunluğun bilemem ama çok balon yapıyo. Gerçi balon yapmaya ve yarılmaya garantisi var ama belli km sonra yarılınca sana yenisin verselerde biri yeni birisi eski lastik olmaz diğerinide sen cebinden alıyosun. Ben 3 takım TOYO T1R kullandım. En iyisi değil ama ben memnundum. Sürüş tarzımda çoğunlukla agresiftir. Tehlikeli bir kopma 1 kere bilmediğim bir virajda benim hatam yüzünden yaşadım.
    Never drive faster than your guardian angel can fly

    MagicPerformance

    106 RC - Coming Soon
    1997cc - 250+ hp @ DynoDynamics
    Bilstein, Brembo, Quaife

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •