Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 42 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Toyota Yaris D4D Multimode'u nasıl bilirsiniz?

  1. #1

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659

    Thumbs up Toyota Yaris D4D Multimode'u nasıl bilirsiniz?

    Arkadaşlar Yaris'in multimode şanzımanlı D4D aracı nasılsır? şanzuman ile motor uyumu konusunda bir çok yorum var ama kullanan arkadaşların fikirlerini merak ediyorum. Bir de bu araçta kayış mı var yoksa zincir mi? ağır bakımı hangi km.de yapılıyor?

    Aracın artı ve eksileri hakkında da yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.

  2. #2
    _Burak_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Mart.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    Bayrampaşa / Yıldırım
    Mesajlar
    2,984

  3. #3
    turbo&quattro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07.Nisan.2009
    Yaş
    32
    Şehir
    MD / DE
    Mesajlar
    6,310
    Teknoloji degisti hersey degisti ama icimdeki yaris nefreti hala degismedi

    2003 yilinda almistim 2000 model...Dayanamayip iki hafta icinde baya zarar ederek satmistim..Bassan gitmez-durmaz...100den yukari ite kaka cikar..Yanindan otobus, kamyon gecer siddetle salanir, koltuklari rahatsiz vs...

  4. #4

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659
    yenisinin içi de tipi de daha sempatik duruyor ama multimode Yaris'te de kötü mü? Daha doğrusu kötü derken neden kötü? Her yarı otomatikteki gibi ayağını gazdan çekmezsen illa ki tork konvertörlü tam otomatik bir şanzuman gibi sarsıntısız geçiş yapamaz. Vites geçiş hızı çok mu yavaş? Yokuşlarda kaydırma mı yapıyor? İnsanlar neden bu kadar kötülüyor bu bilgilere gerçekten ihtiyacım var.

  5. #5
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.Temmuz.2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    3,425
    bu yorumların hiç birine katılmıyorum. otomatik d4d ye bindim iyi gidiyor hatta kadranda bir çok kez 199a geldi. yakıt tüketimide az. sadece yerden biraz yüksek. 1 yayla iş çözülür. bakımlarıda ucuz. birazdan kuzenim yanıt verir ztn memo yaz hemen seveng bayılın
    205gti1.9 vf320cd 🚗

  6. #6
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.Aralık.2005
    Yaş
    35
    Şehir
    ADANA
    Mesajlar
    1,185
    Zincir o şanzumanın dilinden anlamak önemli olan bende de mmt var corolla d4d tampon tampona trafikte manuelde kullanıp sen atacaksın alt devirde vites attırma o kadar ;

  7. #7

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659
    Alıntı tolga900 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zincir o şanzumanın dilinden anlamak önemli olan bende de mmt var corolla d4d tampon tampona trafikte manuelde kullanıp sen atacaksın alt devirde vites attırma o kadar ;
    Valla araç pek manuelde kullanılmayacak. Malum eşim için düşünüyorum. Ama güzergahı genelde düz yol zaten pek yokuş yok. Ama belli bir yerde yaklaşık olarak 3-5 km. kadar dur kalk trafik var. Bu kadar kısa bir mesafede de heralde balata ısınıp araç koruma moduna düşmez dimi

    Birde zincir değişimi var mı Toyota'da?

  8. #8
    awesome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    141
    2008 model var bende.
    MMT başarılı bir şanzıman değil ancak bana dayandıysa herkese dayanır diye düşünüyorum.
    70.000 KM de ve şimdiye kadar 1 kez olsun ne ışık yaktı nede problem çıkardı.arasıra kalibrasyon yaptır sür gitsin.Ben dikkatli kullanmam.Bozulacaksa bozulsun zihniyetiyle kullanırım.190 la giderken manuel e alırım vsvsvs.hatta 3 5 kere boş viteste gaz verip D ye çektiğimde olmuştur.Kısaca hala sorunsuz ve ilk günkü gibi maşallah.
    Mühendislik açıdan düşünülürse durum değişir.Kesinlikle şahaser değildir.Zamansız vites düşürür(Özellikle 1 ve 2. vites te yaşanır) vitesleri yavaş geçer vs.

    Asla abartıldığı kadar kötü bir şansıman değildir.Dayanıklıdır ancak başarılı değildir.

    Aracın kendisi şahsen Toyota nın en çok satan modelidir.Klasmanına oranla sorunsuz bir arabadır.Kendisine kesinlikle laf söyletemem.ayıp etmiş olurum.90 hp 190nm-205nm tork MMT ye rağmen çok canlıdır.1080 KG olduğu düşünülürse düz vitesinin çok keyifli olacağı söylenebilir.Yoltutuşu harika değildir ancak yüksekliğine oranla kesinlikle başarılıdır.Özellikle direskiyon sistemi çok başarılıdır.clio nun PS den bozma direksiyonu ile karşılaştırılamaz bile.Frenleri klasmanın standartlarında başarılıdır.


    Kısaca bir üst klasmana geçilmedikçe birtane daha alacak olsan VW alamazsam tekrar alabilirim.
    maf

  9. #9

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659
    Alıntı awesome Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2008 model var bende.
    MMT başarılı bir şanzıman değil ancak bana dayandıysa herkese dayanır diye düşünüyorum.
    70.000 KM de ve şimdiye kadar 1 kez olsun ne ışık yaktı nede problem çıkardı.arasıra kalibrasyon yaptır sür gitsin.Ben dikkatli kullanmam.Bozulacaksa bozulsun zihniyetiyle kullanırım.190 la giderken manuel e alırım vsvsvs.hatta 3 5 kere boş viteste gaz verip D ye çektiğimde olmuştur.Kısaca hala sorunsuz ve ilk günkü gibi maşallah.
    Mühendislik açıdan düşünülürse durum değişir.Kesinlikle şahaser değildir.Zamansız vites düşürür(Özellikle 1 ve 2. vites te yaşanır) vitesleri yavaş geçer vs.

    Asla abartıldığı kadar kötü bir şansıman değildir.Dayanıklıdır ancak başarılı değildir.

    Aracın kendisi şahsen Toyota nın en çok satan modelidir.Klasmanına oranla sorunsuz bir arabadır.Kendisine kesinlikle laf söyletemem.ayıp etmiş olurum.90 hp 190nm-205nm tork MMT ye rağmen çok canlıdır.1080 KG olduğu düşünülürse düz vitesinin çok keyifli olacağı söylenebilir.Yoltutuşu harika değildir ancak yüksekliğine oranla kesinlikle başarılıdır.Özellikle direskiyon sistemi çok başarılıdır.clio nun PS den bozma direksiyonu ile karşılaştırılamaz bile.Frenleri klasmanın standartlarında başarılıdır.


    Kısaca bir üst klasmana geçilmedikçe birtane daha alacak olsan VW alamazsam tekrar alabilirim.
    Bilgiler için çok sağol. Tam da düşündüğüm gibi aslında... Malum sequential şanzumanlar özellikle de alt modellerde halen emekleme dönemindeler o yüzden fazla bir beklentim yok. Ama arıza çıkarmıyorsa yavaş atmış biraz erken atmış çok dert değil. Yakıt konusunda da galiba oldukça cimri. Bir de benim alacağım 2007 model. Senin aracında isofix bağlantı noktası var mı?

  10. #10
    awesome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    141
    Toyota'nın D4D MMT kombinasyonunu kullanmayan ve yorum yapanlar seni doğru yönlendiremez.Şu bir gerçekki istisnasız her markanın bu tarz şansımanları problemli diye nitelendirilir ve 1 tanesi olsun tavsiye edilmez.örneğin vw DSG kullanım açısından mükemmel bir şansıman olsada(Vites atış vsvsvs) problem sözkonusuysa internette onlarca sayfa sıkıntı okuyabilirsin.Buda demekki MMT için şikayet çok doğaldır

    Orhan abi konuyu görürse yazacaktır.Kendisiyle yaklaşık olarak aynı zamanlarda almıştık.

    Sıfır alacaksan hiç kafanı bulandırma al gitsin.Servisi dahi yeter.

    MMT performansı çalıyor bu kesin ancak D4D gibi bir motorun olacağı için gayet yırtıcı bir gidişi olacak.Emrah ında bahsettiği gibi km dijital olduğu için 199 dan fazlasını göstermiyor malesef Hayabusa gibi km sonda durur devir ilerlemeye devam eder tabiki eğim vardır ancak bu klasmanda çatıdanda bıraksan gitmez birçoğu bu km yi
    maf

  11. #11
    awesome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    141
    Isofix olması gerek
    maf

  12. #12

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659
    Ben bir test sürüşü yapayım en iyisi. Zaten arabayı ocak ortası ancak alabileceğim.

  13. #13
    awesome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    141
    Test kesinlikle aydınlatacaktır.
    maf

  14. #14
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Şubat.2010
    Yaş
    32
    Şehir
    HELL
    Mesajlar
    2,341
    Otomatik şanzuman olarak düşünmeyin bunu. DSG veya SMG olarak da düşünmeyin. Bildiğiniz manuel şanzuman debriyaj pedalı yerine debriyaj ecusu koymuşlar. Debriyaja sizin yerinize beyin basıyor. O yüzden sıyırıyor.

    Sırf otomatik seçeneğimiz olsun adına üretilmiş bir şanzuman. Normal triptronik ve septronic şanzumandan çok daha ucuza mal edilmek amacıyla yapılmış. DSG veya SMG nin yanından bile geçemez.

    Sıralama yaparsak; (Permormans açısından)
    Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < Septronic & Tiptronic & Otomatik < SMG & DSG & PDK

    Dayanıklılık açısından:
    Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < SMG & DSG & PDK < Septronic & Tiptronic & Otomatik


    Dipnot: Bir arkadaşın arabasını kullanmıştım. Durduğu zaman araba N ye atmak gerekiyor. Yoksa aklınca yarım debriyaj beklediği için 8. seferden sonra koku yapmaya başlıyor.

  15. #15
    awesome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana
    Mesajlar
    141
    yazdıkların biryere kadar doğrudur.DSG özelliklede SMG ile kıyaslamak anlamsız olur.

    Arıza durumunda çıkacak masraf açısından:
    Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) >SMG & DSG & PDK > Septronic & Tiptronic & Otomatik

    şeklinde değiştirerek ekleyebiliriz konuya.

    Dipnot : 8 değil 18 kere beklerse yine koku vs yapmıyor.Ben ve benim etrafımdaki MMT kullanıcıları N konumunu kullanmıyor.Sizin kullandığınız istisna bir araç olarak algılıyorum.

    Dur kalk yoğun trafikte(Özellikle İstanbul trafiği) ısınmadan kaynaklı ışık yakan ve sağa çekip soğumasını bekleyenlerle karşılaştım.ancak bu durum okadar çabuk karşılaşabilecek bir durum değil.

    Bende karmaşık trafiğe çok takıldım ve adım adım yürüdüğümü hatta 5 km yolu 1 saatte gittiğimi hatırlıyorum.N ye kesinlikle atmıyorum.Koku veya ısınmada olmadı.yaklaşık 70.000 KM kullandığım araçla ilgili izlenimlerim budur
    maf

  16. #16
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Temmuz.2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesajlar
    348
    Yaklaşık 1 sene Corolla da kullandım, Vites geçişleri berbat, Sağlam bir rampada araç kalıyor gitmiyor Geri geri inip hızlanıp çıkmak gerekiyor. Yandan Doğanların çıktığını görünce baya bi moral bozuyor bu durum.
    Bir depoyla 1100 km yaptım (90km sabit hızla). Baya ekonomik.
    Oldukça sağlam bir sistem.
    Uzun yolda araç güven vermiyordu.
    Şu anda Lancera biniyorum inan bana Corolladan 3 gömlek üstün...

  17. #17

    Üyelik tarihi
    30.Kasım.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    1,659
    Alıntı Caesar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomatik şanzuman olarak düşünmeyin bunu. DSG veya SMG olarak da düşünmeyin. Bildiğiniz manuel şanzuman debriyaj pedalı yerine debriyaj ecusu koymuşlar. Debriyaja sizin yerinize beyin basıyor. O yüzden sıyırıyor.

    Sırf otomatik seçeneğimiz olsun adına üretilmiş bir şanzuman. Normal triptronik ve septronic şanzumandan çok daha ucuza mal edilmek amacıyla yapılmış. DSG veya SMG nin yanından bile geçemez.

    Sıralama yaparsak; (Permormans açısından)
    Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < Septronic & Tiptronic & Otomatik < SMG & DSG & PDK

    Dayanıklılık açısından:
    Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < SMG & DSG & PDK < Septronic & Tiptronic & Otomatik


    Dipnot: Bir arkadaşın arabasını kullanmıştım. Durduğu zaman araba N ye atmak gerekiyor. Yoksa aklınca yarım debriyaj beklediği için 8. seferden sonra koku yapmaya başlıyor.
    SMG, DSG de birer Sequential Manual Gearbox'tır. Onlarda geleneksel otomatik vites değil sonuçta...

    SMG hakkında net bir bilgim yok ama DSG çift kavrama ile geçişi hem daha sarsıntısız hemde daha kısa sürede sağlamaktadır. Multi-mode, MCP, Duallogic, Easytronic ise tek kavramalıdır.

  18. #18
    gökh@n_gr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Ocak.2007
    Yaş
    29
    Şehir
    İzmir
    Mesajlar
    1,363
    benim kız arkadaşımda mmt şanzumanlı benzinli sıfır yaris sipariş etti iptal mi ettirsek acaba? forumları okudum hep kötü yorumlar olduğu kadar iyileri de var.bu yüzden biraz abartıldığını düşündüm.mmt şanzuman bir bayan kullanımı açısından zor mudur yoksa alışınca sıkıntı olmaz mı?

  19. #19
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13.Aralık.2006
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    12,662
    bence sorunlu bir şanzıman değil

    2006 senesinde biz hb civic alırkende i-shift sorunul denilmişti

    yapılmaması gereken herşeyide yaptım hala daha sıkıntısı yok kullanmayı bilmek gerekiyor birazda


    psn: onursumer

    135
    ├┼┼╕
    246R

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •