Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 14 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Buji karartma ve çiğ koku

  1. #1

    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    244

    Buji karartma ve çiğ koku

    Arkadaşlar aracım twingo 1.2 aracımda enjektörler temizlendi, ateşleme bobini, buji kabloları benzin filtreleri depodaki filtre herşey normal gözüküyor bilgisayara bağlandığındada hata göstermiyor. sorun buradan sonra başlıyor motor sıcak soğuk fark etmiyor yoğun miktarda çiğ benzin kokusu geliyor ve tesadüfen bujileri söktüğümde kurum bağladığını gördüm 2 haftada kurum bağlıyor. araç zengin çalışıyor ısı müşirini ölçü aleti ile ölçtüm motor sıcakken0,25 k motor soğukken 3,33 kohm değer gösteriyor sonuç olarak çalışıyor. subap ayarıda yeni yapıldı aracı birşey tutuyor sanki gitmemesi için, mesela 1de kalktım 2 ye attım gaza bastım pıpıpıpır ediyor 1-2 saniye gibi sonra toparlıyor. bunu yapmasa bile duruyor duruyor sonra aslan gibi kükrüyor sizce sorun nereden kaynaklanabilir yolda bazende sabit gaz giderken özellikle ilk çalıştırmalarımda gazdan ayağını çeker basar gibi davranıyor bunu çok nadir yapıyor. yüksek devirlerde sorun yok gibi.lambda sensöründen şüpheleniyorum ama bilgisayarda hata göstermiyor. servisdede bağlatmak istemiyorum dünyanın parası. lambda sensörü zaten bosch marka 130 lira gibi bir fiyatı var servise vericeğime onu alır takarım sizce nedendir

  2. #2
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    5,220
    Sente ayarında kaçıklık var gibi
    Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
    Saygılar

  3. #3

    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    244
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sente ayarında kaçıklık var gibi
    Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
    Saygılar
    triger değişimi yapılırken subap ayarı yeniden yapıldı

  4. #4
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesajlar
    5,220
    Triger ayarını neye göre yaptılar ?
    Trigeri aparatla mı yoksa göz kararı mı yaptılar ?

  5. #5

    Üyelik tarihi
    22.Temmuz.2011
    Yaş
    34
    Şehir
    MARDİN
    Mesajlar
    26
    evet arkadaşın dediği gibi triger önemli

  6. #6

    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    244
    yaparken basında bekledım hıc oyle bı cıhaz falan kullanmadı goz kararı taktı galıba ardından subap ayarı yapıldı, emme egzost 20 sentille yapıldı motor rolantıde cok hafıf sarsıntılı normal gıbı gorunuyor ama genede bı sarsıntı var.bırde trıger sesı 2500 km olmasına ragmen gecmedı bunlarda otomatık gergı yokmus zamanla gecer dedı sıkı ayarlanır bunlar dedı. 8 sene renault servısınde calısmıs bırı bunları soylıyen ne derece dogru kım bılır.

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2007
    Yaş
    29
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesajlar
    1,915
    sente ile sübap ayarı farklı şeyler trigeri takarken dişlerden birini bi atlak takmış olabilir usta normalde ya kitlemesi olur yada çizgileri çakıştırılıp o şekilde takılır atlak takılırsa araba çalışır ama motor sarsıntı yapar sübap yakalayabilir vs. gibi problemler olur

    birde aklıma şu geldi eğer enjektörleri basınçlı olarak dışarıda temizlettiysen enjektörlerin delik çapları genişliyo ve fazla yakıt gönderiyo doğal olarak bu sorunlar olablir
    You can sleep in your car but can't race with your house

    Megasquirt, Vems tamircisi

  8. #8
    Alper_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mart.2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesajlar
    5,345
    ısı kaptörü de olabilir.

  9. #9

    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    244
    ısı kaptorunu olctum sorun yok sonucta bır deger olusturuyor ve oması gerektıgı gıbı motor ısınınca dırencı dusuyor. sente atlamis olabılır ona bısı dıyemıcem ama oyle asırı bı sarsıntı yok sadece motor ısınana kadar var.bilmiyorum bu sorunu lambdadan yaparmı ondanda supheleniyorum artık bılgısayarda bısı gostermesede. sente kacık olsa her zaman bu sorun olur gıbıme gelıyor? Caresizlm bosa para vermekten sıkıldım servise gltsem ne cıkarcakları belli degil. tavsiyeleriniz varsa dinlemedeyim enjektorleri ultrasonik sistemle temizlettim. Herhangi birsey soylemedıler onlar hakkında.
    Konu selimvarli tarafından (23.Ağustos.2011 Saat 07:18 ) değiştirilmiştir.

  10. #10

    Üyelik tarihi
    22.Temmuz.2011
    Yaş
    34
    Şehir
    MARDİN
    Mesajlar
    26
    buji kararmasının trigerle bir ilişkisi olduğunu zannetmem ama baktırmak lazım

  11. #11
    kutsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Temmuz.2010
    Yaş
    25
    Şehir
    lüleburgaz /eskişehir
    Mesajlar
    1,451
    buji bobin veya triger ayarı 3ünden bırınde sorun

  12. #12

    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    244
    bobin, kablolar, bujiler yeni, geriye triger kalıyor. Zengin callsmasının triger ayarıyla ilgisi olabilirmi? subap zamanı sonucta olması lazım galiba?

  13. #13

    Üyelik tarihi
    22.Temmuz.2011
    Yaş
    34
    Şehir
    MARDİN
    Mesajlar
    26
    bu sorunun çözümünü merakla bekliyorum

  14. #14
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Şubat.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesajlar
    1,826
    aynı sorunun biraz değişiği bendede vardı hala çözülmüş değil... @ cliosportive hatırlarsan... sanırım bu renaultların ilerki yaşlardaki önemli sorunu ....
    ______________

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •